Oficjalne gadżety forum Kosmetykaaut.
Zamów już teraz!!!!

Ślady po naklejkach na aluminium

Twój samochód potrzebuje opieki, ale nie wiesz, od czego zacząć ? Pisz i wklejaj zdjęcia.
siwyalf
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 13 lis 2012, 12:20
Imię: Artur
Auto: SAAB 9-5 2.3T Vector 2005
Lokalizacja: Warszawa/Józefów

Ślady po naklejkach na aluminium

Postautor: siwyalf » 21 sty 2013, 11:52

Witam,
Macie jakiś pomysł jak pozbyć się śladów po naklejkach z aluminiowej burty Mercedesa Sprintera ?
Naklejki i pozostały po nich klej usunąłem. Niestety nie mogę się pozbyć przebarwienia (nieoklejona część wyblakła).
Przeleciałem te miejsca papierem p1000 i p2000. Rożnica jest mniejsza lecz nadal można śmiało odczytać co było naklejone.
Najlepiej pokaże to zdjęcie.
Wszystkie pomysły mile widziane :)
Awatar użytkownika
Marco
Master
Master
Posty: 2690
Rejestracja: 17 gru 2009, 18:42
Imię: Mr.Shine
Auto: Lancia Ypsilon
Lokalizacja: Pabianice
Kontaktowanie:

Postautor: Marco » 21 sty 2013, 11:55

Tylko polerowanie. Aluminium jak wiadomo jest na to podatne
___________________Mr.Shine__________________
Awatar użytkownika
e36ace
Partner Forum
Partner Forum
Posty: 1154
Rejestracja: 13 sty 2013, 09:51
Imię: Tadek
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Palowice
Kontaktowanie:

Postautor: e36ace » 21 sty 2013, 11:56

może zacznij papierami o mniejszej gradacjia
Pit_Krk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 377
Rejestracja: 26 paź 2011, 11:58
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Kraków

Postautor: Pit_Krk » 21 sty 2013, 13:17

e36ace pisze:może zacznij papierami o mniejszej gradacjia


Ale w jakim celu?? :dontknow:

Pod polerką zejdzie to bez problemu.
Awatar użytkownika
krd
Moderator
Moderator
Posty: 3201
Rejestracja: 30 mar 2011, 11:00
Imię: Krzysiek
Auto: Škoda Fabia
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: krd » 21 sty 2013, 13:19

Skoro papier 1000 i 2000 tego nie ruszyl to watpie zeby polerka rotacyjna byla w stanie...
mol666
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 94
Rejestracja: 09 maja 2012, 20:26
Imię: Marcin
Auto: Micra K12, Clio IV, Captur
Województwo: Podkarpackie
Lokalizacja: Krosno
Kontaktowanie:

Postautor: mol666 » 21 sty 2013, 14:42

Filc na rotacje i jakiś siuwaks do polerowania alu, powinno zejść.
Awatar użytkownika
DS_Tomek
DYSTRYBUTOR
DYSTRYBUTOR
Posty: 1160
Rejestracja: 27 sty 2012, 16:41
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: DS_Tomek » 21 sty 2013, 14:59

Ja z kolei zaproponuję włókninę techniczną - dość wygodnie się nią szlifuje alu.

Można zaatakować odważnie ściernicą listkową z włókniny na wiertarce/szlifierce.
Awatar użytkownika
AreK
Administrator
Administrator
Posty: 4831
Rejestracja: 05 mar 2010, 20:54
Imię: Arek
Auto: czarne
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Postautor: AreK » 21 sty 2013, 15:24

Z tą ściernicą bym nie szalał ponieważ można narobić biedy.
Zależy jaki efekt chcesz osiągnąć. Połysk czy mat. W obydwóch przypadkach zaczynasz od delikatnego szlifowania alu. Później albo polerujesz albo wykańczasz papierem np P2000-P3000, gąbką ścierną lub włókniną.
Za każdym razem musisz "zedrzeć" wierzchnią warstwę. Miejsca w których nie było naklejek są utlenione w większym stopniu od tych pod naklejkami. Przerabiałem ten temat bardzo dawno temu na burtach dostawczaka. Nie było jeszcze wtedy detailingu w naszym kraju ;)
Połączyła nas pasja.
facebook
YouTube
Franek
Posty: 1037
Rejestracja: 06 cze 2011, 10:30
Imię: Wojtek
Auto: jest
Lokalizacja: WWL

Postautor: Franek » 21 sty 2013, 15:30

Awatar użytkownika
AreK
Administrator
Administrator
Posty: 4831
Rejestracja: 05 mar 2010, 20:54
Imię: Arek
Auto: czarne
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Postautor: AreK » 21 sty 2013, 15:32

Franek, po przygotowaniu owszem ale samą pastą nic nie zdziała.
Połączyła nas pasja.
facebook
YouTube
siwyalf
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 13 lis 2012, 12:20
Imię: Artur
Auto: SAAB 9-5 2.3T Vector 2005
Lokalizacja: Warszawa/Józefów

Postautor: siwyalf » 21 sty 2013, 17:17

O kurcze, nie sądziłem, że taki odzew będzie.
Dziękuję ! Tym bardziej, że to mój pierwszy post na tym forum.
Próbowałem to polerować zielona pastą do aluminium na twardej gąbce i na filcu. Efektu zero :(
Próbowałem również autosolem na filcu i na gąbce. Niestety tu również efekt zerowy :(
Może gdyby to było gładkie aluminium to byłoby łatwiej, ale jest to chropowate. Dokładniej ma takie jakby linie wzdłuż burt. Są na tyle głębokie, że śmiało zatrzymuje się w nich paznokieć.
Na lustro nie mam zamiaru tego polerować :)
Chyba najrozsądniejszym wyjściem będzie p400, p1000 i może na koniec p2000.
Tu chodzi jedynie o to aby nie było widać śladów po naklejkach.
p400 poszłoby szybko, ale może zacznę od p800 albo p640 żeby nie narobić sobie wielu godzin tarcia drobniejszymi papierami ?
Jak sądzicie ?
Awatar użytkownika
DS_Tomek
DYSTRYBUTOR
DYSTRYBUTOR
Posty: 1160
Rejestracja: 27 sty 2012, 16:41
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: DS_Tomek » 21 sty 2013, 17:27

siwyalf pisze:O kurcze, nie sądziłem, że taki odzew będzie.
Dziękuję ! Tym bardziej, że to mój pierwszy post na tym forum.
Próbowałem to polerować zielona pastą do aluminium na twardej gąbce i na filcu. Efektu zero :(
Próbowałem również autosolem na filcu i na gąbce. Niestety tu również efekt zerowy :(
Może gdyby to było gładkie aluminium to byłoby łatwiej, ale jest to chropowate. Dokładniej ma takie jakby linie wzdłuż burt. Są na tyle głębokie, że śmiało zatrzymuje się w nich paznokieć.
Na lustro nie mam zamiaru tego polerować :)
Chyba najrozsądniejszym wyjściem będzie p400, p1000 i może na koniec p2000.
Tu chodzi jedynie o to aby nie było widać śladów po naklejkach.
p400 poszłoby szybko, ale może zacznę od p800 albo p640 żeby nie narobić sobie wielu godzin tarcia drobniejszymi papierami ?
Jak sądzicie ?



Proponuję nie ceregielić się, siegałbym przynajmniej po papier 400 jak juz. Ważne żebyś szlifował wzdłuż tych oryginalnych śladów po obróbce, a nie np kolistymi ruchami.
Awatar użytkownika
AreK
Administrator
Administrator
Posty: 4831
Rejestracja: 05 mar 2010, 20:54
Imię: Arek
Auto: czarne
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Postautor: AreK » 21 sty 2013, 21:29

Zrób lepsze zdjęcie. Jakieś zbliżenie. Musisz usunąć utleniona warstwę alu. Gradacje dobierz metoda prób. P400 P800 nie można tak jednoznacznie określić. Trzeba próbować!
Połączyła nas pasja.
facebook
YouTube
siwyalf
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 13 lis 2012, 12:20
Imię: Artur
Auto: SAAB 9-5 2.3T Vector 2005
Lokalizacja: Warszawa/Józefów

Postautor: siwyalf » 22 sty 2013, 00:18

Dzięki za rady.
Od rana będę z tym walczył.
Oczywiście zacznę od prób. p1000 nie dało rady więc może 800. Jak nie 800 to 640 itd., aż dojdę do tego, który papier będzie najłagodniejszy, ale przyniesie zamierzony efekt.
Mógłbym to przelecieć p40 albo 24, ale ile później byłoby gładzenia :)
Awatar użytkownika
Borek
Posty: 841
Rejestracja: 25 cze 2010, 13:27
Imię: Marcin
Auto: Leon 1M & Ibiza 6k
Lokalizacja: Płock
Kontaktowanie:

Postautor: Borek » 22 sty 2013, 08:27

Ja bym do tego podszedł nie mechanicznie, a chemicznie np. nierozcieńczony Tenzi Alux, który żre alu aż kipi - cała burta zostanie jednakowo wytrawiona, literki na bank znikną i zostanie czysta matowa powierzchnia
Słuszny schemat jest tylko jeden, nie ma że boli, najpierw IPA potem COLLI

Wróć do „Szukam pomocy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: wilk30 i 1 gość