Skocz do zawartości
Killaz

Rysy do podkładu na czarnym lakierze

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, dzisiaj niestety moje auto spotkała pierwsza obcierka. Rysy nie sa ogromne, ale do podkladu, bardzo waskie, jakby ktos kilka razy gwozdziem w tych miejscach przejechal. Czy w amatorskich warunkach jestem w stanie to usunac? Jak to widzicie, lakier zaprawkowy i polerowanie reczne (nie posiadam polerki)? Czy moze oddac do jakiego speca ale jesli tak, to jaki bylby koszt takiej uslugi? Zdjec niestety nie mam, postaram sie dodac dzisiaj wieczorem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zajedziesz się ręcznie przy takiej robocie.

Ogólnie polecam ogólnodostępne poradniki (np. autorstwa MX Nowicki na Youtube), ale polerowanie ręczne raczej odpada, jeśli to ma być zrobione sprawnie i naprawdę (prawie) bez śladu. Co do cen usług - raczej są dość zróżnicowane - dobrze by było udać się do jakiejś renomowanej firmy w okolicy i zapytać :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akurat w mojej okolicy nie spodziewam sie "renomowanych firm" tylko raczej "panie, trza cale malowac, pincet zlotych". Cale szczescie, ze to czarny lakier, poprzednio mialem srebrny i to bylby dramat.
OK, zobacze te poradniki. Ale gdybys mial to samemu robic to jak bys podszedl do tematu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakbym to robił sam, to dobrze bym to wyczyścił, odtłuścił, w miejscach przedartych do podkładu uzupełnił bazę lakierem zaprawkowym, po wyschnięciu podmalował klarem z zestawu, w miejscach przedartych do bazy uzupełnił sam klar, wyrównał całość i zapolerował. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jakbym to robił sam, to dobrze bym to wyczyścił, odtłuścił, w miejscach przedartych do podkładu uzupełnił bazę lakierem zaprawkowym, po wyschnięciu podmalował klarem z zestawu, w miejscach przedartych do bazy uzupełnił sam klar, wyrównał całość i zapolerował.
Dzięki, też chciałem tak do tego podejść. Zastanawiam się, czy nie użyć wykalaczki, tak to wygląda :86815a49d2954c2b6406c9bcaf0ba20d.jpg9c6535c1bc29f2f616f3d7c17d12ec83.jpg9cf6d0c2b158d0b1b14db7961a744018.jpg

Wysłane z mojego m2 note przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chwała temu,który coś tu zobaczy i na tej podstawie udzieli Ci porady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widac rysy, widac mniej wiecej jakiej sa wielkosci. Mam ci miernikiem laserowym okreslic ile setnych milimetra maja glebokosci? Jak nie jestes w stanie na podstawie zdjec udzielic porady to nie trac mojego i swojego czasu na nic nie wnoszace wpisy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Prosisz pomoc a nie wysilisz się na porządne zdjecie rys.Nie wiem co Ty widzisz.Po prostu wiesz gdzie one sa.ja widze na trych zdjeciach  jeden wielki odblask i nie wiem czy to obicie swiatła czy  rysy. Ok. Nie tracę Twojego czasu Powodzenia

  • Lubię to 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega @Michał126 pisze zaprawki i polerowanie. Tylko ręczne polerowanie to będzie ciężka sprawa. Albo spróbował bym to usunąć systemem SSR. Dobry fachowiec zrobi to naprawdę dobrze :) proponuje poczytać może gdzieś w pobliżu będzie ktoś kto to robi ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem na etapie robienia odprysków i likwidacji rys. Jak chcesz to zrobić dobrze to przede wszystkim:

1. Koreczek szlifierski (flexipads) i do tego papiery ścierne 2500/3000 Kovax Buflex Dry :!: Z początku robiłem to jakimiś tam zwykłymi papierami ale jak tylko dorwałem kovaxa to różnica w pracy i wykończeniu była kolosalna. Już nigdy więcej nie sięgnę po inny papier przy tego typu robotach.

2. Kupujesz lakier zaprawkowy u @mx_nowicki bazę i klar.

3. Mieszasz bazę z klarem w stosunku 1:1 tylko nie całą, powiedzmy że po 0,5ml lub 1ml. Najlepiej do tego celu użyć strzykawki 1ml oraz igły o największej średnicy (te z różowymi nasadkami). Warto też zaopatrzyć się w jakiś pojemniczek/fiolkę żeby móc gdzie to wlać. Do mieszania polecam kulki z łożysk :) do nakładania kupić jakiś cieniutki pędzelek okrągły z miękkim włosiem (rozmiar 2 albo i mniejszy). Mieszankę przed pracą dokładnie wymieszać.

4. Rysy dokładnie wypełniasz tą mieszanką, tak żeby był naddatek.

5. Dajesz jakieś 24h aby lakier dobrze wysechł. Teraz na początek szlifujesz te naddatki  papierem 2500. W momencie kiedy naddatek zaczyna wyrównywać się z oryginalną powłoką przechodzisz na papier 3000 i równasz to do zera. W ten sposób odpryski/rysy stają się niewidoczne.

6. Całość polerujesz pastą, na początek cutting na gąbce, żadne futra czy fibry bo zrobi się o czym na filmiku mówił Paweł.

7. Nie przecierasz lakieru żadnym IPA ani wipoutami. Czas jaki potrzebuje lakier na utwardzenie to 7 dni. Jak przelecisz zmywaczem to ci to wszystko zmatowieje i będziesz musiał bawić się prawie od nowa, sam tego doświadczyłem więc ostrzegam ;)

 

Teraz w piątek jadę właśnie zalewać lakierem rysy na aucie po spotkaniu ze ścianą. wyglądało to tak:

20180114_125142.jpg

po zmatowieniu 2500:

IMG_3544.jpg IMG_3547.jpg

po wstępnym polerowaniu sonaxem cutmaxem najpierw na futrze później twardy biały pad royalpads na rotacji:

IMG_3554.jpg IMG_3564.jpg

Jak skończę to wstawię zdjęcia z efektów mojej pracy.

 

Na innym aucie ogarniam masę odprysków na aucie. Tu macie fotki wypełnionych z naddatkiem odprysków mieszanką 1:1 bazy z klarem i efekt po zeszlifowaniu tego na równo z oryginalną powłoką:

IMG_3565.jpg IMG_3566.jpg IMG_3567.jpg IMG_3572.jpg IMG_3573.jpg

  • Lubię to 1
  • Super 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Killaz 

Chcesz to mieć porządnie zrobione??? Jedź do lakiernika.

Dla mnie za dużo  głębokich rys, żeby bawić się w zaprawki i polerki.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pytanie ile rys zejdzie po matowieniu i polerowaniu bo może sie okazać że trzeba będzie położyć tylko kilka zaprawek a nie na całość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@S3ci0r Wrzucisz jakieś zdjęcia po całym etapie? Jestem bardzo ciekawy jak to wyjdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oczywiście, jutro zapodam fotki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chce zakładać nowego tematu, gdyż chciałem się Was poradzić w sprawie obcierki jaką miałem. Powiedzcie mi czy metodą którą opisuje Paweł uda mi się to zakamuflować?
Mam zaprawkę razem z klarem.
93f6bc4771af955ccda58f12e3318cb6.jpg

Osobiście mam mieszane uczucie czy uda się to wyprowadzić, jest to za duże i głębokie


Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pamiętaj że zaprawka zawsze bedzie widoczna, w szczególności na srebrnym aucie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie chce zakładać nowego tematu, gdyż chciałem się Was poradzić w sprawie obcierki jaką miałem. Powiedzcie mi czy metodą którą opisuje Paweł uda mi się to zakamuflować?
Mam zaprawkę razem z klarem.
93f6bc4771af955ccda58f12e3318cb6.jpg&key=f87043951c7baefeea156117107b7a4d9e2154e41f534557413df4aaf4a46f54

Osobiście mam mieszane uczucie czy uda się to wyprowadzić, jest to za duże i głębokie


Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka


Zawsze możesz ciut wypełnić jakąś szpachlówką. Na tą chwilę co byś nie zrobił, będzie lepiej. Idealnie nie będzie nigdy, chyba, że cały element zrobisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Dołączę się do tematu z prośba o pomoc.

Miałem delikatne zbliżenie z słupkiem. Tak delikatne, szczerze mówiąc nie poczułem, ale niestety autko poczuło.. :( Na przednim zderzaku mam leciutko przetarte. Czy dało by rade coś z tym zrobić, żeby przywrócić pierwotny stan lub chociaż zbliżony do pierwotnego stanu ? Szczerze mówiąc nie znam, się na tym co mam zrobić i jak mam to zrobić. Będe miał pod ręką Prickbort MAC1124 żeby spróbować zmyć farbe słupka który został na zderzaku. Wiem, że to nie jest preparat do tego ale no ma właściwości czyszczące i na chwile obecną to jedyna rzecz która mam. Co powinienem kupić i co zrobić, prosiłbym o doradzenie :)  Poszperałem troche na forum i padają nazwy różnych preparaty do wyczyszczenia tego. Tylko nie do końca wiem co z tymi rysami zrobić, bo według mnie sa one bardzo płytkie.

Bardzo prosiłbym o pomoc.
Pozdrawiam !

28339977_1943508605690555_1678764449_o.jpg

28408075_1943508595690556_396266152_o.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@kis_s jak dla mnie ściągniesz to w 100% - to  zolte to nie podkład tylko odbity lakier że slupka:) miałem podobnie w starej służbówce, maszyna DA plus żółty pad plus EX04-06 i tak wyszło:

Przed:

I9gBMTQ.jpg

Po:

qEBUZed.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, vangsta napisał:

@kis_s jak dla mnie ściągniesz to w 100% - to  zolte to nie podkład tylko odbity lakier że slupka:) miałem podobnie w starej służbówce, maszyna DA plus żółty pad plus EX04-06 

Nie mam żadnych narzędzi :D jestem kompletnie zielony. Zbierałem się żeby wiosna lato trochę zainteresowac się detailingiem. No ale słupek mnie zaskoczył wcześniej niż wiosna.. Więc dało by rade jakoś to ogarnać manualnie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@kis_s 

1. Nie cytujemy zdjęć. 

2. Możesz spróbować polerowanie ręcznie - np pastą Meguiars Ultimate Compound plus pad tricolor. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak tak wiem, że nie cytujemy zdjęć ale tel mi nie ogarnał, sorry. 

A czy to i tak nie zostawi nierowności, tamich ostrych wybrzuszeń? W sensie przy tych porysowanych miejscach? 

Czy to nie trzeba wygładzić czy coś?  Nie sigeruje nic tylko pytam. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@kis_s, ślad od słupka zejdzie nawet po użyciu rozpuszczalnika lub tar&glue. Rysy wyglądają na dość głębokie. Jeśli są do podkładu to pozostaje zrobić wyprawkę. Lakier kupisz w firmie @mx_nowicki. Tam dorobią Ci kolor. Nie posiadasz maszyny więc musisz kupić jedną z past do pracy ręcznej. Proponuję to co napisali koledzy wyżej.
Widzę, że pochodzisz z łódzkiego. Napisz w temacie spotkań regionalnych. Może któryś z forumowiczów Ci pomoże za przysłowiową flaszkę.
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Sponsor serwisu

Pogotowie Zamkowe Gdynia

Obsługa graficzna

Magda Stępień

×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.