QualityTM Posted December 15, 2017 Report Share Posted December 15, 2017 Witam, Mam dziwna sytuację. Mianowicie nie mogę znaleźć gwarancji od mikrofonu, a nie działa (używany może z 10 razy łącznie). Zakupu dokonałem na preorder. Pl a oni odesłali mnie na stronę producenta żeby wysłać na gwarancję. Niestety producent wyraźne zaznacza że potrzebuję gwarancję bo inaczej będzie płatna. Co Mogę zrobić w tej sytuacji? Gwarancję mam do 6 stycznia 2018 Link to comment Share on other sites More sharing options...
umcus Posted December 15, 2017 Report Share Posted December 15, 2017 Jeśli chcesz skorzystać z gwarancji producenta, to on decyduje, jakie warunki musisz spełnić i na jakich zasadach ona działa, czy na pół roku, czy na 5 lat, czy musisz dostarczyć produkt w różowym pudełku w zielone ciapki. To jest jego (producenta) widzimisie i musisz się do tego zastosować. Czyli jeśli wymaga gwarancji na produkt, to musisz ją dostarczyć. Jeśli jej nie posiadasz, to nie możesz skorzystać z tego uprawnienia. Natomiast pozostaje Ci nadal możliwość skorzystania z takiej instytucji jak rękojmia, a w Twoim przypadku konkretnie "niezgodności towaru z umową" (ponieważ jest to wada fizyczna). Z taką reklamacją musisz udać się do sprzedawcy i wyraźnie zaznaczyć, że chcesz skorzystać z rękojmi i zgłaszasz niezgodność towaru z usługą. Do tego wystarczający jest dowód zakupu w dowolnej formie, paragon czy też potwierdzenie mailowe, z którego jednoznacznie wynika kiedy zakupiłeś dany produkt. Rękojmia trwa 2 lata i sprzedawca jest ustawowo zobowiązany do przyjęcia reklamacji od ciebie bez żadnych "ale". Link to comment Share on other sites More sharing options...
powalla Posted December 15, 2017 Report Share Posted December 15, 2017 Malo tego , przy rekojmi sprzedawca musi Ci zwrocic kase za wysylke zepsutego towaru ktory mu wysylasz. Oczywiscie najlepiej zapytac najpierw jaka forme tej wysylki wybrac, by nie bylo potem sytuacji iz on placi tylko za paczke pocztowa(13zl) , a Ty wyslales kurierem za 20zl . Na odeslanie sprawnego sprzetu ma 14 dni kalendarzowych. Karte gwarancyjna jakiegos towaru od razu radze wywalic, bo przepisy gwarancyjne sa zawsze gorsze niz te wynikajace z rekojmi i na nia zawsze sie powolujemy w korespondenci ze sprzedawca , czyli w ogole nie uzywamy slowa „reklamacja”! PS: pisales o fakturze ...mam nadzieje ze to nie byla FV na firme , bo wtedy rekojmia nie obowiazuje . Link to comment Share on other sites More sharing options...
QualityTM Posted December 16, 2017 Author Report Share Posted December 16, 2017 W dniu 15.12.2017 o 08:26, umcus napisał: Jeśli chcesz skorzystać z gwarancji producenta, to on decyduje, jakie warunki musisz spełnić i na jakich zasadach ona działa, czy na pół roku, czy na 5 lat, czy musisz dostarczyć produkt w różowym pudełku w zielone ciapki. To jest jego (producenta) widzimisie i musisz się do tego zastosować. Czyli jeśli wymaga gwarancji na produkt, to musisz ją dostarczyć. Jeśli jej nie posiadasz, to nie możesz skorzystać z tego uprawnienia. Natomiast pozostaje Ci nadal możliwość skorzystania z takiej instytucji jak rękojmia, a w Twoim przypadku konkretnie "niezgodności towaru z umową" (ponieważ jest to wada fizyczna). Z taką reklamacją musisz udać się do sprzedawcy i wyraźnie zaznaczyć, że chcesz skorzystać z rękojmi i zgłaszasz niezgodność towaru z usługą. Do tego wystarczający jest dowód zakupu w dowolnej formie, paragon czy też potwierdzenie mailowe, z którego jednoznacznie wynika kiedy zakupiłeś dany produkt. Rękojmia trwa 2 lata i sprzedawca jest ustawowo zobowiązany do przyjęcia reklamacji od ciebie bez żadnych "ale". W dniu 15.12.2017 o 09:20, powalla napisał: Malo tego , przy rekojmi sprzedawca musi Ci zwrocic kase za wysylke zepsutego towaru ktory mu wysylasz. Oczywiscie najlepiej zapytac najpierw jaka forme tej wysylki wybrac, by nie bylo potem sytuacji iz on placi tylko za paczke pocztowa(13zl) , a Ty wyslales kurierem za 20zl . Na odeslanie sprawnego sprzetu ma 14 dni kalendarzowych. Karte gwarancyjna jakiegos towaru od razu radze wywalic, bo przepisy gwarancyjne sa zawsze gorsze niz te wynikajace z rekojmi i na nia zawsze sie powolujemy w korespondenci ze sprzedawca , czyli w ogole nie uzywamy slowa „reklamacja”! PS: pisales o fakturze ...mam nadzieje ze to nie byla FV na firme , bo wtedy rekojmia nie obowiazuje . Dzięki chłopaki za pomoc. Czyli zwrócić się do sklepu, a nie do producenta, od którego zakupiłem towar z informacją, że zgłaszam rękojmie i proszę o wybranie formy wysłania towaru tak? Link to comment Share on other sites More sharing options...
powalla Posted December 16, 2017 Report Share Posted December 16, 2017 Dokładnie , tylko dopisz od razu iż będziesz zgodnie z prawem żądał zwrotu kosztów tej przesyłki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pływak Posted December 16, 2017 Report Share Posted December 16, 2017 Piszesz o fakturze ale faktura imienna na osobą czy FV na firmę? Bo niestety przy rękojmi to ma kolosalne znaczenie o czym powalla wspomniał. Link to comment Share on other sites More sharing options...
QualityTM Posted December 17, 2017 Author Report Share Posted December 17, 2017 Faktura VAT na firmię. Rękojmia wtedy nie obowiązuje? Jak to możliwe? EDIT.http://www.sprawnie.com/2015/01/reklamowanie-produktow-kupionych-na.html Cytat Przedsiębiorca dokonał zakupu laptopa, tak więc zgodnie z art. 548 § 1 k.c. z chwilą wydania rzeczy sprzedanej przechodzą na niego korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy. Od tej chwili musi dbać o swój nabytek i starać się go nie uszkodzić. Chociaż w moim przykładzie przedsiębiorca dba o zakupiony sprzęt i z niego korzysta zgodnie z przeznaczeniem, po jakimś czasie od zakupu, w laptopie ujawnia się wada - przestaje działać w nim napęd dvd-rom. W tym momencie uruchamia się instytucja prawna z art. 556 k.c. - rękojmia za wady: "sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia)", a przedsiębiorca uzyskuje określone prawem roszczenia względem sprzedawcy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
powalla Posted December 17, 2017 Report Share Posted December 17, 2017 5 godzin temu, QualityTM napisał: Jak to możliwe? Cytujesz jakiegoś bloga , a ja radzę sprawdzić jak to jest w prawdziwym życiu Mogę też dać jakiś całkiem odmienny cytat : "Konsument łatwiej niż firma złoży też reklamację. Ustawa o prawach konsumenta (weszła w życie pod koniec 2014 r.) przywróciła rękojmię, czyli odpowiedzialność sprzedawcy za wadliwy towar. Klient ma na to dwa lata od daty zakupu, bo tyle ważna jest rękojmia. Sprzedawca może zaproponować naprawę, ale jeśli sytuacja się powtórzy (druga reklamacja tej samej wady), można zażądać wymiany towaru na nowy albo zwrotu pieniędzy. Jeśli kupujesz "na firmę", możesz reklamować towar na podobnych zasadach, ale i tu masz mniej praw niż konsument. Przede wszystkim sprzedawca może... całkowicie wyłączyć rękojmię, jeśli kupującym jest firma. Wtedy zostaje gwarancja producenta lub dystrybutora, ale to od nich zależy, czy jej udzielą i na jaki okres. Gdy rękojmia obowiązuje, o wadliwym towarze trzeba jak najszybciej poinformować sprzedawcę - na piśmie, e-mailem lub ustnie. Jeśli ten nie zareaguje w ciągu 14 dni, uznaje się, że przyjął reklamację. Jednak ta zasada dotyczy tylko konsumentów. Zdarza się, że gdy kupującym jest firma, sprzedawcy nabierają wody w usta. Wtedy przedsiębiorcy może pozostać batalia sądowa z nieuczciwym sklepem." Obecnie jest tak , że jeśli sklep widzi iż reklamujący jest firmą i chce skorzystać z rękojmi ... olawa całkiem sprawę i nawet nie odpowiada Reklamację natomiast odsyła do producenta (dystrybutora) i dalej to już on załatwia ...czytaj lepiej czasem zrezygnować z kilku zeta odliczenia vatu i mieć spokój na 2 lata . Link to comment Share on other sites More sharing options...
QualityTM Posted December 17, 2017 Author Report Share Posted December 17, 2017 A czy czasami nie jest tak, ze w regulaminie musi byc informacja odnosnie rekojmi? Jezeli nie ma to dziala na takich samych zasadach jak dla osoby indywidualnej? Link to comment Share on other sites More sharing options...
powalla Posted December 17, 2017 Report Share Posted December 17, 2017 Dlaczego ma być? Prawo obowiązujące w danym kraju jest nadrzędne nad jakimiś tam regulaminami Link to comment Share on other sites More sharing options...
QualityTM Posted December 17, 2017 Author Report Share Posted December 17, 2017 Czyli nie moge go dac na rekojmie tak? Analizujac kodeks cywilny: Cytat Art. 560. Art. 560. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady. Kupujacym jest zarowno osoba prywatna jak i firma. Link to comment Share on other sites More sharing options...
powalla Posted December 18, 2017 Report Share Posted December 18, 2017 Mozesz ale zostanie to pewnie olane przez sprzedawce ...o ile zna przepisy. Sprobowac zawsze warto Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now