KAMSTO Opublikowano 24 Maja 2018 Zgłoś Opublikowano 24 Maja 2018 Witam, Mam pomalowane przez lakiernik cały samochód, jako że nie wierze w polerki lakierników, kazałem tylko spłukać woda i odebrałem samochód.Został pomalowany poprawnie, w paru miejscach wyszły syfki i delikatna mora - ogólnie jestem zadowolony.Teraz czekam miesiąc aby lakier się "utwardził" i biorę się za polerowanie i woskowanie i tu proszę o porady.Widzę to tak w skrócie ;Mycie Cała buda papier na mokro 2500Polerka pasty menzernaWosk Otrzymuje lustro i chwałe ;) Jakieś porady co tematu? PS jak zły dział proszę przenieść
Kostek88 Opublikowano 25 Maja 2018 Zgłoś Opublikowano 25 Maja 2018 Nie musisz czekać żadnego miesiąca... 1
Gość Opublikowano 25 Maja 2018 Zgłoś Opublikowano 25 Maja 2018 Bez sensu - każdy lakiernik ma swoją technikę i sam decyduje czy np kładzie 6 warstw bezbarwnego i potem ściera G3-jką trzy z nich wraz z farfoclami, czy też maluje na gotowo w komorze i robi odpowiedni finish. Skąd wiesz czy przykładowo Twój lakier nie będzie posiadał tylko dwóch warstw bezbarwnego i mega morki? Jak przetrzesz lakier, lakiernik nie uwzględni reklamacji.
KAMSTO Opublikowano 25 Maja 2018 Autor Zgłoś Opublikowano 25 Maja 2018 Czekać miałem tylko z woskiem,dlatego chciałem zrobić polerki i wosk odrazu...Co do grubości są 3 warstwy bazy i dwie bezbarwnego
KAMSTO Opublikowano 25 Maja 2018 Autor Zgłoś Opublikowano 25 Maja 2018 To może inaczej, czy przed matowaniem papierem na mokro glinkowac czy dać sobie spokój i tylko umyć i jazda?Papier i tak zbierze miesięczny syf, ale czy nie narobi się większego bałaganu ( auto bedzie porządnie umyte - piana, a później dwa wiadra)
Gość Opublikowano 25 Maja 2018 Zgłoś Opublikowano 25 Maja 2018 Inaczej: niech lakiernik wyprowadzi fakturę lakieru - sam zaś zrobisz finisz. Naprawdę nie rozumiem dlaczego miałbym sam brać robotę lakiernika
KAMSTO Opublikowano 25 Maja 2018 Autor Zgłoś Opublikowano 25 Maja 2018 Inaczej: niech lakiernik wyprowadzi fakturę lakieru - sam zaś zrobisz finisz. Naprawdę nie rozumiem dlaczego miałbym sam brać robotę lakiernika Tylko i wyłącznie dlatego że pewnie zrobi to farecla i zasra pół auta i tego się boję... Ktoś kiedyś tu pisał że lakiernik niech będzie od lakierowania a detailer od detalingu(ja się nie uważam za detailera, coś tam tylko ćwiczę ;) )Auto mimo wszystko już i tak odebrane, więc chcę sam działać :) A i jeszcze czy piana magi superfoarm nie jest za mocna na świeżo malowane auto? Używam jej już pewien czas, ale tu nowa sytuacja dla mnie...
Gozdziu23 Opublikowano 25 Maja 2018 Zgłoś Opublikowano 25 Maja 2018 Zapytaj czym robi :), generalnie co to za lakiernik, który nie sfinishuje ci samochodu a co jeżeli ktoś jest i lakiernikiem i blacharzem i detailerem ? Jeżeli zadajesz tak głupie pytania, a jeszcze nie działasz to dam dwa piwa i chipsy, że przetrzesz lakier papierem Serio niech lakiernik sobie zajebie cały samochod fareclą ( teraz czesciej się używa 3m) ty go potem wyczyścic i tylko wykończysz pastą finishową, na pewno nie narobisz kuku. Zresztą Na wosk nie musisz czekać miesiaca ponieważ on nie blokuje możliwości odparowania rozpuszczalnikow na bezbarwnym , miesiac trzeba czekać przy folii oraz powłokach ceramicznych, takich powłokach powłokach. Też zalezy jaką techniką jest to pomalowane, jakie farby czy komora, czy stodoła warstwy średnio obrazują grubosć, gdyż nie którzy walą mokro na mokro, nie którzy nie, każdy inaczej wylewa. 1
KAMSTO Opublikowano 25 Maja 2018 Autor Zgłoś Opublikowano 25 Maja 2018 Zapytaj czym robi :), generalnie co to za lakiernik, który nie sfinishuje ci samochodu a co jeżeli ktoś jest i lakiernikiem i blacharzem i detailerem ? Jeżeli zadajesz tak głupie pytania, a jeszcze nie działasz to dam dwa piwa i chipsy, że przetrzesz lakier papierem Serio niech lakiernik sobie zajebie cały samochod fareclą ( teraz czesciej się używa 3m) ty go potem wyczyścic i tylko wykończysz pastą finishową, na pewno nie narobisz kuku. Zresztą Heh, ale czy moim głupim pytaniem jest to czy robić w ten sposób? Chyba nie, pytanie brzmiało jak rozwiązać taka kwestie samemu, a tu tylko rasy aby oddać do lakiernika...nie obrażam się też, ale wolałbym Panowie tekst w stylu: zrób tak i tak bo ja tak robiłem, ale lepiej uważaj bo można popsuć i zostaw lakiernikowi...Proszę podajcie kroki w jakich Wy byście to zrobili :)
Gość Opublikowano 25 Maja 2018 Zgłoś Opublikowano 25 Maja 2018 2 godziny temu, KAMSTO napisał: Tylko i wyłącznie dlatego że pewnie zrobi to farecla i zasra pół auta i tego się boję... Wówczas nie odbiera się roboty - sam uczysz lakiernika bylejakości.
KAMSTO Opublikowano 26 Maja 2018 Autor Zgłoś Opublikowano 26 Maja 2018 Zresztą Na wosk nie musisz czekać miesiaca ponieważ on nie blokuje możliwości odparowania rozpuszczalnikow na bezbarwnym , miesiac trzeba czekać przy folii oraz powłokach ceramicznych, takich powłokach powłokach.O i to jest dla mnie cenna informacja :)Czy jest sens przed matowirniem na mokro papierem 2500 glinkowac (używam glinki valet pro średniej) ? Czy darować sobie, bo papier i tak zbierze, tylko dużo wody, aby plukac ewentualne zanieczyszczenia?
Gozdziu23 Opublikowano 26 Maja 2018 Zgłoś Opublikowano 26 Maja 2018 No to jak chcesz rady zaopatrz się w pad jeansowy i nim próbuj działac, powoli ale skutecznie do przodu obserwując bacznie temperature elementu, oraz uwazacają na krawędzie, do pracy porzebna ci bedzie pasta cuttingowa oraz wykańćzająca możesz to również zrobi w trzech krokach, cut, polish, finish, ale jak sie postarasz to zrobisz to w dwie pasty Jeans bezpieczniejszy od papieru, i przynajmniej ja bym to tak zrobił. Do jeansu uzywasz pasty cutting potem, uzywasz średnio twardej gabki i cutting na mniejszych obrotach i potem finish, przed polerowaniem koniecznie wyglinkuj. Przed papierem radziłbym też, w końcu to forum detailingowe . 1
KAMSTO Opublikowano 26 Maja 2018 Autor Zgłoś Opublikowano 26 Maja 2018 No to jak chcesz rady zaopatrz się w pad jeansowy i nim próbuj działac, powoli ale skutecznie do przodu obserwując bacznie temperature elementu, oraz uwazacają na krawędzie, do pracy porzebna ci bedzie pasta cuttingowa oraz wykańćzająca możesz to również zrobi w trzech krokach, cut, polish, finish, ale jak sie postarasz to zrobisz to w dwie pasty Jeans bezpieczniejszy od papieru, i przynajmniej ja bym to tak zrobił. Do jeansu uzywasz pasty cutting potem, uzywasz średnio twardej gabki i cutting na mniejszych obrotach i potem finish, przed polerowaniem koniecznie wyglinkuj. Przed papierem radziłbym też, w końcu to forum detailingowe . No i to jest rada! Super!Wiem że to forum detalingowe, moderatorzy piszą aby używać tylko pędzli z work stuffa (szanuje, dotykalem, super są) przemywac IPA a nie zmywaczem silikonowym itd.Czy piana aktywna - konkretnie magi superfoarm może wpłynąć jakoś na świeży lakier?
Gozdziu23 Opublikowano 26 Maja 2018 Zgłoś Opublikowano 26 Maja 2018 2 godziny temu, KAMSTO napisał: No i to jest rada! Super! Wiem że to forum detalingowe, moderatorzy piszą aby używać tylko pędzli z work stuffa (szanuje, dotykalem, super są) przemywac IPA a nie zmywaczem silikonowym itd. Czy piana aktywna - konkretnie magi superfoarm może wpłynąć jakoś na świeży lakier? Nie, aczkolwiek pamietaj żeby jakoś go nie tyrać chemią, i nie pozostawić magi do wyshcniecia 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się