Jump to content
alfaJersey

DetailInk Bees Wax

Recommended Posts

Mały test wosku DetailInk Bees Wax czyli smarowidła na bazie nie carnauby, ale wosku pszczelego.

Informacja ze strony producenta:

Cytat

Bees Wax Natural Car Polish wosk samochodowy na bazie wosku pszczelego(35%) oraz oleju kokosowego. Wosk jest w 100% naturalny przez co jest bezpieczny dla zdrowia. Bees Wax Natural Car Polish nada szklistości, przyciemni elementy karoserii oraz zamaskuje drobne rysy. Trwałość wosku: około dwa miesiące.

Jak to wygląda: puszka przychodzi do nas ze sklepy naga, jak ją walcownia wypuściła , ma na sobie tylko pampersa w postaci papierowej obklejki. Na pierwszy rzut oka bomba - metalowa puszka, tradycyjne wieczko. Ale w rzeczywistości nie wygląda to wcale tak fajnie. Wady są dwie, znaczące. W sumie trzy.

  • puszka jest cała metalowa, nie ma żadnej plastikowej podstawki - można więc zapomnieć o stawianiu jej pod ręką na karoserii
  • kołnierz puszki jest bardzo duży jak na jej rozmiary, co po pierwsze utrudnia nabranie wosku (otwór jest mały), a po drugie sprawia że równomierne zużycie jest trudne - w zasadzie wygrzebuje się środek i w sumie co użycie trzeba by podgrzać żeby się poziom wyrównał
  • metalowa, czarna! puszka nagrzewa się bardzo szybko i w wyższych temperaturach konsystencja wosku robi się półpłynna co zabija jakąkolwiek wydajność bo aplikator chłonie rozpuszczony wosk jak gąbka wodę.

Zapach: jest w miarę neutralny. Po włożeniu nosa w puszkę czuć kokosy i miód, garaż po 6-8 godzinach po wjeździe nawoskowanym samochodem pachnie mlekiem z miodem. Bardzo przyjemnie, aczkolwiek w trakcie woskowania nic nie czuć.

Konsystencja: na zimno gęsta pasta, błyskawicznie topiąca się pod dotykiem palca. Po godzinie na słońcu zrobiła się konsystencja nie do końca scukrzonego miodu, włącznie z grudkami. Nie wpływało to na aplikację czy docieranie, ale na wydajność już tak.

Aplikacja: bezproblemowa, zarówno jeszcze zimnego i gęstego wosku, jak i miodku jaki wytworzył się później. Bez problemu nakłada się na gorący lakier.

Docieranie: bezproblemowe, w każdej z trzech postaci: za dużo, w sam raz i doschnięty, w sam raz i leżał za długo. W każdym z tych przypadków wystarczy przelecieć fibrą, max dwa razy i wosk znika. Także na lakierze mocno rozgrzanym w słońcu.

Wydajność: bardzo dobra, z jedną uwagą. Wosk jest wydajny, na poziomie dobrego wosku z carnauby. ALE: wosk który jest mocno rozgrzany robi się wodnisto-grudkowaty i jest mocno pity przez gąbkowy aplikator. Mały otwór puszki też nie pomaga i wydajność gorącego wosku leci na łeb na szyję. W sumie na całego HB zużyłem ta 1/5 puszki ze zdjęcia. Na oko, bo wygrzebałem otworek w środku, wosk przy ściankach był niemal nie ruszony.

Moje uwagi: wosk raczej do użytku w studiu albo dla osób mających garaż czy możliwość pracy w cieniu. Na lato do nakładania w pełnym słońcu nie polecam ze względu na zmiany w konsystencji po nagrzaniu.

Ok, parę zdjęć. Obiekt testowy ten sam co zawsze, Kia Ceed Hatchback. Pacjent operowany w pełnym słońcu, temperatura w cieniu to 32 stopnie, nie miałem jak sprawdzić lakieru  Przy robieniu zdjęcia na błotniku z przodu był już wosk czekający na dotarcie.

DSC_0586.jpg.3133b5b01c5cfad47534435821b5d003.jpg

Wczoraj umyty rinseless, DJ Low on Eau i gąbką Soft99. 

DSC_0585.jpg.f166ba01ab9d5b47624b2f61d1421246.jpg

Także wczoraj przygotowawczo położony AG SRP który miał robić za cleaner. Też było gorąco i nie miałem ochoty na zabawę z cleanerem Softa, SRP łatwiej wchodzi 

DSC_0590.jpg.5f311f76e5d159f4f53f36d3b16e4334.jpg

Tutaj nasz bohater, otwarty, widać niezbyt sensownie zaprojektowaną puszkę i jej kołnierz:

DSC_0591.jpg.51ba5d72c053cbe6806698799e114474.jpg

Nałożony na pół maski, przed dotarciem - delikatnie ją przyciemnił, ale to widać raczej tylko na żywo. Nisetety kolor mam jaki mam, musicie wierzyć na słowo:

DSC_0593.jpg.81f64c8e6f8bb23b57c7a2a7ffe901ba.jpg

I zdjęcie z bliska niedotartego wosku. Nie, maska nie jest aż tak porysowana, to wosk na dużym zbliżeniu 

DSC_0592.jpg.226efd889d9a15fc889d4bac8864295c.jpg

I Kijanka już po dotarciu, na wyjeździe z garażu po paru godzinach stania:

DSC_0595.jpg.12193c151cd3fb9ff596ddec1a5ba3cc.jpg

DSC_0596.jpg.13bdbab11d9698e602670286a316eb0b.jpg

DSC_0597.jpg.5f57e3e6f644593355d0cd661ed45372.jpg

Efekt: lakier jest delikatnie przyciemniony, nabrał też fajnej szklistości jak widać w odbiciu przyczepy TIRa na ostatniom zdjęciu. Na slońcu ma fajny, ciepły blask. Całość wygląda bardzo naturalnie, nie ma wetlooku (chociaż na czerwonym metaliku ciężko by było), nie ma poczucia tego, że lakier jest czymś oblany. Gdyby nie reakcja wosku na słońce i związane z tym problemy byłby zepchnął DJ Orange Crush z pozycji numer 1 mojego ulubionego wosku letniego. A tak mam problem jak go sklasyfikować, na razie ustawiam poza podium, zobaczymy jak będzie dalej z myciem.

Kropelki pokażę jutro, nie chcę go moczyć od razu po nałożeniu.

  • Lubię to 3
  • Super 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Świetny przejrzysty, czytelny opis ;) 

Osobiście nie jestem zwolennikiem takich opakowań do wosków z racji właśnie słabego podbierania produktu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

SRP to świetny produkt. Wedle definicji "resin - żywica". Wypełnia, maskuje, odżywia coś tam usuwa. Jeszcze kilka lat temu mój ulubiony produkt na szybkie odświeżenia. On sam w sobie nadaje już dobrego błysku. Obawiam się tylko, że u Ciebie ten wosk na takim podkładzie szybko zejdzie. U mnie na nim stare fusso trzymało max 5 miesięcy.

10 godzin temu, alfaJersey napisał:

Wczoraj umyty rinseless, DJ Low on Eau i gąbką Soft99. 

Napisałbyś tutaj:

Jak używasz tego produktu Dodo. Mam go i chciałbym zacząć zabawę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dałem SRP się porządnie związać z lakierem. Leżał ponad 12 godzin zanim zacząłem woskować więc może nie będzie źle. Ale zdaję sobie sprawę z tego, że trwałość będzie osłabiona. W lato mi nie przeszkadza, a zimowe woski kładę na jałowy lakier. Przy okazji SRP ogarnie trochę ten mocno zjapońszczony lakier który odpada i rysuje się od samego patrzenia 🙂

  • Lubię to 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ostatki, czyli kropelki. filmik:

Oraz zdjęcia. Lotka:

DSC_0601.jpg.a0b9ecdeff28c186401bea84db4f5040.jpg

Paręnaście sekund po zakończeniu filmowania:

DSC_0604.jpg.3577201cd0f691fa56486156ae4a72d3.jpg

I prawdziwy deszczyk, bo urwał musiało zacząć padać:

DSC_0605.jpg.e17a1c3cb902000343d54b1c761ad9b1.jpg

 

  • Lubię to 1
  • Super 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@alfaJersey ciekawy jestem jak ten wosk usiadłby na gołym lakierze bo efekty wizualny całkiem przyjemny plus do tego bardzo fajne krople 😄 Daj znac jak krople beda wygladac po pierwszym myciu 😄 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie mam tego wosku ale nie omieszkam sprawdzić a więc wróciłem do tego wątku i kilka moich uwag 🙂

W dniu 28.06.2020 o 22:50, alfaJersey napisał:

puszka jest cała metalowa, nie ma żadnej plastikowej podstawki - można więc zapomnieć o stawianiu jej pod ręką na karoserii

Jako detailerzy, hobbyści, weekendowi łariorzy - nigdy nie stawiamy niczego na lakierze bez podstawki mikrofibrowej 😉 Puszką Fusso też można bałaganu narobić 😉

W dniu 28.06.2020 o 22:50, alfaJersey napisał:

kołnierz puszki jest bardzo duży jak na jej rozmiary, co po pierwsze utrudnia nabranie wosku (otwór jest mały), a po drugie sprawia że równomierne zużycie jest trudne - w zasadzie wygrzebuje się środek i w sumie co użycie trzeba by podgrzać żeby się poziom wyrównał

Pewnie tak, ale z drugiej strony ile tego wosku będziemy używać aby był to jakiś problem. 🙂

W dniu 28.06.2020 o 22:50, alfaJersey napisał:

metalowa, czarna! puszka nagrzewa się bardzo szybko i w wyższych temperaturach konsystencja wosku robi się półpłynna co zabija jakąkolwiek wydajność bo aplikator chłonie rozpuszczony wosk jak gąbka wodę.

No to każdy wosk się tak zachowa, nie polecam woskować powyżej 30st a tym bardzie w słońcu 😉 Pot się z czoła leje.

W dniu 28.06.2020 o 22:50, alfaJersey napisał:

Zapach: jest w miarę neutralny. Po włożeniu nosa w puszkę czuć kokosy i miód, garaż po 6-8 godzinach po wjeździe nawoskowanym samochodem pachnie mlekiem z miodem. Bardzo przyjemnie, aczkolwiek w trakcie woskowania nic nie czuć.

O to mi sie podoba 😄

 

W dniu 28.06.2020 o 22:50, alfaJersey napisał:

Aplikacja: bezproblemowa, zarówno jeszcze zimnego i gęstego wosku, jak i miodku jaki wytworzył się później. Bez problemu nakłada się na gorący lakier.

Docieranie: bezproblemowe, w każdej z trzech postaci: za dużo, w sam raz i doschnięty, w sam raz i leżał za długo. W każdym z tych przypadków wystarczy przelecieć fibrą, max dwa razy i wosk znika. Także na lakierze mocno rozgrzanym w słońcu.

Wydajność: bardzo dobra, z jedną uwagą. Wosk jest wydajny, na poziomie dobrego wosku z carnauby.

No to jest bardzo ważna informacja i bardzo zachęcająca.

W dniu 28.06.2020 o 22:50, alfaJersey napisał:

Moje uwagi: wosk raczej do użytku w studiu albo dla osób mających garaż czy możliwość pracy w cieniu. Na lato do nakładania w pełnym słońcu nie polecam ze względu na zmiany w konsystencji po nagrzaniu.

Eeee bez przesady. Powiem szczerze nie wiem kto nakłada w pełnym słońcu. Chyba na każdym produkcie detailerskim pisze taka uwaga "nie nakładać w słońcu" Generalnie to wiedza elementarna.

Jak ktoś nie ma gdzie to lepiej wyczekać do późnego wieczora lub wczesnego poranku albo czekać na chmurki 😉

W dniu 29.06.2020 o 21:18, alfaJersey napisał:

Oraz zdjęcia. Lotka: obraz.png.5c989a177faa7b7e90dfe42ca4262d9e.png

O jaaaaaaaaaaaaaaaa efekt lepszy niż mój Polish Angel emma stone crying GIF

Rób reglanie updejty. Jestem ciekaw jak posiedzi na SRP.

Pzdr.

  • Lubię to 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minuty temu, Domel napisał:

 Powiem szczerze nie wiem kto nakłada w pełnym słońcu. Chyba na każdym produkcie detailerskim pisze taka uwaga "nie nakładać w słońcu" Generalnie to wiedza elementarna.

No nie na każdym 😎 Miał kiedyś kolega jakieś produkty np. Poorboys’a lub Meguiars w swoich rękach? 😉  Tam wyraźnie jest nawet napisane: „use in shade or sun” (np. poorboys). Zresztą  większość produktów amerykańskich firm nadaje się do pracy w pełnym słońcu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, ktm950 napisał:

Miał kiedyś kolega jakieś produkty np. Poorboys’a lub Meguiars w swoich rękach? 😉  Tam wyraźnie jest nawet napisane: „use in shade or sun” (np. poorboys).

Zaraz skocze do piwnicy i poczytam etykiety. Zrobie foty i zwróce honor jak tak będzie 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

@alfaJersey Dziękujemy za prezentację oraz opinię 👊

30 minut temu, Domel napisał:

Zaraz skocze do piwnicy i poczytam etykiety. Zrobie foty i zwróce honor jak tak będzie 😉

@Domel  Tak, jest na tych produktach taka inforamacja.😉Można aplikować w słońcu.

2 godziny temu, ktm950 napisał:

No nie na każdym 😎 Miał kiedyś kolega jakieś produkty np. Poorboys’a lub Meguiars w swoich rękach? 😉  Tam wyraźnie jest nawet napisane: „use in shade or sun” (np. poorboys). Zresztą  większość produktów amerykańskich firm nadaje się do pracy w pełnym słońcu.

@ktm950Jak widać na załączonych obrazkach produkt da radę aplikować w pełnym słońcu. Bardziej może chodzi o narażenie samego wosku na wysoką temperaturę i wystawienie bezpośrednio na słońce opakowania. Woski od Poorboy's w takich warunkach zachowały by się tak samo (pod wpływem wysokiej temperatury doszło by do topnienia) a tym samym do zmniejszenia wydajności.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No nie, dalej przystaje przy swoim 🙂 Byłem w piwnicy 😉

To fakt na produktach Poorboy'a pisze "use in sun or shade" ale jaka to jest definicja słońca ? Jaka temp ? Przy moim myciu w temp powyżej 25st auto makabrycznie szybko schnie zostawiając ślady.

2020-07-05-20-29-25-Zdj-cia.png

 

Za to na produktach Megsa mamy już wyraźnie instrukcje - na polskich i oryginalnych etykietach.
2020-07-05-20-29-56-2020-07-05-19-59-19-


2020-07-05-20-30-37-2020-07-05-20-01-04-


2020-07-05-20-31-52-2020-07-05-20-02-25-


2020-07-05-20-32-15-2020-07-05-20-03-43-


2020-07-05-20-32-41-2020-07-05-20-07-16-

 

Ja twierdze tak, że wszystko trzeba używać głową i dostosowywać aplikacje do warunków otoczenia. Mieliśmy już nie jeden przykład na forum, że zbyt szybko wysychający produkt i nie spłukany zostawił po sobie klops.

 

 

  • Lubię to 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Domel uwierz, że są w stanach/na świecie miejsca gdzie słońce świeci mocniej niż w Będzinie 🙂

Co do Megsa to nawet część past polerskich można używać w pełnym słońcu i tropikalnych temperaturach i nie zaschną.(d300, uc, up). Woski z serii goldclass i ultimate, oraz nxt tak samo, nie wspominając o tych w płynie (xpress, uqd, itd.) Myślę, że to wynika z faktu, że w Usa jak grzeje to jest gorąco i wilgotno non stop przez 6 miesięcy, a mało kto ma klimatyzowany garaż, żeby mógł sobie na spokojnie popracować (chociaż w nowym budownictwie powoli staje się to standardem).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze tego by brakowało, żebym się do wosku dostosowywał. To raczej ma działać w drugą stronę. A że mam czas na porządne mycie tylko w weekendy, to tym bardziej. Bo i pospać lubię i na sobotnie wieczory mam ciekawsze zajęcia niż pastowanie samochodu 😛 Ale przyzwyczaiłem się, że większość produktów do detailingu tworzona jest z myślą o studiach, a nie o smyraczach hobbystycznie bawiących się gdzie tam mogą, to specjalnie nie narzekam. Zresztą dlatego lubię produkty Softa, bo one są robione, w znakomitej większości, właśnie dla "normalnego" użytkownika szorującego samochód na ulicy. Nawet mają szampony które można zostawić do zaschnięcia i potem bez problemu się spłukuje.

Tak czy inaczej, Wosek Pszczeli 😉 ma za sobą jakieś 1000 kilometrów i trzy mycia: dwa na bezdotyku i jedno waterless. 

Kropelki po pierwszym myciu:

DSC_0607.jpg.6640882386ff1180b242bf201edbc8b7.jpg

DSC_0608.jpg.a1870560b21a4310730985b8f095824d.jpg

I filmik z pryskania:

 

I po trzecim, dzisiejszym. Tutaj fotki strzelone na szybko na myjni bo nie miałem czasu się pod garażem bawić w filmowanie:

DSC_0611.jpg.3df954f6db2fc052b7b5789c56738b26.jpg

DSC_0612.jpg.4d80195fe00008c3372f14761e3ddbab.jpg

  • Lubię to 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze uwaga apropos topnienia. To pierwszy wosk jaki miałem którego zdecydowanie NIE polecę do nakładania w pełnym słońcu. Jak nakładałem Vonixxa to też było gorąco, może nie aż tak, i także nakładałem go w pełnym słońcu (w sumie to w tym samym miejscu :D). Wosk był odrobinę delikatniejszy, bardziej miękki, ale nie był rozpuszczony. To samo dotyczy AG UHD, pasta DJ Orange Crush (i Purple Haze) praktycznie w ogóle nie reaguje na słońce  tak samo jak ich twardy wosk który testowałem (Blue Velvet) jak miałem Alfę 156 parę lat temu. Soft99, zarówno Kiwami jak i 12Months jest totalnie obojętny na nagrzanie w słońcu - nakłada się tak samo w 10 stopniach jak w 30.

 

Tymczasem ten wosk po pracy na słońcu miał konsystencję w tym stylu, łącznie z grudkami - podejrzewam że to był wosk pszczeli który oddzielił się od rozcieńczalnika. Zdjęcie poglądowe bo nie zrobiłem swojego, ale dobrze oddaje co się działo:

DhPktkpTURBXy83ZjIyZDBiOTljMDU3Njk4MTIxMDE4OTE4OTNlMWI5NS5qcGeSlQLNAxQAwsOVAgDNAvjCww.jpg.bdbb7789f62e0d009c5a8ae0da62f97a.jpg

 

Nie zmienia to faktu, że jeżeli chodzi o wygląd samochodu i przyjemność nakładania (w każdym razie na początku) jest to najlepszy wosk jakiego używałem. No ale mało przydatny przy moim sposobie pracy 😞

  • Okay 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, alfaJersey napisał:

Jeszcze tego by brakowało, żebym się do wosku dostosowywał. To raczej ma działać w drugą stronę.

No raczej to działa w tą stronę że nieco powinieneś dostosowywać się do produktu. Założę się że czytasz instrukcje obsługi każdego nowego produktu i używasz go zgodnie z zaleceniami. Nazwa bees Wax aż sama w sobie ( na logikę) mówi że produkt sam w sobie nie będzie lubił słońca/temperatury. 😉 Do tego momentu nie czytałem jeszcze opisu produktu  a stronie detailink ale jeśli nie ma tam o tym odpowiedniej adnotacji to może chłopaki powinni coś tam takiego umieścić. ( tak jak USA i zakaz spożywania kapsułek do prania 😁

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to zależy. W tym wypadku jak widać szukam wosków które będą działać w warunkach w jakich pracuję przy samochodzie 🙂 Dlatego zaznaczyłem, że to nie jest wosk dla osób takich jak ja. Zresztą chyba nie jestem sam bo parę testów wosków w pełnym słońcu już tutaj widziałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejne 400 kilometrów i kolejne mycie. Bezdotyk: piana (na "mojej" myjni pojawiła się opcja aktywnej piany, sądząc po reakcji tarcz raczej kwaśna) + proszek + opłukanie. Kropelki zaraz po umyciu.

DSC_0617.JPG.30981724961679a3ff7c16068f5003f1.JPG

  • Lubię to 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sponsor serwisu

Pogotowie Zamkowe Gdynia

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.