Skocz do zawartości

Mycie silnika myjką wysokociśnieniową...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

 

Prawdopodobnie większość z nas myje silnik po wcześniejszym spryskaniu chemią silnika, myjką wysokociśnieniową.

Jak się okazuje w pewnych przypadkach może to byś bardzo kosztowny błąd.

Do serwisów i mniejszych warsztatów przeważnie przed rozpoczęciem sezonu letniego trafia mnóstwo samochodów z usterkami łożysk. Mianowicie właściciele wymywają wysokim ciśnieniem smar z łożysk (alternator, rolki paska klinowego itd...) a nawet łożysk w kołach.

Ja się akurat tego dowiedziałem w moim warsztacie Volvo w Pruszczu. Byłem tam akurat jak przyjechało takie auto, z takimi objawami. Ponoć jest to częsty problem i znacznie lepiej spłukać silnik bieżącą wodą ze szlauchu...

Opublikowano

Wszystkie te łożyska które wymieniłeś są łożyskami szczelnie zamkniętymi. I nie ma prawa dostać się tam woda. A jeśli się dostaje to tylko z tego względu na to że łożysko jest uszkodzone. Trzeba się było w serwisie zapytać czy można jeździć samochodem w czasie deszczu i z jaką prędkością maksymalną. Bo wiesz jak za szybko wjedziesz w kałużę to woda pod ciśnieniem wejdzie do łożyska i je uszkodzi :lol:

Opublikowano

Wszystkie auta które miałem(mam), myłem silniki wysokim ciśnieniem - benzyna, gaz, diesel. mało tego nawet nie bawię sie w żadne osłanianie. Wszystkie maja się dobrze ;)

Opublikowano

Trochę popracowałem na elektryce :D więc tak umyjcie seicento hybrydke 1.1 centralek robiłem muuuultuuuum po umyciu, berlingo dostała się woda do centralki (przy akumulatorze jest) uszkodziła układ immo berlingo stanęło, uno dostała się woda do przepustnicy nie chodziło za ciekawie przez pewien okres, nie wspomnę o innych zwarciach i przeżartych kostkach po użyciu żrącej chemii. Najciekawszy przypadek to nie wiem czy przez mycie prześniedziała końcówka przewodu (+) który idzie bezpośrednio od akumulatora to rozrusznika urwał się przewód i wisiał swobodnie w konsekwencji doprowadziło to do spalenia komory silnika

Opublikowano

teffal, niestety, ale koledzy mają rację - lepiej skupić się na zabezpieczeniu elementów stricte elektrycznych niż bać się o łożyskowanie. Najczęściej we francuzach jest śmiesznie bo tam oprócz cylindrów to chyba wszystko jest na zewnątrz - w moim przypadku udało mi się raz spalić komputer od sterowania wtryskami z berlingo, poza tym bez większych problemów. Najlepiej mycie znoszą jednak TDI...

Opublikowano

To nie jest moja opinia tylko fachowca z wieloletnim doświadczeniem, który z resztą zarabia na tego typu naprawach :)

Znajomy inżynier z politechniki gdańskiej również twierdzi, że owszem wjazd w kałużę nie zaszkodzi, ale siła penetracji myjki wysokociśnieniowej może bez problemu wypłukać smar.

Nie dzieje się tak zawsze ponieważ nie strzelamy w łożysko bezpośrednio, zawsze jest czymś osłonięte. Mało osób się z tym spotyka, bo mechanicy nie dzielą się tym faktem. Po co mieli by sobie odbierać klientów po przez edukowanie ich :) Jeśli Tobie się to nie przytrafiło wcale nie znaczy, że takie wypadki nie mają miejsca.

Myjki są bardzo szkodliwe dla silnika, pomijam już sam fakt elektryki. Starsze samochody trudniej uszkodzić, natomiast w nowoczesnych serwisach podejście do nowego auta z myjką traktowane jest jako błąd :)

Opublikowano

w większości myjek jest regulacja strumienia dyszy... trzeba być chyba nietego, żeby strzelać zwartym strumieniem po elementach pod maską...

Oczywiście, to, że mnie się nie zdarzyło nie oznacza, że nie da się tego zrobić :-]

Po to mamy forum, zeby wymieniać doświadczenia i uniknąć niepotrzebnych nerwów i kosztów...

Ja zawsze będę polecał myć zimny silnik myjką wysokociśnieniową.

Pozdro

Opublikowano

Dzisiaj znajomy z serwisu Opla podsunął mi alternatywny sposób mycia silnika.

 

Ma w warsztacie bardzo silną chemię do podłóg (kolor niebieski, niestety bez etykiety), którą rozcieńcza 10:1, spryskuje pod elementy pod maską, zostawia na 5 min., a potem wydmuchuje sprężonym powietrzem. Efekty zapewne gorsze od mycia szczotą, pędzelkiem i wodą pod ciśnieniem, ale przynajmniej metoda bezpieczniejsza.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.