Skocz do zawartości

Collinite no. 476 vs. Megs #16


kabul

Rekomendowane odpowiedzi

Powoli zaczynam myśleć nad zabezpieczeniem auta przed zimą (wiem ,że jeszcze zostało czasu ale zawsze wole mieć w głowie poukładane wcześniej bo jesień szybko zlatuje a okazji na zabawę z autem mało wtedy)

Który z tytułowych wosków zapewni mi lepszą ochronę w zimę?

Oczywiście priorytetem jest trwałość powłoki i odporność na nasze warunki. Jeżeli są zbliżone to wiadomo-blask i aplikacja.

Auto w zimę będzie 2-3 razy w tygodniu płukane samą wodą pod ciśnieniem na myjni samoobsługowej a jeżeli temp. będzie w okolicach zera to w miarę możliwości będzie raz w tygodniu myte ręcznie Gold Classem.

Chyba ,że w podobnych cenach polecicie coś innego dostępnego w kraju. A może jednak jakiś syntetyk?

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 296
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Czołem - mam oba :)

A przy okazji mam podobny plan pielegnacji auta w zimie (z tym, ze na te zime zaopatrzyłem sie w PH neutralna piane Valet Pro, zeby wodzie nieco pomoc - CcleanerFreek opisał jej działanie :shock: )

ale wracając do tematu - łatwość nakładania praktycznie identyczna.

wizualnie dla mnie bez różnicy.

na detailingworld.co.uk oba woski są uważane za mistrzow długich dystansów z lekką przewagą collinite (ale nie jakąś przytłaczającą - może rzędu 1-2 tygodnie) choć zdarzają się wyjątki (że collinite zniknął szybciutko)

Sam o wytrzymałości nie mogę się wypowiadać, bo oba mam od miesiąca :)

Megsa testuje na błotnikach z czterema innymi woskami (i na razie trzy tygodnie "jak nówka" ;) )

Collinite mam na felgach i wydechach od... wczoraj :mrgreen:

Puszka Meguiars jakies 20% większa i tańsza

Na Collinite pisza, ze jest niby detergentoodporny :)

Ja chyba na zimę zastosuję jednak Collinite - bo mam i troche mi szkoda kultowego #16 ;)

 

Z sealantów to tylko Zaino - np Z5 albo Z2 ale ja nie jestem w obozie syntetyków więc nie mam doświadczenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie - ja myśle ,że nie wygrywa nawet z kiepskim szamponem. To co według ich jest detergentem? Goldclass?

Collinite jest hybrydą, jest na bazie polimerów i carnauby.

 

U mnie Collinite Insulator wytrzymał około 6 miesięcy (jesienno-zimowa pora) i jeszcze był, ale sam go usunąłem. Myłem często aktywną pianą na bezdotykowych myjniach. Nie robiło to na nim wrażenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam się zdziwiłem :D

 

Dokładnie te myjnie nazywają się Ehrle. A ta ich aktywna piana to taki "patent":

Technologia bezdotykowa Ehrle oparta jest na mikroproszku tzw.: PPMP. Power Pearl MicroPowder™ to innowacyjna stworzona przez Ehrle formuła aktywnych cząstek, które zwiększają skuteczność mycia nawet w przypadku szczególnie uciążliwych zabrudzeń. Technologia PPMP jest bezpieczna dla lakieru samochodowego. Skuteczność i jakość mycia EHRLE zostały potwierdzone faktem wyposażenia salonów i serwisów samoobsługowych min.: VW, Audi, Porsche i Ford w Polsce.

Więc chyba ten ich proszek jest mocny, ale Collinite dał radę 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Odświeżam.

Wczoraj przetestowałem Colli 476 aktywną pianą. Nikogo do tego nie namawiam -bylem ciekaw po prostu. Podjechałem na samoobsługową myjnię. Nałożyłem aktywnej piany(nie proszkiem jak na myjniach Ehrle) spłukałem i nie zmyło wosku. Auto nadal ślicznie kropelkuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja dopiero zobacze jak jest z tym Colli ;) Puszeczke Colli 476 już mam, ale jak narazie 2 tyg. temu wyczysciłem Skodę i nałozyłem NTX 2.0 wiec poczekam jeszcze do konca października z nakładaniem Colli - wtedy przeprowadze pełny proces i zabezpieczę efekt Colli 476 z nadzieja że przetrwa na lakierze przez zimowe miesiące (2-3 miesięcy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie, aja mam pytanie jak nakładac Collinite 476 ? Że cienka warstwę to wiem, ale czy nakłądamy na cały samochód i pradycyjnie odczekujemy te 30 min. pozwalając mu dobrze wyschnąć, czy też nakłądamy na poszczególne panele nadwozia i od razu polerujemy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, aja mam pytanie jak nakładac Collinite 476 ? Że cienka warstwę to wiem, ale czy nakłądamy na cały samochód i pradycyjnie odczekujemy te 30 min. pozwalając mu dobrze wyschnąć, czy też nakłądamy na poszczególne panele nadwozia i od razu polerujemy??

 

Ostatnio nałożyłem na całe auto, poczekałem aż przeschnie (test palca) i wypolerowałem mikrofibrą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio nałożyłem na całe auto, poczekałem aż przeschnie (test palca) i wypolerowałem mikrofibrą.

Ooo, i własnie o to mi chodziło :) Tez mi się wydawało że tak należy zrobić, ale słyszałem opinię, że nakładany na poszczególne panele i niemal odrazu polerujemy. Z tąd moje pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja dzisiaj nakładałem wosk i na jednym elemencie dałem troszkę więcej niż zwykle z ciekawości ... schło długo to raz ,a dwa polerowanie ciężkie , oporne ... i do tego pyłek od wosku ... a efekt wcale nie lepszy niż tam gdzie dałem cieniutką warstwę ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.