Skocz do zawartości

Polerowanie kloszy lamp


Rekomendowane odpowiedzi

Yaris: papiery 600-800-1200-1500

- Menzerna FG400 + pad mikrofibry NAT

- Menzerna FF3000 + żółtą karbowana gąbka 3M

Co do zabezpieczenia lamp - do tej pory nakladalem Megsa Headlight Protectant (kilka miesięcy jest w stanie poleżeć)

Od niedawna na życzenie klienta nakładam powłokę kwarcowa Gyeona Trim. Z tego co było testowane na forum to leży jak zły około 13 miesięcy Na tworzywach.

Pzdr.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Manolito77 napisał:

Megsa Headlight Protectant (kilka miesięcy jest w stanie poleżeć)

 

No to można powiedzieć, że to strata pieniędzy. Coś co nie poleży minimum rok to w sumie strata czasu.

Pewnie wchodzi na to, że albo folia albo klar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej skuteczną ochroną jest klar - ale pod warunkiem, że jest to klar 2 składnikowy, z utwardzaczem. Są już takowe w sprayu - oznaczone jako 2K (mają w środku 2-gą puszkę, która się od dołu zrywa i miesza z utwardzaczem - puszkę trzeba zużyć w ciągu 24h). Tyle tylko, ze trzeba wtedy najlepiej wyjąć lampy, przeszlifować papierem tak przynajmniej do gradacji 2000-2500, polakierować i zostawić do wyschnięcia utwardzenia. Czyli jest to operacja przynajmniej na jakąś dobę aby lakier się odpowiednio utwardził.

Robiąc lampy klientom z reguły jest oczekiwanie aby auto można było użytkować natychmiast po wypolerowaniu. Dlatego zawsze informuję klienta, że Megs nie jest wieczny (z reguły doradzam kupno butelki Megsa i aplikację jego co około 4-5 miesięcy) i bardziej długotrwała jest powłoka kwarcowa - oczywiście cena usługi trochę wyższa bo i cena samych powłok nie jest najniższa.

Folii nie aplikowałem ale nawet tutaj ktoś pisał, że też potrafi być po roku już matowa (pewnie zależy to od jakości użytej folii). Tyle, że jeśli spełnia swoją rolę i sam klosz ochroni przed wypiaskowaniem to nie jest wielki problem ją ściągnąć i nałożyć nową. Pewnie jest to mniej problematyczne niż wcięcie zużytego klaru, wypolerowanie kloszy i położenie nowego lakieru.

 

7 godzin temu, StreamHD napisał:

No to można powiedzieć, że to strata pieniędzy. Coś co nie poleży minimum rok to w sumie strata czasu. 

Dla przypomnienia - jeszcze parę lat temu nie było żadnych środków do ochrony lamp po polerowaniu i znakomita większość takich usług kończyła się pozostawieniem kloszy "gołych" - i też ludzie byli zadowoleni. Zwłaszcza, że spora część kloszy potrafi bez zabezpieczenia około roku wytrzymać zanim zacznie żółknąć.
Więc nie ma też co narzekać - każda powłoka ochronna jakoś tam przedłuża żywotność klosza po wypolerowaniu. Inna sprawa, że od kamieni i tak jest on ciągle obijany i piaskowany i choćby nie wiem jaka powłoka była to i tak pewnie w okolicy 1,5 roku / 2 lat trzeba klosz na nowo ogarnąć. Po to wymyślono klosze z plastiku, które oprócz tańszej produkcji, możliwości kształtowania bardziej fantazyjnych kształtów mają się po prostu szybciej zużywać...

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaką polecacie paste polerską do renowacji reflektorów? Kupiłem papierki ścierne od 1000 do 2500, I jeszcze muszę dokupić pastę, tylko szukam czegoś niedrogiego ale dobrego gdyż będzie odnawialny tylko jeden zestaw reflektorów. I pasta nie będzie używana. Bardo proszę o pomoc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytania dwa mam.

1) Kładł ktoś Mr Fixa na lampy?

2) Lampy fabryczne, Mazda 2. Zrobione z jakiegoś tworzywa z widocznymi, ale nie wyczuwalnymi pęknięciami(tak jak plastik nieraz pęka od naprężeń). Jest na to jakaś metoda inna niż kupno nowych lamp? Korektę póki co odpuszczam, brak sprzętu a ze swoim szczęściem po użyciu wiertarki będę musiał wyczarować hajs na nowe lampy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludziska potrzebuję pomocy, zabrałem się za przepolerowanie tylnych lamp z astry g, ponieważ były porysowane. Zrobiłem najpierw papier wodny 2000, następnie 2500 i na to następnie Farecla G3 i na pomarańczowej  gąbce  no  i mam problem. Lampy z daleka wyglądają w porządku, ale pod światło widać mnóstwo rys, które sprawiają, że pod światło lampa jest delikatnie matowa. Co z tym zrobić? Jak wyciągnąć te rysy? Proszę o wyrozumiałość, jestem laikiem i to moja pierwszy raz z polerką 😇

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Warczyburg użyj jakiejś lepszej pasty tnącej, np. Koch Heavy Cut H8.02 na twardej lub średnio twardej gąbce - to powinno wystarczyć :-) Jeśli efekt będzie niezadowalający, to możesz wykończyć lampy pastą finiszową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.06.2018 o 12:23, wilk30 napisał:

Do tego użyłem polerki Eurotec DA skok 9mm z padami Royal Thin Soft Pads 87mm żółty średnio miękki i czerwony miękki

 

 

Gdzie kupiłeś talerz 75mm o zwiększonej masie do DA?

Bo na zwykłym małym jest straszne bicie w eurotecu. Z tego co widziałem tylko Dodo Juice Supernatural 75 DA robi cos takiego, ale w sklepach brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, wilk30 napisał:

Dzięki za info, myślałem, że to ten https://dodojuice.net/products/supernatural-mini-orbital-packing-plate-70mm

Jest jakaś różnica w komforcie pracy w porównaniu do 125mm ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, za mną pierwsza polerka przednich reflektorów, ale nie wyszło idealnie :/ pozostało wiele rys po matowaniu, leciałem papierami na mokro 800 - 1000 - 1500 - 2000 - 2500, później padem mikrofibrowym NAT'a na DA pastą kocha H8.02, białą gąbką NAT'a z tą samą pasta i na końcu czarna gąbka NAT'a i koch antihologram. Może wiecie gdzie popełniam błąd? 😛

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michu188 - spróbuj jeszcze raz etap past tylko na początek daj jakiś pad z futra, które będzie lepiej cięło - a wyciąć musi skoro cały czas masz rysy po matowieniu. Potem przejedź padem mikrofibrowym i potem teoretycznie wystarczy przejechac to gąbkąś wykańczającą z pastą wykańczającą. Przynajmniej tak się to sprawdza przy pastach Menzerna / Sonax - więc i w Kochu powinno pyknąć.

W dniu 29.06.2018 o 23:41, Warczyburg napisał:

Ludziska potrzebuję pomocy, zabrałem się za przepolerowanie tylnych lamp z astry g, ponieważ były porysowane. Zrobiłem najpierw papier wodny 2000, następnie 2500 i na to następnie Farecla G3 i na pomarańczowej  gąbce  no  i mam problem. Lampy z daleka wyglądają w porządku, ale pod światło widać mnóstwo rys, które sprawiają, że pod światło lampa jest delikatnie matowa. Co z tym zrobić? Jak wyciągnąć te rysy? Proszę o wyrozumiałość, jestem laikiem i to moja pierwszy raz z polerką 😇

Myślę, że problem leży w tym, że:

1. od zbyt drobnego/delikatnego papieru zacząłeś - więc nie zniwelowałeś rys po myjniach, któe były na lampach (nawet na ów Farecli pisze, że należy matowić element minimum papierem 1500)

2. użyłeś Farecli, która do mocarzy nie należy więc pewnie nie poradziła sobie z wyprowadzeniem powierzchni po papierach.

Jeśli te lampy miały dość mocno widoczne rysy po myjniach to powinieneś przejechać to papierem 800-1200-1500 i pastę typu Menzerna FG400 lub Sonax Excut na mikrofibrze (lub futro + potem gabka tnąca) i na koniec jakaś pasta wykończeniowa na sam finish dla uzyskania połysku.

Z Fareclą procedury Ci nie doradzę zbytnio bo nie używam tych past jest masa znacznie lepszych past, które szybciej osiągają właściwy efekt i są "czystsze" w pracy niż Farecla na mokro.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj do ogarnięcia wpadły lampy z Renaty Megane II. Już w ubiegłym roku diagnosta kręcił nosem na przeglądzie, że lampy żółte więc właściciel auta zadzwonił (wcześniej ogarniałem lampy w jego aucie) z prośbą abym coś z tym powalczył. Lampy ogólnie nie były jakieś tragiczne jedynie w lewej lampie musiała sie pojawić wilgoć bo wzdłuż dolnej krawędzi, od wewnątrz było trochę ciemniejszych plam - co trochę psuło efekt po wypolerowaniu.

Y44nZ8R.jpg?1
yIirSSt.jpg?1

gPaDu2f.jpg?1
TGaGEKO.jpg?1

339aoNY.jpg?1
KGRq8Eq.jpg?1

bxegfhN.jpg?1
0OaVSMC.jpg?1

t1wmZwk.jpg?1
3yh7S0k.jpg

To była rozgrzewka. Jutro (znaczy się dziś i w niedzielę) czeka mnie ogarnięcie całego auta - tym razem Seat Altea. Postaram sie zrobić parę zdjęć.
Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak - kupuję normalne papiery wodne i do tego rzep samoprzylepny w taśmie o szerokości około 100mm. Docinam sobie rzep pod pad maszyny Metabo 80mm. Dzięki temu mogę sobie te rzepy naklejać i docinać na całkowicie dowolny papier.

W zasadzie jak przeliczyć to na koszt pojedynczego krążka to chyba lepszej ceny się nie uzyska. 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego dałem sobie spokój z wyszukiwaniem gotowych krążków. Bo nawet jak takowe uda się znaleźć to z reguły nie ma jednego sklepu gdzie można kupić wszystkie interesujące nas gradacje papieru a kupowanie w kilku sklepach i płacenie za kilka przesyłek mija się z celem.

Muszę sobie jeszcze tylko jakieś metalowe matryce zrobić do wycinania krążków z rzepu i papieru - będzie jeszcze sprawniej.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, nie zlinczujcie tylko za nieprzerzucenie 59 stron tematu, cofnąłem się tylko 20 wstecz - mea culpa.

Będę miał wypolerowane lampy, na życzenie mają mi je zostawić gołe bez niczego i chcę samodzielnie położyć na nie ceramikę (Gyeon Trim). Czym je dokładnie oczyścić i wymyć świeżo po polerce, sama IPA, czy jakieś dodatkowe cleanery zakupić? Reflektory oczywiście plastikowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.