KUBAS_95 72 Posted January 20, 2019 Author Report Share Posted January 20, 2019 Witam po dłuższej przerwie. Autko ma się dobrze, jest po mechanicznym dopieszczeniu (rozrząd pompa i wszystkie płyny łącznie ze skrzynią). Na początku relacji mówiłem, że postaram się poprawić wygląd tablic i przed świętami udało mi się zrealizować obietnicę - auto dostało nowe tablice, które wpasowałem w ramki. Niby duperela, ale bardzo upierdliwa i trochę mi wygląd poprzednich tablic przeszkadzał. Co do kwestii zabezpieczenia - Fusso dawno umarło. Musiałem popełnić na którymś etapie błąd, do którego się przyznaję. Albo źle przygotowałem, albo za cienko położyłem. Dzisiaj korzystając z wolniejszej chwili i braku ludzi na myjni umyłem wózek na pobliskim bezdotyku swoimi zabawkami - z oprysku poszedł SG Citrus Oil, a wiaderko uzupełniłem ciepłą wodą, którą zabrałem z domu i szamponem SG Orange Shampoo. Opłukany, wysuszony i na to poszedł SSW + Poorboy's Spray&Gloss. Na nic innego nie ma teraz ani pogody ani czasu, czekamy do wiosny na konkretniejszą robotę. Tak się prezentuje Fiacik Link to post Share on other sites
Guest Posted January 20, 2019 Report Share Posted January 20, 2019 @KUBAS_95 jakie są wrażenia z odsłuchu fabrycznego subwoofera? Czy lepszym rozwiązaniem jest zakup aktywnego subwoofera pod fotel no Infinity czy Pioneer? Link to post Share on other sites
KUBAS_95 72 Posted January 20, 2019 Author Report Share Posted January 20, 2019 Szczerze mówiąc mi to wystarcza. Wszystkie głośniki seria + radio JVC naprawdę dobrze gra. Dość długo szukałem optymalnego ustawienia, tak żeby nie męczyło w trasie i jednocześnie była radość z mocniejszego brzmienia. Wbrew pozorom całkiem sporo daje ten sub, jestem zadowolony. Miałem okazję jechać Punto Evo z fabrycznym radiem i tym subem i też ładnie buczy także moim zdaniem warto. W radiu mam coś takiego jak BASS BOOST, jak jadę z kimś to ustawiam na 01, góra 03, natomiast jak chcę posłuchać czegoś mocniejszego to odpalam na 04-05 i jak zacznie grać to dźwignia ręcznego i lusterko wsteczne potrafi ładnie drżeć Link to post Share on other sites
Guest Posted January 20, 2019 Report Share Posted January 20, 2019 @KUBAS_95 chodzi mi głównie o jakość, nie zależy mina dudnieniu:) jaki koszt subwoofera? Link to post Share on other sites
KUBAS_95 72 Posted January 20, 2019 Author Report Share Posted January 20, 2019 Jakość dużo się poprawia. W końcu to dodatkowy głośnik, a możliwości wystrojenia są naprawdę duże więc każdy będzie zadowolony Suba wyrwałem okazyjnie za 300zł nowiutki z ASO Fiata z wyprzedaży mi kumpel załatwił. Link to post Share on other sites
KUBAS_95 72 Posted March 10, 2019 Author Report Share Posted March 10, 2019 Zrobiło się troszkę cieplej, na tyle, żeby wrzucić letnie koła z nowymi oponkami i ogarnąć wózek. Po długiej walce ze spękanymi Nokianami długo zastanawiałem się co wybrać, żeby nie wlecieć w kolejną minę. Tym razem po długich namysłach, czytaniu recenzji, testów, rozmowach z wulkanizatorami mój wybór padł na Bridgestone Turanza T005. Po odebraniu kół od wulkanizatora dokładnie je umyłem z resztek kleju i brudu po magazynowaniu. Oponki dostały Shiny Garage B2B, natomiast z felgami czekam na jeszcze cieplejsze dni i zarzucę na nie Fusso, ponieważ na zimowych kołach dość długo wytrzymało. Na lakierze siedzi SSW + QD Spray&Gloss od Poorboy'a, sam QD nie daje jakiegoś niesamowitego podbicia kropel, natomiast w połączeniu z SSW robi na lakierze niezłe lustro i wyciąga ziarenko metalizowanego lakieru. Dla przykładu fotka jeszcze na zimowym obuwiu i odrobinie słońca: Przy okazji poprawione zostały chlapacze, nie szorują już po asfalcie Swoją drogą, żałuję że zaraz po zakupie auta ich nie założyłem. Przy częstych wyjazdach w różnych warunkach pogodowych pozwalają na zachowanie auta w czystości co przydaje się szczególnie w sezonie zimowym i ujemnych temperaturach. Również zostały zabezpieczone B2B. Ze spraw bieżących, auto ma prawie 110 000km, w tym tygodniu zostanie wymieniony układ wydechowy ze względu na kilka miejsc, które przeżarła już korozja i po tej wymianie, korzystając ze zrzuconej wczoraj osłony silnika zrobię małe szorowanko pod maską ale to dopiero w kolejny weekend, zatem do następnego ! Link to post Share on other sites
Malwin41 361 Posted March 10, 2019 Report Share Posted March 10, 2019 Widzę że zaczynają się wiosenne porządki to i powoli na mnie czas będzie Punciak prezentuje się super. Chlapacze do czystości auta może coś wnoszą, ale auto traci trochę na wyglądzie moim zdaniem. Link to post Share on other sites
KUBAS_95 72 Posted March 10, 2019 Author Report Share Posted March 10, 2019 @Malwin41 to prawda, traci na wyglądzie, ale jak sobie pomyślę, że co rok mam robić ranty na progach bo się regularnie odbijają od kamieni to jednak wolę poświęcić jego wygląd na korzyść trwałości lakieru i samej blachy Rocznie robię nim około 30 tys. km po róznych nawierzchniach więc to wszystko szybko się zdziera niestety .. Link to post Share on other sites
Malwin41 361 Posted March 10, 2019 Report Share Posted March 10, 2019 @KUBAS_95 Wiem o czym mowa ^^ u mnie w Skodzie aż wypiaskowany jest ten rant zderzaka Niestety coś za coś Link to post Share on other sites
KUBAS_95 72 Posted March 10, 2019 Author Report Share Posted March 10, 2019 @Malwin41 otóż to A planuję tym autem pojeździć jeszcze z 7-8 lat i chciałbym, aby karoseria jak i cały Puntek był w możliwie jak najlepszym stanie Link to post Share on other sites
maciek-drummer 172 Posted March 10, 2019 Report Share Posted March 10, 2019 3 godziny temu, KUBAS_95 napisał: Tym razem po długich namysłach, czytaniu recenzji, testów, rozmowach z wulkanizatorami mój wybór padł na Bridgestone Turanza T005. Różne opinie słyszałem na temat tych opon. Link to post Share on other sites
KUBAS_95 72 Posted March 10, 2019 Author Report Share Posted March 10, 2019 Dopiero będę mógł coś o nich powiedzieć tak naprawdę za jakieś 10-15 tys. km. Póki co mimo zróżnicowanej pogody świetnie kleją na mokrym i suchym i nie są głośne, niezależnie czy asfalt czy beton. Link to post Share on other sites
clavikord 29 Posted March 20, 2019 Report Share Posted March 20, 2019 W dniu 10.03.2019 o 12:10, KUBAS_95 napisał: Po długiej walce ze spękanymi Nokianami Czemu długa? Jakbyś mógł rozwinąć ten wątek. Też miałem Nokiany i po 3 latach je zareklamowałem. Po tygodniu od złożenia reklamacji dostałem kasę (właśnie dziś ) Link to post Share on other sites
maciek-drummer 172 Posted March 20, 2019 Report Share Posted March 20, 2019 @clavikord zimówki? Link to post Share on other sites
clavikord 29 Posted March 20, 2019 Report Share Posted March 20, 2019 [mention=21123]clavikord[/mention] zimówki? W moim przypadku letnie, ale nie ma znaczenia. Parcieją letnie i zimowe Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Link to post Share on other sites
maciek-drummer 172 Posted March 20, 2019 Report Share Posted March 20, 2019 Dziwna sprawa, ja mam już 4 sezon wrd4 i nic takiego się nie dzieje. Link to post Share on other sites
clavikord 29 Posted March 20, 2019 Report Share Posted March 20, 2019 Dziwna sprawa, ja mam już 4 sezon wrd4 i nic takiego się nie dzieje. No dobra to może inaczej, wszystkie Nokiany które ja widziałem (czyli znajomi i ew klienci warsztatu) bardzo szybko sparciały. Wrd4 tez, ale producent nie robi problemu - wymienia na nowe albo zwraca kasę Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Link to post Share on other sites
Kaight 8 Posted March 20, 2019 Report Share Posted March 20, 2019 Chyba jest różnica odnośnie miejsca produkcji, przynajmniej ludzie, którzy decydują się na zakup Nokianów szukają wyprodukowanych w Finlandii. W przypadku tych z Rosji częściej zdarzają się spękania i roczna czy dwuletnia opona wygląda jak conajmniej dziesięcioletnia. Link to post Share on other sites
KUBAS_95 72 Posted March 23, 2019 Author Report Share Posted March 23, 2019 @clavikord już wyjaśniam. Opony kupiłem w Oponeo nowe w 2017 roku. Przejeździłem sezon (ok. 23 000km) i zauważyłem dość mocne spękania na bieżniku i na bokach. Odesłałem opony do Bydgoszczy do Oponeo w ramach gwarancji, czekałem miesiąc na odpowiedź i dostałem odmowę. Tłumaczenie gwaranta było takie, że to normalny objaw (po sezonie !) i jest ona normalnie zużyta. Tak więc przejeździłem jeszcze jeden sezon, zrobione kolejne 20 000km i odkształciły się na tyle, że zaczęły bić powyżej 110 km/h. Dlatego dojeździłem do końca września i je wywaliłem. Co do WR D4 - byłem bardzo zadowolony przez 3 sezony. Zawsze pilnuję zbieżności i nie było nigdy z tym problemu, jednak na początku sezonu zimowego 2018/2019 po zmianie z lata zaczęło samochód ściągać. Sprawdzone zawieszenie, każdy element gumowy i wszystko w jak najlepszym porządku. Przełożyłem opony lewa na prawo, prawą na lewo no i wyszło, że winowajcami są opony, bo zaczął ściągać w przeciwnym kierunku. Po przełożeniu na Continentala problem ustał i samochód się wreszcie prowadzi tak jak powinien. I tutaj rzeczywiście, Nokian się wykazał bo oddałem opony na reklamację i dostałem w zamian nowe gumy. Letni Nokian Line był z Finlandii, natomiast WR D4 z Rosji. Link to post Share on other sites
maciek-drummer 172 Posted March 23, 2019 Report Share Posted March 23, 2019 W dniu 20.03.2019 o 19:51, clavikord napisał: producent nie robi problemu - wymienia na nowe albo zwraca kasę Widocznie nie jest tak do końca skoro Koledze odmówili. Link to post Share on other sites
clavikord 29 Posted March 23, 2019 Report Share Posted March 23, 2019 Widocznie nie jest tak do końca skoro Koledze odmówili.Do końca może widocznie i nie, ale na 4 przypadki wśród moich znajomych wszystko skończyło się bezkolizyjnie Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Link to post Share on other sites
KUBAS_95 72 Posted March 24, 2019 Author Report Share Posted March 24, 2019 Też słyszałem, że z Nokianem zazwyczaj nie ma problemów jeśli chodzi o reklamacje, natomiast nagminne jest bardzo szybkie zużycie (proces parcienia) opon. Miałem okazję widzieć 5 letnie Nokiany Line, które zrobiły około 50 000km. Co z tego, że bieżnika jeszcze 6mm jak prześwitywały włókna na bokach .. Póki co pozytywne opinie o Turanzie się potwierdzają, jest cicho, bardzo dobrze tłumią nierówności, jedzie się komfortowo i pewnie podczas deszczu. Link to post Share on other sites
KUBAS_95 72 Posted March 31, 2019 Author Report Share Posted March 31, 2019 W ostatnim tygodniu Fiacik służył jako miniciężarówka służąca do przeprowadzenia się: Dlatego też, jak już udało się przeprowadzić to wykonałem małe czyszczenie wnętrza Tak się prezentował Kropek przed czyszczeniem: Na pierwszy rzut oka tragedii nie ma, jednak późniejsze czyszczenie pokazało jak dużo kurzu było między innymi na desce rozdzielczej czy plastikach. Zatem dywaniki out i czyścimy. Najpierw zabrałem się za kierownicę, gałkę i mieszek, które są pokryte skórą. Elementy te zostały potraktowane APC ADBL i pędzelkiem. Kierownica ma białe nici, które z jednej strony wkurzają, bo dość szybko się brudzą, natomiast są idealnym wyznacznikiem, w którym momencie warto za kierownicę się zabrać Różnica na zdjęciu niewielka, w rzeczywistości była dużo większa. Tak więc cała kierownica została tak potraktowana i na koniec została zabezpieczona środkiem, który kupiłem z myślą o skórzanych elementach tapicerki w Astrze rodziców - Poorboy's Leather Stuff. Kierownica, gałka i mieszek zostały potraktowane Leather Stuff'em dwukrotnie. Później odkurzanie wnętrza Karcherem WD3, następnie plastiki, pedały przeczyszczone APC od ADBL i na to poszedł tym razem Poorboy's Natural Look. Dywaniki umyte SG Pure Black Tire Cleaner i pozostawione zostały do wyschnięcia. Poniżej efekt finalny prac: Link to post Share on other sites
KUBAS_95 72 Posted April 23, 2019 Author Report Share Posted April 23, 2019 2 tygodnie przed świętami zabrałem się za Punto. Miałem 2 dni wolne, piękna pogoda, aż żal było nie skorzystać Umyłem Puntka szamponem Autoland dwukrotnie, rzuciłem D-Tox i Prickbort, co nie co siedziało na lakierze, ale nie za wiele. Potem rzuciłem aktywną pianę ADBL Yeti, wypłukałem auto i wysuszyłem. Następnie pod wiatę, nie wiało więc można było się bawić. Na lakier poszedł ręcznie cleaner Soft99, następnie odtłuściłem lakier przy pomocy RCC Wipe Out dwukrotnie, odczekałem godzinę po RCC i zacząłem nakładać Fusso. Tak wyglądał lakier po cleanerze: Pierwszy dzień zakończyłem kładąc pierwszą warstwę Softa. Kolejny dzień zacząłem od nakładania drugiej warstwy, nasmarowania plastików i opon SG Back2Black, tablice też dostały Fusso, a szyby umyłem SG Perfect Glass Cleaner. Na koniec prac z lakierem autko wyglądało tak: Tydzień później spadł deszcz i podchodząc do auta kropelki wyglądały tak: Wygląda ciekawie Natomiast wreszcie znalazłem dłuższą chwilę na zajęcie się zegarami. Przed pracami wyglądały tak: Do prac użyłem Kraussa R3 na przedłużce i z padem 35mm. Cięte Sonaxem CutMaxem na średnim padzie, wyprowadzone Kochem Antihologram na miękkim. Prace zajęły mi 2.5h, nie ryzykowałem ściągania obudowy, ponieważ jest na bardzo delikatnych zaczepach, które dodatkowo są sklejone z szybką. Dlatego zdecydowałem robić korektę szyby na aucie. Poniżej zegary na gotowo ogarnięte: Po robocie autko odkurzone i to by było na tyle. Niestety zdjęć nie ma za dużo, bo nie miałem zbytnio czasu na dokumentowanie każdego etapu Następnym razem się poprawię ! 1 2 Link to post Share on other sites
Pawelkk 1 Posted April 23, 2019 Report Share Posted April 23, 2019 Właśnie przeczytałem cały wątek i jestem pod ogromnym wrażeniem Twojej pracy przy tym puncie sam chciałbym zacząć przygodę z amatorskim detalingiem przy swoim fiacie na chwile obecną moja wiedza i umiejętności raczkują pozdrawiam serdecznie i będę śledził losy Twojego punta powodzenia Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now