Skocz do zawartości

Biały lakier - Collinite 476 czy coś innego ?


witles

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jak już wspominałem jestem początkujący w tej tematyce.

Mam od kilku miesięcy białego (Candy) VW Golfa MKVI.

Nie jest to lakier metaliczny.

Niestety jest bardzo podatny na małe ryski, wystarczy próba ściągnięcia jakiegoś zabrudzenia z lakieru i rysy już są. Bardzo szybko i mocno kleją się do niego kawałki asfaltu.

Pytanie czym zabezpieczyć lakier, by tak mocno się nie rysował (może jakiś wosk, wypełni mi te małe ryski) oraz łatwiej było ściągać zabrudzenia asfaltowe (może jest ku temu jakiś środek?)? Widziałem dużo pozytywnych opinii o Collinite 476, czy będzie odpowiedni w moim przypadku? Mam możliwości nakładania i polerowania samochodu ręcznie.

Będę również wdzięczny za informacje jak dobrze przygotować samochód do woskowania, tzn. czym umyć (tutaj dużo pozytywów wyczytałem nt szamponu Gold Glass) i jak pozbyć się tych trwałych zabrudzeń asfaltowych? Jeśli dobrze rozumiem, to po umyciu woskowanego lakieru na lakierze powinny pozostawać krople wody, które należy wytrzeć suchą szmatką, tak?

Dziękuję i pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

 

więc do asfaltu, to najlepsza jest nafta, lub benzyna ekstrakcyjna nie robia szkody lakierom, a że asfalt jest odpadem z destylacji rony naftowej, to jest przez nią ładnie rozpuszczany (siłą rzeczy...)).

Co do szamponu, to owszem, GC ma bardzo dobre opinie, osobiście nie używałem, jest również środkiem, który bardzo trudno zużyć (przy odpowiednich proporcjach szampon woda).