Poradnik dla początkujących - wersja rozwojowa

Twój samochód potrzebuje opieki, ale nie wiesz, od czego zacząć ? Pisz i wklejaj zdjęcia.
pacholekck
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 45
Rejestracja: 24 lut 2014, 09:48
Imię: Piotrek
Auto: Peugeot 508
Województwo: Małopolskie
Lokalizacja: Kraków/Kielce

Poradnik dla początkujących - wersja rozwojowa

Postautor: pacholekck » 31 sie 2016, 13:05

Zmieniłem ostatnio samochód i chcę o niego zacząć porządnie dbać. W tym celu będę miał sporo pytań. Pacjent to srebrny Peugeot 508.
Na początku chcę się zająć autem z zewnątrz. Chciałbym skompletować zestaw kosmetyków w tym celu, ale najpierw chce się upewnić, że cały proces doprowadzania auta z zewnątrz do perfekcji zrozumiałem i kupie tylko potrzebne rzeczy. Poniżej wklejam etapy pracy nad samochodem, które planuje. Jest też tam kilka pytań. Bardzo proszę o odpowiedź oraz korektę, jeśli coś jest niezgodnie ze sztuką :)

1. Mycie wstępne aktywną pianą.
2. Mycie wnęk drzwi, kół, nadkoli i zakamarków.
3. Mycie na dwa wiadra.
- Czy spłukuję umyte panele wodą? Myję całe auto i dopiero płukam, czy po kilku panelach płukanie?
- Czy po tym myciu wycieram auto do sucha przed glinką?
4. Przygotowanie do glinkowania i glinkowanie.
- Usuwam smołę i asfalt. Czytałem, że dobrze nadaje się do tego nafta? Czy myję raz jeszcze elementy auta po jej użyciu przed glinkowaniem?
- Potem glinkuję całość. Czy po glince myję samochód przed polerką? Jeśli tak, to rozumiem, że potem go suszę i jest gotowy do polerki?
5. Inspekcja i korekta lakieru.
6. Cleaner.
- Czy po korekcie jest konieczny?
- Nakładamy go maszynowo?
- Może zamiast cleanera użyć na tym etapie IPA, a może i jedno i drugie?
7. Wosk
- Czy po cleanerze/IPA od razu lecimy z woskiem? W poradniku jest jeszcze wspomniane na temat politury do odżywienia lakieru. Warto?
9. Dressing (lub coś innego) do plastików, chromów, opon i felg.

Jak dostanę odpowiedzi na powyższe pytania, to w odpowiednim temacie wrzucę do oceny zestaw kosmetyków i rzeczy, które planuję zakupić.
Colourlock Sklep
Awatar użytkownika
CZVRNY
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 26 lis 2014, 16:08
Imię: Maciej
Auto: VAG
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Poradnik dla początkujących - wersja rozwojowa

Postautor: CZVRNY » 01 paź 2016, 21:41

pacholekck pisze:Zmieniłem ostatnio samochód i chcę o niego zacząć porządnie dbać. W tym celu będę miał sporo pytań. Pacjent to srebrny Peugeot 508.
Na początku chcę się zająć autem z zewnątrz. Chciałbym skompletować zestaw kosmetyków w tym celu, ale najpierw chce się upewnić, że cały proces doprowadzania auta z zewnątrz do perfekcji zrozumiałem i kupie tylko potrzebne rzeczy. Poniżej wklejam etapy pracy nad samochodem, które planuje. Jest też tam kilka pytań. Bardzo proszę o odpowiedź oraz korektę, jeśli coś jest niezgodnie ze sztuką :)

1. Mycie wstępne aktywną pianą.
2. Mycie wnęk drzwi, kół, nadkoli i zakamarków.
3. Mycie na dwa wiadra.
- Czy spłukuję umyte panele wodą? Myję całe auto i dopiero płukam, czy po kilku panelach płukanie?
- Czy po tym myciu wycieram auto do sucha przed glinką?
4. Przygotowanie do glinkowania i glinkowanie.
- Usuwam smołę i asfalt. Czytałem, że dobrze nadaje się do tego nafta? Czy myję raz jeszcze elementy auta po jej użyciu przed glinkowaniem?
- Potem glinkuję całość. Czy po glince myję samochód przed polerką? Jeśli tak, to rozumiem, że potem go suszę i jest gotowy do polerki?
5. Inspekcja i korekta lakieru.
6. Cleaner.
- Czy po korekcie jest konieczny?
- Nakładamy go maszynowo?
- Może zamiast cleanera użyć na tym etapie IPA, a może i jedno i drugie?
7. Wosk
- Czy po cleanerze/IPA od razu lecimy z woskiem? W poradniku jest jeszcze wspomniane na temat politury do odżywienia lakieru. Warto?
9. Dressing (lub coś innego) do plastików, chromów, opon i felg.

Jak dostanę odpowiedzi na powyższe pytania, to w odpowiednim temacie wrzucę do oceny zestaw kosmetyków i rzeczy, które planuję zakupić.


Umyj cale auto i splukaj, bez zbednej filozofii. Przed glinka mozesz wytrzec do sucha, ale nie jest to konieczne, zdarzylo mi sie zapomniec lubrykantu, a wolnej butelki nie bylo, to rozrabialem w wiaderku wode z szamponem i wyciskalem na lakier - byl poslizg? Byl. Tak, po glince umyj samochod i osusz. Jesli przed glinka suchy lakier oblejesz jakims deironizatorem i czyms do smoly to glinka bedzie miala latwiej. Moze zamiast nafty uzyj jakiegos pricka czy vasco tixotrop. Tak, po korekcie uzyj jeszcze cleanera. Recznie, maszynowo, jak wolisz. Czy potrzebna politura? Tu tez, jak uwazasz, nie jest to mus. Pamietaj tez, ze nie wszystkie woski dobrze sie dogaduja z cleanerami, tzn. niektore wola jalowy lakier, tj. po cleanerze przelec lakier IPA.
Ramelov
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 04 mar 2017, 12:22
Imię:
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: śląsk

Poradnik dla początkujących - wersja rozwojowa

Postautor: Ramelov » 04 mar 2017, 12:31

CZESC. Mam ciemny lakier samochodu i nie chce byc ciemny z doborem kosmetykow :)

czy robie wlasciwe kroki ? prosze o porade 10 przykazań:
1.mycie wstepne piana
2. splukanie
3. mycie zasadnicze
4. splukanie
5. glinkowanie
6. cleaner dodo juice lime crime
7.Ipa
8. poorboys' black hole politura
9. wosk dodo juice purple haze
10.QD shiny garage MORNING DEW


Czy to są wlasciwe kroki ? :)
Awatar użytkownika
Arkeolowy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 288
Rejestracja: 24 lut 2016, 20:37
Imię: Adam
Auto: Honda Civic VI 2001
Województwo: Kujawsko-Pomorskie

Poradnik dla początkujących - wersja rozwojowa

Postautor: Arkeolowy » 04 mar 2017, 12:56

dekontaminacja przed glinkowaniem
Ramelov
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 04 mar 2017, 12:22
Imię:
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: śląsk

Poradnik dla początkujących - wersja rozwojowa

Postautor: Ramelov » 04 mar 2017, 13:29

dziekuje arkelowy, jakie kosmetyki dobrac do dekantaminacji?
Awatar użytkownika
Arkeolowy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 288
Rejestracja: 24 lut 2016, 20:37
Imię: Adam
Auto: Honda Civic VI 2001
Województwo: Kujawsko-Pomorskie

Poradnik dla początkujących - wersja rozwojowa

Postautor: Arkeolowy » 04 mar 2017, 13:32

Deironizer do lakieru może być zielona Tuga, ADBL Vampire Liquid albo Good Stuff deironizer do tego jakiś Prickbort na odsmolenie i po tym możesz spłukać i jechać z glinką
Ramelov
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 04 mar 2017, 12:22
Imię:
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: śląsk

Poradnik dla początkujących - wersja rozwojowa

Postautor: Ramelov » 04 mar 2017, 13:45

a alu teufel spezial ?
Awatar użytkownika
Arkeolowy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 288
Rejestracja: 24 lut 2016, 20:37
Imię: Adam
Auto: Honda Civic VI 2001
Województwo: Kujawsko-Pomorskie

Poradnik dla początkujących - wersja rozwojowa

Postautor: Arkeolowy » 04 mar 2017, 13:47

Tak, czyli zielona Tuga i do lakieru i do felg się nada. ( Tuga jest bardziej bezpieczna - zasada, w sensie jak masz jakiś wosk to nie podjada)

Chyba, że masz jakiegoś szczura to polecam kwas od ExceDe Wheel cleaner (ale przy codziennym myciu jak masz zabezpieczone felgi to skróci żywotność)
Ramelov
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 04 mar 2017, 12:22
Imię:
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: śląsk

Poradnik dla początkujących - wersja rozwojowa

Postautor: Ramelov » 04 mar 2017, 16:00

Czyli teufel spezial do lakieru tez tak?

Jaki preparat używać do felg jeśli aluminiowe felgi po myciu nasmarowalem fk hitemp 1000 i żeby mi nie zmylo wosku z felg?
Awatar użytkownika
Arkeolowy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 288
Rejestracja: 24 lut 2016, 20:37
Imię: Adam
Auto: Honda Civic VI 2001
Województwo: Kujawsko-Pomorskie

Poradnik dla początkujących - wersja rozwojowa

Postautor: Arkeolowy » 04 mar 2017, 16:05

Tuga zielona teuefel spezial, czerwona to kwas
pientaa
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 25 sty 2017, 12:25
Imię: Maciek
Auto: Saab 9-3
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Katowice

Poradnik dla początkujących - wersja rozwojowa

Postautor: pientaa » 05 mar 2017, 19:32

Jako początkujący w temacie własnoręcznego detailingu chciałbym zasięgnąć rady:
Letnie felgi będę zabezpieczał najpewniej 4nano Rim Protect, czy do przygotowania felg pod tą powłokę wystarczy:
1.Umyć Vampire Liqid
2.Użyć TarX od CarPro
3. IPA
4. Powłoka

Czy trzeba używać glinki ? Czy coś jeszcze powinienem zrobić?
Awatar użytkownika
Arkeolowy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 288
Rejestracja: 24 lut 2016, 20:37
Imię: Adam
Auto: Honda Civic VI 2001
Województwo: Kujawsko-Pomorskie

Poradnik dla początkujących - wersja rozwojowa

Postautor: Arkeolowy » 05 mar 2017, 19:35

IPA nie przygotuje Ci pod powłokę tak samo jak ADBL Wipe Out czy moim zdaniem najlepszy GTechniq Panel Wipe
pientaa
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 25 sty 2017, 12:25
Imię: Maciek
Auto: Saab 9-3
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Katowice

Poradnik dla początkujących - wersja rozwojowa

Postautor: pientaa » 05 mar 2017, 20:19

OK, coś zakupię zatem. A co z glinkowaniem felg? W większości opisów z procesu zabezpieczania felg, o glinkowaniu nie było mowy...
Awatar użytkownika
Arkeolowy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 288
Rejestracja: 24 lut 2016, 20:37
Imię: Adam
Auto: Honda Civic VI 2001
Województwo: Kujawsko-Pomorskie

Poradnik dla początkujących - wersja rozwojowa

Postautor: Arkeolowy » 05 mar 2017, 20:24

ja zawsze robię tak przed powłoką odsmolenie -> piana -> spłukuje te 2 produkty -> rzucam deironizer (np. Tuga/Vampire Liquid) > Glinkuję -> Panel Wipe -> Powłoka
Kameleon340
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 06 mar 2017, 17:07
Imię:

Poradnik dla początkujących - wersja rozwojowa

Postautor: Kameleon340 » 06 mar 2017, 17:25

Witam. Czy po polerowaniu pastą 3m fast cut (zielony korek) przed przejściem do następnego etapu (żółty korek) używam IPA w celu usunięcia pozostałości po paście czy przecieram suchą mikrofibrą bez ipa?

Wróć do „Szukam pomocy”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości