Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ciemny mahoń czy jasny dąb to coraz częściej spotykany element w nowoczesnych samochodach jak również w starszych perełkach. Elementy z drewna są często zaniedbywane/zapominane przez właścicieli, zazwyczaj traktowane są wilgotna ścierą i czekanie do wyschnięcia co daje efekt rozmazanych smug, ewentualnie sucha ściera do oporu co daje efekt rys i brzydkich plam.

 

Podam przykład ....

Na początku lecę cleanerm .... tym samym co do lakieru a na tak przygotowaną powłokę wosk carnauba. Odczekuję 5 min. i polerka fibrą do wysokiego połysku.

 

Rozgrzewanie paluchem wosku a następnie wsmarowywanie w drewienko to czysta przyjemność :mrgreen:, zawsze po skończonej pracy wsiadam do środka zamykam drzwi i delektuje się zapachem jaki ulatnia się w powietrzu :mrgreen: hehe

 

pamiętajmy!!! dbajmy o nasze drewno 8-)

 

ps. zna ktoś jakieś ciekawe środki do drewna??

 

Admin:

usunięto częściowo z powodu naruszenia regulaminu

 

Moi mili,

 

gwoli formalności chcielibyśmy zastrzec, że przedstawiciele firm związanych z auto-detailingiem i sklepy mogą reklamować się w specjalnie do tego celu utworzonym dziale Usługi pielęgnacji. W pozostałych dozwolone jest odpowiadanie na pytania stricte skierowane na dany produkt ww. firmy oraz mile widziane (a wręcz pożądane) są rady i doświadczenia ogólne, związane z praktyką i różnymi kosmetykami/aplikatorami etc.

 

Piszę "gwoli formalności", ponieważ atmosfera dyskusji jest nienaganna, lecz zależy nam na niezależności forum i dlatego pragniemy podkreślić, że reklama/spamowanie są zakazane i potrafimy wspierać się we wzajemnej dyskusji na równych zasadach :) Dziękuję za uwagę.

Opublikowano

albo wersja dla ubogich (czyli np. dla mnie :P )

jeśli nie jeździsz Bentleyem czy Rolsem i masz lakierowane drewniane dodatki, chciaż mogą wcale nie być nawet drewniane. To wystarczy cleaner fluid i np. SV Onyx lub inny wosk który jest pod ręką. Zapach też jest, efekt jest więc oszczędzamy.

No chyba że ma się bentka z drewnem tekowym gdzie nawet swissvax nie pomoże :evil:

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Czy do usunięcia mikro rys oraz delikatnego brudu z drewna lakierowanego pokazanego na zdjęciu poniżej wystarczy PlastX ? Czy nie wejdzie on w jakąś dziwną 'reakcję' z drewnem ? Czy może przetrzeć drewniane elementy Meguiar's Natural Shine ? A może jeszcze czym innym ?

 

Czekam na sugestie.

 

2hr30xu.jpg

Opublikowano

Ale prawdopodobnie czy na pewno tak ? Nie będzie ona 'za mocna' i nie uszkodzi w żaden sposób drewna ?

Opublikowano
Ale prawdopodobnie czy na pewno tak ? Nie będzie ona 'za mocna' i nie uszkodzi w żaden sposób drewna ?

 

Na pewno krzywdy nie zrobisz, najlepiej przetestuj na najmniej rzucającym się kawałku, ewentualnie spróbuj użyć aplikatora bawełnianego do nakładania cleanerów.

Opublikowano

Warstwa bezbarwnego lakieru na drewnianych dodatkach w BMW jest spora, więc nie obawiaj się uszkodzenia. Tak naprawdę, to samego drewna jest bardzo cienka warstwa. Ważne, że to autentycznie drewno, a nie jakiś plastik fantastik.

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

U mnie popielniczka i element w okół drążka zmiany biegów były dość mocno porysowane a przez to zmatowione. Elementy wykręciłem i zabrałem do domu... Tam wypolerowałem pastami polerskimi poorboys i teraz elementy wygladaja prawie jak nowe. Fakt trzeba bylo sie namachac ręką żeby to wszystko spolerowac, ale warto bylo. Po spolerowaniu nalozylem wosk lusso oro dla zabezpieczenia. Co sadzicie o uzyciu polerki mechanicznej do drewna? Oczywiscie mala predkosc obrotow i maly nacisk aby nie uszkodzic powloki lakieru. Jakos niebawem zamierzam powtorzyc polerke elementow drawnianych i rozwazam uzycie polerki.

Opublikowano

Jeżeli masz jak dojść polerką we wszystkie miejsca i nie boisz się poszarpania padów, to jak najbardziej polecam takie rozwiązanie. Na pewno mniejsza katorga niż machanie ręką, a i efekt porządniejszy.

Opublikowano

Elementy moge zdemontowac zaden problem-mowa oczywiscie o tych na tunelu srodkowym, dekory w drzwiach i nad schowkiem sa w stanie idealnym-wystarczy ze troszke recznie je przejade.

Opublikowano

Jak możesz zdemontować i później przymocować do czegoś, żeby pracować polerką, to tak zrób. Niebo a ziemia w stosunku do stanu wyjściowego i znacząca poprawa względem pracy ręcznej.

 

Drewniany tunel środkowy mojego następnego pacjenta wygląda tak:

imgp3990w.jpg

Bez polerki mechanicznej się nie obejdzie. Wszystko inne to będzie rzeźba w błocie.

 

Niestety nie mam jak zdemontować, bo drewnianej gałki nie da się zdjąć (ktoś ukręcił łeb trzymającej ją śruby).

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
U mnie popielniczka i element w okół drążka zmiany biegów były dość mocno porysowane a przez to zmatowione. Elementy wykręciłem i zabrałem do domu... Tam wypolerowałem pastami polerskimi poorboys i teraz elementy wygladaja prawie jak nowe. Fakt trzeba bylo sie namachac ręką żeby to wszystko spolerowac, ale warto bylo. Po spolerowaniu nalozylem wosk lusso oro dla zabezpieczenia. Co sadzicie o uzyciu polerki mechanicznej do drewna? Oczywiscie mala predkosc obrotow i maly nacisk aby nie uszkodzic powloki lakieru. Jakos niebawem zamierzam powtorzyc polerke elementow drawnianych i rozwazam uzycie polerki.

To kolego nie jest drewno ;) To jest plastik lakierowany, jak się nie mylę.

Z obrazka widzę że masz A6 C6

Ile ci zajęło wyciągnięcie tego?

Też mam podobny problem, u mnie najbardziej jest porysowana klapka nad zapalniczką.

be7b86bdbc81d69fm.jpg

Czym te ryski usunąć?

Opublikowano
Niestety nie mam jak zdemontować, bo drewnianej gałki nie da się zdjąć (ktoś ukręcił łeb trzymającej ją śruby).

Polecam Dremelem zrobić nacięcie i wykręcenie śrubokrętem , przerabiałem to kilka razy i jest to na trzy minuty roboty :)

Nowa maskownica "taśma" plastikowa która porusza się z lewarkiem to koszt 12pln w ASO , możesz poinformować właściciela , na pewno estetyka wiele zyska ...

Opublikowano

Masta mam A4 cabrio, wyjecie popielniczki i elementu dookoła lewarka to dosłownie chwila-kilka śrubek i po sprawie. U mnie najpierw trzeba wyjąć element przy drażku zmiany biegów jest na wcisk więc trzeba go delikatnie szarpnąć i wychodzi. Po jego wyjeciu ukazują się wszystkie śrubki, odkręcamy i po sprawie.

Opublikowano
Polecam Dremelem zrobić nacięcie i wykręcenie śrubokrętem , przerabiałem to kilka razy i jest to na trzy minuty roboty :)

Spróbuję, dzięki.

Nowa maskownica "taśma" plastikowa która porusza się z lewarkiem to koszt 12pln w ASO , możesz poinformować właściciela , na pewno estetyka wiele zyska ...

Akurat ten i wiele innych elementów (klipsy, zatrzaski, wtyczki, stopery...) mam już od dawna zamówione :)

  • 4 lata później...
Opublikowano

Witam.

Z góry przepraszam za okopanie tego tematu.

W Mercedesie Taty jest bardzo porysowane drewno i nie wiem co z tym fantem zrobić. Na początku było matowe i bez połysku a ryski były bardziej widoczne, nałożyłem dwa razy Sonaxa do regeneracji lakieru i drewno nabrało super połysku i ryski stały się mniej widoczne ale nadal są. Chciałbym aby obyło się bez papieru ściernego. Jaką pastę polerską polecacie, mikrofibrę i jakiś wosk aby te drewno zabezpieczyć?

Tutaj wrzucam zdjęcia drewna:

bXcIdBm

dXrxegV

Opublikowano

Jeżeli chcesz dobre fotki to postaram się zrobić je jutro.Odnośnie drewna w garażu znalazłem drewno z popielniczki od w211. I jeżeli mam na czym popróbować to zastanawiam się jednak nad papierem ściernym. Warstwa klaru jest bardzo, bardzo gruba na tym elemencie, na innych chyba też podobnie. Więc zdecydowałem się, że kupię papier ścierny 2000 i 2500 tysiąca zmatowie całe drewno a następnie będę je polerował tylko mam pytanie. Aktualnie posiadam pastę G3, czy taka pasta może być, czy kupić inną a jak inną to jaką polecasz w miarę dobrych cenach? I rozumiem że gdy zmatowie już drewno nakładam 3-4 kropki pasty i poleruję mikrofibrą (mikrofibra może być zwykła czy też musi być "specjalna"?) aż do uzyskania pożądanego efektu?

Opublikowano

Nie polecam używania papieru jeżeli chcesz działać ręcznie.

Próbowałbym FG400. I tak Ci się przyda.

Bez fotek ciężko radzić.

Opublikowano

Miałem bardziej zniszczone w swoim A208, wymontowałem, umyłem nastepnie Maszyna pasta menzerna 1100 pad srednio twardy flexi, potem 3500 pad wykończeniowy, na utrwalenie wosk Hi temp Finish kare (akurat taki miałem pod ręką) i efekt jak nowy :). Jak nie masz maszyny to wydaje mi się, że ręcznie poleruje sie podobnie tylko padem do polerowania ręcznego i nie bedzie az takich efektów jak to ręcznie. Mój kumpel wiem ze używał kiedyś megsowego swirl X i też dało mu fajny efekt, ale w gruncie rzeczy ala drewno lakierowane nie różni się niczym od lakieru polerujemy tak samo warstwe bezbarwnego i tyle :ad: mam też zdjęcia ale w mega słabej jakości

ELQ4fdP.jpg

HAR2DL8.jpg

Opublikowano
616752 ala drewno lakierowane nie różni się niczym od lakieru polerujemy tak samo warstwe bezbarwnego i tyle

No nie do końca. Inaczej oddaje ciepło. Trzeba troszkę bardziej uważać i już.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.