Skocz do zawartości

Co kupić ?


Amnes

Rekomendowane odpowiedzi

Wszyscy kiedyś zaczynaliśmy z nałogiem dbania o samochody, jak wiadomo dobre efekty nie idą jednak tylko w parze z nakładem pracy ale i pieniędzy na preparaty. Rodzice właśnie kupili nowy-stary półroczny wózek, ma ledwie 10kkm na liczniku i chyba niezliczone ilości wizyt na myjni automatycznej szczotkowej. Jest też parę rysek na bezbarwnym. Chciałbym osiągnąć chorobliwie błyszczący lakier. Już kiedyś nabyłem do poprzedniego auta polerke, pastę 3m z błękitnym korkiem i czarną gąbkę. Znaczna część rys zniknęła, ale te najgłębsze zostały. Jakie środki 3m powinienem dokupić, żeby mieć pewność usunięcia 99% uszkodzeń oraz nie nadzwyczajnej ingerencji w lakier. Myślałem o dokupieniu pasty z czarnym korkiem 09375 oraz gąbek pomarańczowej i niebieskiej. Do tego podkładkę 125mm 3m bo ta fabryczna którą dostałem z polerką bije jak niewyważone koło, co pewnie poza utrudnianiem pracy hałasem i wibracjami dodatkowo skraca żywotność silnika. Swoją drogą śmieszne jest to że podkładka kosztuje tyle co polerka :).

 

Kolejne pytanie jakie mi się nasuwa to czy muszę do każdego płynu 3m mieć dedykowaną gąbkę? wydaje mi się, że pasty 3m po zużyciu i wyschnięciu resztek na gąbce można wykruszyć co pozwoliłoby na używanie na jednej gąbce past o różnej gradacji.

 

Wydaje mi się, że dobrym pomysłem a nawet świetnym będzie też zakup glinki i jej użycie przed polerką. Co do glinki mam też pytanie, czy ona usuwa również te drobinki asfaltu które wbijają się w lakier najczęściej w dolnej części drzwi? czy do smoły i asfaltu potrzebny będzie inny preparat.

 

Kolejne pytanie dotyczy skóry. Półroczna czarna skóra już ma małe pęknięcia na lewym podparciu nogi kierowcy. Czytałem trochę w odpowiednim dziale, mam już nawet 3 preparaty w domu ale jakoś żaden nie wydaje mi się wykonywać swojego zadanie w satysfakcjonującym mnie stopniu oprócz pasty kiwi do skóry. Ta daje radę całkiem nieźle, jest gęsta, a zarazem wsiąka i nawilża trochę głębiej niż na powierzchni. Wydaje mi się, że to byłby dobry preparat.

 

Tyle na razie, czekam ze zniecierpliwieniem na opinie użytkownika kosmetyków 3m jak i innych opinii.

 

Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do usuwania rys to ciężko jest cokolwiek powiedzieć bez zdjęć. Błękitny korek 3M to nie jedna z najdelikatniejszych past tego producenta. Ja na razie będę chwalił menzernę bo te produkty jednocześnie nadają się do usunięcia głębszych rys z jednoczesnym wykończeniem np. 85rd. Gąbek im więcej tym lepiej. Pomarańczowa 3M zupełnie płaska, dostępna na polskim rynku to zupełny hardcore. Jest to bardzo agresywna gąbka, już lepsza będzie pomarańczowa ale waflowa i myślę, że w połączeniu z żółtym korkiem załatwi sprawę. Jest też zielony korek, ale to już pasta mocno ścierna i lepiej wypróbować ją na bardziej miękkiej gąbce. Jeśli auto ma pół roku i 10 tyś przebiegu to glinka powinna sobie ze wszystkim poradzić.

Co do skróy, to wiadomo że jeśli jest coś mocno wytarte, albo bardzo popękana to domowymi metodami i jednym środkiem procesu starzenia nie odwrócisz. Elephant Fat daje fajne rezultaty na starej skórze, która jest już twarda i widać, że wyschła totalnie. Testowałem ten produkt i na starą skórę jest super, na nową tapicerkę raczej bym nie polecał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zadałeś strasznie dużo pytań jak na jeden temat;)

ale od początku:

1. przede wszystkim, zanim dotkniesz sie do lakier, zmierz koniecznie grubość warstw i lakieru w ogole! nie musisz w tym celu od razu kupować drogiego miernika- pojedz do warsztatu, gdzie serwisujecie auto, powinni tam miec takie urządzenie. ważne jest, by znać pomiary z kazdego elementu na którym zmierzasz pracować. ten etap to absolutny mus! jeśli nie chcesz tego robić, to w miarę bezpiecznie możesz stosować 3M ultrafina, jest bardzo mało ścierna i bezpieczna, ale lepiej zawsze mieć pewność.

2. zanim kupisz kolejne produkty ścierne, sprawdź to co masz, być może korekcja będzie zadowalająca. po co zdejmować wiecej lakieru niż to absolutnie niezbędne???

3. gąbki 3m nie są bardzo drogie, uważam, ze producent po coś wymyślił ich zróżnicowanie, wiec lepiej sie to tego stosowac. może i niczego nie zepsujesz, ale też nie uzyskasz tak dobrego efektu, jak byś mógł. pamiętaj, że gąbki mają różną twardość, różny splot włokien etc - to wszystko wpływa na ich współczynnik ścierności.

4. glinka super, koniecznie jej użyj - nie tylko oczyszcza lakier w wyraźnych i widocznych zabrudzeń, ale usuwa wszelkie wczesniejsze warstwy ochronne typu wosk czy sealant. przed polerowaniem jest moim zdaniem obowiazkiem! nie jestem pewien, czy usunie wszystko, do smoły moze być konieczny specjalny preparat, nie musi być bardzo drogi!

 

temat skóry i wnętrza pozostawiam tym, ktorzy się na nim lepiej znają, a mamy tu kilku specjalistów:)

 

p.s. pytałeś też, co dokupic. jeśli błękitny korek nie wystarczy, to kup kolejny, mocniej ścierny produkt, w tej chwili będzie to Extra fine i żółty bądź pomarańczowy pad - waflowy lepszy:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra to już mniej więcej wiem czego potrzebuję bardziej nawet więcej. Pyknąłek mały kawałek lakieru czarną gąbką i błękitnym korkiem 3m dosłownie 4 przejazdy i rysy poznikały. Mimo tego wydaje mi się, że da się jeszcze bardziej nabłyszczeć lakier stąd pytanie czy niebieska gąbka jest miększa od czarnej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dosłownie 4 przejazdy i rysy poznikały. Mimo tego wydaje mi się, że da się jeszcze bardziej nabłyszczeć lakier

tylko zastanów się, czy warto zdejmować wiecej lakieru i czy 100% korekcji jest aż tak bardzo potrzebne? moze dobry wosk położony na tak przygotowane auto, jak możesz to zrobić teraz wystarczy? moja zachowawcza postawa w tym temacie wynika głownie z tego, że jesli za pół roku czy rok auto znów zlapie kilka rys, po kolejnym, czasie kolejne, a za każdym razem będziesz chcąc je odświeżyć polerował, możesz zebrać niebezpiecznie dużo lakieru. nie zawsze 100%korekcji jest najważniejsze. o ile nie tworzysz auta pokazowego, tylko takie, które będzie używane na codzień, to chyba bym odpuścił.

ale jeśli jesteś zdeterminowany, żeby zrobić auto w wersji wypas, to sprawdź Extra Fine i żółty pad:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz mam kocioł w głowie. Żółty/pomarańczowy pad nie jest najostrzejszy? Ja bym chciał najłagodniejszy, a nie wiem czy czarny który mam czy niebieski jest tym najłagodniejszym. Jak już pisałem kilka przejazdów polerką zlikwidowało rysy, chciałbym ponadto dodać jeszcze ciut większego połysku. W sumie jednak przekonałeś mnie - nie warto, lepiej już zakupić rękawice do mycia, która zapobiegnie rysowaniu niż bawić się w niekończącą korektę. Wosk mam sonaxa ten za 35zł, z tych tanich to najlepszy jaki miałem w ręku. Robotę wykonuje naprawdę solidnie, po 10 myciach dalej woda spływa z auta jak z kaczki (sprawdzone na drugim samochodzie też polerowany 3m na którym postawiłem kreskę bo brat go dostaje, a że on nie umie jeździć i rysuje zderzaki to nie mam zamiaru więcej się nad nim pocić).

 

Więc postanowiłem tak:

-glinka SV

-podkładka 3m

-rękawica meguiars

te dwa kosmetyki muszę nabyć drogą kupna.

 

Przyda się też jakiś preparat/y do czyszczenia i konserwacji uszczelek bo szyby bezramkowe subaru obnażają uszczelki i jakoś to dziwnie wygląda. Jakby były całkiem czarne to byłoby lepiej. A najlepiej byłoby przyciemnić szyby ale...

 

Póki co zajmę się sesją lepiej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

haha, sesja jest złem;)

jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości co do gąbek i past, to proponuje wizytę na: http://www.3mbodyshop.co.uk tam w formie pdf-a znajdziesz dokładną rozpiskę obecnego systemu 3M Perfect-it III paint rectification system. wszystko jest przedstawione od najostrzejszych środków po wykończeniowe. wiedza bezpośrednio ze źródła:)

jeśli chodzi o uszczelki i plastiki polecam bardzo tani środek autoland BAMP. jest na prawdę skuteczny, choć wiadomo, ze SV ma lepsze...;)

zanim zainwestujesz w podkładkę pod pady 3M czy meguiars(też kosztują kolo 150pln) sprawdz podkładki z leroy merlin. mam 2 takie i są idealnie wyważone, zero bicia. cena: 22,90.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No trochę rozjaśnia, jednak na rodzimym rynku dostawcy 3m mają jeszcze produkty ze starej linii, więc ściąga z nowej wiele nie daje. Mimo wszystko wychodzi na to, że niebieska gąbka jest najłagodniejsza EDIT: albo czarna jednak...

 

Kupiłem podkładkę w Leroy'u za 20zł ! preparat do uszczelek, preperat do deski shell - bardzo dobry zresztą, oraz preparat do konserwacji czarnych zderzaków.

 

Po glinkę mi się nie chciało nadrabiać całej warszawy, kupię ją kiedyś przy okazji.

 

Anyway ten temat mógłby być przyklejony dla każdego, kto potrzebuje pomocy w wybraniu odpowiednich preparatów do pielęgnacji.

 

Dziękuję serdecznie wszystkim, którzy mi pomogli w szczególności Julianowi za zaoszczędzone 120 zł na podkładce :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dziwna rzecz odnośnie oznaczenia tych gabek. Na rysunku jest pomarańczowa gąbka z oznaczeniem Polishing Pad no. 09550, a na pudełku tej gabki jest napisane Compounding Pad z tym samym numerem:

701074720

 

zdjęcie z tej aukcji: aukcja

 

i szczerze mówiąc nigdzie nie spotkałem zielonych gąbek 3M

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

A ja zakupiłem pomarańczową z Twojego zdjęcia i karbowaną żółtą. Co ciekawe obie przewidziane do zastosowana z Extra Fine a różnica w twardości między jedną a drugą gąbką porażą. Pomarańczowa jest w miarę twarda, żółta zaś w dotyku i miękkości w 95% odpowiada niebieskiej. I nie wiem za bardzo której użyć z EF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.