Gość Opublikowano 27 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 27 Września 2010 Witam, planuję właśnie pierwsze "prawdziwe" mycie niedawno zakupionego samochodu i po poczytaniu forum (w szczególności tematu o zestawach) ułożyłem sobie taki zestaw/plan działania (dotyczy tylko lakieru, resztę narazie ogarniam): 1. porządne mycie, dwa wiadra, czy szampon CarPlan warty jest czegoś? wiem że to marketowy produkt, ale może wystarczy? dodam, że jest to szampon z woskiem, nie wiem czy ma znaczenie. 2. glinka blit hambler. czy pod glinke wystarczy woda, czy zakup odpowiedniego preparatu jest obowiązkowy? 3. tutaj pytanie.. planuję użyć AG SRP, czy dodatkowo PB SSR trzeba? czy samo SRP wystarczy (ograniczony budżet..) 4. wosk - prawdopodobnie dodojuice, i znów pytanie, czym się różni twardy wosk od miękkiego? Ogólnie do planu mam pytanie, czy nie pominąłem jakiegoś ważnego etapu? Przy wyborze produktów sugerowałem się działem z zestawami. Prosiłbym także o rady jak używać tego wszystkiego (tzn. o glinkach znalazłem świetny poradnik, ale czym i jak używać SRP albo SSR nie mogę znaleźć). Z góry dzięki za odpowiedź.
maestro00 Opublikowano 27 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 27 Września 2010 1. Aktywna piana (1 litr) , do porządnego mycia ręcznego, reszta z powodzeniem nada się w przyszłości jako apc. Następne mycia nawoskowanego już auta przy użyciu szamponu nie zmywającego wosku , polecam Duraglossa 2. Wystarczy woda, jeśli masz dużo smoły warto wcześniej użyć np. decabit. -cleaner by się przydał jeśli auto nie jest fabrycznie nowe 3. i 4. SSR to środek ścierny nie wosk, na zimę polecam używanie wosku syntetycznego (bardziej trwały, nieco gorszy wygląd niz po naturalnym) Temat pewnie rozwinie się jutro bo dzisiaj już póżno W tym czasie warto poczytać to i owo na forum.
Gość Opublikowano 27 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 27 Września 2010 dzięki, czy AG SRP to cleaner? poszukam jakiegoś wosku syntetycznego, na wiosnę planuję zrobić maszynową polerkę, wtedy też pomyślę o innym wosku
pLaYmAn Opublikowano 28 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 28 Września 2010 Zamiast DoDo kup tester Finish Kare Hi Temp AG SRP to AIO, typowym cleanerem z Poorboysa jest Professional Polish. Jak zależy ci na niskich kosztach to kup szampon AutoGlym, ewentualnie szampon Nigrina bez wosku
Gość Opublikowano 28 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 28 Września 2010 ok, dodałem do listy hi temp, i szampon AG. Czy SRP nie mogę użyć jako cleanera? przed woskowaniem?
pLaYmAn Opublikowano 28 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 28 Września 2010 garett: napisz jaki masz kolor lakieru Możesz użyć samego SRP, albo kombinacji PB PP + Black Hole (do ciemnych) albo White Diamond (do jasnych lakierów)
firmek Opublikowano 28 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 28 Września 2010 garett, na forum jest kilka tematow o pielegnacji nowych aut, powinienes znalezc tam kilka ciekawych informacji. Mimo, ze jestem duzym zwolennikiem SRP, do nowego auta wybral bym bardziej PB PP + PB Black Hole (White Diamond) i na to jakis LSP, z tym ze jesli to ma byc sealant to jest szansa ze PB BH/WD obnizy jego trwalosc.
Gość Opublikowano 28 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 28 Września 2010 auto jest u mnie nowe, ale ma juz 11 lat kolor zielony/morski, wiec raczej jasny. zdecydowałem się na SRP, i wosk finish kare 1000p. wcześniej glinka. po studiowaniu forum myślę że to dobry zestaw na początek przy ograniczonym budżecie. dzięki wszystkim za pomoc
pLaYmAn Opublikowano 28 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 28 Września 2010 Bardzo dobry zestaw Daj tylko po dwie warstwy SRP i FK
Gość Opublikowano 28 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 28 Września 2010 spoko wynikami postaram się pochwalić, teraz tylko czekam na paczki i na pogodę..
Drapi Opublikowano 28 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 28 Września 2010 Ja też planuje właśnie czyszczenie auta i jestem na etapie kompletowania i po wszelkich sprawach szampon mycie kupilem w zestawie z AG SRP - AG Bodywork Shampoo Conditionner. Jeszcze muszę sprawdzić czy dużo zostało mi asfaltu bo przed glinkowaniem jeli jest dużo polecam jednak zmyć środkiem do usuwania asfaltu kiedyś testowałem CARVALET ale ostatnio używałem zmywacza silikonowego do powłok lakierniczych. Miałem pozostałości po malowaniu błotnika. Tak jak mówisz glinka blit hambler wszyscy polecają. Na to AG SRP. i później AG EXTRA GLOSS PROTECTION Właśnie się wysprzedaje sklep na Allegro i http://www.carglaze.pl może jeszcze coś sie uda kupić. Tylko jeszcze do tego są potrzebne jakieś aplikatory i mikrofibry do polerowania. Wszytko co tu wymieniłeś jest do zewnątrz a jeszcze potrzebne coś do opon i plastików zewnętrznych. Ja do tej pory miałem tanie środki i zawsze po paru deszczach schodziły. Do tego jakies APC do czyszczenie wewnątrz by się przydał. APC Nielsena widziałem ze polecali. Jak nie masz bardzo brudnych plastkików to może sam środek do cokpitu wystarczy. Coś do plastiku wewnątrz i Clin do szyb. Jak masz brudną tapicerkę polecam jednak myjnie jak nie masz odkurzacza piorącego. Przy tej pogodzi lepiej się skupić na wnętrzu bo wyglądem zew długo się nie na cieszysz.
Gość Opublikowano 28 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 28 Września 2010 @Drapi: faktycznie, w temacie opisałem sprawy lakieru, ale to nie znaczy że resztę pomijam, po prostu z tym miałem związanie pytania udało mi się kupić na allegro zestaw AG SRP i BSC, właśnie z tego sklepu gratis jest gąbka i mikrofibra chyba. do opon/plastików zew. wziąłem finish kare top kote, do szyb mam juz coś z sonaxa, wnętrze mam czyste/wyprane jeszcze muszę fotel kierowcy zregenerować i wypielęgnować skórę, do tego pójdzie colourlock.
Drapi Opublikowano 29 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 29 Września 2010 Jak przyjdzie przesylka to powiem Ci czy jest microfibra ale z tego co czytałem w opisie to tylko gąbka. Porozmawiaj bo gość dorzucił mi microfibre do tego zestawu za 15 zł
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się