Jump to content
IGNORED

Fiat Punto MY2012, 2014r. GRIGIO INTELLETTUALE


Recommended Posts

Witam po dłuższej przerwie. Autko ma się dobrze, jest po mechanicznym dopieszczeniu (rozrząd pompa i wszystkie płyny łącznie ze skrzynią). Na początku relacji mówiłem, że postaram się poprawić wygląd tablic i przed świętami udało mi się zrealizować obietnicę - auto dostało nowe tablice, które wpasowałem w ramki. Niby duperela, ale bardzo upierdliwa i trochę mi wygląd poprzednich tablic przeszkadzał. 

Co do kwestii zabezpieczenia - Fusso dawno umarło. Musiałem popełnić na którymś etapie błąd, do którego się przyznaję. Albo źle przygotowałem, albo za cienko położyłem. Dzisiaj korzystając z wolniejszej chwili i braku ludzi na myjni umyłem wózek na pobliskim bezdotyku swoimi zabawkami - z oprysku poszedł SG Citrus Oil, a wiaderko uzupełniłem ciepłą wodą, którą zabrałem z domu i szamponem SG Orange Shampoo. Opłukany, wysuszony i na to poszedł SSW + Poorboy's Spray&Gloss. Na nic innego nie ma teraz ani pogody ani czasu, czekamy do wiosny na konkretniejszą robotę. 

Tak się prezentuje Fiacik 😉 

_JKS6510.jpg.b5d19ad21dc32c6d1c0f5074793b5b12.jpg

_JKS6515.jpg.d9142457bddd85ad73984bcdb9097abf.jpg

1662926212__JKS65061.jpg.802ec8892a43b715fa1ec26acd71d29f.jpg

1434388883__JKS65081.jpg.b0f6b7b37dfbd2596273e3af3c296f1f.jpg

 

Link to post
Share on other sites
  • Replies 92
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tak więc za oknem nastała kolejna jesień, powrót na uczelnię tuż tuż, więc nie zastanawiając się zbyt długo, wziąłem się za ogarnianie Kropka przed zimą. Najpierw lista użytych środków: - Sh

2 tygodnie przed świętami zabrałem się za Punto. Miałem 2 dni wolne, piękna pogoda, aż żal było nie skorzystać 🙂 Umyłem Puntka szamponem Autoland dwukrotnie, rzuciłem D-Tox i Prickbort, co nie co

Znalazło się kilka chwil na przedświąteczne odświeżenie Fiacika.  Dywaniki out i do szorowania przy pomocy pędzla i Shiny Garage Tire&Rubber Cleaner: potem płukanie i suszenie:

Posted Images

Szczerze mówiąc mi to wystarcza. Wszystkie głośniki seria + radio JVC naprawdę dobrze gra. Dość długo szukałem optymalnego ustawienia, tak żeby nie męczyło w trasie i jednocześnie była radość z mocniejszego brzmienia. Wbrew pozorom całkiem sporo daje ten sub, jestem zadowolony. Miałem okazję jechać Punto Evo z fabrycznym radiem i tym subem i też ładnie buczy także moim zdaniem warto.

W radiu mam coś takiego jak BASS BOOST, jak jadę z kimś to ustawiam na 01, góra 03, natomiast jak chcę posłuchać czegoś mocniejszego to odpalam na 04-05 i jak zacznie grać to dźwignia ręcznego i lusterko wsteczne potrafi ładnie drżeć 😛 

Link to post
Share on other sites

Jakość dużo się poprawia. W końcu to dodatkowy głośnik, a możliwości wystrojenia są naprawdę duże więc każdy będzie zadowolony 😉 Suba wyrwałem okazyjnie za 300zł nowiutki z ASO Fiata z wyprzedaży mi kumpel załatwił.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Zrobiło się troszkę cieplej, na tyle, żeby wrzucić letnie koła z nowymi oponkami i ogarnąć wózek. Po długiej walce ze spękanymi Nokianami długo zastanawiałem się co wybrać, żeby nie wlecieć w kolejną minę. Tym razem po długich namysłach, czytaniu recenzji, testów, rozmowach z wulkanizatorami mój wybór padł na Bridgestone Turanza T005. Po odebraniu kół od wulkanizatora dokładnie je umyłem z resztek kleju i brudu po magazynowaniu.

IMG_20190307_134213_HDR.jpg.0768a3050fbd658b5db3665639b8cc45.jpg

IMG_20190307_134248_HDR.jpg.c970d951e54db30d967c3fba76832571.jpg

Oponki dostały Shiny Garage B2B, natomiast z felgami czekam na jeszcze cieplejsze dni i zarzucę na nie Fusso, ponieważ na zimowych kołach dość długo wytrzymało. Na lakierze siedzi SSW + QD Spray&Gloss od Poorboy'a, sam QD nie daje jakiegoś niesamowitego podbicia kropel, natomiast w połączeniu z SSW robi na lakierze niezłe lustro i wyciąga ziarenko metalizowanego lakieru. Dla przykładu fotka jeszcze na zimowym obuwiu i odrobinie słońca:

IMG_20190304_130557_HDR.jpg.c4797b3073b84cb9d203046f3575a358.jpg

IMG_20190304_130743_HDR.jpg.50dae10a051dbec9c4179dfd3523d66c.jpg

Przy okazji poprawione zostały chlapacze, nie szorują już po asfalcie 😄 Swoją drogą, żałuję że zaraz po zakupie auta ich nie założyłem. Przy częstych wyjazdach w różnych warunkach pogodowych pozwalają na zachowanie auta w czystości co przydaje się szczególnie w sezonie zimowym i ujemnych temperaturach. Również zostały zabezpieczone B2B. 

Ze spraw bieżących, auto ma prawie 110 000km, w tym tygodniu zostanie wymieniony układ wydechowy ze względu na kilka miejsc, które przeżarła już korozja i po tej wymianie, korzystając ze zrzuconej wczoraj osłony silnika zrobię małe szorowanko pod maską ale to dopiero w kolejny weekend, zatem do następnego !

Link to post
Share on other sites

Widzę że zaczynają się wiosenne porządki to i powoli na mnie czas będzie 😉

Punciak prezentuje się super. Chlapacze do czystości auta może coś wnoszą, ale auto traci trochę na wyglądzie moim zdaniem.

Link to post
Share on other sites

@Malwin41 to prawda, traci na wyglądzie, ale jak sobie pomyślę, że co rok mam robić ranty na progach bo się regularnie odbijają od kamieni to jednak wolę poświęcić jego wygląd na korzyść trwałości lakieru i samej blachy 😉 Rocznie robię nim około 30 tys. km po róznych nawierzchniach więc to wszystko szybko się zdziera niestety ..

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, KUBAS_95 napisał:

Tym razem po długich namysłach, czytaniu recenzji, testów, rozmowach z wulkanizatorami mój wybór padł na Bridgestone Turanza T005.

Różne opinie słyszałem na temat tych opon.

Link to post
Share on other sites

Dopiero będę mógł coś o nich powiedzieć tak naprawdę za jakieś 10-15 tys. km. Póki co mimo zróżnicowanej pogody świetnie kleją na mokrym i suchym i nie są głośne, niezależnie czy asfalt czy beton. 

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
W dniu 10.03.2019 o 12:10, KUBAS_95 napisał:

Po długiej walce ze spękanymi Nokianami

Czemu długa? Jakbyś mógł rozwinąć ten wątek. Też miałem Nokiany i po 3 latach je zareklamowałem. Po tygodniu od złożenia reklamacji dostałem kasę (właśnie dziś 😄 )

Link to post
Share on other sites
Dziwna sprawa, ja mam już 4 sezon wrd4 i nic takiego się nie dzieje.

 

No dobra to może inaczej, wszystkie Nokiany które ja widziałem (czyli znajomi i ew klienci warsztatu) bardzo szybko sparciały. Wrd4 tez, ale producent nie robi problemu - wymienia na nowe albo zwraca kasę

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Link to post
Share on other sites

Chyba jest różnica odnośnie miejsca produkcji, przynajmniej ludzie, którzy decydują się na zakup Nokianów szukają wyprodukowanych w Finlandii. W przypadku tych z Rosji częściej zdarzają się spękania i roczna czy dwuletnia opona wygląda jak conajmniej dziesięcioletnia.

 

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

@clavikord już wyjaśniam. Opony kupiłem w Oponeo nowe w 2017 roku. Przejeździłem sezon (ok. 23 000km) i zauważyłem dość mocne spękania na bieżniku i na bokach. Odesłałem opony do Bydgoszczy do Oponeo w ramach gwarancji, czekałem miesiąc na odpowiedź i dostałem odmowę. Tłumaczenie gwaranta było takie, że to normalny objaw (po sezonie !) i jest ona normalnie zużyta. Tak więc przejeździłem jeszcze jeden sezon, zrobione kolejne 20 000km i odkształciły się na tyle, że zaczęły bić powyżej 110 km/h. Dlatego dojeździłem do końca września i je wywaliłem.

Co do WR D4 - byłem bardzo zadowolony przez 3 sezony. Zawsze pilnuję zbieżności i nie było nigdy z tym problemu, jednak na początku sezonu zimowego 2018/2019 po zmianie z lata zaczęło samochód ściągać. Sprawdzone zawieszenie, każdy element gumowy i wszystko w jak najlepszym porządku. Przełożyłem opony lewa na prawo, prawą na lewo no i wyszło, że winowajcami są opony, bo zaczął ściągać w przeciwnym kierunku. Po przełożeniu na Continentala problem ustał i samochód się wreszcie prowadzi tak jak powinien. I tutaj rzeczywiście, Nokian się wykazał bo oddałem opony na reklamację i dostałem w zamian nowe gumy.

Letni Nokian Line był z Finlandii, natomiast WR D4 z Rosji.

 

 

Link to post
Share on other sites
Widocznie nie jest tak do końca skoro Koledze odmówili.

Do końca może widocznie i nie, ale na 4 przypadki wśród moich znajomych wszystko skończyło się bezkolizyjnie


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Link to post
Share on other sites

Też słyszałem, że z Nokianem zazwyczaj nie ma problemów jeśli chodzi o reklamacje, natomiast nagminne jest bardzo szybkie zużycie (proces parcienia) opon. Miałem okazję widzieć 5 letnie Nokiany Line, które zrobiły około 50 000km. Co z tego, że bieżnika jeszcze 6mm jak prześwitywały włókna na bokach ..

Póki co pozytywne opinie o Turanzie się potwierdzają, jest cicho, bardzo dobrze tłumią nierówności, jedzie się komfortowo i pewnie podczas deszczu.

Link to post
Share on other sites

W ostatnim tygodniu Fiacik służył jako miniciężarówka służąca do przeprowadzenia się:

55549681_695697037515766_6382200468461846528_n.jpg.3d90449b6576127c10d4883d07bd5e01.jpg

Dlatego też, jak już udało się przeprowadzić to wykonałem małe czyszczenie wnętrza 🙂

Tak się prezentował Kropek przed czyszczeniem:

IMG_20190330_124834.jpg.fb4520338fc670253332f8d7f7090b53.jpg

IMG_20190330_124849.jpg.ee78cc3969ab29d878254e1907b5ac96.jpg

Na pierwszy rzut oka tragedii nie ma, jednak późniejsze czyszczenie pokazało jak dużo kurzu było między innymi na desce rozdzielczej czy plastikach. Zatem dywaniki out i czyścimy. Najpierw zabrałem się za kierownicę, gałkę i mieszek, które są pokryte skórą. Elementy te zostały potraktowane APC ADBL i pędzelkiem. Kierownica ma białe nici, które z jednej strony wkurzają, bo dość szybko się brudzą, natomiast są idealnym wyznacznikiem, w którym momencie warto za kierownicę się zabrać 🙂 

56449000_2283961818483995_5244171032809439232_n.jpg.735928f5339c348f2c433f23e53c3ded.jpg

Różnica na zdjęciu niewielka, w rzeczywistości była dużo większa. Tak więc cała kierownica została tak potraktowana i na koniec została zabezpieczona środkiem, który kupiłem z myślą o skórzanych elementach tapicerki w Astrze rodziców - Poorboy's Leather Stuff. Kierownica, gałka i mieszek zostały potraktowane Leather Stuff'em dwukrotnie.

Później odkurzanie wnętrza Karcherem WD3, następnie plastiki, pedały przeczyszczone APC od ADBL i na to poszedł tym razem Poorboy's Natural Look. Dywaniki umyte SG Pure Black Tire Cleaner i pozostawione zostały do wyschnięcia.

Poniżej efekt finalny prac:

55798271_422362905197741_6865777420503351296_n.jpg.e23602d49805537ccdae047b0ab86c41.jpg

55875610_404059000390224_3311833974682157056_n.jpg.9524aae719587284e056ecc3c89b5829.jpg

55564329_2209763499273892_4069517144008687616_n.jpg.76c0b21c2e55ee84307f47a767edccf9.jpg

56301763_1005704912972375_2206201743631450112_n.jpg.c1119186a3d7bdc7c9e4b12c20d1190f.jpg

IMG_20190330_163241.jpg.b7302aaddfa8d08e03015a6c1820ca1f.jpg

 

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

2 tygodnie przed świętami zabrałem się za Punto. Miałem 2 dni wolne, piękna pogoda, aż żal było nie skorzystać 🙂

Umyłem Puntka szamponem Autoland dwukrotnie, rzuciłem D-Tox i Prickbort, co nie co siedziało na lakierze, ale nie za wiele. Potem rzuciłem aktywną pianę ADBL Yeti, wypłukałem auto i wysuszyłem. Następnie pod wiatę, nie wiało więc można było się bawić. Na lakier poszedł ręcznie cleaner Soft99, następnie odtłuściłem lakier przy pomocy RCC Wipe Out dwukrotnie, odczekałem godzinę po RCC i zacząłem nakładać Fusso. Tak wyglądał lakier po cleanerze:

56549458_406142753509392_3880349127682293760_n.jpg.79bff77a62fb843ae7e64c957b340d9b.jpg

Pierwszy dzień zakończyłem kładąc pierwszą warstwę Softa. Kolejny dzień zacząłem od nakładania drugiej warstwy, nasmarowania plastików i opon SG Back2Black, tablice też dostały Fusso, a szyby umyłem SG Perfect Glass Cleaner. Na koniec prac z lakierem autko wyglądało tak:

56571140_838735599794481_2641742969685671936_n.jpg.758324e7a36ce8d7139f0ecac32a2473.jpg

56675212_632087390549322_5020332885123530752_n.jpg.66dd2068d19264f9ea336abc85b2aed0.jpg

Tydzień później spadł deszcz i podchodząc do auta kropelki wyglądały tak:

57313596_2137434959627602_2745736162420195328_n.jpg.bfc9483a042be6ff9b5e17b7097e21a2.jpg

Wygląda ciekawie 🙂

Natomiast wreszcie znalazłem dłuższą chwilę na zajęcie się zegarami. Przed pracami wyglądały tak:

58375990_348457749139684_5254331370653614080_n.jpg.9a0544d13c6abc62bf82f11c69782c46.jpg

57587025_2271632883090081_4790873419816108032_n.jpg.3ed6be14301643de3865b629e4b569c0.jpg

Do prac użyłem Kraussa R3 na przedłużce i z padem 35mm. Cięte Sonaxem CutMaxem na średnim padzie, wyprowadzone Kochem Antihologram na miękkim. Prace zajęły mi 2.5h, nie ryzykowałem ściągania obudowy, ponieważ jest na bardzo delikatnych zaczepach, które dodatkowo są sklejone z szybką. Dlatego zdecydowałem robić korektę szyby na aucie. Poniżej zegary na gotowo ogarnięte:

58818388_404396900395230_6785941636397400064_n.jpg.60fd10c3c24304c260b0424a6e1e07c3.jpg

58441164_2233863713341463_6994968984500043776_n.jpg.8e653fb8ea78a0e44e8b635cfb2cf700.jpg

Po robocie autko odkurzone i to by było na tyle. Niestety zdjęć nie ma za dużo, bo nie miałem zbytnio czasu na dokumentowanie każdego etapu 😞 Następnym razem się poprawię !

 

 

 

  • Lubię to 1
  • Super 2
Link to post
Share on other sites

Właśnie przeczytałem cały wątek i jestem pod ogromnym wrażeniem Twojej pracy przy tym puncie sam chciałbym zacząć przygodę z amatorskim detalingiem przy swoim fiacie na chwile obecną moja wiedza i umiejętności raczkują pozdrawiam serdecznie i będę śledził losy Twojego punta powodzenia

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.