Vujek Opublikowano 7 Grudnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2020 17 godzin temu, Zmienolej napisał: Który stosujesz do LPG z takim powodzeniem LPG SCP p1931 oraz PSC LPG p1921. Mam czysciutki układ paliwowy, niskie spalanie, a przy przeglądzie LPG korekty są minimalnie i wszystko działa idealnie mimo sporego przebiegu na LPG.Wtryski i reduktor mają już przebieg 215tys.km i wszystko śmiga.Instalacja Tartarini sekwencja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szpako99 Opublikowano 14 Grudnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2020 @Zmienolej czy wiadomo już coś na temat cen olejów po wprowadzeniu podatku? Jaki olej polecacie do Audi A6 C6, 2.7 TDI bez dpf. Zostać przy castrolu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 15 Grudnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2020 DPF fabrycznie był? Castrol to niezbyt dobry wybór.Zalej Ravenol VMP lub Eurol Syntence. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szpako99 Opublikowano 15 Grudnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2020 3 godziny temu, Vujek napisał: DPF fabrycznie był? Castrol to niezbyt dobry wybór.Zalej Ravenol VMP lub Eurol Syntence. Nie, nie było. Eurol 5w30? A nie lepiej jakiegoś full sapsa skoro brak fabrycznie DPF? Akurat tego dedykowanego castrola podobno polecają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 15 Grudnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2020 Można i przepłukać i zalać znakomitym SSL skoro dpfu nie było.Nie spodziewałem się jego braku w C6. Nie wiem gdzie polecają tego Castrol ale ja bym nikomu nie polecił oleju tej firmy odkąd go produkują po taniości byle gdzie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kepa416 Opublikowano 15 Grudnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2020 Cześć zabije chyba w wątku szpilkę. Szukam oleju do ciągnika John Deere 6105r z 2013 roku. Producent zaleca olej: Plus 50II Jedno że źródeł mówi że to Shell w opakowaniu który jest tańszy o 7 zł na litrze.Pojemność miski 16l więc jak na wymiany 2 w roku jest jakaś oszczędność.Normy jakie musi spełnić to:ACEA: E9/E7SAE 15W-40, SAE 0W-40API: CK-4, Cl-4 / SM, SL, SJWidziałem jeszcze Fuchsa z tymi normami. Dodam że ciągnik ma DPF :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 16 Grudnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2020 Eurol Geo-Max FE, Ravenol EuroVI np. Ale myślę że Shell Rimula R5 LE czy R6 będzie tańszy a nie najgorszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba95 Opublikowano 18 Grudnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2020 Czesc. Lexus is200, przebieg 211k. Brak ubytku oleju, brak LPG. Mało jeżdżę po mieście, głównie trasy i prędkości 100-130km/h. Przy 110 obroty ok 3200. Styl jazdy umiarkowany. Zastanawiam się nad amsoi signature series, albo valvoline 5w40. Obecnie mam zalany valvoline synpower 5w30. Co wybrać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 18 Grudnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2020 Valvo nie umywa się do Amsoil. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zmienolej Opublikowano 20 Grudnia 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2020 W dniu 14.12.2020 o 15:13, Szpako99 napisał: @Zmienolej czy wiadomo już coś na temat cen olejów po wprowadzeniu podatku? Cóż wszystko na bierząco piszę na moim blogu na który zapraszam i który aktualizuję . https://zmienolej.pl/pl/blog/top-news/wprowadzenie-kaucji-przy-zakupie-oleju-silnikowego 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kepa416 Opublikowano 24 Grudnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2020 Cześć, Silnik N16B16 montowany w Mini, przebieg 112 tys, producent zaleca 0w30, albo same tabele. Z instrukcji wynika że musi mieć ACEA A3/B4 i min LL01. Auto używane głównie w mieście, 0w30 nie wiem czy jest sens zostałbym przy 5w40. Wchodzi niecała "piątka" więc nie ma co oszczędzać. Myślałem nad RAVENOL VSI SAE 5W40 USVO, ale nie ma go w konfiguratorze czy RAVENOL VMP SAE 5W-30 będzie ok? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 24 Grudnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2020 Ravenol jak najbardziej ale rozważyłbym 0w30 a nawet 40 czyli SSO i SSL do jazdy miejskiej zwłaszcza bo pompowalność przy 0w jest znacznie lepsza a na krótkich odcinkach jazdy ważna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kepa416 Opublikowano 24 Grudnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2020 Krótkie odcinki 10 km w jedną w stronę chyba nie powinny robić problemu. Chociaż przemyśle. Trochę mnie niepokoi że te silniki mogą wciągać odrobinę oleju ponad normę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 24 Grudnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2020 Ja bym nie wlał nic innego tylko SSL. Na tej oliwie każdemu spada zużycie oleju, ale nie zapomnij o plukance. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czabs Opublikowano 24 Grudnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2020 A Passat B7 2.0 TDI 140km około 330k nalotu? Aktualnie zalany LiquiMoly 5W30. Problem jest taki że ostatnio lata tylko w około komina. Trasa raz na miesiąc lub nawet rzadziej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 24 Grudnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2020 Pewnie DPF jest to Ravenol VMP. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czabs Opublikowano 24 Grudnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2020 Jest. Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
keza Opublikowano 24 Grudnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2020 Astra II 1,6 16v aktualne zalany olej Shell Helix Ultra 5W40, oczywiście z podtlenkiem gazotu. Oleju coś ubywa w granicy 600 ml na 10K. Jakieś propozycje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powalla Opublikowano 24 Grudnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2020 TTTM przyzwyczaj się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vujek Opublikowano 25 Grudnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2020 Przepłukać i zalej SSL a na bank trochę spadnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hawk Opublikowano 28 Grudnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2020 Cześć. Z ciekawości zapytam jaki olej polecalibyście do E46 320i (M54B22) 60% miasto 40% trasa obecnie jeździ na Millers XF Longlife 5W40. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Masa05 Opublikowano 28 Grudnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2020 25 minut temu, Hawk napisał: Cześć. Z ciekawości zapytam jaki olej polecalibyście do E46 320i (M54B22) 60% miasto 40% trasa obecnie jeździ na Millers XF Longlife 5W40. Pozdrawiam. Millers są dobrymi olejami, z tym że używany przez Ciebie ma charakterystykę ACEA C3, który lepiej nadaje się do nowocześniejszych aut. BMW do samochodów z tych lat aprobuje charakterystykę ACEA A3/B4, więc trzymałbym się tego Ja w BMW z silnikami M52TU trzymam się Shella Helix 5w40. Nie jest drogi i dobrze czyści. U ojca w M54 stosowaliśmy już wiele marek olejów i lepkości (5w30,40,50) przez Liqui Molly, Millersa, Ravenola, a obecnie jest wlany Valvoline VR1 5w50. Myślę że bez dokładnej rewizji silnika ciężko naocznie zbadać, który działa lepiej. Na drogich olejach może było ciut ciszej, ale nie rzucało się to jakoś bardzo "w uszy". Druga kwestia, że był tam robiony remont 2 lata temu, więc teraz ogólnie pracuje cicho. Tak więc podtrzymuje shella. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adaszek96 Opublikowano 28 Grudnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2020 Witam. Miał ktoś z was do czynienia z olejem Ravenol hls cleansynto 5w30 ? Jakieś opinie ? Jest naprawdę atrakcyjny cenowo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kepa416 Opublikowano 28 Grudnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2020 Millers są dobrymi olejami, z tym że używany przez Ciebie ma charakterystykę ACEA C3, który lepiej nadaje się do nowocześniejszych aut. BMW do samochodów z tych lat aprobuje charakterystykę ACEA A3/B4, więc trzymałbym się tego Ja w BMW z silnikami M52TU trzymam się Shella Helix 5w40. Nie jest drogi i dobrze czyści. U ojca w M54 stosowaliśmy już wiele marek olejów i lepkości (5w30,40,50) przez Liqui Molly, Millersa, Ravenola, a obecnie jest wlany Valvoline VR1 5w50. Myślę że bez dokładnej rewizji silnika ciężko naocznie zbadać, który działa lepiej. Na drogich olejach może było ciut ciszej, ale nie rzucało się to jakoś bardzo "w uszy". Druga kwestia, że był tam robiony remont 2 lata temu, więc teraz ogólnie pracuje cicho. Tak więc podtrzymuje shella. Tutaj problem który się pojawi to pobór oleju. Wtedy jeśli nie remont to albo przejść na 5w50 czy 10w żeby się oszukiwać samego albo myśleć nad remontem.Chyba że Ci się trafiła sztuka która miała interwały olejowe robione z głową. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Masa05 Opublikowano 29 Grudnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2020 13 godzin temu, kepa416 napisał: Tutaj problem który się pojawi to pobór oleju. Wtedy jeśli nie remont to albo przejść na 5w50 czy 10w żeby się oszukiwać samego albo myśleć nad remontem. Chyba że Ci się trafiła sztuka która miała interwały olejowe robione z głową. Dlatego napisałem, że akurat ta sztuka M54, którą eksploatowałem remont już przeszła Jak jest u kolegi wyżej to nie wiem, ale jeżeli pobór jest znikomy i odma swoją rolę spełnia to nie ma co od razu porywać się na remont. Przed remontem można zrobić solidną płukankę, do stracenia nic nie ma, a olej wymieszany naftą może sporo zmienić, a jak wiadomo problemem są zawalone syfem pierścienie zgarniające. Przejście na inną lepkość to jest jakieś tam wyjście, ale też nie do końca. Te silniki mają kanały olejowe przystosowane raczej do tych rzadszych, nie są to silniki sportowe jak te z serii S, pozdrawiam tych którzy jeżdżąc po mieście mają zalane 10w60 chyba nie chciałbym usłyszeć ich hydropopychaczy przy rozruchu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się