Skocz do zawartości

Chemotion Route x52 vs ENZO Coatings Black Wax


Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderator
Opublikowano

ENZO Coatings Black Wax - hybrydowy wosk z carnaubą, kwarcem i składnikami syntetycznymi

obraz.png.664c2864655e2489519a5cfea2eb4fe6.png

 

Cytat

ENZO Coatings Black Wax - to hybrydowy wosk w którego skład wchodzą wosk Carnauba, woski syntetyczne oraz kwarc SiO2. Produkt cechuje bardzo prosta aplikacja, bezproblemowe docieranie, duże przyciemnienie lakieru, maskowanie drobnych niedoskonałości oraz znakomity efekt hydrofobowy. 

Jedno opakowanie wosku starcza na zabezpieczenie około 5 do 8 samochodów.


Charakterystyka:

  • Mocne przyciemnienie koloru lakieru
  • Maskowanie drobnych zarysowań
  • Zapewnienie efekty hydrofobowego (kropelkowania wody)
  • Prosta aplikacja i bezproblemowe docieranie 
  • Trwałość do 3 miesięcy


Gramatura: 50g

 

 

CHEMOTION Route x52 Hand-Crafted Exclusive Hybrid Wax - ręcznie tworzony, hybrydowy wosk

 

obraz.png.3b6e9d8c3b65188f5450f1cb49c0eeb0.png

 

Cytat

CHEMOTION ROUTE x52 - to wosk który jest owocem wielomiesięcznej pracy chłopaków z Chemotion. Jego unikalna formuła oparta jest o wyjątkowo silne połączenie naturalnych oraz syntetycznych wosków twardych. Precyzyjny dobór najwyższej jakości składników pozwolił stworzyć wszechstronną hybrydę, której miękka konsystencja zapewnia łatwą i przyjemną aplikację.

Właściwości: 

  • Wosk ten tworzy niesamowicie szklistą powłokę ochronną, która pozostaje śliska w dotyku. 
  • Przyciemnia i mocno uwydatnia kolor nadwozia.
  • Skutecznie kryje niewielkie zarysowania.
  • Posiada bardzo silne właściwości hydrofobowe utrzymujące się przez długi czas.
  • Chroni przed działaniem czynników zewnętrznych i zapobiega przywieraniu brudu.
  • Znacząco ułatwia proces regularnej pielęgnacji.
  • Doskonały do każdego koloru karoserii.

Wydajność: 

  • W zależności od wielkości pojazdu zużycie waha się od 5g do 8g. Oznacza to, że nawet małe opakowanie 40 g wystarczy min. na 8 pełnych procesów woskowania samochodu.

Trwałość:

  • Najlepszą trwałość uzyskamy przy położeniu wosku na najbardziej jałowy lakier tj. po oczyszczeniu go i odtłuszczeniu IPĄ (alkohol izopropylowy). 
  • Średnia trwałość oscyluje w granicach 3 miesiące +. W okresie letnim i sprzyjających warunkach atmosferycznych okres ten może wydłużyć się nawet do 6 miesięcy. 

Skład zestawu:

  • Każde opakowanie zawiera oryginalny słoik z woskiem, dedykowaną naklejkę 3D, zdjęcie z finalnym prototypem o technicznym numerze x52 oraz instrukcję obsługi w dwóch językach.

 

Instrukcja aplikacji:

  • Przed aplikacją wosku dokładnie umyj karoserię za pomocą produktów Active Foam oraz Car Shampoo. Usuń osady metaliczne formułą Iron Less oraz cząsteczki asfaltu i żywicy produktem Tar Remover.
  • Osusz nadwozie delikatnym ręcznikiem lub kompresorem. Następnie odtłuść lakier IPĄ lub zastosuj cleaner oczyszczający.
  • Nabierz miękkim aplikatorem niewielką ilość wosku i rozprowadź bardzo cienką warstwę na jeden element.
  • Przygotuj czystą mikrofibrę o zbitej, zwartej strukturze i wypoleruj powierzchnię.
  • Przejdź do kolejnego elementu.
  • Finalny połysk możesz nadać mikrofibrą z bardzo miękkim, długim włosiem.

 

Wskazówki:

  • Optymalne warunki do woskowania to zamknięte lub zacienione miejsce z delikatną cyrkulacją powietrza. Temperatura, przy której aplikacja będzie najprzyjemniejsza, to przedział 15-25*C. Lakier powinien mieć temperaturę otoczenia.
  • Po aplikacji zalecamy pozostawienie samochodu w suchym miejscu na kilka godzin, aby wosk odpowiednio związał się z lakierem. To pozwoli osiągnąć najwyższą trwałość zabezpieczenia. Auto nie powinno mieć kontaktu z wodą przez 24h.
  • W przypadku bardzo zniszczonych lakierów sugerujemy wykorzystanie produktu Synthetic Glaze jako cleanera. Produkt ten oczyści dogłębnie lakier i wypełni ubytki, aby powierzchnia była maksymalnie gładka przed położeniem wosku. Warto pozostawić Glaze na minimum godzinę po nałożeniu i w kolejnym kroku przejść do aplikacji wosku. Trwałość zabezpieczenia może się zmienić, ale kombinacja tych dwóch produktów pozwoli osiągnąć najlepszy efekt wizualny bez konieczności mechanicznego polerowania lakieru.
  • Nakładaj bardzo cienką warstwę wosku. Odczekaj od 1 do 2 min. i poleruj.
  • Zbyt gruba warstwa wosku lub nieodpowiednia temperatura wydłuża czas polerowania.
  • Myj samochód ręcznie. Używanie silnych środków chemicznych na myjniach bezdotykowych może skracać okres zabezpieczenia.

Gramatura: 40 g 

 

Data Aplikacji: 20.VI.2021 Przebieg: 13714km

2021-06-20-18-18-09.jpg

 

Autko dostało pełne mycie, dekontaminację i odświeżenie lakieru Sonax'em PF

2021-06-20-13-52-15.jpg


2021-06-20-13-56-53.jpg

 


2021-06-20-14-07-28.jpg

 


2021-06-20-14-41-08.jpg


Tutaj zajawka testu polerki akumulatorowej Ryobi:
 

Spoiler

 

Żółty Nat, Cleaner How, 4 Przejazdy, wymycie Inspekcją FX Protect v2

Przed:

2021-06-20-15-49-14.jpg

Po:

 


2021-06-20-15-52-38.jpg


 

 

Ale o samej maszynce w innym dziale, za jakiś czas 😉

Resztę zrobiłem Sonaxem PF maszyną Flex DA.

Lakier wymyty Fx Protect Inspect v2 aż trzeszczał pod aplikatorem.

Używam te 75mm, są rewelacyjne do wosków:

obraz.png.11642e22adc5d92ca8608b6de7cdbc9e.png

 

Lakier prezentował się tak na końcu (+/- 90% 1 step)

2021-06-20-18-20-16.jpg

 

Po odświeżeniu lakieru pomiar połyskomierzem. Całość w granicach +/- 92.5


2021-06-20-17-23-58.jpg


2021-06-20-17-24-30.jpg


2021-06-20-17-49-23.jpg

 

No i zaczynamy, na całej długości auta od zderzaka do zderzaka dzielimy auto na dwie części.

Temperatura powietrza 35st, wilgotność 40%, woski nakładane w cieniu lakier chłodny w dotyku.

Lewo: Chemotion                                                         Prawo: Enzo

2021-06-20-18-20-37.jpg

 

Wrażenia:

Chemotion:

Aplikacja i topliwość pod palcem wręcz bajeczna. Zapaszek przypominał mi wosk Farecli. Aplikator (GlossFactory mini) pięknie chłonął masełko i jeszcze lepiej wydawał produkt na lakier. Aplikacja na połowę auta zajęła mi chyba 5 minut. Aplikacja bajka 5+/6 Nie przypuszczałem co zdarzy się dalej 😉

Docieranie: tragedia. Dawno się tak nie umęczyłem. Dotarcie połowy auta zajęło mi 30 minut a ręka odpadła. Jedna wielka katastrofa. Do tego na tym lakierze występowała potliwość i holosy przy docieraniu. Chyba nawet całego auta dobrze nie udało mi się dotrzeć bo nawet żona wyłapała kilka baboli. Ocena 2/6

Efekt:

Przyciemnienie widoczne ale też dziwne, charakterystyczne jakby nie równe pokrycie/smugi na masce. Żona twierdzi, że efekt lepszy po stronie Enzo. Efekt końcowy wizualny (na moje oko) bardzo mi się podoba ale pod ledem nie jest już tak kolorowo i oczy miejscami bolą od holosów potowych ? Nie wiem jak to nazwać 😉 . Aplikacja bajeczna ale docieranie to dramat więc jakiś taki niesmak pozostał mi po tym wosku. Lakier lakierowi nie równy więc może kiedyś jeszcze powtórzę test na innym obiekcie, ale dopiero jak bicepsy pod pakuje 😉

obraz.png.b2e66f80bc1bd49df4797163025ba40f.png

 

Enzo:

Aplikacja: raczej z tych przeciętnych. Wosk bardzo twardy. Po trzydziestu minutach dramatu z Chemotion jak zobaczyłem, że aplikator "suchawy" od wosku poczułem bół brzucha, że drugi raz takiej mordęgi nie chcę przechodzić i chyba nałożę jakiś QD.

Mimo wszystko aplikator (GlossFactory mini) wchłaniał wosk w siebie i aplikacja nie była aż taka ciężka. Jakoś to poszło mimo, że wosk w moich warunkach miał zero topliwości pod palcem. Ocena 3/6

Docieranie: Enzo raczej bez problemów. Nie było idealne ale o wiele lepsze niż Chemotion. Ocena 4/6

Efekt: Enzo dał mi na tym lakierze bardzo ładny połysk na oko i pod ledem, krycie mikro rysek, generalnie domownicy stwierdzili że bardzo dobry robi look.

 

Po 30 minutach mordęgi zdarzały się miejsca perfekcyjnie dotarte 😉
2021-06-20-18-20-58.jpg

Po Enzo - no problem.
2021-06-20-18-21-07.jpg

 

Przeważnie Chemotion pod ledem robił taki cholos (pionowy lub poziomy)
2021-06-20-18-22-29.jpg

 

Efekt końcowy bez leda - na oko - uwidocznił piękną czerwień.

2021-06-20-18-24-35.jpg


2021-06-20-18-25-10.jpg


2021-06-20-18-25-13.jpg

 

 

 

Widzicie przyciemnienie po stronie lewej Chemotion ? Smugi też jakby widoczne.


2021-06-20-18-26-30.jpg


2021-06-20-18-26-39.jpg

Chemotion non stop się wypacał i mazał. Dotarcie na tym lakierze graniczyło z cudem.
2021-06-20-18-28-12.jpg

 

Po stronie Enzo zero problemów z poceniem na tym lakierze:

2021-06-20-18-28-58.jpg

 

 

Gloss meter:

Enzo na tym lakierze podbija gloss +/- 5gu czyli +98gu

2021-06-20-17-49-11.jpg

 

Chemotion na tym lakierze przyciemnia +/- podbicie 2gu czyli +/- 95gu


2021-06-20-17-49-39.jpg




2021-06-20-18-38-48.jpg


2021-06-20-18-38-58.jpg

Przebieg zanotowany i sprawdzimy ile te woski posiedzą.

Czy do nich wrócę ? Na razie nie planuję no chyba, że zdarzy się nowy pacjent i poćwiczę trochę biceps na Chemotion 😉 Czy przedobrzyłem z ilością produktu Chemotion podczas aplikacji ? Wydaje mi się, że nie - zawsze tak smalcuję i rozcierałem produkt dokładnie i metodycznie a to nie jest mój pierwszy wosk. Szczególnie że masełko wchodzi tak pięknie w aplikator i z jednego pobrania wosku można zrobić ogromny kawałek blachy. Ta cudowna aplikacja nie wróży nawet, że docieranie będzie taką katorgą. Podczas aplikacji jesteś w takim cudownym letargu, że jesteś na 100% pewny ze dotarcie i efekt końcowy rozwali Ci ekosystem a tu zonk. Hamulec na ścianę jak zaczynasz docierać. Może to wina temperatury ? Nie wiem. Dajcie znać jak u was.
 

Enzo gdyby było bardziej topliwe pod palcem i lepiej się aplikowało a dotarcie było tak dobre jak pozostałych wosków które testowałem na tym lakierze:

... było by woskiem prima sort. Look wybacza wszystko (opinia rodziny) ale mimo wszystko ja czuje nie dosyt.

Zostawiam woski do utwardzenia i zobaczymy look i krople za jakiś czas.
 

A tutaj kilka kropel, bo nie moczę 24h po aplikacji 😉

 

 

Do następnego update'u 🙂

  • Lubię to 12
  • Moderator
Opublikowano
Godzinę temu, krzygaj napisał:

@Domel co to za szczotka do mycia nadkoli?

ez 🙂 

 

Mam chemotion ale nie mialem jeszcze okazji go aplikować, ciekawy jestem czy w nizszej temperaturze lepiej by sie docierał.

@Domel zaaplikowałes na pół auto i dopiero docierałeś? Może warto aplikowac i docierac element po elemencie 

  • Moderator
Opublikowano
8 minut temu, Streat napisał:

 zaaplikowałes na pół auto i dopiero docierałeś? Może warto aplikowac i docierac element po elemencie 

Cała połowka auta zajela kilka minut. Więc stwierdziłem skoro sie tak pieknie aplikuje to docieranie bedzie po 5 minutach. BANG ! Może rzeczywiście trzeba było tylko panelami robić.

Sprawdź i daj znać jak u Ciebie.

Opublikowano
11 godzin temu, Domel napisał:

Docieranie: tragedia. Dawno się tak nie umęczyłem. Dotarcie połowy auta zajęło mi 30 minut a ręka odpadła. Jedna wielka katastrofa. Do tego na tym lakierze występowała potliwość i holosy przy docieraniu. Chyba nawet całego auta dobrze nie udało mi się dotrzeć bo nawet żona wyłapała kilka baboli. Ocena 2/6

Dziesiątki prób przy tworzeniu tego wosku, same ochy, achy, premiery na social media i.... takie kwiatki?

Już nie jedna osoba na fb pisała w sumie o takich samych odczuciach jak u Ciebie, więc cos jest na rzeczy.
Biorąc nawet poprawkę na wysoką temperaturę i czas (raptem) 5 minut to i tak jakoś tego nie widzę.

Sam test jak najbardziej na plus! Zobaczymy ile posiedzą 😉 
 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Ja też się umęczyłem przy docieraniu Chemotion. Producent deklaruje do 2 minut docieranie, muszę to sprawdzić

Wysłane z mojego CPH2009 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Widzę że o aplikacji i dotarciu X52 mamy dokładnie to samo zdanie ... aplikacja ? Bajka, docieranie ? DRAMAT ... Ja próbowałem na czerwonym UNI -> skończyło się szybkim Finishem i wrzuceniem czego innego. Na Soul Red przy wyższej temp i ciepłym lakierze - lepiej, ale docierane było po 1.5 minucie a nie 3-4. 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Chemotion to taki RRC, dużo gadania na necie, a realia pokazują zaje.istość produktu.

Najgorsza w tym jest cena, prawie jak za Zymöla 🤣

 

 

 

 

 

 

 

Opublikowano

Ja tam ich QD bardzo lubię, fajny efekt daje na srebrnym, choć hydro i trwałość "takie se". No i... nie słyszałem, aby komuś Chemotion kiedyś uszkodziło auto.

Wyryte w skale z S20 5G FE

  • Okay 1
  • Moderator
Opublikowano
1 godzinę temu, MMCzysci napisał:

Ja tam ich QD bardzo lubię,

Qd maja bardzo fajne ale tak jak to bywa nie ma idealnego producenta chemii, jeden ma fajny szampon a inny fajne woski 😄 
Tutaj ludzie sie troche zawiedli na ich wosku bo była wielka premiera, 52 wersje i w koncu ta idealna ktora jest taka super hiper i tutaj wielkie rozczarowanie pod wzgledem docierania i efektu wizualnego, jak widać w przypadku @Domel
 gdzie zostały wypocenia na masce. Musze znaleźć troche czasu i jakies auto testowe to zdam relacje 😄 

Opublikowano
W dniu 21.06.2021 o 09:42, Domel napisał:

Cała połowka auta zajela kilka minut. Więc stwierdziłem skoro sie tak pieknie aplikuje to docieranie bedzie po 5 minutach. BANG ! Może rzeczywiście trzeba było tylko panelami robić.

Sprawdź i daj znać jak u Ciebie.

Cześć Wojtku, przeczytaliśmy cały test. Przyczyna takiego docierania jest bardzo prosta:

1. Optymalna temperatura dla tego wosku to 15*C - 25*C (Najlepiej 20). Na zewnątrz miałeś 35*C - jest dla niego zdecydowanie za ciepło. W Route x52 jest kilka twardych wosków, które mają różny czas wiązania. Wosk od kuchni jest wyposażony na bogato. Na tyle bogato, żeby spełniać kilka funkcji i przetrwać na lakierze bardzo długo. W wielu testach wykazał dwukrotnie wyższy czas zabezpieczenia niż deklarowaliśmy.

2. W instrukcji napisaliśmy, że koniecznością jest aplikacja małymi częściami. Ten wosk nie nadaje się do aplikacji na połowę samochodu i późniejsze docieranie, bo efektem będzie właśnie zbyt szybkie wysychanie. Przy temperaturze, którą miałeś i czasie bez docierania wosk polimerowy związał się mocno z lakierem, a ten, który ma najdłuższy czas wiązania pozostał na zewnątrz. Mazy, o których napisałeś to nic innego jak część składowa Routa, która nie została w porę ściągnięta fibrą. W okresie zimowo-wiosennym nie występowały żadne problemy, ponieważ temperatura na zewnątrz była optymalna. 

Wskazówki: Do poprawnej aplikacji Route potrzebuje chłodnego miejsca i pracy na małych panelach. W okresie letnim niektórzy detailerzy dzielą maskę nawet na 6/8 części pracując małymi kawałkami. Aplikacja ręczna / aplikator, cieniutka warstwa i docieranie od razu. Na pewno nie jest to wosk dla kogoś, kto chciałby wysmarować całe auto i dotrzeć je po jakimś czasie - nad takim letniczkiem krótkodystansowym właśnie pracujemy. Route to zabezpieczenie na długo, przyciemnienie i bardzo silne hydro. Po kilku miesiącach potrafi pracować na aucie lepiej niż o wiele droższe woski. 

Spróbuj zaaplikować go ponownie według wskazówek. Jeśli upały nadal będą się utrzymywać, warto chwilę poczekać. Na grupach zamkniętych w ostatnich dniach widzieliśmy kilkanaście postów o wypacaniu się najrozmaitszych wosków na aucie (większość z nich jest uznawana za absolutnie bezproblemowe) - przy tej pogodzie mają prawo. Najczęściej mycie / qd załatwiają sprawę. W razie pytań zapraszamy.

Dobrego Dnia

16 godzin temu, DZIADZIA napisał:

Chemotion to taki RRC, dużo gadania na necie, a realia pokazują zaje.istość produktu.

Najgorsza w tym jest cena, prawie jak za Zymöla 🤣

 

 

 

 

 

 

 

Mocne słowa, akurat takiego porównania nie słyszeliśmy jeszcze i wiedząc jak działamy od kuchni jest mocno obraźliwe. W Route x52 występuje wosk, który sprowadzamy zza granicy i jest 11x droższy od czystej Carnauby - ma niesamowite właściwości. Ponad to występują jeszcze inne woski. Technicznie kombinacja jest bardzo droga w zrobieniu i nie kupiliśmy jej od nikogo, powstała u nas przy konsultacjach wyjadaczy z branży chemicznej. Robiona jest ręcznie, a pracownicy powinni dostawać godne pieniądze za ciężką pracę. Jednorazowe zabezpieczenie auta na wiele miesięcy to koszt kilkunastu złotych - to dużo? (zaprzyjaźnione studio robiło wnikliwe testy trwałościowe w porównaniu z woskiem na Z i .Route okazał się zdecydowanie mocniejszą kombinacją)

Ostatnio trafiliśmy na jakiś Twój test naszego dressingu do opon - bardzo mocno subiektywny. Przez kilkanaście lat nauczyliśmy się, aby nie oceniać produktów jako dobre lub złe - zwłaszcza tych, które służą wykończeniu. Dla nas matowa czy satynowa opona jest wzorem, zaś ostry połysk niekoniecznie. Co nie znaczy, że któryś produkt jest zły. Po prostu nie jest dla każdego. Często w Twoich wypowiedziach mówisz, że coś jest kiepskie, a po prostu jesteś fanem innego efektu. 

Zanim następny raz rzucisz hasło porównawcze do innych marek to napisz, zadzwoń - pogadamy od kuchni jak robione są produkty, co ile kosztuje i jaki jest wkład pracy. Myślę, że rozumiejąc proces od kuchni i zaangażowanie nigdy nie użyjesz ponownie tych sformułowań. 

Wszystkiego dobrego

  • Lubię to 7
  • Moderator
Opublikowano
2 godziny temu, Chemotion napisał:

Cześć Wojtku, przeczytaliśmy cały test. Przyczyna takiego docierania jest bardzo prosta:

1. Optymalna temperatura dla tego wosku to 15*C - 25*C (Najlepiej 20). Na zewnątrz miałeś 35*C - jest dla niego zdecydowanie za ciepło. W Route x52 jest kilka twardych wosków, które mają różny czas wiązania. Wosk od kuchni jest wyposażony na bogato. Na tyle bogato, żeby spełniać kilka funkcji i przetrwać na lakierze bardzo długo. W wielu testach wykazał dwukrotnie wyższy czas zabezpieczenia niż deklarowaliśmy.

2. W instrukcji napisaliśmy, że koniecznością jest aplikacja małymi częściami. Ten wosk nie nadaje się do aplikacji na połowę samochodu i późniejsze docieranie, bo efektem będzie właśnie zbyt szybkie wysychanie. Przy temperaturze, którą miałeś i czasie bez docierania wosk polimerowy związał się mocno z lakierem, a ten, który ma najdłuższy czas wiązania pozostał na zewnątrz. Mazy, o których napisałeś to nic innego jak część składowa Routa, która nie została w porę ściągnięta fibrą. W okresie zimowo-wiosennym nie występowały żadne problemy, ponieważ temperatura na zewnątrz była optymalna. 

Wskazówki: Do poprawnej aplikacji Route potrzebuje chłodnego miejsca i pracy na małych panelach. W okresie letnim niektórzy detailerzy dzielą maskę nawet na 6/8 części pracując małymi kawałkami. Aplikacja ręczna / aplikator, cieniutka warstwa i docieranie od razu. Na pewno nie jest to wosk dla kogoś, kto chciałby wysmarować całe auto i dotrzeć je po jakimś czasie - nad takim letniczkiem krótkodystansowym właśnie pracujemy. Route to zabezpieczenie na długo, przyciemnienie i bardzo silne hydro. Po kilku miesiącach potrafi pracować na aucie lepiej niż o wiele droższe woski. 

Spróbuj zaaplikować go ponownie według wskazówek. Jeśli upały nadal będą się utrzymywać, warto chwilę poczekać. Na grupach zamkniętych w ostatnich dniach widzieliśmy kilkanaście postów o wypacaniu się najrozmaitszych wosków na aucie (większość z nich jest uznawana za absolutnie bezproblemowe) - przy tej pogodzie mają prawo. Najczęściej mycie / qd załatwiają sprawę. W razie pytań zapraszamy.

Dobrego Dnia

Tak coś właśnie przypuszczałem. Tylko, że jak aplikacja jest tak bajeczna to człowiek leci z prądem i nie myśli o docieraniu. Nie spodziewałem się że dotarcie mogłoby być taką katorga po tak wspaniałej ekspresowej wręcz aplikacji. Akurat nie miałem pirometru przy sobie żeby sprawdzić temperaturę lakieru ale na 100% aplikacja była w cieniu i lakier był chłodny pod ręką. Tak temp powietrza była bardzo wysoka.

Ja sobie test powtórzę na innym aucie w bardziej komfortowych warunkach i zobaczymy 🙂

  • Lubię to 1
Opublikowano
W dniu 21.06.2021 o 21:46, Streat napisał:

Qd maja bardzo fajne ale tak jak to bywa nie ma idealnego producenta chemii, jeden ma fajny szampon a inny fajne woski 😄 
Tutaj ludzie sie troche zawiedli na ich wosku bo była wielka premiera, 52 wersje i w koncu ta idealna ktora jest taka super hiper i tutaj wielkie rozczarowanie pod wzgledem docierania i efektu wizualnego, jak widać w przypadku @Domel
 gdzie zostały wypocenia na masce. Musze znaleźć troche czasu i jakies auto testowe to zdam relacje 😄 

Do nas trafiły setki zdjęć i video z efektem wizualnym + hydro, że jest to petarda 🙂 Konieczne jest przypilnowanie instrukcji krok po kroku, bo przez dużą ilość wosków twardych praca z nim jest wymagająca, ale efekt finalny bardzo dobry i mega trwały. Pozdrawiamy✌🏼

  • Okay 1
Opublikowano

Fajnie Domel że wrzuciłeś test 😉 Powiem Ci że mnie osobiście zainteresował wosk Chemotion. Miałem za pierwszym razem spory problem z woskiem Goodstuff show wax. Tak łatwo się aplikował i nałożyłem na całe auto a potem nie mogłem dotrzeć(A myślałem że będzie jak z swissvaxem) dlatego warto robić test na małym elemencie. 

  • Moderator
Opublikowano
2 godziny temu, Chemotion napisał:

praca z nim jest wymagająca

Definitywnie docieranie. Aplikacja 5+

Tydzień wcześniej aplikowałem Vettore w identycznych warunkach - temp w garazu jakies 34st i było bez problemów - aplikacja i dotarcie - także wszystko kwestia jak wosk został zaprojektowany 🙂

Opublikowano

Miałem okazję dwa razy pracować z Routem. I po prostu aplikowałem go na element typu przedni błotnik, czekałem 20-30 sekund, wosk robił się twardy pod paluchem i zaczynałem docierać. Użycie drugiej fibry nie było konieczne, robiłem to dla formalności. Aplikacja w czterech ścianach, temperaturze +/- 25 stopni i dość dużej wilgotności.

Dla entuzjastów długiego woskowania to to nie jest, ale przy podejściu komercyjnym sprawdza się i odwdzięcza trwałością oraz fajnym hydro.

Wysłane z mojego Mi 9T przy użyciu Tapatalka

  • 1 miesiąc temu...
  • Moderator
Opublikowano

Update:

Data Aplikacji: 20.VI.2021 Przebieg: 13714km

Pierwsze mycie: 24.VII.2021 Przebieg: 15155km czyli po 1441km i 34 dni co stanowi 1 miesiąc i 4 dni.

 

1441km i 34 dni i oba woski trzymają pięknie. Zrzut po stronie Enzo na 5 ale po stronie Chemotion jak dla mnie 5+

YoutubeLink

 

 

 

 

 

  • Lubię to 3
Opublikowano

Od jakiegoś czasu rozglądam się za mocno przyciemniającym woskiem hybrydowym z sensowną trwałością. Jeszcze się poprzygladam ale route wpada na radar obok blackfire Black ice. Duży plus dla route za sampler, minus za cenę jednostkowa ale to nie jest najważniejsze.

@Chemotion nie widzę deklarowanej trwałości. Powiecie coś mniej ogólnikowego ? 😉

Ten krótki czas dotarcia domyślam się że byl świadomą decyzją. Powiedzcie coś od kuchni z czego to wynika. Fajnie byłoby też usłyszeć coś więcej o składnikach. Jakie naturalne woski, jakie komponenty syntetyczne i jak a w nich magia.

  • 1 miesiąc temu...
  • Moderator
Opublikowano

Update:

Data Aplikacji: 20.VI.2021 Przebieg: 13714km

Pierwsze mycie: 24.VII.2021 Przebieg: 15155km czyli po 1441km i 34 dni co stanowi 1 miesiąc i 4 dni.

Drugie mycie: 28.VIII.2021 Przebieg: 17182km czyli po 3468km i 69 dni co stanowi 2 miesiące i 8 dni

 

obraz.png.e63245017f1c14bd649bfeb0b9952a7b.png

 

Auto zrobiło 2027km od pierwszego mycia.

Stan auto przed:

2021-08-28-14-18-42.jpg


2021-08-28-14-18-45.jpg


2021-08-28-14-18-53.jpg


2021-08-28-14-18-57.jpg


2021-08-28-14-18-59.jpg


2021-08-28-14-19-03.jpg


2021-08-28-14-19-06.jpg

 

Myjemy szamponem HoW:
2021-08-28-14-39-24.jpg

 

Efekt po stronie Chemotion całościowo oceniłbym na 4.5/6 (maska na 4.5/6 boki 5/6) a Enzo całościowo na 4/6 (maska 4/6 a boki 4.5/6) po 3468km i 69 dni co stanowi 2 miesiące i 8 dni.

 

Najbardziej podoba mi się Chemotion na bokach. Zrzut i krople rewelacyjne. Wciąż mam niesmak po docieraniu ale zweryfikuję to jeszcze.

 

 

  • Lubię to 1
  • 2 miesiące temu...
  • Moderator
Opublikowano
53 minuty temu, MMCzysci napisał:

I co dalej? 🙂

Auto nie myte od ostatniego updejtu. Zrobiło +4k.

Może w ten weekend uda się zrobić update.

  • Moderator
Opublikowano

Update:

Data Aplikacji: 20.VI.2021 Przebieg: 13714km

Pierwsze mycie: 24.VII.2021 Przebieg: 15155km czyli po 1441km i 34 dni co stanowi 1 miesiąc i 4 dni.

Drugie mycie: 28.VIII.2021 Przebieg: 17182km czyli po 3468km i 69 dni co stanowi 2 miesiące i 8 dni.

Trzecie mycie: 1.XI.2021 Przebieg: 20124km czyli 6410km i 134 dni co stanowi 4 miesiące i 11 dni.

obraz.png.241d2c192df5eda56fa8bb96c76160b5.png

Mycie szamponem Neoxal 737. Jestem w trakcie testów.
Auto nie było myte 65 dni. Dwa razy podróż w Bory Tucholskie na grzyby i 2942 kilometry zrobione.
Jest bardzo dobrze. Moja ocena całościowa to 4/6 Enzo i 4.6/6 Chemotion
Teraz pytanie czy to też zasługa szamponu ? Czy LSP się trochę odbudowało czy raczej oczyściło ?
A może szampon domył dogłębnie i nie zakłócił LSP ?
Albo po prostu woski robią mega robotę 🙂 Badam temat 🙂

 

 

https://youtu.be/o0kyhKQRGVM

 

  • Lubię to 7
  • Moderator
Opublikowano
9 godzin temu, Domel napisał:

Czy LSP się trochę odbudowało czy raczej oczyściło ?

jak na moje i jedno i drugie 😄 W mojej ocenie i po testach jakie robiłem to ten szampon dogłebnie oczyszcza i dodatkowo nadbudowuje istniejace LSP nie wnosząc nic do niezabezpieczonego lakieru. Osobiscie uwielbiam ten szampon i chyba stanie sie moim daily 😄 

  • 6 miesięcy temu...
  • Moderator
Opublikowano

Update:

Data Aplikacji: 20.VI.2021 Przebieg: 13714km

Pierwsze mycie: 24.VII.2021 Przebieg: 15155km czyli po 1441km i 34 dni co stanowi 1 miesiąc i 4 dni.

Drugie mycie: 28.VIII.2021 Przebieg: 17182km czyli po 3468km i 69 dni co stanowi 2 miesiące i 8 dni.

Trzecie mycie: 1.XI.2021 Przebieg: 20124km czyli 6410km i 134 dni co stanowi 4 miesiące i 11 dni.

Czwarte mycie: 28.V.2022 Przebieg: 23949km czyli 10235km dalej i 342 dni co stanowi 11 miesięcy i 8 dni od aplikacji ORAZ 208 dni co stanowi 6 miesięcy i 27 dni OD 3ego MYCIA i 3825 km

obraz.png.86bec3d1bba78f39b901f42cd3b154d0.png

 

Tak dobrze widzicie. Minęło 342 dni co stanowi 11 miesięcy i 8 dni od aplikacji oraz auto zrobiło 10235km.

Jest to moje czwarte mycie !! Coś mi się obiło o uszy że teść raz od 1.XI.2021 gdzieś tam opłukał auto. Ale to ponoć urban legend 😄😄 Ale test trwał.

Dziś dopiero miałem czas ogarnąć Clio 🙂 208 dni co stanowi 6 miesięcy i 27 dni OD 3ego MYCIA 1ego Listopada 😄

 

Generalnie przebieg 10235km może nie robi wrażenia ale już okres czasowy tak: 342 dni co stanowi 11 miesięcy i 8 dni od aplikacji.

 

Auto przed.

2022-05-28-15-07-24.jpg


2022-05-28-15-07-25.jpg


2022-05-28-15-07-28.jpg


2022-05-28-15-07-33.jpg


2022-05-28-15-07-34.jpg


2022-05-28-15-07-39.jpg


2022-05-28-15-07-44.jpg


2022-05-28-15-07-46.jpg


2022-05-28-15-07-49.jpg

Powiem szczerze musiałem srogo pomyśleć zanim sobie przypomniałem jakie woski aplikowałem na to auto wiele tygodni temu 😉

 

https://youtu.be/7RXv9Ar2gOs

 

 

Test zakańczam. Spodziewałem się totalnej kaplicy a coś jest, coś działa jeszcze na panelach bocznych 🙂  Oba woski wykazują zauważalne hydro 🙂

Widać też różnice w zrzucie. 🙂

Ocena wizualna hydro po 342 dniach co stanowi 11 miesięcy i 8 dni od aplikacji oraz 10235km przedstawia się u mnie 2+/6 dla Chemotion i 2/6 dla Enzo.

Czyli 4 liter nie urywa ale definitywnie woski jeszcze nie umarły na całym aucie totalnie. To jest taka subiektywna ocena bazująca na zabawach z innymi produktami i efektami hydro jakie potrafią pokazywać.

Jeśli miałbym wybrać z tych dwóch wosków który zaaplikować jeszcze raz to wybrałbym Route x52 i srogo uważał podczas aplikacji 🙂 Enzo nie wiele mu ustępuje pod względem jakości hydro po takim przebiegu i okresie czasu 🙂

Generalnie udane produkty jak dla mnie (pomijając aplikację Route 😉 )

2022-05-28-18-06-11.jpg


2022-05-28-18-06-35.jpg


2022-05-28-18-06-41.jpg


2022-05-28-18-06-49.jpg

W epilogu mały bonusik i test szamponu ArmorAll Shield +Ceramic Shampoo

 

Na autko w czerwcu wpadną woski Grafenowe od Turtle i @FIREBALL 🙂

 

 

  • Lubię to 7

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.