Jump to content

MyaS

Użytkownik
  • Content Count

    41
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

MyaS last won the day on March 6 2019

MyaS had the most liked content!

Community Reputation

6 Neutralna

About MyaS

Informacje

  • Lokalizacja
    3miasto
  • Województwo
    Pomorskie

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Pisałem wyżej że mam Hamrona skok 15mm z Juli i sprawdza się świetnie. Dobrze że zerknąłem na forum przed zakupami, bo bym wtopił. Czyli zostaje mi używać rotacji na mniejszych padach.
  2. Możesz napisać coś więcej na ten temat? Właśnie miałem robić zamówienie i wrzuciłem też do koszyka BP do DA 75mm z myślą o przechodzeniu na mniejsze PADy.
  3. Amator za wiele nie odczuje. Droższe maszyny różnią się tym że mają przeważnie większą moc, co wpływa na lepsze cięcie i nie zatrzymują się na byle kantach. Lepsza ergonomia pracy. Są wygodniejsze, lepiej leżą w dłoni i są lepiej wyważone. Korektę przeprowadzisz tak samo na maszynie za 300zł jak i za 2 tys zł. Nie sprzęt, a technika i cierpliwość. Ja zakupiłem ostatnio Hamrona w Juli jak był w promocji za 250zł bodajże i sprawdza się świetnie. Wyciąłem na twardym lakierze padem mikrofibrowym większość rys i swirli. Wykończyłem żółtym NATem i efekt jest zadowalający jak na moje mizerne umiejętności i naukę z maszynami. Do bardziej skomplikowanych elementów mam Rotację K2 Masnera i mniejsze pady. Nie ma sensu się od razu rzucać na najdroższy sprzęt i strzelać do komara z armaty. Chyba że ktoś ma sporo siana i jemu to nie robi.
  4. Ja ostatnio do regularnego mycia felg używam Tenzi Car Max w rozcieńczeniu 1:20 Przy cenie 11,50 za 1L daje to jakieś śmieszne pieniądze w stylu 55 groszy za 1L rozcieńczonego preparatu. Na większe szczury można dać 1:10, np zimą. PH przy stężeniu 1:20 wychodzi między 9 a 10. Domywa bardzo ładnie. Przy ceramicznych klockach ATE nie muszę praktycznie używać deironizera, czy kwasu.
  5. Przed nabiciem ciśnienia jest giętki jak plastelina, ale nie na tyle żeby się plątał czy zaginał. Po podłączeniu myjki i nabiciu ciśnienia robi się bardziej sprężysty, ale na tyle że da się swobodnie pracować. Podczas mycia nie zagiął mi się ani razu na tyle żeby przepływ wody został zablokowany. Na starym wężu zdarzyło mi się to wielokrotnie. Najlepiej przed uruchomieniem łanie go sobie rozwinąć po całej długości aby był prosty i wtedy działać. Wiadomo że jak ktoś się uprze to go w końcu zagnie, ale przy normalnej pracy, jak dla mnie jest rewelacja. Jakby co 10 metrów z zakuciem wyszło mnie 105 zł brutto plus wysyłka 17 zł za pobraniem. Za 15 metrów wyszłoby 145 zł brutto.
  6. Jakiś czas temu pisałem o chęci przedłużenia węża ciśnieniowego. Finalnie zamówiłem wąż superflexa https://sklep.techkar.pl/waz-superflex-na-metry,3,5777,7817 ze strony @techkar.pl Pan mailowo zrobił wycenę wraz z zakuciem pod model Lavora i wysyłką. Realizacja 2 dni robocze i wąż był u mnie. W stosunku do podstawowego węża który jest w myjce to niebo a ziemia. Stary leży już zwinięty na strychu. Co prawda superflex jest tylko 2m dłuższy od starego, ale dzięki temu że jest bardziej elastyczny praca jest o wiele wygodniejsza i przyjemniejsza. Aż chce się wyciągać myjkę Wcześniej miałem 8m, teraz zamówiłem 10m. Wąż jest sprzedawany w odcinkach co 5m. Spadków ciśnienia nie zarejestrowałem.
  7. Brak na tej rozpisce Chryslera. Ostatnio robiłem próbę na tylnej klapie. Czarny PT Cruiser. Dwa przejazdy na rotacji, pasta do cięcia i pad NATa niebieski. Może jakieś 60% wycięło. Zakupiłem pad mikrofibrowy i wełniany. Nie wiem z czego jest ten lakier, ale dość pancerny. Czekam na lepsze dni żeby zrobić dwuetapówkę.
  8. Napisałem dzisiaj do https://sklep.techkar.pl/ oraz zadzwoniłem do http://www.myjki-lavor.pl/ Odpowiedź jaką otrzymałem z Techkar: " Można zamontować 15m węża, spadek w zależności kondycji urządzenia od 5-15bar +/- " Pan ze sklepu myjki-lavor powiedział że przy 15 metrach będzie znacząca różnica ciśnienia. Przy 10 metrach do zaakceptowania. Po namyśle i ogarnięciu terenu z miarą, gdzie myję auto, wychodzi że swobodnie wystarczy mi 10 metrów, a przy bardziej elastycznym wężu powinno być jeszcze lepiej i wygodniej. https://sklep.techkar.pl/waz-superflex-na-metry,3,5777,7817 Mam nadzieję że będzie różnica w jakości węża w porównaniu do tego sztywnego, podstawowego...
  9. Tylko wiesz. Sprzedawca, sprzedawcy nie równy. To tak jak z lekarzami. Pójdziesz do jednego i od razu postawi ci dobrą diagnozę, bo ma wiedzę i wieloletnią praktykę. Pójdziesz do innego i rozłoży ręce, albo będzie diagnozował po omacku wysyłajać cię do dziesięciu specjalistów bez powodzenia. Fajnie byłoby znać realne doświadczenie kogoś kto taki zabieg przeprowadzał i czy zauważalnie spadło mu ciśnienie. Pozostanie mi zamówić trochę w ciemno. https://sklep.techkar.pl/waz-superflex-na-metry,3,5777,7817 Myślałem od razu zamówić wersję elastyczną na metry, do zakucia i idąc kompromisem, wziąć 12m. Byłaby to optymalna długość. Mniej zwijania na koniec pracy, a 4m więcej robi robotę.
  10. Myjka to Lavor Spacer 160. Czyli typowa budżetówka. Ale daje radę i nie narzekam. Ciśnienie wg producenta 160, ale realnie wg tabliczki to 120 bar. Przedzwonię w poniedziałek do sklepu i może w Techkarze podpytam, bo sprzedają dłuższe węże. Nawet te 10m, czyli 2m więcej niż obecnie trochę by pomogło.
  11. Czy ma ktoś doświadczenia w kwestii długości węża myjki ciśnieniowej który łączy myjkę z lancą? Standardowo mam przy myjce 8m. Przy moich warunkach jest zbyt krótki i zdarza się że podczas mycia muszę myjkę przestawiać, co bardzo irytuje. Są do kupienia 10m, 15m i 20m. Myślałem nad tym 15m ale jedyne czego się boję to spadek ciśnienia przy większej długości węża. Ostatecznie 10m. Zawsze 2m więcej niż obecnie. Czy ma ktoś realne doświadczenie w tej kwestii i ma porównanie? Czy znacznie spada ciśnienie, czy różnica jest niezauważalna? Myjka ma ciśnienie robocze 120 bar i wolałbym żeby z tego już nic nie ubyło.
  12. Jeśli nie masz na aucie dużo syfu. To wystarczy zdjąć największy brud samym ciśnieniem z myjki. Tylko dokładnie. Wtedy możesz użyć aktywnej piany, nałożyć na całe auto i rękawicą normalnie myć tak jak byś to robił na dwa wiadra. Masz wtedy więcej chemii i poślizgu na aucie. Dobieraj środki i działania do konkretnej sytuacji. Nie musi każde mycie samochodu wyglądać tak samo.
  13. Ja pierdziele. Ile ludzi tyle opinii. Nie próbuj zabić komara strzelając z armaty. To tylko neutralna piana która i tak za wiele nie zrobi. Bez mycia rękawicą i tak się nie obejdzie. Możesz kupić nawet pianę K2 Active Foam i efekt będzie zbliżony do 90% neutralnych pian na rynku. Kup sobie jedną, zobacz z czym to się je, później wypróbuj sobie kolejną i tak aż znajdziesz dla siebie najlepszą opcję. Jeden twierdzi że piana ADBL zmywa mu wszystko, a kto inny twierdzi że jest do kitu i nic nie rusza. Ta branża polega na tym że trzeba próbować i kombinować. Nikt ci gotowych recept na tacy nie poda. Kupuj Pro Elite bo ma dobre opinie i wyrób sobie zdanie. Jak ci się skończy to weź Tenziego. Tyle.
  14. Przy tej cenie wybrałbym raczej: https://www.obi.pl/myjki-cisnieniowe/lavor-myjka-cisnieniowa-vertigo-26/p/3320298 Stałem przy niej i macałem. Kawał dobrego sprzętu. Jedyny minus. Bardzo ciężka, 25kg. Jeśli ktoś trzyma w jednym miejscu to spoko, ja niestety muszę mieć bardziej mobilny i kompaktowy sprzęt... Chciałbym ją zobaczyć w boju. K5 to też nie jest zły wybór. Tutaj liczą się każdego osobiste preferencje.
  15. To nie ma większego znaczenia. Jeśli masz lekki brud na aucie, powiedzmy kurz + lekkie zabrudzenia to wal od razu pianę na auto bez opłukiwania. Jeśli jeździsz po błocie, drogach gruntowych, czy często robisz trasy i auto ma 2cm błota na karoserii to logiczne że lepiej najpierw potraktować to myjką pod ciśnieniem. Wszystko trzeba brać na chłopski rozum.

Sponsor serwisu

Pogotowie Zamkowe Gdynia

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.