mko13 Opublikowano 23 Marca 2019 Zgłoś Opublikowano 23 Marca 2019 Wiem, że sporo tego w Internecie, ale mam już trochę mętlik w głowie od różnych sposobów napraw. Czy ktoś by doradził jak naprawić takie otarcie? Malowanie czy zaprawia lakiernicza? Kiedyś w poprzednim aucie takie ubytki naprawiałem : czerwona mini, szlifowanie i na to lakier.
piotr@sta Opublikowano 23 Marca 2019 Zgłoś Opublikowano 23 Marca 2019 żeby było idealnie to z tego co widzę to blacharz, co się da to wyklepać resztę liznąć szpachlą (nie bać się szpachli bać się rzeźbiarzy którzy mieszają szpachle w betoniarce ;)) i dopiero malować. Tylko przed robieniem zrobić zdjęcia aby przy sprzedaży nikt nie płakał że bity. niebieskie nie trzyma linii czerwone jest wgniot czarne trzeba by obejrzeć z bliska bo jest na zgrzewie może być ok a może nie być ok. a jak nie ma być idealnie to odrdzewiacz, podkład, bezę i kalr i spolerować i powinieneś być zadowolony 1
mko13 Opublikowano 23 Marca 2019 Autor Zgłoś Opublikowano 23 Marca 2019 Dzięki serdeczne piotr@sta za fachową pomoc. Super wskazówki. Spróbuję bez blacharza. Byłem dziś w sklepie z lakierami samochodowymi i sprzedawca doradził mi następującą kolejność: 0) opcjonalnie : odrdzewiacz. Powiedział, że jeśli blacha jest ocynkowana i nie mam rdzy to można ten etap pominąć. U mnie rdzy nie zauważyłem. 1) szpachla 2) podkład 2-3 warstwy i na koniec przeszlifować 3) lakier bazowy 2-3 warstwy 4) lakier bezbarwny 2-3 warstwy Wszystkie punkty , warstwami w odstępach 10-20min. Będzie dobrze? Ze szpachlą nigdy nie miałem do czynienia, ale się nie boję. Koszt tych produktów poniżej 100 zł, także warto. Pytanie: czy polerowanie o którym pisałeś mogę zrobić mleczkiem od K2 venox? Pytam, bo mam takie i nawet fajnie kiedyś usunęło mikro rysy za klamkami.
barto125 Opublikowano 23 Marca 2019 Zgłoś Opublikowano 23 Marca 2019 @mko13 zeszlifować wszystko, warstwa podkładu na przyczepność, później szpachla, podkład 2 warstwy, jak jest równo to szlif 800, na to baza 2 warstwy i bezbarwny 2 warstwy. Czas schnięcia wg. zaleceń producenta, po szpachli warto więcej poczekać. Do polerowania później po wszystkim najlepiej papier 2500, tnąca pasta na rotację i twardą gąbkę, później wykończenie jakimś finishem na miękkiej, może venox się nada. 1
mko13 Opublikowano 23 Marca 2019 Autor Zgłoś Opublikowano 23 Marca 2019 @barto125 Takie pytania: 1) na początku wszystko szlifuję? Jeśli tak to jakim papierem na początek? 2) pierwsze szlifowanie rozumiem, że ma być jakiś prostokąt w którym wpisane są te uszkodzenia? Jakiej wielkości ma być ten prostokąt? Jak najmniejszy?
kermit14 Opublikowano 23 Marca 2019 Zgłoś Opublikowano 23 Marca 2019 1. na oscylacji 120 2. taki żeby szpachla była na zmatowanym lakierze 3.jak przyłożysz to może się udać zrobić zaprawkę do krawędzi
mko13 Opublikowano 24 Marca 2019 Autor Zgłoś Opublikowano 24 Marca 2019 W dniu 23.03.2019 o 18:47, barto125 napisał: @mko13do polerowania później po wszystkim najlepiej papier 2500 Czyli to po lakierze bezbarwnym? 2500 na mokro czy na sucho?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się