YOBACK Opublikowano 18 Lutego 2018 Zgłoś Opublikowano 18 Lutego 2018 Witam, zgłaszam się do was z nietypową prośbą. Otóż posiadam Citroena C4 z perforowaną skórą, i kompletnie nie wiem, czym ją czyścić. Czy Colourlock Soft nie narobi szkód? Drugie pytanie: czym taką skórę chronić? Problem jest taki, że skóra w tym samochodzie jest na fotelach, podłokietniku, kierownicy, desce rozdzielczej praktycznie pod samą szybę. Czy tym samym środkiem można dbać o skórę na desce i na fotelach? Myślałem żeby zakupić coś od Zymola, bo raz miałem kontakt z fotelami po nim, i były duużo przyjemniejsze w dotyku niż po Colourlocku. 1. Ogólny wygląd foteli: Przybliżona struktura perforacji skóry na fotelach: Boczek drzwi(podłokietnik na boczku): Boczek drzwi(skóra przy klamce): Skóra na desce rozdzielczej(kończy się prawie pod samą szybą - za licznikiem na środku deski): Ogólny podgląd deski + skórzanej kierownicy: Z góry dziękuję za podpowiedzi. Mam taki plan, aby stworzyć relację do PSB z okazji przygotowywania tego auta do użytkowania. Nie jest mocno zapuszczony, ale na pewno troszkę przy nim roboty jest.
Kostek88 Opublikowano 18 Lutego 2018 Zgłoś Opublikowano 18 Lutego 2018 Fotele to raczej ekoskóra, potrzebna delikatna szczotka, delikatniejsza niż colourlocka, bo może zadzierać przy perforacjach zewnętrzną warstwę w obrębie dziurek. A kokpit to jeszcze inny rodzaj winylu, te same środki co do plastików w większości będą tutaj ok.
YOBACK Opublikowano 18 Lutego 2018 Autor Zgłoś Opublikowano 18 Lutego 2018 Kokpit na 99% to normalna skóra Posiada nawet przeszycia na krawędziach.
Kostek88 Opublikowano 18 Lutego 2018 Zgłoś Opublikowano 18 Lutego 2018 Na 99% kokpit w citroenie nie jest ze skóry, to nie porsche Inny rodzaj winylu, czyli ekoskóry, a przeszycia nie oznaczają, że jest to skóra... 1
YOBACK Opublikowano 18 Lutego 2018 Autor Zgłoś Opublikowano 18 Lutego 2018 @Kostek88 Szczerze mówiąc - to nie jest zwykły C4 tylko naprawdę bogata wersja. Ogólnie według informacji producenta można było zamówić taką wersję tylko przez 1-2 lata produkcji, ponieważ zbyt niewielu klientów decydowało się na taki zabieg, ze względu na wysoką cenę. Skóra ta jest IDENTYCZNA jak np zagłowki, czy podłokietnik. Ogólnie czy ekoskóra na siedzeniu wytrzymałaby w nienaruszonym stanie 150tyś km po Berlinie? Trasy głównie 5km? Przecież to jest koszmar dla foteli skórzanych, a co dopiero ekoskóry. Według mnie jakby to była ekoskóra to byłaby zmasakrowana. Ogólnie jest to naprawdę bogata wersja Citroena C4 - posiada nawigację, premium nagłośnienie JBL ze wzmacniaczem i subwooferem, webasto, automat, automatyczne wycieraczki, automatyczne światła, bixenony skrętne, tempomat, podgrzewane siedzenia, klimatronik dwustrefowy, parktroniki przód + tył. Ogólnie ciężko w ogóle znaleźć nawet C5 z takim wyposażeniem. Czy jest jakiś sposób sprawdzenia czy to skóra czy winyl?
Master kecav Opublikowano 18 Lutego 2018 Master Zgłoś Opublikowano 18 Lutego 2018 51 minut temu, YOBACK napisał: Szczerze mówiąc - to nie jest zwykły C4 tylko naprawdę bogata wersja. Pewnie masz rację, ale nie znaczy to, że jest tam skóra. W mojej opinii, na podstawie tych zdjęć, jest prawdopodobne, że na siedziskach, ta część perforowana to skóra licowa, ale boczki mogą już skórą nie być. Tego nie da się tak jednoznacznie ocenić. Dobrze by było to sprawdzić, znajdując gdzieś miejsce aby zobaczyć skórę z drugiej strony. Może gdzieś od spodu fotela. Skóra jest dość charakterystyczna i będzie miała tzw. mizdrę. Będą takie charakterystyczne kłaczki. Eco skóra pod spodem - to materiał. Łato to odróżnisz. Tu jeszcze jedna uwaga, a mianowicie przednie fotele mogą mieć skórę, ale już tylna kanapa niekoniecznie (to takie oszczędności wielu producentów). Możesz również wykonać mały test temperaturowy w jakimś mało widocznym miejscu np. gdzieś od spodu. Polecam zapoznać się np. z tym: 5 godzin temu, YOBACK napisał: Czy Colourlock Soft nie narobi szkód? Wg. mnie, nie masz się czego obawiać. Soft jest jak najbardziej OK. Nie ważne, czy będzie to skóra czy eco. Szkody nie zrobisz. 1
YOBACK Opublikowano 18 Lutego 2018 Autor Zgłoś Opublikowano 18 Lutego 2018 @kecav Dzięki za porady. Oglądnąłem filmik - jutro sprawdzę co mam na fotelach. Problem nadal będzie z boczkami i z deską rozdzielczą. @muzycom czyli Colourlock w Długołęce będą w stanie stwierdzić na oględzinach jaka to skóra jest na boczkach i desce?
Master kecav Opublikowano 18 Lutego 2018 Master Zgłoś Opublikowano 18 Lutego 2018 7 minut temu, YOBACK napisał: @muzycom czyli Colourlock w Długołęce będą w stanie stwierdzić na oględzinach jaka to skóra jest na boczkach i desce? Z cała pewnością. 1
YOBACK Opublikowano 18 Lutego 2018 Autor Zgłoś Opublikowano 18 Lutego 2018 Dzięki za nakierowanie mnie na właściwy tor Na pewno zajadę do chłopaków od Colourlock, ponieważ i tak w Długołęce mam do odebrania świadectwo homologacji na montaż instalacji gazowej, a te dwa ośrodki są oddalone od siebie o 1km Także trafiło się dość ciekawie.
swietlikk Opublikowano 19 Lutego 2018 Zgłoś Opublikowano 19 Lutego 2018 Czyściłem takiego citroenka ale w jasnej skórze jeden fotel, produkty użyte to preparaty producentów: Ottimo i Autoglym. Wyczyszczone zostało dobrze, problemów nie było a klient zadowolony. Oczywiście miękka szczoteczka i mocrofibra. 1
Moderator BiałyGTi Opublikowano 19 Lutego 2018 Moderator Zgłoś Opublikowano 19 Lutego 2018 kup spokojnie sobie colourlock strong badz nawet soft i spokojnie sobie wyczyscisz a do deski to apc 1:40 nawet i tez da rade na to dressing i bedzie czysto 1
YOBACK Opublikowano 19 Lutego 2018 Autor Zgłoś Opublikowano 19 Lutego 2018 @BiałyGTi Skórę na desce można czyścić APC? Nie zaszkodzi jej?
Moderator BiałyGTi Opublikowano 19 Lutego 2018 Moderator Zgłoś Opublikowano 19 Lutego 2018 to nie skora tylko jakas skaja wiec spokojnie APC możesz wyczyścić, a jak sie boisz to atakuj tak samo jak fotele czyli colourlock 1
Piotrek Opublikowano 20 Lutego 2018 Zgłoś Opublikowano 20 Lutego 2018 Jeżeli chcesz to podrzuć mi na PW VIN to rozkoduje Ci opcję wyposażenia i zobaczymy czy to skóra Samo wykończenie przypomina mi to stosowane w bardzo rzadkiej edycji C2ki, czyli C2 Code. Taki VTS tylko bardziej "luksusowy", wersja wyłącznie na UK. Tam to wyglądało tak: Ja u siebie nie mam pełnej skóry tylko pół-skórę, w nomenklaturze Citroena nazwali ją skóra Claudia, wygląda tak: Siedzisko i oparcie to skóra, tył i zewnętrze boki to eko 1
Piotrek Opublikowano 20 Lutego 2018 Zgłoś Opublikowano 20 Lutego 2018 Cały VIN wysłałem koledze, tutaj pozwolę sobie wrzucić fragment rozkodowanego VINu: Cytat Dane pojazdu WYKOŃCZENIEEXCLUSIVE VTS TYP TAPICERKI WEWNĘTRZNEJSKÓRA CLAUDIA KOMPL. "Q3" KOLOR OKŁADSZIN"FJ" To skóra Claudia tak jak i u mnie, siedziska i oparcie na 99% skóra, reszta podejrzewam eko. Zobacz u siebie powinna być delikatna różnica w fakturze materiału. Ja APC bym nie stosował, u siebie postawiłem na zestaw od Gyeona i efekty są bardzo dobre. Próbowałem też Zymola, Sonusa, Tenzi ale Gyeon mi najbardziej przypadł do gusty. Możesz w Wash and Wax zobaczyć u mnie efekty po duecie Leather Cleaner i Leather Coat Konfig robi wrażenie, dobrze "doklikany" jest, praktycznie wszystko co możliwe w C4. Zawsze przyjemnie popatrzeć na samochody które mają "kilka" lat a są "doklikane" po daszki słoneczne 1
Gość Opublikowano 20 Lutego 2018 Zgłoś Opublikowano 20 Lutego 2018 W dniu 18.02.2018 o 23:37, kecav napisał: Skóra jest dość charakterystyczna i będzie miała tzw. mizdrę. Będą takie charakterystyczne kłaczki. Eco skóra pod spodem - to materiał. Łato to odróżnisz. Niekoniecznie - w branży automotive producenci stosują tzw materiał miedzypodszewkowy - tkaninę z naniesionym klejem punktowym który łączy się z mizdrą pod wpływem temperatury (prasy cisnieniowo-termiczne) - dzięki temu skóra znacznie wolniej się rozciąga. BTW - w Polsce mamy kilku producentów foteli skórzanych na pierwszy montaż - BADER w Bolesławcu, DRAEXMAIER w Jeleniej Górze czy PROSEAT w Bielsko-Białej - koordynowałem wdrażanie linii produkcyjnych w każdej z nich.
YOBACK Opublikowano 20 Lutego 2018 Autor Zgłoś Opublikowano 20 Lutego 2018 Wielkie dzięki wszystkim za pomoc. Nad fotelami będę się teraz zastanawiał, pewnie wpadnę jeszcze na jakieś oględziny do chłopaków z Colourlock w Długołęce, żeby się upewnić. Zestaw na skóry, to pewnie będzie cleaner od colourlock, a na to odżywka albo Geyon'a albo od Zymola. Dam znać co wykorzystałem i co to za skóra dla potomnych, jakby ktoś w przyszłości szukał.
Master kecav Opublikowano 21 Lutego 2018 Master Zgłoś Opublikowano 21 Lutego 2018 23 godziny temu, vangsta napisał: Niekoniecznie - w branży automotive producenci stosują tzw materiał miedzypodszewkowy - tkaninę z naniesionym klejem punktowym który łączy się z mizdrą pod wpływem temperatury (prasy cisnieniowo-termiczne) - dzięki temu skóra znacznie wolniej się rozciąga. Takie podklejanie pewnie standardem nie jest. Tym bardziej, że producenci często oszczędzają nawet na boczkach i tylnej kanapie, dając tam sztuczną skórę. Takie podklejone skóry z całą pewnością są droższe, więc pewnie są przeznaczone do jakichś wypasionych furek? Czy tak? Ciekaw jestem jak to wygląda. Masz może jakieś foto takich podklejeń? Wujek google coś nie chce ze mną współpracować w tym zakresie
Gość Opublikowano 21 Lutego 2018 Zgłoś Opublikowano 21 Lutego 2018 @kecav generalnie im tańsza skóra (w tym wszelkiej maści skóry eko) tym częściej występuje materiał miedzypodszewkowy. Dlaczego w ten sposób? Otóż skóry samochodowe mocno różnią się od meblowych (grubość, połysk) oraz mają znacznie bardziej wyśrubowane parametry użytkowe i bezpieczeństwa (trwałość na wycieranie, niepalność). Z tego powodu skóra meblowa dla dobrych mebli startuje od około 15-17EUR/m.kw. (Madras/Lugano) zaś samochodowa od około 60EUR wzwyż (mówimy o skórze licowej). Miedzypodszewka stanowi także ułatwienie dla producenta foteli/mebli - wystarczy że krówka za swojego żywota obije się o drut z pastucha i po garbowaniu okazuje się że skóra ma dziurkę jak po przebiciu szpilką - jednak w przyszłości ryzyko roztargania skóry staje się bardzo prawdopodobne. Po podklejeniu całości skóry miedzypodszewką mamy pewność że dane miejsce jest zabezpieczone - ta tkanina ma niewielką ciągliwość i stabilizuje skórę. Obecnie bardzo łatwo dostrzec ten materiał w popękananych ''skorzanych'' boczekach foteli polskorzanych Megane III, Insignii czy nawet skór + alcantary w Passacie b5 - taka charakterystyczna siateczka-flizelina pod plastikowym, udawanym licem dermy. Ponizej zdjęcia meblowych skór bez/z miedzypodszewką:
YOBACK Opublikowano 21 Lutego 2018 Autor Zgłoś Opublikowano 21 Lutego 2018 To jest właśnie piękna strona forum Człowiek próbuje się dowiedzieć jednej rzeczy, a tutaj zaraz będę specjalistą od skór Dziękuję wszystkim za pomoc, przekazane informacje - na pewno wiele z tych informacji się w życiu przyda.
Dystrybutor muzycom Opublikowano 23 Lutego 2018 Dystrybutor Zgłoś Opublikowano 23 Lutego 2018 Cześć. W tym aucie fotele masz skórzane i boczki z tego co widać na zdjęciach o dziwo też. Deska to na 99% eko skóra. Eko skórą też da się obijać elementy. Podłokietnik i boczki w drzwiach wyglądają na skórę. Ciemny materiał wyżej podłokietników jeśli ma strukturę jak deska to sztuczny materiał. Jeśli chodzi o zadzieranie perforacji to czyściłem tymi szczotkami perforacje w RR, ferrari bentleyach, semianiliny, jagnięce i właściwie wszystkim co sobie możecie wymarzyć i nie wiem jak można perforacje zadrzeć. Chyba szczotką drucianą... @vangsta widać mizdrę na końcu materiału. Zwykle tam materiał odchodzi. W samochodówce to najczęściej materiał od razu z pianką. Ale skóry się nie rozciągają od blizn tylko z braku kolagenu. Krowy tak samo się starzeją jak ludzie. Do tego skóra ma różną grubość na błamie i elastyczność. Najmniej podatne na rozciąganie są grzbiety. Ale ciężko tak wycinać elementy żeby nie wchodziły na brzuch czy inne miejsca podatne na rozciąganie. Do tego krowy zachodzą w ciąże, rosną im brzuchy. Mają rozstępy tak samo jak ludzie. A skóra z grzbietów byków z alp to RR. Reszta szyje jak leci. Inna sprawa, że ta międzypodszefka w meblówce nic nie daje. Chyba za duże elementy aby przenieść naprężenia. Pozdrawiam! 1 1
Gość Opublikowano 23 Lutego 2018 Zgłoś Opublikowano 23 Lutego 2018 @muzycom obróbka i klasyfikacja skóry jest dużo bardziej złożonym tematem, mogę powiedzieć że znam produkcję w zasadzie wszystkich liczących producentów mebli w Polsce i wierz mi, to jest temat rzeka, stąd nie drąże tego tematu dłużej.
Dystrybutor muzycom Opublikowano 23 Lutego 2018 Dystrybutor Zgłoś Opublikowano 23 Lutego 2018 Że to temat złożony to mi nie musisz tłumaczyć. Zwróciłem tylko uwagę że blizny zwierząt nie są przyczyną rozciągania się skór. Ja akurat sporo czasu opisywałem dla fabryk reklamacje więc wiem co się ze skórami dzieje jak już opuszczą fabrykę.
Gość Opublikowano 23 Lutego 2018 Zgłoś Opublikowano 23 Lutego 2018 @muzycom nakłucie a blizna to spora różnica - blizna to zgrubienie na licu skóry; nakłucie nie powoduje blizn, a tym samym zgrubień. Ja wiem ze większość salonów sprzedaży/fabryk nie uznaje reklamacji tapicerek skórzanych, sugerując że takiej krówki nikt nie upilnuje i zawsze znajdzie się jakaś skaza. Skaza się zawsze znajdzie na błamie skóry - ale nie ma prawa znaleźć się na meblu dobrej klasy. Co do miedzypodszewki - jedna drugiej nierówna - kup tą dobrej jakości a dostrzeżesz różnicę ona zapobiega wybijaniu skóry, nie gąbki. Gąbka podda się sporemu odkształceniu; skóra już nie - puszczą przede wszystkim szwy - tam dratwa przerwie mizdrę, zaś z miedzypodszewką jest nieporównywalnie stabilniej. Kończę OT - resztę uwag proszę na PW.
Dystrybutor muzycom Opublikowano 23 Lutego 2018 Dystrybutor Zgłoś Opublikowano 23 Lutego 2018 Przecież większość skór w przemyśle meblowym to skóry z korygowanym licem. Te wszystkie blizny, uszkodzenia, skazy są szpachlowane w garbarni, szlifowane, piaskowane i na to jest tłoczony wycisk sztucznego lica. Nawet nie musisz wiedzieć, że masz taką skazę na środku siedziska. Nappa w meblach z naturalnym licem jest rzadkością. Zresztą mam warsztat to widzę co klienci mają w domach. Skazy nie mają nic wspólnego z rozciąganiem. To wynika z budowy skóry jako materiału i budowy mebla a nie mechanicznych uszkodzeń na błamie. Właśnie rozmawiałem ostatnio z fabrykami meblowymi używającymi międzypodszewek raczej nie tanich wnioskując z tego ile to ich kosztuje i wpływie tego na ilość reklamacji jeśli chodzi o rozciąganie. (bo o tym rozmawialiśmy w poście wyżej) Konkluzja była taka, że to się im się średnio opłaca, bo niestety nie likwiduje problemu... Inna sprawa, że winne są też temu słabe skóry. Co do dziur po igłach i rozdzieraniu to się zgodzę. Nie chce mi się szukać dłużej mocniejszych przykładów (zdjęcie nowego auta z oto moto) Skóra z miedzypodszewką w nowym pasacie w aso często gęsto wygląda tak jak tu między siedziskiem a oparciem. Podejrzewam, że by z fabryki jej nie wypuścili w takim stanie. 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się