Jump to content

Einhell ce-cp 18/180 li e - polerka rotacyjna, akumulatorowa 18V


Recommended Posts

Cześć, postanowiłem założyć temat poświęcony maszynie polerskiej Einhell ce-cp 18/180 LI E którą niedawno nabyłem. Temat będzie uzupełniany w miarę postępowania testów maszyny.

Charakterystyka:

- polerka rotacyjna, akumulatorowa 18V

- silnik bezszczotkowy

- standardowy gwint M14

- brak typowego wolnego startu

- regulacja obrotów za pomocą przycisków +/-: biegi (obroty): 500 / 800 / 1000  / 1500  / 2000 / 2500 / 3000 - aktualnie wybrana prędkość jest pokazywana na wyświetlaczu LCD - 05 = 500 obr, 08 = 800 obr, 10 = 1000 obr itd.

 

Zrobiłem sobie testowo jeden element (klapa tylna) na samochodzie póki co, niestety w garażu przy słabym oświetleniu więc zdjęć z tego testu nie zamieszczam.

Moje spostrzeżenia do tej pory są następujące: 

- solidnie wykonana, zwarta konstrukcja, lekka - z baterią 4Ah jakieś 2.2 kg, bez baterii 1.7 kg, wygodna w trzymaniu, dobrze wyważona

- nie ma wibracji

- na obrotach do 1500 jest całkiem cicha, potem robi się już dość głośno

- nie grzeje się - po około 15 minutach ciągłej pracy na obrotach 1500 główka maszyny była letnia

- brak wolnego startu w mojej opinii nie przeszkadza. Pierwszy bieg to 500 obrotów, a przy takich obrotach jest małe ryzyko chlapania pastą itd.

- przy pracy na padzie 80mm i w miarę mocnym docisku maszyna praktycznie nie zwalnia, komfort pracy jest bardzo dobry

- zaskakująco długi czas pracy na baterii - pracowałem w sumie jakieś 40 minut na obrotach 1000/1500 (menzerna 2500 na średnim padzie i 3500 na miękkim) a wskaźnik naładowania baterii pokazywał wciąż 2/3 kreski. Ładowanie do 100% baterii w tym stanie zajęło jakieś 30 minut.

Temat rozbuduję o relację z pracy maszyną gdy będę działał z kolejnymi elementami, na razie to tyle.

1.jpg

2.jpg

2a.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

  • Lubię to 4
Link to post
Share on other sites

Fajnie, żę założyłeś taki temat @powerf Jestem ciekaw czemu nie wybrałeś małego DA tylko właśnie rotację? Pytanie co dokupowałeś na starcie (mniejsze BP etc)?

  • Lubię to 1
Link to post
Share on other sites

@czester Wolę budżetową rotację od budżetowego DA (mimo że jestem amatorem a nie profesjonalistą) gdyż rotacja daje dużo większe możliwości, szybciej wycina a wykończenie wcale nie gorsze niż na DA.

Miałem już małe DA i sieciowe i akumulatorowe, (oczywiście tanie, budżetowe) i nie przepadałem za nimi z 3 powodów: wibracje, hałas i słabsze cięcie.

A kupować porządnej DA za 2k nie zamierzam, zwłaszcza że służy mi jedynie do pracy nad swoimi samochodami i ew. kogoś znajomego. 

A co do BP to kupowałem na alle zestaw tarcz: 75, 50 i 30 mm, jakiś tani, chyba 40 zł za komplet, ale o dziwo w miarę solidny. BP 125mm mam, ale jeszcze nie miałem potrzeby go używać.

Nic innego nie dokupywałem. Oczywiście gąbka i pad 180mm który był w zestawie poleciał do kosza 🙂

Link to post
Share on other sites

Dzięki! Ja się powoli  przymierzam do rotacji i patrzyłem na urządzenia Heckmann ale może roważe model który Ty kupiłeś.

Link to post
Share on other sites

@czester Gdybym miał nieograniczony dostęp do sieci, to pewnie zastanawiałbym się nad rotacją z kablem, ale z uwagi że działam albo w garażu podziemnym bez prądu albo na zewnątrz to w grę z mojej strony wchodzi jedynie akumulatorowa.

Z drugiej jednak strony brak kabla to mega udogodnienie, a mocowo naprawdę ta polerka daje radę, nie zwalnia przy docisku tak jak niektóre tanie rotacje sieciowe z 230V.

 

Link to post
Share on other sites

Przeglądnąłem zdjęcia z wczorajszego testu polerki na tylnej klapie, wybrałem kilka które prezentują jako-taką jakość.

Przed polerką:

before.jpg

W trakcie pracy menzerną 2500 i niebieskim padem NAT

in progress — kopia.jpg

Efekt końcowy po menzernie 2500

after.jpg

Jakby ktoś był ciekaw skąd takie oryginalne zarysowania na klapie mam - otóż miałem podczas burzy śnieżnej w górach przygodę i czterech chłopa mnie z zaspy pomagało "wypchać".

To są właśnie efekty ich pomocy.

Przez półtora roku mycia rinseless nie nabawilem się tylu rys na całym aucie, ile zarobiłem na tylnej klapie w ciągu 5 minut...

  • Lubię to 1
Link to post
Share on other sites

@powerf to jest urok ciemnego auta i brudu... , ostatnio widziałem jak dziecko zrobiło jakieś zygzaki na brudnej masce i po umyciu zostały rysy tak jak paluszek dziecko prowadziło... .


Ile taki sprzęt kosztuje ?

Link to post
Share on other sites

@Gold_Car około 500 sama maszyna + osobno kupuje się ładowarkę i akumulatory - są różne ładowarki i akumulatory, ja mam zestaw ładowarka z aku 4ah - za całość zapłaciłem 729 zł dokładnie.

Link to post
Share on other sites

Ciekawa opcja.. mam wiertarkę na tym systemie, tak więc odszedł by zakup ładowarki. Co prawda w podziemnym garażu mam dostęp do prądu, ale jak to w bloku, zawsze ktoś chce obok wyjechać kiedy ty rozstawisz się ze wszystkim... Brak przewodów na duży plus.

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

@raafal91 @dokładnie - a dla weekend-warriora i dodatkowo blokersa super opcja.

Do tej pory zrobiłem nią na aucie kilka elementów które miałem porysowane od zimowej przygody i jestem z niej mega zadowolony. 

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
W dniu 19.05.2021 o 11:46, powerf napisał:

@raafal91 @dokładnie - a dla weekend-warriora i dodatkowo blokersa super opcja.

Do tej pory zrobiłem nią na aucie kilka elementów które miałem porysowane od zimowej przygody i jestem z niej mega zadowolony. 

Powiedz po takim czasie używania już możesz powiedzieć ile wytrzymuje na akumulatorze. Zastanawiam się czy kupić bo też nie mam dostępu do prądu i szukam alternatywy co by pod blokiem mógł zrobić korektę lakieru całego auta. Jeszcze myślałem nad Ryobi - https://www.narzedzia.pl/polerka-akumulatorowa-ryobi-one-r18p-0,102868.html?origin=prodlisting&cd=724892562&ad=40594631031&kd=&gclid=Cj0KCQjwnueFBhChARIsAPu3YkTJdBCPCn9k9jjUETwjqFfmG9OcvqeZ6jFlrpLPORJ4KPPIZlhHf4waAnU7EALw_wcB

Tylko to już jest DA (różnie piszą o jej skoku. jak 5mm to bez sensu). A Ryobi mam już wiertarko-wkrętarkę z systemem one+

Link to post
Share on other sites

@Grzesiekxx88 Podam przykład z wczoraj - przepolerowałem trochę dach bo bardzo dawno nic z nim nie robiłem - akumulator 4Ah - zrobiłem 2 etapy: menzerna 2500 + menzerna 3500.

Na wskaźniku stanu aku po robocie miałem nadal 2/3 kreski - nie wiem tylko czy to solidne 2 kreski czy raczej już bliżej 1.

Ale sprzęt polecam - podobno Aku 5.2Ah jest jeszcze lepszy bo ma większą wydolność prądową, co przekłada się na jeszcze większą moc polerki.

Link to post
Share on other sites

@Grzesiekxx88 powiem tak - w opisie maszyny, dokumentacji itd nie ma wprost wspomniane że ma stabilizację obrotów, natomiast podczas pracy, przy docisku nie ma czegoś takiego że maszyna się dusi i znacząco zwalnia.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.