Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. @Tedek564 to 9 krzywdy lakierowi nie zrobisz. A i przy DA9 holsy nie powinny wychodzić. i przy jakiej kombinacji wychodzą Ci holsy?
  3. @luk45z apc zostawiają zacieki bo mają wodorotlenek sodu który się krystalizuje. Fabriclean+ nie jest enzymatyczny. To nowoczesny produkt łączący cechy enzymatycznych i zasadowych produktów. Zgodnie z naszą polityka unikamy jak możemy drażniących składników- enzymy do nich należą. Możesz go używać jako prespray, jako produkt do prania, a także super sprawdza się w praniu mikrofibr.
  4. Dzisiaj
  5. Napisałem "po całym prewashu". Jeśli nie jest to wyraźne to wyjasniam: w tym etapie auto jest po dokładnym umyciu, czyli piana, mycie zasadnicze, usuwanie osadów mineralnych z szyb, wymywanie syfu z detali i szczelin itp, itd. Ale że co? chcesz powiedzieć, że nie polubiłeś tego systemu bo auto się pobrudziło podczas deszczu? Bo jak tak to zrozumiałem.
  6. Co do chemii to zgadzam się z przedmówcą. Można pracować na jednej firmie, ale wybór na rynku jest tak duży i produkty tak zróżnicowane, że szkoda się ograniczać. Sprawdzaj, testuj. Praca ma dawać też trochę przyjemności, więc najlepiej by było abyś sam dopasował sobie produkty, które najbardziej Ci "leżą". Poświęć trochę czasu na forum i poczytaj opinie nt. produktów z każdej dziedziny. Jest tego tak dużo, że trudno by było to zmieścić w jednym poście. Każdy ma również swoje preferencje i zarekomenduje Ci to co sam lubi, a Tobie niekoniecznie musi to pasować. ad.2 - źródła są różne, trzeba śledzić rynek. Do małych zakupów lepsze jest Allegro, bo przy smarcie masz darmową wysyłką od 40 zł. Sklepy detailingowe mają często fajne promki, ale tu wartość koszyka na darmową wysyłkę jest trochę wyższy ad.3 - jak pisał przedmówca - cleanery są do czyszczenia a QDki do wykańczania lub odświeżania. Jeśli jest brudno to czyścisz cleanerem a wykańczasz potem QDkiem. Dobrze abyś wyposażył się również w scrub pady - ułatwiają i przyspieszają pracę zarówno przy plastikach jak i tapicerce, również tej skórzanej ad.4 - chcąc czyścić auto takich fibr musisz mieć kilkanaście na auto, przecież ten urobek zostaje w fibrach i czym dalej w pracy tym bardziej rozmazujesz brud niż go usuwasz. Z przystępnych cenowo i dobrych mogę polecić Work Stuffowe Gentelmany oraz Fresso. Płyn do pranie jak najbardziej - ułatwia to pielęgnację, choć nie jest wymagany. Możesz prać w łagodnych środkach piorących jak np. Biały Jeleń i do ostatniego płukania dodając octu. Ważne jest również dobre wytrzepanie fibr przed suszeniem. Z płynów do prania sprawdza mi się Mi-Wash od Kiurlaba ad.5 - patent na wąż - trzymać do między udami ad.7 - jak najbardziej, na 2 dni , są trwalsze zapachy, ale musiał byś poszukać sobie na forum, sam jakoś specjalnie nie korzystam ad. 9,10 - wspomniane wcześniej scrub pady, tornador, szczotka do sierści, urządzenie do "golenia" wykładzin (usuwa zmechacenia), lampkę - czołówkę, by dobrze widzieć miejsce pracy, środek do mycia i wykańczania dywaników gumowych Reszta pytań nie moja działka, więc się nie wypowiem
  7. Dzień Dobry samochód w salonie został zabezpieczony powłoką grafenową od delixirum, oczywiście chciałbym przetestować nie tylko produkty tejże marki do utrzymania tej powłoki ale także inne po głowie chodzi mi taki zestaw do utrzymania powłoki : piana cleantle citrus foam2 szampon Gyeon Q2M Bathe Essence lub neoxal 737, qd CC water gold premier, tylko niewiem jak powłoka grafenowa to "przyjmie"? Generalnie pewnie złotej recepty na przedłużenie powłoki mi niepodacie (oprócz korzystania z produktów delixirum) ale może chociaż zarekomendujecie jakieś inne które waszym zdaniem utrzymają hydrofobowość i trwałość powłoki.Mam nadzieję że skoro powłoka jest od delixirum to nie jestem zmuszony to kupywania wyłącznie ich produktów. P.S Jestem już po dwukrotnym myciu samochodu ale systemem od Optimum, nieprzypadl mi do gustu z jedynie optiseal jako wspomagacz osuszania i na szyby to kapitalne rozwiązanie, samochód po myciu tyn systemem był czysty tylko do pierwszych kropel deszczu.(Zdjęcie w załączniku) Pozdrawiam
  8. Wczoraj
  9. Idą dni wolne i chciał bym w końcu po zimie ogarnąć lakier na samochodzie. Lakier to 475 Black Sapphire Metalic (BMW). Auto jest użytkowane raczej weekendowo ponieważ jest to cabrio, a sam lakier nie jest zniszczony raczej nie wymaga głębokiej korekty choć jakieś rysy są. Przez lata nazbierała mi się taka ilość różnych środków że już sam nie wiem jakie połączenie zastosować. Nie jestem profesjonalistą wiele lat temu zajmowałem się detailingiem zawodowo ale to były czasy kiedy ten temat w Polsce raczej raczkował. Zależy mi na jak najlepszym połączeniu środków które aktualnie posiadam tzn wosk+QD ew Selant bądź Cleaner + Wosk + QD lub jakieś inne ciekawe połączenie. Jeśli chodzi o woski twarde to aktualnie na stanie posiadam Fusso Coat, Fusso (starą i nową wersję) / Dark & Black Wax / Funky Witch Mistic Shine / Zymol Carbon / Zymol Concours / Poorboy's Natty's Red / Enzo Si04 Wax . Quick Wax: Soft 99 Luxury Gloss, Adbl SSW, Fusso Coat Speed & Barier QD: CC Water Gold (wersja pierwasza) , good stuff sio2, CarPro Elixir ,Carpro Reload (to nie do końca qd ale jak go tak używałem), Adbl QD1 Jakieś pasty i środki podobne : Menzerna 3in1, Mezerna 1100, Mezerna 2500, Mezerna 3500, Carpro Essence Cleanery : Soft 99 (do ciemnych lakierów - żółte opakowanie), Poor Boys Professional Polish Politury : Poor boys Black hole Mam też maszyny polerskie akumulatorowa i sieciowe które mógł bym wykorzystać przy nakładaniu np cleanera może jakieś pasty : Kraus P7, Einhell ce-cp 18/180, Ryobi R18P-0 i jakieś stare Sico Znajdzie się też jakaś IPA, woda destylowana czy K2 Klinet Pro do odtłuszczenia mam gdzieś jeszcze biała gilnkę od Meguiars jakieś środki typu ADBL Vampire czy Tar & Glue. Całą zimę nakładałem na lakier głównie QD i tym podobne w płynie, Jakiś miesiąc temu na lakier wrzuciłem Zymola Carbon i praktycznie po drugim, trzecim myciu zniknął z lakieru. Coś nie tak chyba zrobiłem albo brak tego ich dedykowanego cleanera miał jakiś znaczący wpływ. Nie wiem ale lipa z tego wyszła po woskowaniu wyglądał nieźle ale zniknął praktycznie na dniach. Załóżmy że nie macie nic innego pod ręką niż środki wymienione powyżej, jesteście zamknięci w garażu albo nie ma możliwości dokupienia niczego innego. Jakie połączenie zastosować aby uzyskać jak najlepszy stosunek wygląd/trwałość/maskowanie. Gąbki też się znajdą , w zasadzie pewnie całe wiadro w różnych typach i rozmiarach połowa pewnie nigdy nie użyta kupiona na zasadzie "to może jeszcze tą gąbkę wezmę"
  10. Według mnie ADBL jak (chyba) każda firma ma lepsze i nieco gorsze produkty, dlatego też najlepiej nie ograniczać się do jednej marki, a eksperymentować też z innymi firmami. Z takich podobnych pod względem cenowym na pewno mogę polecić Cleantle, Good Stuff. Co do pytania nr. 3 - jeśli są wieksze zabrudzenia to lecisz cleanerem, potem aplikujesz dressing. Qdki są fajne do szybkiego odświeżenia, kiedy element nie potrzebuje takiego kompleksowego czyszczenia. A co do sierści - u mnie fajnie się sprawdza grzebień za parę groszy, ale opcji jest wiele.
  11. Witam, od niedawna zacząłem przygodę z detailingiem (narazie tylko wnętrza) i mam nawet spore zainteresowanie klientów. Przedstawię swoje pytania i niejasności w tym wątku. Zwracam się z wielką prośbą o niekrytykowanie jeśli jakiś wątek był na forum poruszony, a ja go nie widziałem. 1. Zakupiłem do wnętrza zestaw od ADBL mam łącznie: -zestaw do pielęgnacji skór -interior cleaner -bonnet -interior QD -interior WoW -APC -Glass cleaner -do zewnętrza dla siebie vampire, black wheel, shampon i QD1 Czy według was powinienem zainwestować jeszcze w jakąś chemię do wnętrza auta? Jak ważny jest pre-spray? I czy cała ta chemia z tej marki jest dobra? 2. Kończy mi sie interior cleaner i chciałbym kupić 5L. Czy według was ten ADBL jest wystarczający czy może kupić z innej firmy? Chciałbym też zapytać czy według was najtaniej wychodzi kupowanie na allegro czy opłaca sie kupować przez inny sklep internetowy? 3. Mam małą zagwostkę w jaki sposób mam czyścić kokpit w aucie w najefektywniejszy sposób. Czy używać tylko cleanera i chociażby tego interior wow czy też interior QD a jak oba to w jakiej kolejności 4. Już wiem że muszę doposażyć się w kolejne fibry. Obecnie mam zaledwie 3 z różnym włosiem. Jaki zestaw najlepiej kupić i czy warto kupić jakiś płyn do ich prania. 5. Używam do odkurzania zwykłego odkurzacza ze Sthila i denerwuje mnie lekko zawadzanie węża. Używacie odkurzaczy bezprzewodowych albo macie patenty na zawadzający wąż? 6. Jak według was powinien wyglądać wywiad z klientem? Jakie są najważniejsze pytanis jakie trzeba mu zadać i w jaki sposób szacować cenę (czym sie kierować)? 7. Wunderbaum jako zapach w aucie jest w porządku? 8. Mój cennik wygląda następująco: Odkurzanie i pranie tapicerki 80-200zł Pielęgnacja całego wnętrza 50zł-110zł Czyszczenie skór 70-120zł Ozonowanie auta - 40zł Czy według was to jest dobry cennik? 9. Moje wyposażenie to chemia, fibry, pędzelki, kompresor ze zwykłym pistoletem, odkurzacz piorący i zwykły ze zwykłą i szczotkową końcówką. Czy według was powinienem jeszcze o coś zadbać? 10. Macie jakieś patenty na sierść w aucie? Z góry dziękuję za pomoc. Będę niezwykle wdzięczny. Przepraszam jeśli niektóre pytania mogą wyglądać dla znawców żałośnie. Serdecznie pozdrawiam.
  12. Jak w temacie. Rozbierałem pianownice zgodnie z filmikiem @DZIADZIA, ale u mnie niestety zaworek odcinający/zwiększający dopływ chemii ze zbiornika nie wyszedł jako całość z nakretkami jak na filmiku, tylko wyleciał z miejsca po odkreceniu nakretki 17, a przy okazji spadły z niego metalowy pierścień i gumowy oring. Musiałem to poskładać w złej kolejności i pewnie w złej kolejności składam nadal. Opór jest tylko kiedy kręcę w prawą stronę, czyli fabrycznie powinienem w ten sposób zmniejszac dopływ chemii - po dojściu do skranej pozycji leca jakieś mydliny. Kręcąc w lewo żadnej skrajnej pozycji nie ma, mozna krecic bez konca, a chemia nie jest pobierana. Jak to wszystko powinno wyglądać i działać w oryginale? Potem wstawię zdjęcia. W załączeniu schemat wedle którego próbowałem coś zdziałać. Wyryte w skale z S20 FE 5G
  13. Czy ja wiem,u mnie przeciez zim nie ma i pogoda powinna sprzyjac trwalosci woskow druga sprawa zapytalem na jednej ze znanychb grup na FB (polskiej ) jak u nich lezy fk1000 i wiekszosc potwerdzilo moje spostrzezenia co do trwalosci
  14. luk45z

    Cleantle - Fabriclean+

    Zużyłem większą część butelki Fabrica jako płukanka przy ostatnich praniach ekstrakcyjnych, ale naszło mnie by spróbować go też użyć jako prespray z uwagi na jego zapach i brak ryzyka białych zacieków, gdy coś poleci na ścianę lub podłogę przy praniu kanapy w domu. Wielu producentów chemii do prania dzieli swoje prespray’e na enzymatyczne do plam białkowych i alkaliczne do innych plam ogólno-brudowych Czy możecie podpowiedzieć czy Fabric też jest nakierunkowany na jeden typ bardziej niż na inny, czy raczej jest to jeden produkt do wszystkiego? Pytanie pojawiło się w głowie po przeczytaniu Waszego porównania Fabrica do APC z pierwszej strony: Czy przypadkiem nie chodzi o to, że Fabriclean lepiej sobie poradzi z plamami białkowymi od APC i wg standardowej nomenklatury praczy jest on bardziej zaliczany do produktów enzymatycznych z zastrzeżeniem, że z tłustymi radzi sobie równie dobrze jak APC?
  15. Pomóżcie. Kupiłem nowy oring, złożyłem według schematu, a pianownica wcale nie działa. Po skręceniu pokrętła na maxa w prawo, na maksymalny wydatek wody wylatują jakieś mydliny. Tylko w tej pozycji pianownica coś robi. Odkręcając w lewo nie ma oporu, nie ma skrajnej pozycji, nie ma też żadnego poboru chemii, wylatuje woda. W jaki sposób to złożyć, żeby znowu działało? Wyryte w skale z S20 FE 5G Nikt nie wie jak ten zaworek woda/chemia ma działać? I dlaczego u mnie nie działa? Wyryte w skale z S20 FE 5G
  16. Czyli glinkujesz rękawicą po nieumytym aucie ?
  17. @Kuba1 spróbuję przy następnym myciu Alfy albo BMW. Oba auta mają woski na sobie. Będę badał temat dalej
  18. @imola33 Nakładam to podobna fibra do twojej( gentleman Basic strona gładka) i nie mam takich odczuć, wszystko miło i przyjemnie, rozlewam już 2 butle Fakt że nakładam to tylko na niedzielny wóz który ma na sobie zawsze jakiś wosk na bazie carnauby Spróbuj na Alfie, jak się rozczarujesz to mi sprzedaj, zwrócę koszty
  19. @t.sienkiewicz91 adbl dual action 9mm, mam pady honeya niebieski i zolty.
  20. @Tedek564 jaka maszyna polerska? Jaki pad?
  21. Wołam @Kuba1 i @analyzator. Mam Sonusa. Pierwsze wrażenie - woń z butli sonaxowa. Podoba mi się. Psikam na lakier. Zupełnie inny zapach - petarda. Typowy staroszkolny zapach chemii detailingowej. Żadne modne obecnie owoce, tylko miłe dla nosa bliżej nieokreślone pachnidło, nazwijmy to "świeże". Psikam na dopiero co odpakowaną fibrę WaxPro NoLimit. No i w tym momencie przychodzi rozczarowanie... Nie wiem, czy to wina świeżej fibry (czy ogólnie tego konkretnego włosa, gramatury), czy Sonus nie polubił się z rinselessem DIY, ale ściera stawia MEGA opór na lakierze podczas aplikacji. Próbowałem różne kombinacje - mało, dużo qd. Za każdym razem tępo jak nie wiem co. Looku jeszcze nie oceniam, bo raz, że kładłem na srebrny, a dwa, to zanim skończyłem myć auto, to zaczęło się już ściemniać. Śliskość też taka sobie. Trochę się rozczarowałem. Trochę bardzo. Spróbuję wrzucić tego Sonusa na żółte BMW. Może tutaj pokaże pazura
  22. @menior bo Ty działasz w innej szerokości geograficznej u mnie potrafi poleżeć 2-3 miechy.
  23. @Detacar - kombinujesz jak koń pod górkę. Jak ci tak podszedł Autoglym to weź UHD Ceramic Coating. Tylko to. Żadnego SRP, EGP, wosku, nic. Doprowadzasz lakier do stanu super-jałowy (gdzieś pewnie jest tutaj poradnik) i nakładasz UHD Ceramic Coating. Tego nie da się "źle" nałożyć, chyba że się wyjątkowo postarasz. Jak większość produktów AG ten też jest idiotoodporny. Będziesz miał zabezpieczenie na rok, a jak ci się zachce jeszcze nawoskować to siądziesz i poczekasz aż ci przejdzie. Pielęgnuje się to Rapid Ceramic Spray - myjesz wóz, psikasz, wycierasz, jedziesz dalej. Chyba prościej się nie da a efekt powinien cię zadowolić.
  24. Dzień dobry, proszę o dodanie suchy_j@o2.pl
  25. Chciałem dzisiaj przygotować opony na lato, przejechałem ręką, wszystkie wyzabkowane Nowe Pirelli po 1 sezonie 8k km Co najlepsze przed założeniem było robione zawieszenie, ustawianie kątów, zbieżności. Slyszeliście o czymś takim jak szorstkowanie opon ?
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.