Gość Opublikowano 5 Lipca 2010 Zgłoś Opublikowano 5 Lipca 2010 Jest od cholery tematów o malowaniu w internecie, ale żaden nie przedstawia mi tematu jednoznacznie jako żółtemu dziobowi. To co wiem - na rdze brunox - nie wiem czy najpierw ją z grubsza usunąć czy nie - na odpadającą rdzę wydaje sie to dość głupie bo odpadnie razem z nią, wiem natomiast że brunoxa nie można kłąść na zdrową blache bo nie będzie miał sie z czym związać - i tu kolejna wątpliwość - przecież rdza nie przechodzi w metal o razu tylko wżer zazwyczaj dzieje sie to stopniowo i dlatego nie wiem jaką część brunoxem pomalować. Kolejna rzecz - skoro juz go położę to bedzie warstwa więcej - czy jak położę na tym lakier to nie będzie wypukłości. Wiem, że mam do lakierników mam jechać na mierzenie lakieru i na podstawie mierzenia kupić sobei słoiczek z farbą - mam metalik, więc wiem też że potrzebuję bezbarwnego. Pytanie brzmi, czy na brunox juz bezpośrednio kłąść kolor czy coś jeszcze. I chyba ostatnie z wielu pytań - czym nakłądać to wszystko? Pędzelkiem? Wielkie sorry za długość tematu, ale jak sie tego wszystkeigo nie dowiem to sie nie zabiore do tego nigdy Cały temat poruszyłem już na forum BMW-Sport, oto co mi odpisali: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=5&t=77745&sid=ee760fd0cd241389a52b28909e367ee2
maestro00 Opublikowano 5 Lipca 2010 Zgłoś Opublikowano 5 Lipca 2010 Oczyść lakier z rdzy. Połóż podkład i resztę. Generalnie zrób to porządnie i nie baw się w wynalazki "prosto na rdzę" zwłaszcza jeśli chodzi o auto. Przede wszystkim pokaż jakieś fotki z tym problemem.
mutra Opublikowano 5 Lipca 2010 Zgłoś Opublikowano 5 Lipca 2010 jeżeli tylko masz możliwość usunięcia rdzy do gołego metalu to tak zrób. Jeżeli powierzchnia jest większa to grunt, podkład, baza i klar (jeżeli to metalik)
uki Opublikowano 5 Lipca 2010 Zgłoś Opublikowano 5 Lipca 2010 jest jeszcze taki twór jak podkład reaktywny (czy jakoś tak) kladzie się go bezpośrednio na blachę(czystą, bez rdzy) potem normalny podkład, jeśli jest potrzeba to to szpachel następnie podkład baza klar (lakier bezbarwny) to coś ekstrakcyjne podobno daje właściwą ochronę przed korozją. aha o podkładzie reaktywnym słyszał co dziesiąty lakiernik. Co dwudziesty go stosuje
mutra Opublikowano 5 Lipca 2010 Zgłoś Opublikowano 5 Lipca 2010 nie ekstrakcyjny tylko reakcyjny a w zasadzie reaktywny On działa na podobnej zasadzie jak brunox tj. wiąże się z tlenkami na powierzchni metalu.
uki Opublikowano 5 Lipca 2010 Zgłoś Opublikowano 5 Lipca 2010 juz poprawiłem z tlenkami tzn z rdzą? przecież ją trzeba usunąć i nanieść ten podkład na czysty metal. A brunoxa się stosuje na rdzę podobnie jak hameraida.
miki Opublikowano 5 Lipca 2010 Zgłoś Opublikowano 5 Lipca 2010 Na czysty metal idzie epoksydowy, a nie reaktywny(wytrawiający). aha o podkładzie reaktywnym słyszał co dziesiąty lakiernik. Co dwudziesty go stosuje Ciekawe do jakich lakierników jeździsz.
uki Opublikowano 5 Lipca 2010 Zgłoś Opublikowano 5 Lipca 2010 Heh "lakierników" nie LAKIERNIKÓW na szczęście nie musiałem nigdy ze swoim autem odwiedzać żadnego. serwisuję palniki, więc nieraz lakiernie dziwne odwiedzam
AutoOdNowa Opublikowano 5 Lipca 2010 Zgłoś Opublikowano 5 Lipca 2010 miki, Dobrze Cie tu miec. Tylko Ty dobrze piszesz o zabezpieczeniu i walce z korozja. Ja - czyli ten jeden na dwudziestu co wie i stosuje podkład reaktywny, akrylowy i epoksydowy zgodnie z technologią.
uki Opublikowano 5 Lipca 2010 Zgłoś Opublikowano 5 Lipca 2010 AutoOdNowa, miki, no i dobrze mieć takich ludzi jak wy na forum!! Dzięki za wprowadzenie mnie na dobrą drogę.
Gość Opublikowano 6 Lipca 2010 Zgłoś Opublikowano 6 Lipca 2010 Jeszcze na BMW-forum kicer1983 dość ciekawie napisał: "Panowie bo środek brunox stosuje się na maksymalnie wyczyszczoną rdzę, zostawia się go na noc a póżniej zwyczajnie szlifuje praktycznie do zera (zostaje tylko w dołkach wżeru)potem się już zgodzę podkład reaktywny lub epoksydowy na gołą blachę później zwykły filer i w zależności jakim sposobem malowane lakier i pamiętajmy cudów nie ma!!!!!!!!!!" A tu proszę galeria: bąble: rdza właściwa ;p: niedomalowania pana lakiernika:
miki Opublikowano 6 Lipca 2010 Zgłoś Opublikowano 6 Lipca 2010 Oj dlaczego co niektórym można tłumaczyć coś jak krowie na granicy? A i tak będą szukać mądrości na forach np BMW. Weź sobie tego brunoxa wsadź tam gdzie słońce nie dochodzi jak będziesz miał rozwolnienie to może zwiąże to całe gówno i wrócisz do zdrowia. Szukasz wiedzy lakierniczej popytaj ludzi co to robią np tu Na ostatnim zdjęciu to wygląda bardziej na przetarcie a nie nie domalowanie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się