Skocz do zawartości

Najlepsze oleje syntetyczne ich dobór, filtry oraz dodatki do paliw i olejów - Zmienolej.pl


Rekomendowane odpowiedzi

17 godzin temu, Zmienolej napisał:

Który stosujesz do LPG z takim powodzeniem 

LPG SCP p1931 oraz PSC LPG p1921.

Mam czysciutki układ paliwowy, niskie spalanie, a przy przeglądzie LPG korekty są minimalnie i wszystko działa idealnie mimo sporego przebiegu na LPG.Wtryski i reduktor mają już przebieg 215tys.km i wszystko śmiga.Instalacja Tartarini sekwencja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można i przepłukać i zalać znakomitym SSL skoro dpfu nie było.Nie spodziewałem się jego braku  w C6.

Nie wiem gdzie polecają tego Castrol ale ja bym  nikomu nie polecił oleju tej firmy odkąd go produkują po taniości byle gdzie.

  • Okay 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć zabije chyba w wątku szpilkę. Szukam oleju do ciągnika John Deere 6105r z 2013 roku. Producent zaleca olej: Plus 50II

Jedno że źródeł mówi że to Shell w opakowaniu który jest tańszy o 7 zł na litrze.

Pojemność miski 16l więc jak na wymiany 2 w roku jest jakaś oszczędność.

Normy jakie musi spełnić to:

ACEA: E9/E7
SAE 15W-40, SAE 0W-40
API: CK-4, Cl-4 / SM, SL, SJ

Widziałem jeszcze Fuchsa z tymi normami. Dodam że ciągnik ma DPF :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc. Lexus is200, przebieg 211k. Brak ubytku oleju, brak LPG. Mało jeżdżę po mieście, głównie trasy i prędkości 100-130km/h. Przy 110 obroty ok 3200. Styl jazdy umiarkowany. Zastanawiam się nad amsoi signature series, albo valvoline 5w40. Obecnie mam zalany valvoline synpower 5w30. Co wybrać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.12.2020 o 15:13, Szpako99 napisał:

@Zmienolej czy wiadomo już coś na temat cen olejów po wprowadzeniu podatku?

Cóż wszystko na bierząco piszę na moim blogu na który zapraszam i który aktualizuję .

https://zmienolej.pl/pl/blog/top-news/wprowadzenie-kaucji-przy-zakupie-oleju-silnikowego

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, 

Silnik N16B16 montowany w Mini, przebieg 112 tys, producent zaleca 0w30, albo same tabele. Z instrukcji wynika że musi mieć ACEA A3/B4 i min LL01.  Auto używane głównie w mieście, 0w30 nie wiem czy jest sens zostałbym przy 5w40. Wchodzi niecała "piątka" więc nie ma co oszczędzać. Myślałem nad RAVENOL VSI SAE 5W40 USVO, ale nie ma go w konfiguratorze czy RAVENOL VMP SAE 5W-30 będzie ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Hawk napisał:

Cześć.  Z ciekawości zapytam jaki olej polecalibyście do E46 320i (M54B22) 60% miasto 40% trasa obecnie jeździ na Millers XF Longlife 5W40. Pozdrawiam. 

Millers są dobrymi olejami, z tym że używany przez Ciebie ma charakterystykę ACEA C3, który lepiej nadaje się do nowocześniejszych aut. BMW do samochodów z tych lat aprobuje charakterystykę ACEA A3/B4, więc trzymałbym się tego 😉 Ja w BMW z silnikami M52TU trzymam się Shella Helix 5w40. Nie jest drogi i dobrze czyści. U ojca w M54 stosowaliśmy już wiele marek olejów i lepkości (5w30,40,50) przez Liqui Molly, Millersa, Ravenola, a obecnie jest wlany Valvoline VR1 5w50. Myślę że bez dokładnej rewizji silnika ciężko naocznie zbadać, który działa lepiej. Na drogich olejach może było ciut ciszej, ale nie rzucało się to jakoś bardzo "w uszy". Druga kwestia, że był tam robiony remont 2 lata temu, więc teraz ogólnie pracuje cicho. Tak więc podtrzymuje shella. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Millers są dobrymi olejami, z tym że używany przez Ciebie ma charakterystykę ACEA C3, który lepiej nadaje się do nowocześniejszych aut. BMW do samochodów z tych lat aprobuje charakterystykę ACEA A3/B4, więc trzymałbym się tego  Ja w BMW z silnikami M52TU trzymam się Shella Helix 5w40. Nie jest drogi i dobrze czyści. U ojca w M54 stosowaliśmy już wiele marek olejów i lepkości (5w30,40,50) przez Liqui Molly, Millersa, Ravenola, a obecnie jest wlany Valvoline VR1 5w50. Myślę że bez dokładnej rewizji silnika ciężko naocznie zbadać, który działa lepiej. Na drogich olejach może było ciut ciszej, ale nie rzucało się to jakoś bardzo "w uszy". Druga kwestia, że był tam robiony remont 2 lata temu, więc teraz ogólnie pracuje cicho. Tak więc podtrzymuje shella. 
Tutaj problem który się pojawi to pobór oleju. Wtedy jeśli nie remont to albo przejść na 5w50 czy 10w żeby się oszukiwać samego albo myśleć nad remontem.

Chyba że Ci się trafiła sztuka która miała interwały olejowe robione z głową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, kepa416 napisał:

Tutaj problem który się pojawi to pobór oleju. Wtedy jeśli nie remont to albo przejść na 5w50 czy 10w żeby się oszukiwać samego albo myśleć nad remontem.

Chyba że Ci się trafiła sztuka która miała interwały olejowe robione z głową.
 

Dlatego napisałem, że akurat ta sztuka M54, którą eksploatowałem remont już przeszła 😉 Jak jest u kolegi wyżej to nie wiem, ale jeżeli pobór jest znikomy i odma swoją rolę spełnia to nie ma co od razu porywać się na remont.

Przed remontem można zrobić solidną płukankę, do stracenia nic nie ma, a olej wymieszany naftą może sporo zmienić, a jak wiadomo problemem są zawalone syfem pierścienie zgarniające. Przejście na inną lepkość to jest jakieś tam wyjście, ale też nie do końca. Te silniki mają kanały olejowe przystosowane raczej do tych rzadszych, nie są to silniki sportowe jak te z serii S, pozdrawiam tych którzy jeżdżąc po mieście mają zalane 10w60 chyba nie chciałbym usłyszeć ich hydropopychaczy przy rozruchu :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.