Hep Opublikowano 11 Października 2017 Zgłoś Opublikowano 11 Października 2017 Cześć, chciałbym skompletować zestaw początkującego i nieco bardziej dopieścić mój samochód, mam w tej kwestii kilka pytań. Na tą chwilę zwykle działam tak: mycie - glinka - mycie - cleaner - wosk fusso soft99 + niewidzialna wycieraczka na szyby, wszystko ręcznie ale myślę nad zakupem maszyny w celu położenia politury typu poorboys blackhole czasem może jakaś lekka polerka. Tylko teraz czy to ma sens na 2 auta rocznie a maszyna bass to prawie 3 stówy + trzeba by dokupić inne mocowanie, pady itp. 1- Czy jest tu sens kupna maszyny? 2- Czy bass opisana jako orbitalna to właśnie tzw dual action? (Bass BP-5119) 3 - Czy mogę użyć fusso do jasnych na ciemnym lakierze? Występowanie 2 wersji to skok producenta na kase czy ma to znaczenie? Mam jedno srebrne auto ale w domu pojawiło się też czarne. 4 - Proszę o polecenie jakiejś alternatywy dla fusso soft99 - łatwość nakładania/trwałość/cena. 5 - Proszę o polecenie jakiejś pasty bardzo lekko ściernej którą mógłbym użyć na polerce jedynie w celu odświeżenia lakieru(boję się zetrzeć za bardzo). 6- Alternatywa dla wycieraczki fusso99 ? Niby jest ok ale może jest coś lepsze, bardziej wydajne? 7- Używałem też meguiars headlight protectant po oczyszczeniu kloszy lamp ale nie działa(?) - szybko matowieją na nowo. Proszę o rady dla początkującego
Fredi88 Opublikowano 11 Października 2017 Zgłoś Opublikowano 11 Października 2017 1. Czy chcesz kupić maszynę, to już sam musisz sobie odpowiedzieć. To nie inwestycja która się wraca, ma pomóc w pracy. Jeśli masz luźne 3-4 stówy to kup - ułatwi pracę. 2. Tak, to maszyna DA. 3. Możesz... pisałem wielokrotnie że lakier się nie odparzy Kładłem ostatnio Kiwami black na białe auto... kropelkuje 4. Ciężko. Tak trwałe woski zwykle docierają się ciut gorzej. Wg mnie nakładasz za dużo wosku skoro jesteś zmordowany docieraniem go. Jak chcesz coś banalnego w aplikacji weź np. Duragloss 111, posiedzi te 3 miechy spokojnie a aplikacja jak marzenie 5. Dobry cleaner usunie ci takie lekkie zmatowienia, ślady po wodzie itp itd. Ewentualnie jakaś pasta finishowa. 7. A zabezpieczałeś je? Jeśli nie, to nic dziwnego że robią się z powrotem matowe.
Hep Opublikowano 11 Października 2017 Autor Zgłoś Opublikowano 11 Października 2017 15 minut temu, Fredi88 napisał: 5. Dobry cleaner usunie ci takie lekkie zmatowienia, ślady po wodzie itp itd. Ewentualnie jakaś pasta finishowa. 7. A zabezpieczałeś je? Jeśli nie, to nic dziwnego że robią się z powrotem matowe. Dzięki za odpowiedź. 5 cd Po paście finishowej pasuje przejechać cleanerem prawda? Rozumiem, że taka pasta powinna być delikatnie ścierna? Jakiś dobry przykład takiej możesz podać? 7 cd To nie headlight protectant powinien zabezpieczać właśnie? edit: cleaner mogę śmignąć maszyną z mikrofibrą? bo obecnie robie to gąbką mikrofibrową - mała ilość i wpracowuję w element
Grzechu23 Opublikowano 11 Października 2017 Zgłoś Opublikowano 11 Października 2017 Jeżeli chcesz kupic maszyne w celu nakładania politury/glaze to nie ma to sensu. Tym bardziej poorboys blackhole. Nakładałem ją w lipcu padem mikrofibrowym i jak dla mnie aplikacja totalnie bezproblemowa i przyjemna (zresztą jak to w przypadku produktów poorboys)
Fredi88 Opublikowano 11 Października 2017 Zgłoś Opublikowano 11 Października 2017 53 minuty temu, Hep napisał: 7 cd To nie headlight protectant powinien zabezpieczać właśnie? Racja... zagubiłem się w akcji Najlepiej położyć jakąś powłokę. Będzie najbardziej trwała. Co do past finishowych zerknij na menzerne albo sonaxa.
Hep Opublikowano 11 Października 2017 Autor Zgłoś Opublikowano 11 Października 2017 8 minut temu, Fredi88 napisał: Racja... zagubiłem się w akcji Najlepiej położyć jakąś powłokę. Będzie najbardziej trwała. Powłoka jakaś dedykowana do plastiku zapewne? Co do samego polerowania - czyli dobrze by było na przykład mycie -> glinka -> pasta finishowa -> cleaner -> politura -> wosk?
Moderator BiałyGTi Opublikowano 11 Października 2017 Moderator Zgłoś Opublikowano 11 Października 2017 25 minut temu, Hep napisał: Powłoka jakaś dedykowana do plastiku zapewne? CarPro Dlux bądź Gyeon Trim
Hep Opublikowano 12 Października 2017 Autor Zgłoś Opublikowano 12 Października 2017 18 godzin temu, BiałyGTi napisał: CarPro Dlux bądź Gyeon Trim drogie to cholerstwo jak z wydajnością? Co do niewidzialnych wycieraczek - miał ktoś styczność z 4nano Premium Vision? Zastanawiam się czy to będzie miało lepszą wydajność niż wycieraczka fusso, piszą tam 1ml na m2. Proszę jeszcze o radę czy wspomniane powyżej podejście będzie dobre tj: mycie -> glinka ->mycie -> pasta finishowa -> cleaner -> politura -> wosk?
Malinek Opublikowano 12 Października 2017 Zgłoś Opublikowano 12 Października 2017 Politura skróci żywotność wosku, ja bym zrobił cleanerem i później przetarł IPĄ żeby lakier był jałowy i wtedy kładł Fusso.
Moderator BiałyGTi Opublikowano 12 Października 2017 Moderator Zgłoś Opublikowano 12 Października 2017 13 minut temu, Hep napisał: drogie to cholerstwo jak z wydajnością? No cos tam kosztuje . Producenci podaja ze do 2lat nawet ale to zalezy czym myjesz i jak uzytkujesz. A ile tych plastików masz do zabezpieczenia ??
Hep Opublikowano 12 Października 2017 Autor Zgłoś Opublikowano 12 Października 2017 1 godzinę temu, Malinek napisał: Politura skróci żywotność wosku, ja bym zrobił cleanerem i później przetarł IPĄ żeby lakier był jałowy i wtedy kładł Fusso. Politura mi się może przydać bo wydaje mi się, że lakier potrzebować będzie odżywienia. Co do IPA gdzieś tu na forum wyczytałem, że to może być kiepski pomysł bo potrafi zmatowić lakier/uwydatnić niedoskonałości a jestem początkujący.
Malinek Opublikowano 12 Października 2017 Zgłoś Opublikowano 12 Października 2017 Politura owszem poprawi wygląd lakieru, zamaskuje drobne rysy, ale tak jak napisałem wcześniej skróci żywotność wosku. IPA tą politurę wymyje dlatego napisałem że zamiast politury najpierw poleciałbym cleanerem jakimś ściernym potem ipą żeby wyjałowić powierzchnię i następnie na to położył bym wosk.
Grzechu23 Opublikowano 12 Października 2017 Zgłoś Opublikowano 12 Października 2017 11 minut temu, Malinek napisał: najpierw poleciałbym cleanerem jakimś ściernym potem ipą żeby wyjałowić powierzchnię i następnie na to położył bym wosk. +1
Hep Opublikowano 15 Października 2017 Autor Zgłoś Opublikowano 15 Października 2017 rysy mam drobne powstałe gównie z mycia auta - czy powinienem to zaatakować pastą finishową z miękką gąbką?(Nie znam się więc nie wiem czy fisnishowa wystarczy czy trzeba jakąś inną lekkościerną na przykład.) Cleaner mam jakiś shinygarage bodajże ale on raczej nie ma właściwości ściernych.
kamykmm Opublikowano 15 Października 2017 Zgłoś Opublikowano 15 Października 2017 sam musisz wypróbować, zacznij od kombinacji pasty i pada finishowego, jak efekt Cie nie zadowoli to kombinujesz dalej i próbujesz np na żółtym/czerwonym padzie, a jak dalej efekt Cie nie zadowala to sięgasz po mocniejszą pastę nie wiemy w jakim stanie jest Twój lakier, ba nawet nie wiem co to za lakier, musisz próbować i ocenić samemu jakiego efektu oczekuejsz
Visterio Opublikowano 16 Października 2017 Zgłoś Opublikowano 16 Października 2017 Witam wszystkich! Planuje przed zimą odświeżyć i zabezpieczyć lakier i mam pytanie czy przed położeniem wosku celem wypełnienia drobnych rysek i zmatowień (głownie po myjni automatycznej) wystarczające będzie zastosowanie cleanera Shiny Garage z właściwościami ściennymi na padzie tri color? Wcześniej stosowałem UC Meguiars’a jednak skończył mi się czy SG mogę uznać jako zamiennik? Jestem w trakcie zakupów wiec mogę dorzucić do koszyka UC, lub ScratchX Megsa, czy może użyć czegoś co wyciągnie kolor?jest to lakier perłowy szary i chciałbym uwydatnić ten kolor. Z góry dzięki za pomoc😉
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się