Poradnik dla początkujących - wersja rozwojowa

Twój samochód potrzebuje opieki, ale nie wiesz, od czego zacząć ? Pisz i wklejaj zdjęcia.
si-bol
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 22 lut 2016, 17:15
Imię:

Poradnik dla początkujących - wersja rozwojowa

Postautor: si-bol » 22 lut 2016, 17:30

Jako świeżak na forum mam pytanie odnośnie stosowania preparatów do smoły i metalicznych... Zakładając że auto jest b.brudne, zakładam plan działania:
- mycie wstępne - Opłukanie - APC na detale - potem piana - płukanie - i osuszenie...
Czy na tym etapie stosuje preparat do smoły (wiem że na suchy samochód), potem płukanie znów suszenie i np. iron x ?
Po ironie, płukanie, mycie 2 wiadra i glinka, potem cleaner, ipa przed samym woskowaniem (bez korekty).

Czy dobrze to rozumiem?
CarDetail promocje
Awatar użytkownika
kskej
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 163
Rejestracja: 29 lip 2013, 02:19
Imię: Dawid
Auto: A3 8P
Lokalizacja: SR

Poradnik dla początkujących - wersja rozwojowa

Postautor: kskej » 22 lut 2016, 17:39

stelmacher pisze:Przejdź do cytowanego posta budzet to jeszcze 200 max 300zl + pianownica bo w tym tygodniu jak mi cos pomozecie do tego dobrac to zamierzam dokupic jeszcze ta pianownice z piana http://allegro.pl/profesjonalna-pa-pian ... 86423.html bedzie dobra? tylko jeszcze musze sprawdzic czy do mojego karchera podejdzie;/

ta piana ma pH 14, weź coś neutralnego co Ci wosku podżerać nie będzie (szczególnie letniego nattys'a): np. Shiny Garage Fruit Snow Foam
towar
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 16 lut 2016, 20:08
Imię:

Poradnik dla początkujących - wersja rozwojowa

Postautor: towar » 23 lut 2016, 14:19

si-bol pisze:Jako świeżak na forum mam pytanie odnośnie stosowania preparatów do smoły i metalicznych... Zakładając że auto jest b.brudne, zakładam plan działania:
- mycie wstępne - Opłukanie - APC na detale - potem piana - płukanie - i osuszenie...
Czy na tym etapie stosuje preparat do smoły (wiem że na suchy samochód), potem płukanie znów suszenie i np. iron x ?
Po ironie, płukanie, mycie 2 wiadra i glinka, potem cleaner, ipa przed samym woskowaniem (bez korekty).

Czy dobrze to rozumiem?


podpinam sie pod pytanie ! :)
magik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 21 lut 2016, 13:40
Imię:

Poradnik dla początkujących - wersja rozwojowa

Postautor: magik » 24 lut 2016, 00:37

si-bol pisze:Jako świeżak na forum mam pytanie odnośnie stosowania preparatów do smoły i metalicznych... Zakładając że auto jest b.brudne, zakładam plan działania:
- mycie wstępne - Opłukanie - APC na detale - potem piana - płukanie - i osuszenie...
Czy na tym etapie stosuje preparat do smoły (wiem że na suchy samochód), potem płukanie znów suszenie i np. iron x ?
Po ironie, płukanie, mycie 2 wiadra i glinka, potem cleaner, ipa przed samym woskowaniem (bez korekty).

Czy dobrze to rozumiem?


Mycie wstępne to mycie pianą - powinno wystarczy chyba że latasz w off-roadzie:), następnie APC na detale, wnęki i zakamarki, anti-tar i iron, mycie na dwa wiadra i jak od razu glinkujesz to nie musisz osuszać na koniec cleaner, politura i wosk
Sanchez77
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 14 lut 2016, 19:46
Imię: Bartłomiej
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Poradnik dla początkujących - wersja rozwojowa

Postautor: Sanchez77 » 29 lut 2016, 12:54

Podłączę się pod pytanie si-bol'a. Z tym, że ja chcę później robić pełną korektę lakieru i dopiero nakładać wosk.

Zrobiłem mycie wstępne, potem wszystkie detale przy użyciu odpowiednich środków, następnie szampon. Teraz - bez suszenia - glinkuję. Czy potem ponownie myję auto szamponem (w którymś artykule tak wyczytałem, ale wydaje mi się to nieco bez sensu) i suszę ? Jeżeli nie to jakie czynności muszę jeszcze wykonać po glinkowaniu, aby lakier był gotowy pod polerkę ?
Awatar użytkownika
e30rs
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 40
Rejestracja: 04 kwie 2015, 22:11
Imię: bobson
Lokalizacja: PL

Poradnik dla początkujących - wersja rozwojowa

Postautor: e30rs » 02 mar 2016, 21:26

Jest ktos wstanie pokierowac mnie jaki "system" padow kupic i jak go stosowac z gory wielkie dzieki! :-]
si-bol
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 22 lut 2016, 17:15
Imię:

Poradnik dla początkujących - wersja rozwojowa

Postautor: si-bol » 02 mar 2016, 22:27

magik pisze:Mycie wstępne to mycie pianą - powinno wystarczy chyba że latasz w off-roadzie:), następnie APC na detale, wnęki i zakamarki, anti-tar i iron, mycie na dwa wiadra i jak od razu glinkujesz to nie musisz osuszać na koniec cleaner, politura i wosk

Jeszcze dopytam...
1. Czy z APC na detale dział od razu po spryskaniu piana czy czekam wpierw aż opadnie?
2. Czy do Irona musi być również suchy samochód ?
3. Czy IPA (lub inny tego typu środek) faktycznie jest potrzebny po cleanrze ?
Awatar użytkownika
Lex Luthor
Posty: 118
Rejestracja: 16 maja 2014, 10:26
Imię: Daniel
Auto: Peugeot 308
Lokalizacja: Warszawa

Poradnik dla początkujących - wersja rozwojowa

Postautor: Lex Luthor » 03 mar 2016, 08:50

1. Psikasz APC i pędzelkujesz. Następnie spłukujesz zanim zachnie
2. Można na mokry, ale osłabi to jego działanie
3. IPA/zmywacz silikonowy po cleanerze tylko pod woski, które potrzebują jałowej powierzchni lub gdy zamiast cleanera masz AIO jak Autoglym SRP (dużo wypełniaczy).
si-bol
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 22 lut 2016, 17:15
Imię:

Poradnik dla początkujących - wersja rozwojowa

Postautor: si-bol » 12 mar 2016, 08:41

Jako że mam sporo benzyny ekstrakcyjnej chciałbym jej użyć zamiast IPY, taką benzynę trzeba rozcieńczać 1:1 z wodą demoralizowaną ? Pytanie także tyczy się zmywacza silikonowego?
Awatar użytkownika
powalla
Moderator
Moderator
Posty: 1319
Rejestracja: 05 paź 2013, 10:21
Imię: Jarek
Lokalizacja: Mikołów

Poradnik dla początkujących - wersja rozwojowa

Postautor: powalla » 12 mar 2016, 09:47

Nie rozcieńcza się tych produktów z wodą.
Awatar użytkownika
e30rs
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 40
Rejestracja: 04 kwie 2015, 22:11
Imię: bobson
Lokalizacja: PL

Poradnik dla początkujących - wersja rozwojowa

Postautor: e30rs » 16 mar 2016, 19:53

hej
Czy jest tu jakas na tyle zyczliwa i wyrozumiala osoba, ktora podpowie jak usunac "okrogle ryski" hologramy
znaczy jaki skuteczny srodek i jaki Pad do tego dodam iz jest to na akrylu
dBone
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 62
Rejestracja: 22 lut 2016, 09:48
Imię:

Poradnik dla początkujących - wersja rozwojowa

Postautor: dBone » 17 mar 2016, 04:27

Na pierwszej stronie tego tematu masz wszystko opisane, punkt 3.1 masz opis korekty lakieru konkretnie. Gotowej recepty nie ma generalnie, to jakich użyć środków, jak mocno ściernych i jakiej firmy zależy od tego co chcesz osiągnąć na lakierze, jaki stopień korekty Cie interesuje.
PressionLife
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 38
Rejestracja: 09 lut 2016, 14:29
Imię: Łukasz
Auto: Rover 75 2000 r
Województwo: Dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Poradnik dla początkujących - wersja rozwojowa

Postautor: PressionLife » 26 mar 2016, 19:54

PressionLife pisze:Panowie, zwracam się z prośbą do Was - jako nowy użytkownik nie mogę zrobić nowego tematu - napiszę tu, gdyż nawet gdybym mógł nie ma sensu zaśmiecania forum.

Zrozumiałem już, że nie ma sensu myć na myjniach bezdotykowych i najlepiej auto można umyć tylko i wyłącznie własnymi rękami - dwa wiadra wody i ogień - dzięki Wam, zrozumiałem.

Jako laik chciałbym spytać - widzę metod jest mycia, dużo specyfików - czy moglibyście mnie trochę nakierować, jak myć wnętrze i zewnątrz auta - tak, żeby było porządnie ?

Dopiero co przeprowadziłem się do innego miasta i jestem " na swoim " i budżet jest bardzo mocno ograniczony - niestety, aczkolwiek wierzę, że auto też da się umyć gdy ma się chwilowo parę miesięcy " kruchych finansowo"

Proszę Was, tak serdecznie, żebyście mi podpowiedzieli, co najlepiej zakupić, jakie etapy najpierw trzeba pokonać, wykonać by umyć całe auto porządnie.

Liczę na Wasze zrozumienie i chęci wytłumaczenia osobie która chce coś porządnie zrobić.

Jak to mówią " Każde auto jest piękne, nie każde auto jest czyste"

Pozdrawiam i dziękuje wszystkim chętnym za pomoc.

P.S.

Co mam ? Nic, zawsze myłem na myjniach bezdotykowych, mam parę " szmat " koszulki podarte i tyle.


Na forum doradzono mi jako początkującemu :

szampon Shiny Garage 500ml
cleaner Shiny Garage Paint Cleaner 250ml
aplikator
wosk Dodo Juice testerek Ciemny Blue Velvet

Byłem dziś we Wrocławiu na Ślężnej, porozmawiałem z gościem i powiedział mi, żebym nie brał na siłe, gdyż to środki nie są rewelacyjne.

Polecił mi, żebym spróbował kupić produkty marki Meguiars gdyż twierdzi, że są rewelacyjne.

Powiedział mi również, żebym poczytał o detalingu, poczytałem trochę ale wciąż nie rozumiem za bardzo co mi potrzebne, od czego zacząć dokładnie detaling, co kupić.

Nie mam ani jednego środka na dzień dzisiejszy, a auto całe trzeba umyć wewnątrz i w na zewnątrz.

Co sądzicie ? Polecicie jakaś lekture albo czy ktoś chętny znajdzie się porozmawiać, wytłumaczyć parę rzeczy ?

Chciałbym porządnie dbać o auto, w końcu auto to wizytówka :)
dBone
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 62
Rejestracja: 22 lut 2016, 09:48
Imię:

Poradnik dla początkujących - wersja rozwojowa

Postautor: dBone » 26 mar 2016, 20:09

Jeśli chodzi o szampon neutralny to polecam big apple. Mam, używam, jest wydajny, fajnie się pieni i w dobrej cenie można go kupić.
Cleaner to chyba najlepiej jakiś dedykowany sobie weź, jak chcesz kłaść wosk DJ to kup od nich cleaner, na pewno wosk sądzie fajnie i będzie się odpowiednio długo trzymał.

Lektura zawsze spoko, ja z każdym dniem przeglądania tego forum i innych materiałów o detailingu dowiaduję się nowych rzeczy. Czytaj dużo materiałów od dobrych detailerow - na pewno nie zaszkodzi, a wiele rzeczy się nauczysz z tego co już koledzy z branży udostępnili w sieci ze swojej wiedzy
Awatar użytkownika
pawelpp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1011
Rejestracja: 29 mar 2013, 20:08
Imię: Paweł
Auto: Cougar 2,5 V6 + Astra G 1,6
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: Stargard Szczec.

Poradnik dla początkujących - wersja rozwojowa

Postautor: pawelpp » 26 mar 2016, 20:16

Szampon możesz brać SG ale bańkę 5l. Podzielisz się z kolegą, sąsiadem...bo 0,5l drogo wychodzi i szybko ci pójdzie. A z 5ki będziesz lał na bogato.
Do wewnątrz APC i dresing ale....czytaj w odpowiednich działach. To samo plastiki zewn i opony. Czytaj i dopasuj do swoich wymagań i kieszeni.

Wróć do „Szukam pomocy”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: tomekra i 3 gości