Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 04/18/2021 in all areas

  1. Najlepiej się odwirowuje pada na Dualce, jednak na rotacji też się da, planetarek nie używam. Wydaje mi się że pady sdo i hdo to pady zamknieto komorkowe, ja nie mam problemu z czyszczeniem. Psikam APC na pada, raz dwa razy naciskam na padwashera aby zalało wodą pada, nastepnie pracuje na obrocie 1-2 po tym talerzu na pad washerze, kolejno naciskam jeszcze raz aby zlało wode na pada i dopiero odwirowuje od 1 do 6 biegu i jest bajka. Czy musisz miec gąbki lake country, oczywiscie ze nie kazdy uzywa czego lubi, nie miałem padów 4cr nigdy w reku, ja jednak od roku nie kupilem padów z powodu że cos mi sie zniszczyło, pady lake country z pad washerem kupuje raz i jak na razie pol roku na studiu wyglądaja bardzo dobrze, chociaż jednego sdo przegrzałem i zfalował. Gdzie np pady zvizzera po dwóch korektach są moim zdaniem do kosza strasznie się kruszą.
    2 points
  2. Witam wszystkich Ostatnio mało relacji na forum więc trochę ożywię ten dział Kolega postanowił sprzedać swojego forda wiec przydałoby się go trochę ogarnąć do sprzedaży. Auto ostatni raz myte w Maja więc było co myc Mycie/dekontaminacja: -ADBL Shampoo PRO -BH Auto Foam -ADBL Vampire liquide -ADBL APC PRO -Prickbort MAC 124 -Rekawica glinkujaca flexipads -Excede T&RC -Excede UWC Polerowanie: -Kauss S15 -Niebieski pad rrc (tnący) -Menzerna 3in1 Wnętrze: -CT Inside Cleaner -SG Red Devil Deegreser -Nielsen Nap Low Foam -Numatic George -ADBL Matt max -Pro Elite Glass Cleaner GT Zabezpieczanie: -Manufaktura wosku Neon Night -ADBL TD -Meguaiars Paint Protect Na początku zobaczmy z czym będziemy się mierzyć: Tak jak widać czysto nie jest Zaczynamy od kół, najpierw wstępne opłukanie: i wskakuje Excede t&rc: opony ogarniete to pora na felgi, na początek excede UWC: całkiem dobrze sie domyły, pozniej jeszcze poprawimy vampirem ale teraz przejdziemy do lakieru i zaczynamy od prickborta na całe auto: Spłuklujemy: teraz pora na vampire który wlatuje również na felgi: a całość przykrywamy aktywna pianą: APC oraz pędzelek i zaczynamy domywanie uszczelek oraz trudno dostępnych miejsc: Piana zrobiła swoje i wszystkie szczeliny ogarnięte wiec przechodzę do mycia właściwego: Auto umyte wiec pora na glinkowanie: auto wyglinkowane wiec finalne opłukanie i przechodzę do suszenia: Już wygląda znacznie lepiej Nie zapominamy o dosuszeniu ościerzy: Auto suche więc zabieram się za wnętrze, najpierw zobaczmy z czym musimy się zmierzyć: Czysto nie jest ale przynajmniej fajny efekt finalny bedzie Standardowo zaczynamy od odkurzania: Zobaczmy jak tam pod kołem zapasowym jest: Cos chyba sie wylało ale nie ma tragedii: Dywaniki wylatują z auta i zaczynamy ich mycie: Dywaników nie ma to można dalej odkurzać: No już wyglada to znacznie lepiej, przechodze na tył i sprawdzam co tam pod kanapą sie chowa: Myślałem że będzie gorzej Tylne półka też nei była mocno brudna: Wnetrze odkurzone to pora na plastiki, jak zwykle mój niezawodny i ulubiony CT IC Gdzieś mi zdjęcia po wyczyszczeniu zniknęły... Plastiki wyczyszczone to zabieram sie za pranie: Woda po jednym fotelu wyglada tak Bagażnik wysechł wiec mozna włożyc z powrotem rzeczy do niego: Do tak brudnych szyb lubie uzywac Pro Elit bo fajnie domywa je Cieżko uchwycić brudne szyby ale widać że czyste to one nie były a tutaj po myciu: wnętrze prawie skonczone jeszcze tylko dressing na plastiki, do tych plastików wybrałem adbl Matt max i wydaje mi sie ze całkiem fajnie usiadł: Wnętrze zrobione na tip top więc pora zabrać się za lakier, mała inspekcja: No jest dramat, auto miało być na szybko ogarnięte wiec wybrałem menzerne 3in1 niebieskiego pada rrc tnący oraz krauss s15 Efekt wyszedł całkiem zadowalajacy: Zostały grubasy ale lakier w końcu zaczął wygladac tutaj małe 50/50 Tylne lampy wygladały agonalnie: Dużo zaprawek nie było ale jedna na masce dość wielka któa bardzo szpeciła auto: Na opony wskoczył mój ulubiony ADBL TD: A na plastiki Megs Paint Protect, fajnie natłuszcza plastik oraz daje fajne hydro: Lakier ogarniety a że menzerna 3in1 ma juz w sobie delikatne zabezpieczenie to na lakier zaaplikowałem Manufakture Wosku Neon Night: Efekt finalny: Dziękuje wszystkim za wytrwanie do końca Mam nadzieje że praca się spodoba i zachęcam wszystkich do komentowania!
    1 point
  3. @Lukasz-odkrywca link jest w Twoim Arsenale, bo o niego pytałem
    1 point
  4. Przywołam @Domelbo już nie pamiętam. Ale to był chyba model DAWID i on jest w 2 wersjach (panel mechaniczny lub elektroniczny).
    1 point
  5. Polerowaniem usuniesz resztki fusso
    1 point
  6. @audicoupe jak byś szukał to tu jest https://sklep.chemiasamochodowa.com/pl/p/METAL-CLEANING-BRUSH-II-METALOWA-SZCZOTKA-DO-ODKURZANIA-I-CZYSZCZENIA-TAPICERKI/1506
    1 point
  7. @kaka17ab ten dział ma 240 stron. Choćbyś zaczął czytać tylko końcówkę to nic nie wybrałeś dla siebie ? Każdy jakoś zaczynał ale nie dość że kupują i opisują to musisz się tylko wysilić i przeczytać. Każdy pyta po 100x jaki do czarnego jaki do srebrnego jaki do srakiego od siebie dodam już na poważnie do srebrnego: najpierw użyj cleanera żeby dobrze oczyścić lakier, a reszte sobie poczytaj.
    1 point
  8. Turtle już mi siedzi miesiąc w tych trudnych warunkach i katowany co tydzień innymi szpecyfikami i nie idzie tego niczym zabić. Zrzut wody i osuszanie sztos. Jak się skończy butla to chyba kupię ze 3 żeby mieć zapas myślę że za ten hajs totalnie bije na głowę sporo super sealantów.
    1 point
  9. Opisałem jak to wygląda w moich warunkach użytkowania. To, że auto robi mało kilometrów dyskwalifikuje możliwość dzielenia się spostrzeżeniami? Bardziej zależało mi na zaznaczeniu, że fusso nie zjeżdża z prima amigo, więc nie wymaga jałowego lakieru do aplikacji. Przebieg mały, ale stojąc pod chmurą deszcze, sniegi, ptasie odchody, kurz i brud robią swoje.
    1 point
  10. Siłe cięcia regulujesz gąbką, hyper polish wraz z futrem np brayta lub niskim futerkiem jest mocnym zawodnikiem i wytniesz tak 70% obecnego rynku nowych aut. Przy intensiv polish zostaje troche bałaganu. Nie kupuj hyper compound bo ciężko się tym obsługiwać, jest za ostry, przez 5 lat nie spotkałem auta, które wymagały by tak ostrej pasty i tak leży prawie całą tubka, jak ktoś chętny sprzedam opla, znaczy paste hyper copound Zasada jest generalnie taka że hyper polishem one stepa wykonujemy na niebieskim sdo/hdo, wykańczamy lakier pomarańczowym sdo/hdo tu też możemy użyć niebieskiego sdo/hdo lub zóltego pada ccs zależnie od twardosci lakieru, a tniemy futerkami i mikrofibrami np low lint albo futerka hdo z hyper polish i dopiero gdy to nie daje rady ściąć idealnie lakieru na 2 przejazdy zmieniamy paste na intensiv polish. Osobiście używałem pary razy intensiv polish z padami i też jakoś to cieło, dużo zależy od lakieru i jak mocne to cięcie ma być. Pastami Optimum nie polerujemy na wysokich temperaturach, gdyż wtedy rozbija się za mocno ziarno, które niby jest nie rozbijalne przy pracy na obrotach typu 4, poleruje się tym dosyć specificznie z dociskiem ale bardzo delikatnym, wolne ruchy i tnie to praktycznie cały czas pracy, a nie tylko na początku, więc ważne są długie przejazdy. Pad washerem myjemy pada co przejazd, aby cały czas mieć czysto, przed pracą również impregnujemy pady, czym ostrzejsza pasta z opti tym jest bardziej sucha, ma mniej solventu a więcej ścierniwa więc musimy ją lubrykować. Sam lubrykator jest ważny i ja nie zalecam pracy z czymś na sio2 nie chodzi mi tu o wbijanie tego pozniej w lakier tylko o neutralizacje APC, no rinse faktycznie neutralizuje efekty zasad oraz kwasów szybko i skutecznie, ech2o np nie ma takich wlaściwości przykładowo i koledze z forum zardzewiała spręzynka oraz taka kulka przez co rozwaliła się pompka podająca wode na pad. Sam dobór apc moim zdaniem też jest ważny ma szybko i skuteczni usunąć urobek, apc opti super ale mega drogie, goodstuff sobie nie radził, dla mnie fajowo robi surfex z bilt hambera w stężeniu 1:5. Pasty nie mają wypełniaczy, jednak według mnie hyper polish owzem nie ma, ale im wyżej tym w moim przypadku pasta wypełniała. Aby wymyć taką paste ja polecam mieć obok roztwór no rinse w proporcjach jak do mycia i działamy tak. Po wypolerowaniu nie ścieramy pasty z elementu tylko wycieramy ją szmatką z no rinsem i polerujemy drugą na sucho, wtedy mamy idealną powierzchnie po korekcie na to panel wipe i możemy kłaść wybraną powłoke zgodnie ze sztuką producenta powłok, super patent też na miękkich lakierach uni które potrafią porysować się szmatka. Chyba na tyle, tekst pisany lekko na kacu więc błedy na pewno są
    1 point
  11. spons, maya, Dziękuję za Wasze odpowiedzi. Produkt o którym piszesz to naturalna owcza wełna. Jest to ta droższa wełna z owiec merynos uważana za wełnę najwyższej jakości. Wełna merynos jest bardziej delikatna niż zwykła, co za tym idzie trochę słabiej tnie. To co uznałeś za wadę, dla mnie jest jej zaletą. Dzięki temu, że jest to wełna mniej agresywna, pozostawia na lakierze bardzo niewielkie ślady polerskie które jest łatwo usunąć pastą wykończeniową. W ten sposób robiąc korekcję lakieru jestem w stanie z wełny i pasty Menzerna FG500 przejść na żółtą gąbkę wykończeniową Flexipads i Menzerna SF4000. Jestem z tych którzy robiąc korekcję lakieru lubią zbierać tak mało jak to tylko możliwe dla uzyskania efektu pełnej korekcji. Dlatego wolę takie rozwiązanie zamiast bardzo agresywnej wełny z mocną pastą, które prawdopodobnie zostawią na lakierze spory bałagan wymagający kroku z pośrednią pastą i dopiero później wykończeniową. Jak to często bywa, kwestia osobistych preferencji. Zdaje się, dokładnie ten sam pad wełniany z którego nie byłeś zadowolony jeden z uczestników dyskusji polecił w polishangel.pl Kwestia gustu więc się potwierdza. Na agresywność pada wełnianego wpływa wiele czynników, oprócz techniki polerowania są to m.in. długość włosia i rodzaj materiału z którego jest wykonany. Ciężko od pada wełnianego o długim włosiu, wykonanego z wełny owiec merynos, który ładnie jak na wełnę wykańcza oczekiwać wielkiej agresywności.
    1 point
  12. Miałem dokładnie to samo ze swoim k5. Aż w końcu zaczął pracować tylko na 50% mocy, zmiana lancy nic nie dała.
    0 points
  13. krótko zwięźle i na temat również nie polecam
    0 points
This leaderboard is set to Warsaw/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.