Skocz do zawartości

Hamulce - wyższej jakości, jakie polecamy?


Rekomendowane odpowiedzi

57 minut temu, DaV napisał:

Przecież ori w ASO to dokładnie te same tarcze co da się kupić w hurtowniach tylko 3-4x taniej. Tłumaczyłem chyba z 3 razy na tym forum jak to działa. Nacinane ATE power disc są spoko, jak zalega ci trochę więcej kasy to bierz zimmermany 🙂

Patrząc na jakość części aso A sklep miewam inne wrazenie. Chyba że z tarczami jest inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, nie zagłębiając się w szczegóły:

1. Uruchamiana jest produkcja nowego modelu

2. Producent robi audyty, podpisuje umowy z firmami które zajmą się produkcją części i spełniają wszelkie wymagania firmy

3. Podpisywana jest umowa i dostarczana jest technologia

4. Producent, który zlecił produkcje części narzuca ścisłą kontrolę przez co części które ida na pierwszy montaż są wykonane solidnie

Wszystkie modele zjechały z taśmy, producent zakończył klepanie danego modelu. Firmy zewnętrzne zostają z technologią i robią to na własny zarobek jako zamienniki, tutaj już się tak nie wnika w jakość wykonania, mało tego często ta sama część jest zlecana kolejnym firmom (np w Polsce). Producent też chętnie kupuje te części (bo niby co sam je wyprodukuje?) dorzucając 2-4x marże za sygnowanie tego swoim logo. W mojej firmie też robimy sporo rzeczy MADE IN GERMANY. Kiedyś też kupiłem podszybie do e36 bo mi się stare rozwaliło w rękach praktycznie. Absolutnie nie byłem zaskoczony faktem, że nowe podszybie prosto z aso wyglądało jak gówno i musiałem je jeszcze poprawiać pilnikami bo chińskie zabawki lepiej wychodzą wykonane 😄 ASO nie posiada fabryk tylko zaprojektowane części, póki trwa produkcja auta to się sprawdza jakość, potem już mało kogo to obchodzi, temu też nigdy już nie kupisz części takiej jaką miałeś na pierwszy montaż. Z zamiennikami jest różnie, wybierajac znane marki masz szanse, że trafisz dobrze i bedziesz zadowlony ale nawet najwięksi producenci puszczają w obieg babole.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w STI tarcze  DBA 4000 T3 na przód  i klocki Mintexa 1155 na obu osiach , na tyle mam standardowe tarcze 

Klocki bardzo wytrzymałe,  nie pylą i trochę piszczą jak są zimne , ale u mnie raczej to sie nie zdarza , hamowanie jest świetne i powtarzalne 

  • Okay 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie niedługo zmieniam cały zestaw na DBA Street T2 + klocki Hawk HPS 5.0.

Wg mnie priorytetem jest dobranie odpowiedniego zestawu pasującego do siebie i przede wszystkim do stylu jazdy. Generalnie ważniejszy jest klocek, więc jeśli mamy gdzieś przyoszczędzić to lepiej na tarczy, ale trzeba pamiętać aby nie był to gniot bo kilka lepszych autostradowych hamowań i wykrzywimy tarcze (np. u mnie tak jest, że nawet ATE oem potrafi wykrzywić - ale ten typ tak ma bo to dość częsta przypadłość).

 

@Crasher  jest kilka sklepów internetowych (topbrakes, bigbrake, ebrakes) w których Ci polecą odpowiednie zestawy hamulców bo podejrzewam, że do takich aut jak Twoje to co chwile coś sprzedają. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Szukam zestawu,klocki tarcze do merca a klasy ON.W normalnych pieniądzach,glównie żeby nie piszczały po jakimś czasie.Styl jazdy spokojna po mieście czasem trasa ale bez szaleństw.

Prosze o ocenę zestawu z lina poniżej:

https://allegro.pl/oferta/trw-tarcze-klocki-przod-mercedes-a-w176-295mm-9416473532


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście bym wziął klocki ATE bo są miększe i tarcze nacinane a nie nawiercane. Nacinana tarcza wzlgędem nawiercanej ma zalety ta druga tylko walory estetyczne. Nacinana tarcza będzie ci czyścić klocek oraz odprowadzać ciepło. Nawiercana oprócz tego, że jest podatna na pękanie nie robi nic. Wentylacja w tym przypadku to mit. Zwłaszcza jak mówisz o spokojnej jeździe ;d Sam w saabie robię upgrage hebli pod tarcze 316mm i nawiercanych nawet nie biorę pod uwagę. Wsadzam Rotingera GT wysokonawęglanego i nacinanego 🙂

TARCZE-ROTINGER-GT-SAAB-9-3-02-PRZOD-314

Sprawdź z ciekawości czym hamują w autach WTCR, nikt nie wstawia nawiercanych 😄 Za to w wszystkich AMG czy M3 z salonu ciężko znaleźć nie nawiercane, ludzie lubią ładne rzeczy nawet jak nie są praktyczne.

  • Lubię to 1
  • Okay 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Aktualnie na przedniej osi mam klocki ATE które się kończą, strasznie denerwuje mnie pylenie tych klocków. Szukałem czegoś co mniej pyli i znalazłem ceramiczne Jurid White, jakieś opinie ? Ktoś miał ? Tył też mi się kończy, nie pamiętam już co tam zakładałem, ale tył aż tak nie pyli, wybiorę chyba zwykłe Bosch. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • Moderator
25 minut temu, zbylus napisał:

Potwierdzam!Ate ceramic i fela czyściutka.

U mnie ma takie okresy raz czysto a raz potrafi przypylić. ALe generalnie i tak jestem mega zadowolony niż to co było wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 28.02.2022 o 20:56, DaV napisał:

Osobiście bym wziął klocki ATE bo są miększe i tarcze nacinane a nie nawiercane. Nacinana tarcza wzlgędem nawiercanej ma zalety ta druga tylko walory estetyczne. Nacinana tarcza będzie ci czyścić klocek oraz odprowadzać ciepło. Nawiercana oprócz tego, że jest podatna na pękanie nie robi nic. Wentylacja w tym przypadku to mit. Zwłaszcza jak mówisz o spokojnej jeździe ;d Sam w saabie robię upgrage hebli pod tarcze 316mm i nawiercanych nawet nie biorę pod uwagę. Wsadzam Rotingera GT wysokonawęglanego i nacinanego 🙂

 

Sprawdź z ciekawości czym hamują w autach WTCR, nikt nie wstawia nawiercanych 😄 Za to w wszystkich AMG czy M3 z salonu ciężko znaleźć nie nawiercane, ludzie lubią ładne rzeczy nawet jak nie są praktyczne.

Jakie klocki do tego wstawiasz? Zastanawiam się nad Textarami do tych tarcz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator

640 km z Będzina do granicy z Słowenią i felgi w 98% czyste - mówiąc czyste mam na myśli test palca i przejazd w środku w feldze - leciutki, delikatny kurzyk. Szok i niedowierzanie 😄 Pamietam jak rok temu w tym samym miejscu po tylu km felgi CZARNE!

Dziś bajka 😄 Nigdy więcej innych hamulców:D Rewelacja 😄

IMG_20220814_124454.jpg

IMG_20220814_124458.jpg

IMG_20220814_124448.jpg

IMG_20220814_124449.jpg

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, xadamx napisał:

Jakie klocki do tego wstawiasz? Zastanawiam się nad Textarami do tych tarcz.

Każda firma podejdzie aby były zwykłe miękkie bez ceramiki itp. Jak masz zasobniejszy portfel to polecam Ferodo ds performance bo naprawdę robią robotę. Decydując się na Rotingera musisz pamiętać, że nie są to żadne wyczynowe tarcze. Na jakimś trackday nie trudno będzie je zwichrować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, DaV napisał:

Każda firma podejdzie aby były zwykłe miękkie bez ceramiki itp. Jak masz zasobniejszy portfel to polecam Ferodo ds performance bo naprawdę robią robotę. Decydując się na Rotingera musisz pamiętać, że nie są to żadne wyczynowe tarcze. Na jakimś trackday nie trudno będzie je zwichrować.

Zwykła, cywilna jazda dieslem o mocy 150KM z perspektywą na 200KM. Zastanawiam się czy nacinane Rotingera + klocki Textar czy np. zwykle tarcze Textara + klocki z ceramiką, np.  Jurid White. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.