Jack Opublikowano 14 Lipca 2010 Zgłoś Opublikowano 14 Lipca 2010 Witam, forum przeglądam od dłuższego czasu ale dopiero teraz się zarejestrowałem. Mam parę pytań dotyczących środków Meguiar's, bo właśnie na nich amatorsko sobie pracuję. Posiadam następujący zestaw, a do niego parę pytań: 1. Gold class car wash shampoo 2. Ultimate compound 3. Cleaner Wax 4. Ultimate protectant 5. Natural Shine Protectant 6. Supreme Shine Protectant 7. PlastX 8. Gold class rich leather cleaner 9. Gold class dash & trim foam 10. Quik detailer 11. NXT 2.0 12. Quik out 13. Gold class endurnance tire gel Pytania dotyczą głownie ultimate compound oraz środka do pielęgnacji plastików wewnątrz i na zewnątrz. Czy UC, ma większe właściwości ścierne niż SwirlX? Taką informację otrzymałem, chciałbym to zweryfikować? Jeśli tak, to dlaczego po zastosowaniu (niestety tylko ręcznym), widoczne są nadal koliste zarysowania? Jaki macie sposób na lekko już wypłowiałe uszczelki? Ultimate protectant średnio sobie z tym radzi. Może mam niewłaściwą technikę. Proszę o poradę fachowców. Czym czyścić zabrudzoną komorę wlewu paliwa? Używam pędzla i szamponu ale efekt jest dość dyskusyjny. Jakie właściwie ma zastosowanie Cleaner wax, przecież nie jest tradycyjny cleaner? Oczekuję na dostawę ScratchX i glinki Bilt hamber. Czy do wcześniej wymienionego zestawu coś dodać, pozbyć się? Dziękuję za pomoc.
yesfan Opublikowano 14 Lipca 2010 Zgłoś Opublikowano 14 Lipca 2010 Czy UC, ma większe właściwości ścierne niż SwirlX? Taką informację otrzymałem, chciałbym to zweryfikować? Jeśli tak, to dlaczego po zastosowaniu (niestety tylko ręcznym), widoczne są nadal koliste zarysowania? Tak! UC jest bardziej ścierny. A zarysowania są widoczne, bo ręczna korekta jest zazwyczaj mało skuteczna i trzeba się wyjątkowo napracować żeby uzyskać jako takie efekty. Maszyna to podstawa! Komora wlewu paliwa? Jeśli wyjątkowo brudna to polecam K2 do mycia silnika. Tani i dobry. Może być też środek do mycia felg.
Jack Opublikowano 14 Lipca 2010 Autor Zgłoś Opublikowano 14 Lipca 2010 Dziękuję za szybką odpowiedź. Tylko czy płyn do felg nie zaszkodzi lakierowi jeśli wypłynie z komory wlewu paliwa? Czy może jakiś APC sobie z tym poradzi? Czy coś godnego polecenia do czyszczenia nadkoli?
yesfan Opublikowano 14 Lipca 2010 Zgłoś Opublikowano 14 Lipca 2010 Można nałożyć pędzlem, później spłukać myjką i będzie ok. Jak się raz porządnie wyczyści wlew to później standardowe mycie wystarczy. Lakierowi nic się nie stanie. APC - mieć warto, tym bardziej że to zazwyczaj tanie środki i wydajne.
pawelszakal Opublikowano 14 Lipca 2010 Zgłoś Opublikowano 14 Lipca 2010 Ja polecam APC. Myje nim silnik, felgi, rowniez posluzyl do mycia komory wlewu paliwa. Oczywiscie w odpowiedniej proporcji bo szkoda srodka
Jack Opublikowano 14 Lipca 2010 Autor Zgłoś Opublikowano 14 Lipca 2010 Dzięki za porady. A jak APC najlepiej wybrać? P.S. Jak to jest z tym Cleaner wax'em Meguiar's? Jaką on funkcję spełnia tak naprawdę? Czy to taki wosk dla leniwych?
PN Opublikowano 14 Lipca 2010 Zgłoś Opublikowano 14 Lipca 2010 Czy UC, ma większe właściwości ścierne niż SwirlX? Tak. UC jest de facto bardzo silnym środkiem ściernym, mocjnejszy od niego, z linii Megsa jest tylko #105. Jeśli tak, to dlaczego po zastosowaniu (niestety tylko ręcznym), widoczne są nadal koliste zarysowania? Cierpliwość drogą do sukcesu.. bez zobaczenia rys o których mówisz, trudno coś wyrokować ale po prostu trzeba stosować koloejne aplikacje UC. nie było naprawiane lu było dobrze naprawione, najprawdopodobniej, jak praktycznie każde BMW masz bardzo twardy lakier, zatem czeka cię wielokrotna apliakcja... Być może Twoje rysy wymagają już zmatowienia papierem... Być może są to rysy pod klarem (jeżeli auto było naprawiane). Niestety nie jest tak, że od aplikacji środka ściernego wszystko znika zaraz jak za dotknięciem różdżki. Robiłem BMW gdzie "zielony korek" (Fast Cut+) na zielonym padzie po 3-4 aplikacji rotacją nie dawała rady... i niektóre swirlsy/rysy zostały Jaki macie sposób na lekko już wypłowiałe uszczelki? Ultimate protectant średnio sobie z tym radzi. Może mam niewłaściwą technikę. Oczyścić np. benzyną ekstrakcyjną albo IPA + natural shine albo supreme shine uwaznie nanoszone aplikatorem/gąbeczką. Ultimate Protectanta nie stosowałem. Do gum i zenętrznych plastików z megsa moim ulubieńcem pozostaje Gold Class Trim Detailer. Czym czyścić zabrudzoną komorę wlewu paliwa? Używam pędzla i szamponu ale efekt jest dość dyskusyjny. Szampon za słaby. Potrzebujesz jakiegoś APC - z linii detalicznej megsa polecam środek Extra - moim zdaniem, jest ekstra Jakie właściwie ma zastosowanie Cleaner wax, przecież nie jest tradycyjny cleaner? To nie jest cleaner - to wosk z cleanerem czyli typowy produkt AIO. Czy do wcześniej wymienionego zestawu coś dodać, pozbyć się? Ja bym zrezygnował z: 3. Cleaner Wax 4. Ultimate protectant 6. Supreme Shine Protectant 11. NXT 2.0 zamiast tego dobrał: - Gold Class Trim Detailer - Wosk Meguiars Mirror Glaze #16 (IMHO najlepszy wosk Megsa) ewentualnie cleaner DC1 i odżywkę Mirror glaze #7 (ew DC2), z tym, że te dwa ostatnie to niekoniecznie...
Jack Opublikowano 14 Lipca 2010 Autor Zgłoś Opublikowano 14 Lipca 2010 A co to jest IPA? W takim razie muszę pozbyć się 3 butelek Cleaner Wax'a bo chyba mi się nie przydadzą Jakaś sugestia czym czyścić nadkola?
yesfan Opublikowano 14 Lipca 2010 Zgłoś Opublikowano 14 Lipca 2010 IPA to alkohol izopropylowy. Ma wszechstronne zastosowanie. Przyda się w domu i w garażu
PN Opublikowano 14 Lipca 2010 Zgłoś Opublikowano 14 Lipca 2010 Jakaś sugestia czym czyścić nadkola? szampon, szczotka potem APC poganiane szczotką/pedzlem albo mocniejsze - np. Degreaser. znów, z linii detalicznej - EXTRA Ale są też środki innych firm
Jack Opublikowano 14 Lipca 2010 Autor Zgłoś Opublikowano 14 Lipca 2010 jakieś produkty APC trochę tańsze od Meg'sa a godne uwagi? Nielsen? [ Dodano: 14 Lipiec 2010, 16:42 ] Czym czyścicie np chromowane końcówki wydechu. Czy ktoś próbował SONAX pasta do chromu i aluminium?
malkolm Opublikowano 14 Lipca 2010 Zgłoś Opublikowano 14 Lipca 2010 Czym czyścicie np chromowane końcówki wydechu. najlepszy autosol, na allegro znajdziesz go sporo, ja mam megsa do aluminium też daje radę. jakieś produkty APC trochę tańsze od Meg'sa a godne uwagi? ja polecam taki Poorboy's All Purpose Cleaner . jest ok, i fajnie pachnie , jak na taki środek oczywiście
przemas22 Opublikowano 14 Lipca 2010 Zgłoś Opublikowano 14 Lipca 2010 jakieś produkty APC trochę tańsze od Meg'sa a godne uwagi? Nielsen? LG oraz Philips, to marki, które bazują na wspólnych rozwiązaniach technologicznych, można więc przypisać im wspólne, powtarzalne dolegliwości sprzętu RTV. Uszkodzenia inweterów, układów odpowiedzialnych za podświetlanie matrycy LCD, objawiają się blokowaniem odbiornika po próbie jego włączenia. Migająca kontrolka LED (włączenia/czuwania) informuje o występujących błędach sprzętowych, a zespół zabezpieczeń wewnętrznych reaguje blokadą telewizora. Kolejną bolączką sprzętu tej marki są trudności z uruchomieniem zimnego odbiornika, a z czasem również rozgrzanego i pojawiające się przy tym różne sygnalizacje kontrolki LED lub całkowity jej brak. W taki sposób objawiają się defekty wielotorowego bloku zasilania - układu odpowiedzialnego za dostarczanie do poszczególnych podzespołów odbiornika, odpowiednich napięć zasilania i ich stabilizację.Obserwując takie zachowania naszego sprzętu, należy jak najszybciej zgłosić je serwisowi i wyłączyć odbiornik z sieci, bo niesprawne układy zasilania często powodują uszkodzenia innych modułów odbiornika. Do najczęściej występujących objawów uszkodzeń w tych telewizorach, możemy z pewnością zaliczyć efekt zanikania treści obrazu (całkowite wygaszenie ekranu) po pewnym czasie, bez zmian w emisji dźwięku. Za taki stan rzeczy zazwyczaj odpowiedzialny jest inwerter lub inwertery, w żależności od rozwiązań konstrukcyjnych odbiornika. Możliwy jest również całkowity brak podświetlania ekranu, ponieważ inwerter jest układem, który bezpośrednio zasila zaspół świetlówek CCFL, znajdujący się po wewnętrznej części ekranu (matrycy). Kolejną bolączką sprzętu tej marki są trudności z uruchomieniem zimnego odbiornika, a z czasem również rozgrzanego i pojawiające się przy tym różne sygnalizacje kontrolki LED (włączenia/czuwania) lub całkowity jej brak. W taki sposób objawiają się defekty wielotorowego bloku zasilania - układu odpowiedzialnego za dostarczanie do poszczególnych podzespołów odbiornika, odpowiednich napięć zasilania i ich stabilizację.? Ja i parę osób z forum używam i polecam Nielsena
Jack Opublikowano 14 Lipca 2010 Autor Zgłoś Opublikowano 14 Lipca 2010 A jakie konkretnie produkty tej marki polecacie?
malkolm Opublikowano 14 Lipca 2010 Zgłoś Opublikowano 14 Lipca 2010 Jack, a może przeczytasz dokładnie co przemek napisał i zacytował ??
firmek Opublikowano 14 Lipca 2010 Zgłoś Opublikowano 14 Lipca 2010 Tak samo jak malkolm, polecam APC poorboy's. Cena zakupu moze wydawac sie troche wieksza od APC megsa jednak APC PB jest bardziej skoncentrowany - czytaj wydajniejszy i tanszy . Jedyny minus jaki zauwazylem to to ze nie wytarty potrafi zostawiac biale slady.
R0N1N Opublikowano 14 Lipca 2010 Zgłoś Opublikowano 14 Lipca 2010 Czy UC, ma większe właściwości ścierne niż SwirlX? Taką informację otrzymałem, chciałbym to zweryfikować? Jeśli tak, to dlaczego po zastosowaniu (niestety tylko ręcznym), widoczne są nadal koliste zarysowania? UC jest najbardziej agresywnym produktem dostępnym w linii detalicznej. Dlaczego zostają zarysowania: 1) tak jak pisali yesfan i PN korekta ręczna wymaga czasu, samozaparcia i dużo cierpliwości. Nie dostrzeżesz super efektu po jednej aplikacji ... zwłaszcza jeśli lakier jest twardy. 2) jeśli niedokładnie (za krótko) wpracujesz UC, istnieje ryzyko, że sam tworzysz nowe ryski. Jaki macie sposób na lekko już wypłowiałe uszczelki? Ultimate protectant średnio sobie z tym radzi. Może mam niewłaściwą technikę Najpierw porządnie wyczyścić uszczelki np. APC i dopiero na tak przygotowane nakładać UP. I nie oczekuj cudu po jednej aplikacji. Czym czyścić zabrudzoną komorę wlewu paliwa? Używam pędzla i szamponu ale efekt jest dość dyskusyjny. Ja używam APC i daje radę --- ale wlew jest czyszczony praktycznie przy każdym myciu więc nie ma kiedy specjalnie się pobrudzić. Jeśli jednak wlew jest mocno zapuszczonu to można spróbować jakiegoś degreaser'a np. Chemical Guys albo - w ostateczności - choćby Cillit'a Bang'a do kuchni. Jakie właściwie ma zastosowanie Cleaner wax, przecież nie jest tradycyjny cleaner? Cleaner Wax to takie wszystko-w-jednym czyli w jednym kroku oczyszcza, nabłyszcza i zabezpiecza lakier. Taki trochę produkt dla leni. Czy do wcześniej wymienionego zestawu coś dodać, pozbyć się? 3. Cleaner Wax - możesz spokojnie komuś sprezentować.4. Ultimate protectant 5. Natural Shine Protectant 6. Supreme Shine Protectant - zdecyduj się na jeden. Posiadanie wszystkich trzech jest trochę bez sensu bo mają praktycznie tą samą funkcję. Ja bym zostawił UP bo jest najbardziej uniwersalny (do użycia na zewnątrz i wewnątrz), ewentualnie NSP bo daje neutralny efekt. Za SSP nie przepadam.
Jack Opublikowano 15 Lipca 2010 Autor Zgłoś Opublikowano 15 Lipca 2010 Dzięki za pomoc. Ostatnio męczę się z płowiejącym plastikiem w podszybiu, gdzie mocowane są ramiona wycieraczek. Dzisiaj 4 razy aplikowałem Ultimate protectant, pomogło ale nie oszołomił mnie efekt końcowy. Wracając do tematu UC, jak bardzo trzeba go 'wypracować' (ręcznie), żeby mieć pewność, że zrobiłem jak trzeba. Ile tak naprawdę należy go aplikować powiedzmy na 1/6 maski?
maly_marcin Opublikowano 15 Lipca 2010 Zgłoś Opublikowano 15 Lipca 2010 jak bardzo trzeba go 'wypracować' (ręcznie), żeby mieć pewność, że zrobiłem jak trzeba. Ile tak naprawdę należy go aplikować powiedzmy na 1/6 maski? Nakładasz kropkę na aplikator, pracujesz na małych powierzchniach ok 40x40 i wcierasz - wypracowywujesz środek do zniknięcia
Jack Opublikowano 15 Lipca 2010 Autor Zgłoś Opublikowano 15 Lipca 2010 Czyli mała kropka wielkości groszku w zupełności wystarcza na taką powierzchnię?
Jack Opublikowano 15 Lipca 2010 Autor Zgłoś Opublikowano 15 Lipca 2010 Ile razy do roku można stosować UC na jednym pojeździe?
R0N1N Opublikowano 15 Lipca 2010 Zgłoś Opublikowano 15 Lipca 2010 Dzisiaj 4 razy aplikowałem Ultimate protectant Moim zdaniem troszkę przesadziłeś. Nakładając 4 warstwy jedna po drugiej nie dałeś UP czasu na wchłonięcie się w tworzywo i zadziałanie. Moim zdaniem 2 aplikacje na jeden raz (w odstępie 30-60 minut) to max co ma sens - wówczas drugia aplikacja jest takim upewnieniem się, że produkt został równo nałożony na cała powierzchnię. Z Twoich postów widzę, że chciałbyś natychmiast zobaczyć super efekt - sorry, to tak nie działa. Więcej cierpliwości. Ile razy do roku można stosować UC na jednym pojeździe? Nie ma żelaznej reguły - stosujesz tak często jak uznasz to za stosowne. I jak wymaga tego kondycja lakieru.
Jack Opublikowano 15 Lipca 2010 Autor Zgłoś Opublikowano 15 Lipca 2010 Kolejne aplikacje UP były rozłożone w czasie Podszybie wyglądało jak niegdyś plastikowe zderzaki w Maluchu po paru latach, całe siwe. le dzięki za poradę, co do tego środka.
R0N1N Opublikowano 15 Lipca 2010 Zgłoś Opublikowano 15 Lipca 2010 Kolejne aplikacje UP były rozłożone w czasie Cztery aplikacje w jeden dzień to i tak dużo za dużo - podejrzewam, że więcej UP się zmarnowało niż zadziałało. Tak na poważnie to - moim zdaniem oczywiście - jeśli chcesz doprowadzić to podszybie do przyzwoitego stanu (nie jestem pewny czy nawet Black Wow pomógłby na wypłowiały na "siwo" plastik) to sugeruję 1-2 aplikacje UP po każdym myciu auta. Zrobisz tak ze 3-4 razy i powinieneś już widzieć trwałą poprawę. Ja miałem taką sytuację w Yarisie od matki - boczne listwy praktycznie siwe. Po kilku "kuracjach" wyglądają dużo lepiej ale i tak jeszcze trochę im brakuje. Jeśli tworzywo jest chropowate to możesz też spróbować nałożyć niewielką ilość Endurance'a - mi parę razy zdarzyło się aplikować produkt do opon na takie plastiki i efekt był więcej niż przyzwoity.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się