Jump to content
AreK

Krótkie pytanie i krótka odpowiedź

Recommended Posts

Gumowym? Nie uszkodzisz. Tylko nie za długo w jednym miejscu żebyś nie spalił lakieru.

Wydaje mi się, że jest to folia ochronna. Sam kiedyś takie coś nakleiłem w czasach kiedy CB jeszcze używałem. 3 lata miałem na aucie ale takich cyrków nie było.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@CarlosBlack Nigdy nie zwracałem na to uwagi i trochę mnie to zaintrygowało. Rano zrobiłem próbę na plastiku (piano) od strony pasażera. Spróbowałem 4 produktów: AB CG, PB NL, DG#201 i Kocha Refresh Cockpit Care. Plastik przemyłem APC DG#401 i zaaplikowałem te cztery dressingi. Zostawiłem na 10 min. Wypolerowałem fibrą. Zaraz po wypolerowaniu na AB CG i PB NL zostawał ślad po dotknięciu palcem. Po odczekaniu kolejnych 10 minut można było dotykać plastików i nie zostawały żadne ślady.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam wprawdzie wersję bez "+", ale gorąco polecam również.

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam, czy powłoki mają swój termin przydatności, zakupiłem na BF ceramike od FX Protect Evo Coating 9H wczoraj patrze a na opakowaniu data ważnosći 2019/06?? Podjechałem do sklepu a sprzedawca twierdzi, że nie ma problemu można smarować, że to tylko wymysł EU na te terminy. Co o tym sądzicie? Podobno można rzucać do pół roku po dacie ważności. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
witam, czy powłoki mają swój termin przydatności, zakupiłem na BF ceramike od FX Protect Evo Coating 9H wczoraj patrze a na opakowaniu data ważnosći 2019/06?? Podjechałem do sklepu a sprzedawca twierdzi, że nie ma problemu można smarować, że to tylko wymysł EU na te terminy. Co o tym sądzicie? Podobno można rzucać do pół roku po dacie ważności. 
Jeśli nic się nie krystalizuje w środku to spokojnie możesz nakładać. Ważniejszy od daty ważności jest sposób przechowywania

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymieniłem na nowszy model 09\2019 zobaczymy co będzie się działo na pierwszym serwisie, na razie wszystko ok 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakie lepsze kropelkowanie? Duże krople czy małe ale więcej? Bo wosk już mam ponad 6 miesięcy i dosyć duże krople są na samochodzie stąd moje pytanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za pozwoleniem szanownego Pana@ghost Może to Ci pomoże:

 

 

Osobiście dla mnie ważniejszy jest wygląd auta niż kształt kropli.

Ale to jest akurat temat dla miłośników mocnej hydrofobowości (ryc B)

fig04.gif&key=68143282158775f4ecf790e04cb15aadf6afe5236f2310ab730be23953a4bf45

Ładne ludzie tu określają jak są kształtne, okrągłe i podcięte od spodu

Np poniżej aplikator nasączony którymś z LSP

IMG-20191102-221511.jpg&key=ae5177ba2305cec89ae364bd85b0c3487c1e1b87422c599f13c79d8d3ce799bb

 

Czyli generalnie chodzi chyba o to, żeby woda "odcinała się" od lakieru - jak robią się "placki", to znaczy, że wosk umiera - przynajmniej ja to tak rozumiem.

 

 

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hejka,

Czy jeśli używacie T&G i deironizera to tylko robicie spłukanie czysta woda pod ciśnieniem czy dodatkowo myjcie  jeszcze szamponem? Mam tu na myśli jeśli te czynności robicie już po myciu właściwym, bo niektórzy zauważyłem dają t&g przed myciem własciwym jeśli auto nie jest bardzo zawalone.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja robiłem tak:


Piana->mycie i suszenie->t&g->spłukanie i suszenie->deiron->spłukanie i suszenie->glinka->mycie (niektóre lubrykanty nie wymagają mycia, ale ja miałem tylko szampon pod ręką). Taka procedura chyba jest ok, wzorowalem się na schematach kolegów z forum i filmie Pawła Nowickiego.

Możesz wrzucić chemię przed myciem, aczkolwiek jeżeli najpierw umyjesz auto, to będziesz miał bardziej klarowny obraz działania preparatów.

Pamiętaj, że t&g jak i deiron najlepiej działają na suchym lakierze.

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
52 minuty temu, MMCzysci napisał:

Ja robiłem tak:


Piana->mycie i suszenie->t&g->spłukanie i suszenie->deiron->spłukanie i suszenie->glinka->mycie (niektóre lubrykanty nie wymagają mycia, ale ja miałem tylko szampon pod ręką). Taka procedura chyba jest ok, wzorowalem się na schematach kolegów z forum i filmie Pawła Nowickiego.

Możesz wrzucić chemię przed myciem, aczkolwiek jeżeli najpierw umyjesz auto, to będziesz miał bardziej klarowny obraz działania preparatów.

Pamiętaj, że t&g jak i deiron najlepiej działają na suchym lakierze.

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
 

Właśnie robię tak samo jak ty, ale tyle tego czytam że głowa już nie przerabia 🙂 dlatego wolę zapytać

Dziękuje za odpowiedź.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Pioter83 napisał:

Hejka,

Czy jeśli używacie T&G i deironizera to tylko robicie spłukanie czysta woda pod ciśnieniem czy dodatkowo myjcie  jeszcze szamponem? Mam tu na myśli jeśli te czynności robicie już po myciu właściwym, bo niektórzy zauważyłem dają t&g przed myciem własciwym jeśli auto nie jest bardzo zawalone.

Można sobie przyspieszyć sobie trochę robote wrzucając na t&g deairona bez spłukiwania;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Banshee napisał:

Można sobie przyspieszyć sobie trochę robote wrzucając na t&g deairona bez spłukiwania;) 

Ale czy to bedzie też takie skuteczne jak zrobienie tego osobno?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najbardziej skutecznie będzie, jeśli każdy z preparatów typu t&g, bug off, deiron nałożysz osobno na suchy lakier. Tylko wtedy Twoje mycie trwa 3h, bo łącznie suszysz auto 4-5 razy (no chyba że masz kompresor i suszysz w ten sposob ;) ).

Osobiście jeśli auto nie jest mega usyfione to stosuje najpierw t&g, bug off i deiron, po czym dopiero spłukuje i planuje. Efekt może nieco gorszy, ale oszczędność czasu przy 5-miesiecznym dziecku to rzecz nie do przecenienia ;)

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

  • Dziękuję 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgadzam się z kolegą @Sinus na mega szczury wszytko osobno a jak widać że lakier jest w dobrym stanie bez widocznych zanieczyszczeń łącze różne etapy zeby zaoszczędzić czas 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie,

Żeby mieć pewność, rozumiem że jeśli robicie wersję z zaoszczędzeniem czasu to nie pryskacie 3 na raz tylko np. t&g i czekacie aż popracuje a potem następny itd.?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanim objade całe auto t&g, to w miejscach, gdzie pryskalem na początku siedzi już że 2 minuty, więc czekam jeszcze 1-2 min. i jadę dalej z bug offem, a później deiron analogicznie.

 

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, Sinus napisał:

Zanim objade całe auto t&g, to w miejscach, gdzie pryskalem na początku siedzi już że 2 minuty, więc czekam jeszcze 1-2 min. i jadę dalej z bug offem, a później deiron analogicznie.

 

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Ok, o to mi chodziło.

Poza tym dobrze to wyjaśnić bo ktoś to może kiedyś przeczytać i nałoży wszystko na raz:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sponsor serwisu

Pogotowie Zamkowe Gdynia

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.