Jump to content

Ferrari 599 GTB [Nero Daytona]


SwissvaxDetail
 Share

Recommended Posts

Witamy

 

Tym razem przyjechało do nas auto z włoskiej stajni Ferrari oznaczone symbolem 599 GTB HGTE (Handling Gran Turismo Evoluzione) w kolorze Nero Daytona. Główne zmiany techniczne i stylistyczne jakie zaszły w porównaniu do zwykłego Fiorano to, nowe twardsze sprężyny, całościowe obniżenie auta o 15mm, dwuczęściowe 20-calowe felgi z kutego aluminium na specjalnych oponach, modyfikacja układu wydechowego dzięki któremu dźwięk auta jest niesamowity. Z zewnątrz zastosowano nowy grill i dyfuzor z karbonu zaś w wewnątrz znajdziemy dwu-kolorowe sportowe fotele obszyte alcantarą i częściowo skórą. Wszystkie pozostałe wstawki zostały wykonane z carbonu.

 

Licznik w Ferrari wskazywał 6500km przebiegu. Mimo tego zderzak, progi, lusterka i górna część maski wyglądały jak ser szwajcarski. Nie stanowiło to jednak dla nas problemu 8-) Szybko przystąpiliśmy do usuwania defektów korzystając z różnego rodzaju papierów ściernych i past polerskich. Efekt jaki uzyskaliśmy był naprawdę zadowalający. Cały lakier został potraktowany dwustopniową korektą przy użyciu pasty 3M (żółty korek) a następnie Cleaner Fluid Professional. Na tak przygotowaną powłokę położyliśmy wosk Swissvax Paul Dalton’s Crystal Rock. Dwuczęściowe felgi zostały oczyszczone przy użyciu Cleaner Fluid Regular i zabezpieczone woskiem Swissvax Autobahn.

Wnętrze które było zadbane wymagało odświeżenia alcantary i zabezpieczenia elementów carbonowych jak również skórzanych. Szyby zostały standardowo zabezpieczone środkiem rain-X.

 

Miłego oglądania

Swissvax Detailing

 

 

 

01.jpg

02.jpg

03.jpg

04.jpg

05.jpg

06.jpg

07.jpg

08.jpg

09.jpg

10.jpg

11.jpg

12.jpg

13.jpg

14.jpg

15.jpg

16.jpg

17.jpg

18.jpg

19.jpg

20.jpg

21.jpg

22.jpg

23.jpg

24.jpg

25.jpg

26.jpg

27.jpg

28.jpg

29.jpg

30.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Kolejna świetna korekta i relacja.

Te białe kropki na lusterku wyglądają jak odbicia do podkładu ale ponieważ zostały usunięte to rozumie że to tylko mocno nadwyrężony klar był?

Najbardziej podoba mi się zamocowanie dojazdówki :good:

Link to comment
Share on other sites

Te białe kropki na lusterku wyglądają jak odbicia do podkładu ale ponieważ zostały usunięte to rozumie że to tylko mocno nadwyrężony klar był?

Wszystkie ubytki były wypełniane farbą (w kilku warstwach i w odstępach czasowych), na to szedł bezbarwny. Później szlifowanie papierem i polerka kombinacją past ściernych.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

A jednak, myślałem że w zabawy w lakierowanie się nie bawicie.

Można prosić o krótką instrukcję wypełnienia takiego ubytku - w ilu warstwach nanieść lakier, ile czekać pomiędzy warstwami i jakim papierem to przeszlifować?

Pytam bo czeka mnie naprawa ubytku/rysy na błotniku który mi jakiś kretyn uszkodził.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator
Skąd mają tyle kasy na takie samochody...

Moja ciocia też wszystko przelicza na pieniądze - co drugie zdanie "a ile to kosztowało", "to było na pewno drogie" itd.

Tak jakby nie można było o czymś dyskutować bez zakładania okularów ze znaczkiem dolara 8-)

Myślę, że powinniśmy być zadowoleni, że są tacy ludzie w Polsce których na to stać.

Nie wiem jakby to wyglądało, gdyby wszyscy "normalnymi" autami jeździli, ale na pewno nie byłoby tak ciekawie i przyjemnie dla oka :roll:

 

Wystarczy przejechać się w odpowiednich miejscach (np. w Wawie przy Nowym Świecie) i uśmiech gwarantowany. :)

Link to comment
Share on other sites

Można prosić o krótką instrukcję wypełnienia takiego ubytku - w ilu warstwach nanieść lakier, ile czekać pomiędzy warstwami i jakim papierem to przeszlifować?

1. Wszystko zależne jest od głębokości ubytku, w tym przypadku w największy odprysk poszły 3 warstwy lakieru pozostałe po 1-2 przy użyciu pędzelka.

2. Czas?? my korzystaliśmy z promiennika IR więc czas się mocno skrócił. Ogólnie poświęciliśmy na to 2 dni

3. Szlifowanie odbyło się przy użyciu papieru z przedziału 2000-4000 a następnie polerka pastami.

Ciężko powiedzieć jak to będzie u ciebie, jeśli masz jeden ubytek to możesz poświęcić więcej czasu i na pewno dasz radę (tyle że tu były odpryski od kamyków a ty masz rysę, więc nie wiem czy zaprawka będzie tu dobrym rozwiązaniem :o )

Link to comment
Share on other sites

W niektórych przypadkach nawet musiałem 2 razy kłaść szpachlówkę natryskową(grubo wylać) żeby zalać odbicia od kamieni :/ w przypadku zderzaków, więc papierami możesz nic nie zdziałać

 

sorry za OT

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.