Jump to content

Car detailing a CB Radio


Recommended Posts

Witam,

 

Tak jak w temacie, chciałem się dowiedzieć jak montujecie swoje anteny CB na tak wychuchane autka? :) Zastanawiam się nad kupnem całego sprzętu tylko nie za bardzo wiem czy przyssawki nie będą zostawiać mi niepożądanych kółek na lakierze.

 

Oczywiście wiercenie dziur w lakierze i montowanie anteny na stałe nie wchodzi w grę :-]

Link to comment
Share on other sites

Antena na magnes i pod magnes naklejkę ochronną.

Jedyne słuszne rozwiązanie przy bezinwazyjnym motażu. Trzeba pomyśleć jeszcze o poprowadzeniu kabla żeby nie rysował lakieru.

 

[ Dodano: 31 Grudzień 2010, 11:08 ]

Relingów nie mam więc jeśli już to muszę do dachu przymocowywać. Używa może ktoś anten Presidenta na magnes?

Używa i uważa że są lepsze anteny na rynku.

Link to comment
Share on other sites

Trzeba pomyśleć jeszcze o poprowadzeniu kabla żeby nie rysował lakieru.

 

Masz może na to jakiś patent? Zastanawiałem się nad mocowaniem anteny na klapie bagażnika (sedan), stamtąd już raczej szybko schowałbym kabel pod klapę tylko nie wiem czy jeszcze go jakoś dodatkowo zabezpieczać...

Link to comment
Share on other sites

Trzeba pomyśleć jeszcze o poprowadzeniu kabla żeby nie rysował lakieru.

 

Masz może na to jakiś patent? Zastanawiałem się nad mocowaniem anteny na klapie bagażnika (sedan), stamtąd już raczej szybko schowałbym kabel pod klapę tylko nie wiem czy jeszcze go jakoś dodatkowo zabezpieczać...

Lepiej daj antenę na dach. Na klapie tylnej działa bardzo kierunkowo.

Co do kabla..... widziałem patenty z przyssawkami ze sklepów zoologicznych.

Daruj sobie wszelkie uchwyty klapowe czy relingowe.

Link to comment
Share on other sites

W Grande CB jest na dachu podkładka gumowa i na niej Magnesik , a kabel idzie przez tylną klapę bagażnika :)http://fiatpunto.com.pl/largeimg,IMG_4a ... a44734.jpg

Tu widać po powiększeniu jak idzie kabel.

Jakbyś wrzucił na dach to byś musiał puścić kabel przez drzwi , ja mój kabel od CB mam w środku schowany w plastikach , wszystko jest dyskretnie porobione jeśli chodzi o wnętrze.

Link to comment
Share on other sites

Można jeszcze wymienić standardową antenę od radia na specjalną antenę 3w1 - radio, CB i GSM.

 

Plusy:

1) Wygląda jak zwykła antena

2) Zawsze na dachu, CB zawsze gotowe do działania

3) Dobra masa, lepsza niż na magnesówkach

4) Nie niszczysz lakieru

 

Minusy:

1) Ograniczony rozmiar - 1,5m magnesówka będzie zbierała/nadawała lepiej, ale już metrowa niekoniecznie

2) Dość wysoki koszt

Link to comment
Share on other sites

witol, jest jeszcze jeden minus ,jadący z naprzeciwka nie widza ze masz cb i nie dadzą tobie cynka :-]

ale gliniarze też nie widza drugiej anteny i czasami wymiar mandatu tez może być mniejszy,

ja mam na stałe do tylnej klapy, dla mnie to jest najlepsze wyjście, tyle że ja antenę ze 2 razy odkręcałem, parkuje na podwórzu i nie muszę ściągać anteny an noc , poza tym uchwyty na stałe schludniej wyglądają niż magnesy

Link to comment
Share on other sites

Można jeszcze wymienić standardową antenę od radia na specjalną antenę 3w1 - radio, CB i GSM

 

mialem przez tydzien taka - producent sirio - o ile sirio jako producenta polecam to anten 3w1 wogole - to sie kompletnie nie sprawdza, szumi, zbior prawie zerowy nadawanie tez mizerne...

 

Na magnes to tak od biedy... jak ma byc dobrze zrobione, ma miec dobry zasieg itp to tylko bezposrednio w dach a nie jakies polsrodki typu magnesy i inne dziadostwa...

Dobrze zrobiona instalacja bezposrednio w dach nie ma prawa zaciekac, rdzewiec itp - to tylko plotki i mity ew. fuszerka przy instalacji.

Link to comment
Share on other sites

  • Dystrybutor

Ja mam Sirtel Santiago 1200 (+ JFK II) na magnesie 16cm. Bardzo dobrze mi odbiera, a kupiłem taką mocną antenę bo nie chciałem robić dziury. Co prawda samochód wygląda jak "wóz nadawczy" ;) ale tylko na dłuższe trasy. Więc albo dziura - albo mocna antena i radio, żeby mieć bardzo dobry odbiór/nadawanie. Magnes 16cm - antena nie spadła przy 210 km/h.

 

Mam też swój patent na kabel, który może przez pęd wiatru rysować karoserię - kupiłem w sklepie zoologicznym przyssawki do grzałki w akwarium, które przyczepione są do karoseri i przez nie przepuszczony kabel - nawet nie dotyka lakieru.

Link to comment
Share on other sites

Ja mam Sirtel Santiago 1200 (+ JFK II) na magnesie 16cm

 

Antena bardzo przyjemna, chociaz faktycznie bardzo dluga, ale naprawde klasa, jak wiesz jak to odbiera to pomysl ze masz to usytuowane centralnie na dachu w dziurce :)

 

Osobiscie mam sirio Turbo 2000 w dziurce i tez ladnie leci z tego (w komplecie z Unidenem pro 520xl oraz moja ulubiona Sadelta ME-3).

 

Magnes ma jeszcze to do siebie ze majac gruszke z duzym wzmocnieniem czesto wszystko sie sprzega, efek nie wystepuje jak antena jest w dach mocnowana - z moja sadelta praktycznie 90% anten sie sprzegalo jak byly na magnesie.

 

Swoja droga bardziej niz montaz anteny zastanawia mnie gdzie w dopieszczonych samochodach montujecie same radia? Ja osobiscie pozbylem sie popielniczki z przodu i w to miejsce poszlo radio w polkieszeni - weszlo idealnie w miejsce po popielniczce (w audi 80 to taka szeroka szuflada jest)

Link to comment
Share on other sites

Najlepszy sposób na montaż anteny CB to dziura w dachu :-] nic się nie rysuje, a i odbiór i nadawanie lepsze. Co do anten Presidenta to uważam, że są przereklamowane i dużo za drogie...

P.S. Radio mam zamontowane na tunelu środkowym od strony pasażera, niestety mam mało miejsca.

Link to comment
Share on other sites

Kilka ciekawych informacji na temat anten CB

 

 

Ja ze względu na moje podróże do Polski kilka razy w roku będę się skłaniał ku antenie na magnes ok metrowej długości. Jak na moje potrzeby to powinno spokojnie wystarczyć. Dodatkowo w wyżej przedstawionych filmikach facet mówi, że najlepszym rozwiązaniem przy chronieniu lakieru przed zarysowaniami jest folia samoprzylepna. Dodatkowo biorąc pod uwagę Wasze uwagi na temat prowadzenia kabla w przyssawki akwarystyczne jestem już spokojny o dach i teraz tylko muszę wymyślić gdzie w środku umieścić samo radio. Tu znowu ze względu na częstotliwość jazdy z CB nie będę się bawić w jakieś montowanie na stałe tylko po prostu pewnie umieszczę je przy słupku od strony pasażera. Prawdopodobnie w przeciągu roku będę zmieniał samochód i też nie chcę za bardzo kombinować.

 

Odnośnie samego radia to znalazłem coś takiego:

President Johnny III ASC

 

Używał ktoś tego modelu? Na necie ma w sumie dobre opinie. I jaki bat do tego dobrać w granicach 90cm-1.2m koniecznie na 5/8 fali?

Link to comment
Share on other sites

  • Dystrybutor
Odnośnie samego radia to znalazłem coś takiego:

President Johnny III ASC

Funkcja ASC wymaga w Presidentach poprawy, można również lepiej wyregulować kontrolę czułości odbiornika (przydatne w mieście). Ja pojechałem do słynnego zakładu w Częstochowie gdzie wymyslili metodę na poprawę tych funkcji i jestem MEGA zadowolony. Nie pamiętam nazwy tej firmy - na forach o CB można znaleść. Polecam taki zabieg, myślę, że teraz w lepszych frimach z dobrymi fachowcami od CB potrafią taką regulację wykonać.
Link to comment
Share on other sites

Ja zaluje ze dalem sie namowic na radio Presidenta z ASC - dziala bardzo niekonsekwentnie i moim zdaniem latwiej mozna wyregulowac radio squelchem niz w calosci wierzyc temu wynalazkowi. Podobno w serwisie w Czestochowie poprawiaja ten uklad w ramach gwarancji ale przy cenach za radia tej firmy to nie tak powinno wygladac.

Link to comment
Share on other sites

Ja przez 1.5 roku jeździłem z anteną na magnesie na dachu. Wystarczy regularnie przecierać zarówno gumową osłonę na magnes jak i miejsce "montażowe" z brudu (wystarczy zwykły QD) i ryzyko powstania rys jest minimalne (ale po kilkunastu miesiącach i tak coś tam na dachu widać). Druga sprawa to prowadzenie kabla z lekkim luzem - ja mam tylko ledwo widoczne otarcia na krawędzi dachu. Poza tym zmniejsza się ryzyko wyrwania kabla z podstawy (puszczają luty). Widziałem dach auta, gdzie nie były stosowane powyższe wskazówki - ślad po podstawie jest ślicznie wydrapany, a lakier pod kablem zdarty do podkładu.

W tej chwili mam antenę zamocowaną "na stałe" do klapy. Załatwiłem u szewca kawałek grubej, twardej gumy żeby uszczelnić/wzmocnić/zamortyzować miejsce mocowania i - jak na razie - patent sprawdza się bardzo dobrze. Jedyne co widać - oczywiście, po zdjęciu uchwytu - to dwa delikatne wybrzuszenia od wkrętów montażowych ... trochę trudno mi było ocenić jak mocno je wkręcić i tak to wyszło. :)

 

Swoja droga bardziej niz montaz anteny zastanawia mnie gdzie w dopieszczonych samochodach montujecie same radia?

Szczęśliwie w Jettcie (i analogicznie w Golfie V) na przejściu konsoli środkowej w tunel są takie piękne wycięcia. :) Uchwyt do radia mam przymocowany do jednego z nich za pomocą pasków rzepowych kupionych w Castoramie. A sam uchwyt jest od spodu zabezpieczony taśmą dwustronną żeby nie rysował plastiku. W nowszych VW (np. Golf VI) już się tego numeru nie da zrobić.

Link to comment
Share on other sites

Swoja droga bardziej niz montaz anteny zastanawia mnie gdzie w dopieszczonych samochodach montujecie same radia?

 

Ja przymierzałem się do bezinwazyjnego podczepienia do klapki od bezpieczników przy pomocy paska na rzepy. Miejsce jest dobre, bo z jednej strony radio jest w zasięgu ręki, a z drugiej trudne do zauważenia z zewnątrz. W końcu jednak przykręciłem do tejże klapki dwoma solidnymi śrubami. Miejsce jest niewidoczne, więc problemu wielkiego nie ma, a solidność mocowania bez porównania lepsza. A w razie czego klapkę można wymienić no nową za kilkanaście złotych.

 

Antenę (niestety na magnes) stawiam przy tylnej krawędzi, zaraz przy klapie bagażnika kombi, na prostokąt z przezroczystej foli samoprzylepnej. Kabel wystaje może na 5 cm i zaraz chowa się we wnękę przy klapie.

 

Co do anten triflex zgadzam się, że nie mają startu do dedykowanej, montowanej na stałe. Ale trudno mi uwierzyć, że sprawuje się gorzej niż półmetrowe lub krótsze magnesówki :idea: A sporo mobili jeździ z takimi "kutasikami" :dontknow: Mnie do montażu anteny na stałe zniechęca tylko jeden powód - strach przed amatorami cudzego. Dwóm znajomym wyciągnęli radyjka pod hipermarketem :/

Link to comment
Share on other sites

Co do anten triflex zgadzam się, że nie mają startu do dedykowanej, montowanej na stałe. Ale trudno mi uwierzyć, że sprawuje się gorzej niż półmetrowe lub krótsze magnesówki

 

Na trasie w terenie niezabudowanym to jeszcze cos slychac, ale w miescie to wogole sie z tym jezdzic nie daje - stalem pod tesco i ledwo moglem sie dogadac z kims z pod leclerca na zana (osoba ta miala ml145 a odleglosc to moze ze 2-2,5km jest). On mnie jakos slyszal ale ja jego praktycznie wogole, smieci z eteru wszystko pokrywaly, zreszta te anteny praktycznie nie stroja, uzyskanie swr na poziomie 1.1 graniczy z cudem, chociaz jest wykonalne. Zaznaczam ze antena byla dobrze zestrojona i zmasowana.

Antena jest krotka, pochylona i nie jest zazwyczaj centralnie umieszczona czyli popelnione sa odrazu praktycznie wszystkie bledy ktore mozna zrobic podczas montazu. W ten sposob antena staje sie wrecz kierunkowa i nici z dobrego nadawania i odbioru.

 

na stałe zniechęca tylko jeden powód - strach przed amatorami cudzego. Dwóm znajomym wyciągnęli radyjka pod hipermarketem :/

 

ale bat i tak mozesz odkrecic, a samego mocowania nikt nie kradnie - nie widze w tym sensu w zasadzie bo sam kikut jest nieprzydatny a wyjecie calosci wiaze sei albo z wlamem do auta i rozbieraniem podsufitki albo cieciem dachu...

Nie slyszalem aby komus samo mocowanie ktore siedzi w dachu ukradli...

 

P.S.

Sa ludzie ktorzy znacza anteny :) jak sie przejzy fora o cb to ludzie np. robia na cewkach grawerki swoich znakow np. krotkofalarskich :)

Link to comment
Share on other sites

Antena jest krotka, pochylona i nie jest zazwyczaj centralnie umieszczona czyli popelnione sa odrazu praktycznie wszystkie bledy ktore mozna zrobic podczas montazu. W ten sposob antena staje sie wrecz kierunkowa i nici z dobrego nadawania i odbioru.

I to jest siła argumentów :) Czyli praktycznie o takich wynalazkach nie ma co myśleć.

 

Nie slyszalem aby komus samo mocowanie ktore siedzi w dachu ukradli...

Moim znajomym wyciągnęli radyjka z wnętrza auta - antena była wabikiem, w jednym przypadku na Unidena, w drugim na Presidenta. :/ Choć może teraz CB nie jest już aż takim luksusem i popyt jest mniejszy. Może kiedyś się odważę. ;)

 

President Johnny III ASC

President to uznana marka, a autosquelch (o ile dobrze działa, bo bywa z tym różnie) jest wygodny, ale... Przez krótkofalowców "starej szkoły" jego używanie jest potępiane. Niechciane sygnały poprawniej jest redukować skręcając czułość radia rfgainem, a nie filtrować squelchem - czy to ręcznie czy automatycznie. Jest to bardzo purystyczne podejście, ale trudno odmówić mu logiki i racji.

 

PS: Grzegorz, a co sądzisz o antenie CB w miejsce FM + podłączony splitter? Czy tak podłączona jakaś nierzucająca się w oczy (więc niestety nie za długa) antena będzie dużo gorsza od ML-145 na magnesie?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.