Poradnik dla początkujących - wersja rozwojowa

Twój samochód potrzebuje opieki, ale nie wiesz, od czego zacząć ? Pisz i wklejaj zdjęcia.
pacholekck
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 45
Rejestracja: 24 lut 2014, 09:48
Imię: Piotrek
Auto: Peugeot 508
Województwo: Małopolskie
Lokalizacja: Kraków/Kielce

Poradnik dla początkujących - wersja rozwojowa

Postautor: pacholekck » 31 sie 2016, 13:05

Zmieniłem ostatnio samochód i chcę o niego zacząć porządnie dbać. W tym celu będę miał sporo pytań. Pacjent to srebrny Peugeot 508.
Na początku chcę się zająć autem z zewnątrz. Chciałbym skompletować zestaw kosmetyków w tym celu, ale najpierw chce się upewnić, że cały proces doprowadzania auta z zewnątrz do perfekcji zrozumiałem i kupie tylko potrzebne rzeczy. Poniżej wklejam etapy pracy nad samochodem, które planuje. Jest też tam kilka pytań. Bardzo proszę o odpowiedź oraz korektę, jeśli coś jest niezgodnie ze sztuką :)

1. Mycie wstępne aktywną pianą.
2. Mycie wnęk drzwi, kół, nadkoli i zakamarków.
3. Mycie na dwa wiadra.
- Czy spłukuję umyte panele wodą? Myję całe auto i dopiero płukam, czy po kilku panelach płukanie?
- Czy po tym myciu wycieram auto do sucha przed glinką?
4. Przygotowanie do glinkowania i glinkowanie.
- Usuwam smołę i asfalt. Czytałem, że dobrze nadaje się do tego nafta? Czy myję raz jeszcze elementy auta po jej użyciu przed glinkowaniem?
- Potem glinkuję całość. Czy po glince myję samochód przed polerką? Jeśli tak, to rozumiem, że potem go suszę i jest gotowy do polerki?
5. Inspekcja i korekta lakieru.
6. Cleaner.
- Czy po korekcie jest konieczny?
- Nakładamy go maszynowo?
- Może zamiast cleanera użyć na tym etapie IPA, a może i jedno i drugie?
7. Wosk
- Czy po cleanerze/IPA od razu lecimy z woskiem? W poradniku jest jeszcze wspomniane na temat politury do odżywienia lakieru. Warto?
9. Dressing (lub coś innego) do plastików, chromów, opon i felg.

Jak dostanę odpowiedzi na powyższe pytania, to w odpowiednim temacie wrzucę do oceny zestaw kosmetyków i rzeczy, które planuję zakupić.
DeepGloss
Awatar użytkownika
CZVRNY
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 26 lis 2014, 16:08
Imię: Maciej
Auto: VAG
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Poradnik dla początkujących - wersja rozwojowa

Postautor: CZVRNY » 01 paź 2016, 21:41

pacholekck pisze:Zmieniłem ostatnio samochód i chcę o niego zacząć porządnie dbać. W tym celu będę miał sporo pytań. Pacjent to srebrny Peugeot 508.
Na początku chcę się zająć autem z zewnątrz. Chciałbym skompletować zestaw kosmetyków w tym celu, ale najpierw chce się upewnić, że cały proces doprowadzania auta z zewnątrz do perfekcji zrozumiałem i kupie tylko potrzebne rzeczy. Poniżej wklejam etapy pracy nad samochodem, które planuje. Jest też tam kilka pytań. Bardzo proszę o odpowiedź oraz korektę, jeśli coś jest niezgodnie ze sztuką :)

1. Mycie wstępne aktywną pianą.
2. Mycie wnęk drzwi, kół, nadkoli i zakamarków.
3. Mycie na dwa wiadra.
- Czy spłukuję umyte panele wodą? Myję całe auto i dopiero płukam, czy po kilku panelach płukanie?
- Czy po tym myciu wycieram auto do sucha przed glinką?
4. Przygotowanie do glinkowania i glinkowanie.
- Usuwam smołę i asfalt. Czytałem, że dobrze nadaje się do tego nafta? Czy myję raz jeszcze elementy auta po jej użyciu przed glinkowaniem?
- Potem glinkuję całość. Czy po glince myję samochód przed polerką? Jeśli tak, to rozumiem, że potem go suszę i jest gotowy do polerki?
5. Inspekcja i korekta lakieru.
6. Cleaner.
- Czy po korekcie jest konieczny?
- Nakładamy go maszynowo?
- Może zamiast cleanera użyć na tym etapie IPA, a może i jedno i drugie?
7. Wosk
- Czy po cleanerze/IPA od razu lecimy z woskiem? W poradniku jest jeszcze wspomniane na temat politury do odżywienia lakieru. Warto?
9. Dressing (lub coś innego) do plastików, chromów, opon i felg.

Jak dostanę odpowiedzi na powyższe pytania, to w odpowiednim temacie wrzucę do oceny zestaw kosmetyków i rzeczy, które planuję zakupić.


Umyj cale auto i splukaj, bez zbednej filozofii. Przed glinka mozesz wytrzec do sucha, ale nie jest to konieczne, zdarzylo mi sie zapomniec lubrykantu, a wolnej butelki nie bylo, to rozrabialem w wiaderku wode z szamponem i wyciskalem na lakier - byl poslizg? Byl. Tak, po glince umyj samochod i osusz. Jesli przed glinka suchy lakier oblejesz jakims deironizatorem i czyms do smoly to glinka bedzie miala latwiej. Moze zamiast nafty uzyj jakiegos pricka czy vasco tixotrop. Tak, po korekcie uzyj jeszcze cleanera. Recznie, maszynowo, jak wolisz. Czy potrzebna politura? Tu tez, jak uwazasz, nie jest to mus. Pamietaj tez, ze nie wszystkie woski dobrze sie dogaduja z cleanerami, tzn. niektore wola jalowy lakier, tj. po cleanerze przelec lakier IPA.

Wróć do „Szukam pomocy”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: tomekra i 1 gość