Jump to content

Krótkie pytanie i krótka odpowiedź


Recommended Posts

48 minut temu, AudiBlask napisał:

@vertix G4 nie używałem, ale G1 i GlassGard to powłoki, więc może G4 nie ma na tyle mocy by je usunąć. Spróbował bym tlenkiem ceru na padzie filcowym

ale ja nie mówię o ich usuwaniu, tylko o tym, dlaczego takie powłoki umierają po krótkim czasie...

gtechniq był kładziony tydzień po wymianie szyby, umarł bardzo szybko.

Jak umarł i wziałem się za przygotowanie szyby pod kolejną powłokę to po wszystkich etapach szyba nie kropelkowała ani trochę.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 19.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Zrobibiłem taki diagram dla początkujących. Jest to wersja wstępna ale ma być za razem jak najprostsza. Osoby zaawansowane świadomie tworzą własne kombinacje. Dobry pomysł? Przydałyby się ja

To proszę. Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Autobrite wax off w stezeniu 1:3 szarpie wosk jak jehowy klamke 🙂

Posted Images

Może głupie pytanie, ale wolę rozwiać wątpliwości.

Mimo tego, że dressing nakłada się na bok opony - czy nie wpływa to w jakimś stopniu na pogorszenie przyczepności np. poprzez spływanie środka w trakcie deszczu?

Link to post
Share on other sites
10 minut temu, Małpa napisał:

Może głupie pytanie, ale wolę rozwiać wątpliwości.

Mimo tego, że dressing nakłada się na bok opony - czy nie wpływa to w jakimś stopniu na pogorszenie przyczepności np. poprzez spływanie środka w trakcie deszczu?

Spływanie środka w trakcie deszczu ? W przypadku dostawania się wody na bok opony podczas obrotu koła, na wodę działa siła odśrodkowa więc rozbryzg tej wody z boku opony nie jest wpychany pod bieżnik opony w miejsce styku z nawierzchnią... Poza tym nawet gdyby tak było sam film drogowy w postaci niekiedy wycieków oleju może wpływać na przyczepność dużo gorzej niż jakieś tam drobne resztki dressingu, który nie zawsze jest tłusty (dressingi wodne na samej oponie raczej nie są). 

  • Lubię to 1
Link to post
Share on other sites

Do tej pory używałem sytemu Menzerna do korekty lakieru czyli 400 ,2500 i kończyłem 3000 lub 3500. Używam DA o skoku 10 km marki LE. Pady gąbka futro bawełna czyli prawie cały zakres. Teraz tak się zastanawiam co można było by zmienić, poprawić tzn chodzi o pasty. Jaka pasta mogła by zastąpić obecna. Może ktoś zaczynał np zabawę Menzerna i np po 3 latach zmienił i się mile zaskoczył. 

Link to post
Share on other sites
7 minut temu, Balzac napisał:

Do tej pory używałem sytemu Menzerna do korekty lakieru czyli 400 ,2500 i kończyłem 3000 lub 3500. Używam DA o skoku 10 km marki LE. Pady gąbka futro bawełna czyli prawie cały zakres. Teraz tak się zastanawiam co można było by zmienić, poprawić tzn chodzi o pasty. Jaka pasta mogła by zastąpić obecna. Może ktoś zaczynał np zabawę Menzerna i np po 3 latach zmienił i się mile zaskoczył. 

Heheh, również zaczynałem od menzerny 🙂

koch, sonax, 3D. Te ostatnie są fajne. 

  • Lubię to 1
Link to post
Share on other sites

Panowie, czy są jakieś patenty na przyspieszenie procesu znikania białych  kropek z mikro odprysków po polerowaniu przedniej szyby tlenkiem ceru?

Link to post
Share on other sites

Panowie jaka się sprawdzi szczotka do felg? , ale sytuacja taka,  gdzie jest bardzo mało miejsca, a dokładniej prawie wcale pomiędzy zaciskiem, a felgą. Miałem dotychczas szczotkę z Lidla, ale już skapitulowała. 

Link to post
Share on other sites

Druty od zagłówków ford fokus MK3.

Schodzi autostolem na ręczniku. Oczywiście nie szybko.

Czymś to zabezpieczyć? Czemu to się utlenillo? Auto garażowane. Ma 3 lata i 29k przebiegu.

@Domel u ciebie też tak się robi?

IMG_20210424_212358.jpg

IMG_20210424_212418.jpg

IMG_20210424_212435.jpg

IMG_20210424_213743.jpg

IMG_20210424_213754.jpg

IMG_20210424_221119.jpg

Link to post
Share on other sites

Czy jeżeli zużylem miedzy 1/3 a 1/2 CarPro Essence 500 ml na Audi Q5 to nie poleciałem za grubo ? Wyszły w sumie 4 pady na całe auto.

Link to post
Share on other sites

@ErykGarage Na moje to giga grubo. Używałem już kilka razy Essence i dobrze mi się pracowało jednym groszkiem na pół elementu. Na cale auto zużycie z butelki było niewielkie. Grunt to dobre wypracowanie i dogrzanie tej pasty, a ilość którą dałeś to większość poszła w fibrę podczas docierania - strata produktu. 

Link to post
Share on other sites

Polecacie zaprawki od MX Nowicki? W jakich temperaturach muszą być nakładane i ile schnie baza?  Bo kiedyś kupiłem i pamiętam że baza zaczęła się rozmazywać po rozpoczęciu malowania bezbarwnym.

Link to post
Share on other sites
W dniu 23.04.2021 o 21:25, MMCzysci napisał:

Macie jeszcze jakieś porady w temacie ręcznego odświeżenia miękkiego lakieru na felgach? HCC 400 + mikrofibra, czy dać spokój z takimi pomysłami i nałożyć cleaner?

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
 

zalezy jak miekki ale tak naprawde to nawet menzerna 2500 i tricolor potrafi zdziałać cuda a i nawet taka kombinacja potrafi niekiedy byc zbyt agresywna 😄 

  • Lubię to 1
Link to post
Share on other sites

O, w końcu jakiś konkret. Chociaż realia czasowe są takie, że pewnie założę na samochód brudne ostatecznie :/

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

Jakaś alternatywa dla carpro essence i angelwax enigma aio

Mianowicie czy jest coś tańszego lecz robiącego też tak dobra robotę? 

Link to post
Share on other sites

Tac system total one,  Geyon Prime,  wolf’s chemicals nano glaze tez z tego co pamietam ma sio2 w skladzie, jest troche tego na rynku poszukac wystarczy.

  • Lubię to 1
Link to post
Share on other sites
27 minut temu, mefONE napisał:

Tac system total one,  Geyon Prime,  wolf’s chemicals nano glaze tez z tego co pamietam ma sio2 w skladzie, jest troche tego na rynku poszukac wystarczy.

Wyklikac coś co bd równie skuteczne a tańsze jest bardzo trudne... 

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, lodowa napisał:

Jakaś alternatywa dla carpro essence i angelwax enigma aio

Mianowicie czy jest coś tańszego lecz robiącego też tak dobra robotę? 

Na rynku jest więcej primerów oprócz tych co wspomniał @mefONE

ADS Blue Lotion

Ceramic Pro nano primer

Blackfire Pro Primer Polish

 

Essence to bardzo dopracowany produkt i ciężko go zastąpić. Ale w ramach testów możesz spróbować, ja nie miałem okazji testować poniższych ale znalazłem takie tańsze

Mothers CMX 3in1 Primer około 70 zł ale za (amerykańskie) pół litra

Albo całkiem po taniości

K2 Gravon Primer 140g za 25zł (nieścierny)

 

1 godzinę temu, mefONE napisał:

Tac system total one,  Geyon Prime,  wolf’s chemicals nano glaze

 

  • Dziękuję 1
Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Kamsyyo napisał:

Polecacie zaprawki od MX Nowicki? W jakich temperaturach muszą być nakładane i ile schnie baza?  Bo kiedyś kupiłem i pamiętam że baza zaczęła się rozmazywać po rozpoczęciu malowania bezbarwnym.

Brałem od nich zaprawke- kolor czarny do Toyoty. Wyszło całkiem fajnie. Robiłem przy temperaturze 20 stopni. Ogólnie baza szybko wysycha. W moim przypadku 2 godziny ale jak nałożyłem bezbarwny to odczekalem dobre żeby szlifować kovaxem. Większośc takich pracy powinno się wykonywać w temperaturze  od 15-20  stopni 

20 godzin temu, alexander.p napisał:

Heheh, również zaczynałem od menzerny 🙂

koch, sonax, 3D. Te ostatnie są fajne. 

Przeczytałem wątek o 3D .... Może jednak się zdecyduje. Sprawdził bym Megsa 101 ale przeraża mnie tak duże opakowanie a nie mogę ustrzelić na giełdach końcówki tej pasty 

Link to post
Share on other sites

Chyba mam gdzies resztki 101 ale powiem Ci ze jesli zastanawiasz sie nad 3d to megs przy niej jest jakby jeszcze z poprzedniej epoki. Pyli, zapycha pada, brudzi, trzeba oklejac listwy i uszczelki itd. Przy 3D wszystkie te rzeczy sa abstrakcją a docieranie tez na plus.
czasem odpale jeszcze megsa ale powiem szczerze mam go tylko na zadania specjalne.  

Link to post
Share on other sites

Do prania tapicerki szczotki na wkrętarkę czy normalne wystarczą?

I czy Maxifi Master Pre-Spray i Power Rinse wystarczą do prania tapicerki w samochodzie, 3-4 w rodzinie i nie chciałbym różnych rodzajów kupować znowu.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.