Jump to content
IGNORED

Krótkie pytanie i krótka odpowiedź


Recommended Posts

46 minut temu, Marcin1992 napisał:

@marcelus ja używam mop obrotowy z viledy. Na 10 litrów daje korek płynu do podłóg i nie ma zadnych mazów

Myślałem o tym mopie, ale zraziły mnie opinie na alle że rozlatuje się po kilku użyciach. Mowa chyba o kolejnych wersjach tego produktu, długo masz tego mopa?

Link to post
Share on other sites
  • Replies 17.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Zrobibiłem taki diagram dla początkujących. Jest to wersja wstępna ale ma być za razem jak najprostsza. Osoby zaawansowane świadomie tworzą własne kombinacje. Dobry pomysł? Przydałyby się ja

To proszę. Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Autobrite wax off w stezeniu 1:3 szarpie wosk jak jehowy klamke 🙂

Posted Images

@locarno kiepskie zdjęcia, ciężko powiedzieć. Jak zatrzymuje się paznokieć i widać bazę, to nie spolerujesz nigdy do końca.

Link to post
Share on other sites

@locarno daj fote od przodu ranta. Parę dni temu przyjechał do mnie chłop na lakierowanie i miał podobny przypadek, ale udało się bez lakierowania(oczywiście grube rysy zostały) 

Link to post
Share on other sites

@Fredi88 nowy bardziej przyciemnia i łatwiej się go rozkłada:

IMG-20200829-073547481-2.jpg

IMG_20200829_073601858_2.jpg

Ciężko na foto uchwycić ale stary jest bardziej matowy a nowy bardziej w satynę wchodzi 

  • Okay 1
Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, Shoober napisał:

Chciałbym Was prosić o wyjaśnienie terminu Slow Cutting pracując na rotacji. 

To metoda pracy, polegająca na polerowaniu niewielkiego fragmentu karoserii bez nacisku na maszynę (a nawet podtrzymując maszynę, aby zminimalizować jej własny ciężar), przy powtarzaniu bardzo wolnych przejazdów z różnymi prędkościami, bez uzupełniania pasty na padzie po jej wypracowaniu i częściowym "wyschnięciu", a za to kilkukrotnym zwilżaniu pada mgiełką wody, lub roztworu wody i quick detailera. To czasochłonna i wymagająca cierpliwości metoda polerowania - rozbijasz ścierniwo pasty nie pod wpływem nacisku, a pod wpływem samego ruchu obrotowego pada i tarcia między powierzchnią pada, a powierzchnią lakieru. Metoda ta jest najczęściej przydatna przy pastach, których ścierniwo opiera się na tlenku aluminium (np. pasty Koch, Menzerna), gdy chcemy maksymalnie wykorzystać właściwości tnące/polerujące pasty.

  • Lubię to 2
  • Super 2
Link to post
Share on other sites
16 minut temu, Eidos71 napisał:

To metoda pracy, polegająca na polerowaniu niewielkiego fragmentu karoserii bez nacisku na maszynę (a nawet podtrzymując maszynę, aby zminimalizować jej własny ciężar), przy powtarzaniu bardzo wolnych przejazdów z różnymi prędkościami, bez uzupełniania pasty na padzie po jej wypracowaniu i częściowym "wyschnięciu", a za to kilkukrotnym zwilżaniu pada mgiełką wody, lub roztworu wody i quick detailera. To czasochłonna i wymagająca cierpliwości metoda polerowania - rozbijasz ścierniwo pasty nie pod wpływem nacisku, a pod wpływem samego ruchu obrotowego pada i tarcia między powierzchnią pada, a powierzchnią lakieru. Metoda ta jest najczęściej przydatna przy pastach, których ścierniwo opiera się na tlenku aluminium (np. pasty Koch, Menzerna), gdy chcemy maksymalnie wykorzystać właściwości tnące/polerujące pasty.

Ładnie to opisałeś, jak z podręcznika 😄
A tak w przykładzie praktycznym przy rotacji to bierzesz dobrej jakości futro, aplikujesz wybraną paste, która jest tłustawa i ma możliwości długiej pracy. Atakujesz wybrany element pojazdu w wymiarach 40x40 i praktycznie wypracowujesz pastę bez nacisku na 2-3 biegu, Ilość przejazdów będzie kosmicznie wielka, przy pastach jak koch czy menzerna moim zdaniem nie należy dopsikiwać wody czy qd-ka nie tworzymy aż takich temperatur a same pasty nie przepadają za zwilżeniem, według mnie tracą siłe cięcia
.

Co taka technika daje ? Bardzo dobrej jakości cięcie, pozbycie się zazwyczaj wszystkich swirli i względny brak bałaganu, mała ilosc hologramów oraz brak śladów po agresywnosci futra. Dobra sprawa przy miękkich lakierach, przy twardych szkoda czasu.
 

17 godzin temu, Shoober napisał:

Cześć,

Chciałbym Was prosić o wyjaśnienie terminu Slow Cutting pracując na rotacji. 
 

Pozdrawiam. 

 

  • Super 1
  • Okay 1
Link to post
Share on other sites

@niron BH autofoam zdecydowanie. Jak chcesz coś skutecznego i ph neutralnego ale z mocą w dół masz jeszcze sonax energy, tac system ultra, tenzi neutral magic. W lecie sobie radzą. BH możesz spokojnie kombinować ze stężeniem - w dół. BH lubię za szybkie działanie i wolne przysychanie - piana jest rzadka i spływając zostawia na aucie film a nie suchą powierzchnię. Mistrzostwo.

  • Lubię to 1
Link to post
Share on other sites

Czy ma sens położenie drugiej warstwy Glasura po 3 dniach (auto było cały czas w garażu) czy sobie odpuścić już i szykować się powoli na setup jesienno/zimowy 🙂

Link to post
Share on other sites

Mam 2 pytanka...
1. Czy gąbkowe aplikatory np do wosku myjecie po uzyciu czy wyrzucacie i kupujecie nowe?
2. Czy ilość nalozonego wosku ktory aplikujemy na lakier ma znaczenie? Lepiej wiecej towaru lub mniej?

Dzieki


Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Strus napisał:

1 - ja wrzucam do pralki z fibrami

2 - więcej nie znaczy lepiej 

Dzięki,

Muszę w takim ukłądie wyciągnąć z kosza i wyprać 😄

Właśnie sie zastanawiałem bo na pewno ciężej jest potem to wytrzeć mikrofibrą ale czy działanie przez to nie będzie gorsze?

W ogolę po użyciu FW Gloss i wytarciu MF zostają mi w niektórych miejscach pojedyncze włoski / kłaczki - jakby się pocił na lakierze... ciężko to potem wytrzeć

Link to post
Share on other sites
34 minuty temu, poncio napisał:

Właśnie sie zastanawiałem bo na pewno ciężej jest potem to wytrzeć mikrofibrą ale czy działanie przez to nie będzie gorsze?

Napiszę to ponownie tylko odwrotnie, skoro nie zrozumiałeś - im mniej tym lepiej. 
 

35 minut temu, poncio napisał:

W ogolę po użyciu FW Gloss i wytarciu MF zostają mi w niektórych miejscach pojedyncze włoski / kłaczki - jakby się pocił na lakierze... ciężko to potem wytrzeć

O ile się nie mylę to Paradise Gloss jest bajecznie łatwym w aplikacji i dotarciu woskiem. Jeśli masz z nim problemy to albo masz okrutnie lipną fibrę albo nakładasz go dużo za dużo. Po Twoim poprzednim pytaniu wnioskuję że ta druga  opcja. 
Wosku na średniej wielkości auto, przy prawidłowej aplikacji powinno zniknąć z opakowania do 8-10g. Sprawdź sobie ile schodzi Tobie. 

Link to post
Share on other sites

Tylko w pewnych miejscach mi to sie zrobilo wiec obstawiam, ze za duzo bylo materialu... pod koniec juz troche nabralem wprawy i cale drzwi bez problemu robilem 1 "liznieciem" wosku

MF Work Stuffa

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

@poncio biorę z ręcznikami w płynie do ręczników. Zanim jednak pójdą do pralki płucze je szarym mydłem albo płynem do mycia naczyń i gorącą wodą.

Link to post
Share on other sites
52 minuty temu, analyzator napisał:

@poncio biorę z ręcznikami w płynie do ręczników. Zanim jednak pójdą do pralki płucze je szarym mydłem albo płynem do mycia naczyń i gorącą wodą.

ja po praniu dodatkowo wrzucam jeszcze do suszarki 🙂

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.