Skocz do zawartości

Porządny zestaw do autodetailingu do 5tyś


YOBACK

Rekomendowane odpowiedzi

@YOBACK na szyby skompletowałeś dobry zestaw + NW. Szacun :) Klient przecież na co dzień będzie patrzył na lakier ale i też.... przez szyby. Myślę, że równie dobrą ale tańszą alternatywą do wymienionej przez Ciebie powłoki GTechniq będzie Soft99 ULTRA Glaco. Tu masz ciekawy filmik prezentujący aplikację tej NW.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Czy byłby ktoś chętny spojrzeć na moją listę produktów do Auto detailingu oraz do malowania elementów samochodowych? Mam jąsporządzoną w excelu, ponieważ mam zamiar niedługo składać wniosek o dotację ze środków PFRON(68tyś) i muszę już teraz wszystko rozplanować. Samemu człowiek zawsze coś zapomni, a potem nie ma jak zmienić :D zestawyyy.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@YOBACK Wg mnie na szybko co bym zmienił z listy

OPONY:
ADBL Tire and Rubber cleaner -> koncentrat Excede Tire and Rubber cleaner (z racji rozcieńczenia wystarczy na sporo dłużej)

PLASTIKI CHROMY I DODATKI:
ADBL APC PRO -> również Excede (masz do wyboru 3 różne APC, które w odróżnieniu od ADBL mają miłe zapachy). Od siebie polecam Bulldozer'a.

SZYBY:
ADBL Glass Cleaner -> Detailer's Magic Glass Magic, 4Detailer Classy Glass Cleaner, Good Stuff Glass Flacon's Eye

LAKIER:
SOFT 99 FUSSO 12 -> Możesz zobaczyć również wosk BH double speed wax 250 ml
Jeżeli idziesz przede wszystkim w trwałość to również możesz zobaczyć Finish Kare Hi-Temp 1000p

Odpuść gąbke Clay Sponge, weź tradycyjną glinke. Najczęściej polecana i sprawdzona to żółta ValetPro
ADBL Tar & Glue remove -> Prickbort Mac Serien lub Vasco Prewash Tixotrop

CZYSZCZENIE I KONSERWACJA SKÓR:
Potrzebujesz aż dwóch zabezpieczeń do skór?  Leather Armour oraz  Leather Oil? Zdecydowałbym się na jeden Leather Oil

POLEROWANIE:
Nie masz w planach brać średniej pasty typowo polishowej? Koch Chemie F5.01 lub Mazerna 2500 itd.

MIKROFIBRY:
Do osuszania GYEON Q2M Silk Dryer lub nowość Work Stuff Monster Towel

AKCESORIA:
Pędzelki ADBL nie polecam. Work Stuff dobry wybór. Ewentualnie dokup najnowsze WS (grubszy 40mm, oraz odporne na mocną chemie ALBINOS'y 30mm oraz 40 mm).

  • Lubię to 1
  • Okay 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@YOBACK 

1. Myjkę k5 zamieniłbym na nilfiska. W cenie 1000-1200 zł znajdziesz lepszy model tej firmy niż karcher.

2. Obiektyw sigmy jest szerokokątny, więc trop dobry. Lecz jasność obiektywu dupy nie urywa. Lepiej szukaj coś ze światłem f2.8, szczególnie jeśli zamierzasz robić zdjęcia w pomieszczeniach (dodatkowo body 6D nie ma wbudowanej lampy). 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Grzechu23    i właśnie o taką odpowiedź mi chodziło. Dziękuję bardzo za pomoc. Wiem gdzie szukać, co zmienić, co doczytać. Dziękuję niezmiernie.

Co do APC to właśnie chciałem je zmienić na jakieś pachnące, żeby przyjemniej się robiło. 

Jeśli chodzi o Clay Sponge - to potrzebuję coś, co będzie w miarę ekonomiczne i wystarczy na wiele samochodów.

CO do skór, to Leather Oil po to by odżywić stare skóry, a następnie zabezpieczać Armour. 

Pasty polerskie mam w innym notatniku, a tutaj widzę nie dodałem polishowej. Muszę to zmienić. 

Mikrofibry - ciężki temat- duży wybór i trudno wybrać. Nie wiedziałem co najlepsze do osuzsania, ale słyszałem właśnie że Geyon robi bardzo dobre mikry. 

 

 

@paperson  Dziękuję za radę w sprawie myjki. Szukałem już innych myjek, ale jakoś tak w głowie zostało, że myjka to musi być karcher. Co do aparatu i obiektywu to znam możliwości tego zestawu :) Fotografuję przyrodę ponad 3 lata. Może obiektyw jest ciemny, ale za to aparatem można fotografować przy wysokich wartościach ISO i nie ma szumu na zdjęciach, a przez jego szerokość tonalną, w programie do obróbki zdjęć mogę wyciągnąć dużo detali z cieni. Jest to naprawdę dobry sprzęt. Co do lampy - nigdy jej nie używam we wnętrzu bo wygląda dla mnie zbyt sztucznie. Nie bez powodu żaden profesjonalny aparat jej nie ma. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator
3 godziny temu, YOBACK napisał:

Leather Oil po to by odżywić stare skóry, a następnie zabezpieczać Armour. 

On i odżywia i zabezpiecza nie ma potrzeby klasc drugiego srodka 

 

Jesli pachnace APC to od good stuff masz bardzo fajne 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Arkeolowy napisał:

Z tym Clay sponge to więcej roboty i szkody jak oszczędności, dla mnie gowno jakich mało nie ważne jakiej firmy.

Nie miałem ale znajomi narzekają bardzo .

Ja mam Clay Towel i świetnie się pracuje , duże pole pracy . Do poślizgu używam szamponu i jest wporządku ;) Po płukaniu Towel jak nowa i leży czeka na kolejny raz . Zwykłej glinki używam do felg lub małych powierzchni ;)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeżeli posiadam rotację, to jaką polerkę DA polecacie? W sensie o jakim skoku maszynkę, jako uzupełnienie rotacji do lżejszych robót?

 

A może lepiej zamiast Flexa rotacji kupić DA Rupesa i rotację tańszą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi rotacjami tanimi to raczej bym się nie pchał, jak robisz nią trochę aut to zaraz się jakiś chinol grzeje, potem pada przekładnia. Szkoda czasu i nerwów. 15 skok to taki optymalny chyba, ale dla mnie taki mus to jeszcze trzecia maszyna np. S75 krausa 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do cięcia używać będę raczej tylko rotacji, a DA chciałem do cleanerów używać, do mało zmęczonych lakierów, albo delikatnych polerek na mało zniszczonych lakierach

 

Co do tańszej rotacji - miałem na myśli coś w granicach 1000zł i może 1400-1500zł na DA.

 

Ewentualnie Rupes 21mm DA + do tego FLEX 75mm do detali?

 

Albo jeszcze Flex XC 3401 z talerzem 140mm i talerzem 110mm + do tego mniejsza polerka ;/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na czarnym uni widać, że rysuje, trzeba non stop płukać, bo brud nie ma gdzie uciec tylko się osadza i non stop go wcierasz.. Ogólnie nie polecam. Dużo osób widziałem, że nie przepada za tego typu glinkami. Poza tym nie zawsze glinkując mam zamiar robić korektę, a po tego typu produkcie musiałem, bo był jihad. Na pewno Farcela g3 Pro Body Prep Clay Mitt działa, nie zostawia syfu i ten polimer jest taki gumowaty,lepki i bardzo dobrze odwzorowuję oryginalną glinkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

WItam jeszcze raz. Zrobiłem porządny research, pomacałem maszynki, popracowałem i wiem mniej/więcej czego chcę, ale mam jeszcze i tak kilka pytań co do maszyn polerskich. Podotykałem flexa, potem wziałem do ręki rupesa i wydaje się to być już totalnym chińczykiem pod względem wykonania(mówię o jakości plastików itp), ale za to flex do makity też nie ma co podchodzić :D Makitą mógłbym gwoździe wbijać na budowie jeszcze.

Wybrałem:

DA:

Flex XFE 7-12 80mm

Flex XFE 7-15 150

FLEX VRG 3401 (wymuszona rotacja)

Rotacja:

Flex PE 8-4 80mm (wraz z autotrizem i BP 50mm, 30mm)

 

Czy myślicie, że flex XFE 7-15 150mm będzie mi w ogóle potrzebny, jak będę miał VGR'a? Słyszałem, że całkowicie zastępuje rotację, i można nim bez problemu wykończyć łatwe lakiery. Może @AreK coś podpowie, bo widziałem, że używa VGR'a z zamiłowaniem :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

@YOBACK, Zastanawia mnie dlaczego wziąłeś małą rotację zamiast dużej. 
Tak samo z małą DA. Nie wiem czy jest potrzebna jak będziesz miał dużą.
Zestaw Autotriz, przedłużki, małe BP zupełnie załatwią temat.
XC 3401 jest maszyną najbardziej uniwersalną. Wytnie, wykończy. Nie zastąpi Ci jednak PE 14-2 chociażby ze względu na mniejszą precyzję pracy.
Posiadam wszystkie powyższe maszyny i korzystam z nich w następującej częstotliwości:
- PE14-2 - to moja podstawowa maszyna a w połączeniu z wszystkimi, dostępnymi akcesoriami jest niezastąpiona.
-XC 3401 - kombajn którym zrobisz większość korekt ale jak wspomniałem jest mało precyzyjny.
-XFE 7-15 - wykańczam trudne lakiery, nakładam cleanery i zabezpieczenia
-PE 8 - rzadko ale się zdarza, że użyję zwłaszcza w dolnych partiach , trudno dostępnych miejscach lub gdy jestem bardzo zmęczony i waga ma znaczenie( tylko BP <=80mm)
-XFE 7-12 - w moim odczuciu niepotrzebna

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@AreK  Po prostu czasem na autach są takie miejsca, gdzie te duże rotacje są jednak za duże, ale w sumie do dużej rotacji można równie dobrze dorzucić BP 80mm i też będzie hulać. Mniejszą DA chciałem zakupić, ze względu na to, żeby mieć komplet łagodniejszych środków do miększych lakierów. Czyli trafi się jakiś japoniec, robię całego XFE 7-15, jakieś mniejsze elementy jak słupki itp wykańczam XFE 7-12. Nigdy tymi DA się nie posługiwałem w praktyce, także nie mam pojęcia, czy nie lepiej będzie robić auta dużą DA, a te ciasne miejsca robić po prostu PE14-2 z mniejszym BP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.