Poradnik dla początkujących - wersja rozwojowa

Twój samochód potrzebuje opieki, ale nie wiesz, od czego zacząć ? Pisz i wklejaj zdjęcia.
Awatar użytkownika
Wenega
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 132
Rejestracja: 10 wrz 2015, 12:15
Imię:
Województwo: Dolnośląskie
Lokalizacja: Oleśnica

Poradnik dla początkujących - wersja rozwojowa

Postautor: Wenega » 12 kwie 2016, 11:23

dla niemowlaków :D
WaxitCar
dBone
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 62
Rejestracja: 22 lut 2016, 09:48
Imię:

Poradnik dla początkujących - wersja rozwojowa

Postautor: dBone » 12 kwie 2016, 12:07

Ja akurat mam dedykowany (chyba microfiber restore, nie pamiętam dokładnie) ale szukaj coś dla niemowlaków albo alergików. Tak czy inaczej czytaj etykiety bo to różnie bywa z tym "bezdetergentowym" w nazwie.

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka
si-bol
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 22 lut 2016, 17:15
Imię:

Poradnik dla początkujących - wersja rozwojowa

Postautor: si-bol » 13 kwie 2016, 12:18

Chciałbym zapytać jak wygląda kwestia wygrzewania wosku, ile min. musi to trwać (Użyty będzie Fusso 12 Coat)? Niestety nie mam garażu, a pogoda na zewnątrz oscyluje w temp. 11-15'C
Rutakus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: 05 paź 2013, 13:13
Imię: Patryk
Auto: Seat Ibiza 2001
Lokalizacja: Zgierz

Poradnik dla początkujących - wersja rozwojowa

Postautor: Rutakus » 17 kwie 2016, 16:39

Czyli jak to jest bo nie bardzo kumam preparat do usuwania smoły nakładam na suche auto przed myciem zasadniczym czy po? oczywiście będę glinkował lakier:)

A i jak to jest z glinkowaniem szyb, jakaś inna zasada czy standardowo coś na poślizg i do przodu?
verul
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 22 lut 2016, 15:19
Imię:

Poradnik dla początkujących - wersja rozwojowa

Postautor: verul » 07 cze 2016, 11:03

Rutakus pisze:Czyli jak to jest bo nie bardzo kumam preparat do usuwania smoły nakładam na suche auto przed myciem zasadniczym czy po? oczywiście będę glinkował lakier:)

A i jak to jest z glinkowaniem szyb, jakaś inna zasada czy standardowo coś na poślizg i do przodu?

Piana -> Mycie zasadnicze -> wycieranie do sucha -> usuwanie smoly -> mycie -> suszenie -> deironizacja -> splukiwanie -> glinkowanie -> cleaner -> wosk

Tak to widze, ale moze cos wcisnalem niepotrzebnie ;)
Rutakus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: 05 paź 2013, 13:13
Imię: Patryk
Auto: Seat Ibiza 2001
Lokalizacja: Zgierz

Poradnik dla początkujących - wersja rozwojowa

Postautor: Rutakus » 07 cze 2016, 11:13

Ja jestem właśnie w trakcie prac, już na cleanerze :ad: zrobiłem wszystko po swojemu i jest dobrze :acute:
PressionLife
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 42
Rejestracja: 09 lut 2016, 14:29
Imię: Łukasz
Auto: Rover 75 2000 r
Województwo: Dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Poradnik dla początkujących - wersja rozwojowa

Postautor: PressionLife » 21 cze 2016, 21:40

Pomyliłem tematy :X
Awatar użytkownika
michulek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 203
Rejestracja: 21 sty 2016, 19:43
Imię: Michał
Auto: Seat Leon 2008
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Poradnik dla początkujących - wersja rozwojowa

Postautor: michulek » 21 cze 2016, 21:41

Jedziesz wcześniej rano lub późnym wieczorem z wiadrami i całym sprzętem i myjesz


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Montresorr
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 16 maja 2016, 15:24
Imię:

Poradnik dla początkujących - wersja rozwojowa

Postautor: Montresorr » 24 cze 2016, 13:54

verul pisze:
Rutakus pisze:Czyli jak to jest bo nie bardzo kumam preparat do usuwania smoły nakładam na suche auto przed myciem zasadniczym czy po? oczywiście będę glinkował lakier:)

A i jak to jest z glinkowaniem szyb, jakaś inna zasada czy standardowo coś na poślizg i do przodu?

Piana -> Mycie zasadnicze -> wycieranie do sucha -> usuwanie smoly -> mycie -> suszenie -> deironizacja -> splukiwanie -> glinkowanie -> cleaner -> wosk

Tak to widze, ale moze cos wcisnalem niepotrzebnie ;)

Po glinkowaniu też przydałoby się umyć i wysuszyć, jeżeli już tak szczegółowo ;)
SpeedwayFan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 41
Rejestracja: 05 lip 2016, 15:49
Imię: Karol
Auto: Dacia Sandero stepway 2014
Województwo: Śląskie

Poradnik dla początkujących - wersja rozwojowa

Postautor: SpeedwayFan » 05 lip 2016, 20:01

si-bol pisze:Chciałbym zapytać jak wygląda kwestia wygrzewania wosku, ile min. musi to trwać (Użyty będzie Fusso 12 Coat)? Niestety nie mam garażu, a pogoda na zewnątrz oscyluje w temp. 11-15'C



Specem nie jestem bo jestem tutaj nowy ale kiedyś jak robiłem przy fusso to nie wygrzebałem tylko czekałem aż zrobi się mgiełka i polerowalem fibrą wygrzewa się woski naturalne żeby puscily olejki i się "spocil" a fusso to typowy syntetyk.
Awatar użytkownika
RAQnio
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 06 gru 2015, 11:50
Imię: Michał
Auto: Seat Leon
Województwo: Śląskie

Poradnik dla początkujących - wersja rozwojowa

Postautor: RAQnio » 23 lip 2016, 17:24

Witam. Jako, że nie udzielam się często na forum, a co za tym idzie nie mogę zakładać jeszcze nowych tematów piszę tutaj.
Potrzebuję porady.
Mój leon po raz kolejny wymaga korekty (co prawda nie takiej jak za pierwszym razem, ale jednak). Kolor LC9Z czyli czarna perła. Przy pierwszej korekcie systemem 3M jako początkujący "domowy detailer" dość ostro potraktowałem lakier (matowanie wodnym 2500, zielony 3M, żółty 3M, niebieski 3M i wosk Coli 476c). Niestety po dwóch latach codziennej jazdy, parkowaniu na parkingu pod marketem (jedyny parking u mnie pod firmą gdzie auto stoi przez cały dzień) oraz na samym początku kiepskim obchodzeniu się z lakierem powstały zarysowania, otarcia i jakieś tam zamatowienia. Jako, że z czasem nabierając jakiegoś tam doświadczenia starałem się dbać o ten lakier jak najlepiej i w miarę moich możliwości to teraz jest już o wiele lepiej. Na początku sezonu "przeleciałem" całe auto Megsem UC co ściągnęło większość problemów, ale dużo zarysowań, które są widoczne pod odpowiednim kątem i światłem. Chciałbym, żeby mój lakier znowu wyglądał tak jak trzy lata temu (idealne lustro), ale dzisiaj pomierzyłem auto miernikiem i na nie których elementach zostało ok 90 mikronów czyli kiepsko :/
Na przyszły rok (na zimę) planuje malowanie, ale chciałbym ten rok jeszcze objeździć.
Materiały jakimi dysponuje i z których korzystam do korekt, polerek itd.
Pasty:
Menzerna 400, 2500, 3000 i 3in1
Meguiars Ultimate Compound
Pady:
Flexipads pomarańczowy i żółty
3M żółty
Boll Pomarańczowy karbowany, czarny karbowany.
Glaze:
Poorboy's Black Hole
IPA Tenzi i Odtłuszczacz sylikonowy i glinka
Wosk:
Coli 476c

Myślałem żeby zrobić to tak:
Glinka, M2500 na pomarańczowym Flexi ściągnąć tyle ile się da bo na M400 boje się, że już za późno. Potem poprawić 3in1 na żółtym Flexi, IPA, PB BH na czarnego Boll'a i maszynowo wypracować i na to po godzinie jedna warstwa coli i po nocy w garażu druga warstwa. Czy coś z tego wyjdzie czy jednak skorzystać z innej kombinacji?
Zaznaczam, że nie chcę inwestować w inne środki ponieważ z tych korzystam od dłuższego czasu i że tak powiem jestem z nimi już oswojony ;)
Na co dzień pielęgnacja wygląda tak:
W tygodniu mycie bezdotykowe (Pianownica Epoca + piana Shine Garage neutral PH) i suszenie naturalne (autostrada i szybkie przewietrzanie), a w weekend mycie normalne, aktywna piana spłukanie, szampon NXT myjka z MF wiadro z separatorem (nie hejtujcie wiem, ze mycie na jedo wiadro to nie mycie, ale takie mam warunki) spłukanie, wytarcie do sucha ręcznikiem i detailer (Gold Class od Megsa lub SC Mornig Dew, zależy co akurat wrzucę do bagażnika).
Bardzo proszę o poradę, bo nie chciałbym czegoś spier... zepsuć bo tak jak piszę jeszcze rok muszę jakoś objeździć, a już nie mogę patrzeć na ten lakier :/
taaatooo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 16 sie 2016, 14:52
Imię:

Poradnik dla początkujących - wersja rozwojowa

Postautor: taaatooo » 16 sie 2016, 15:13

EXCEDE pisze:Proponuję w punkcie 1.1 zmienić film na nasz w którym pokazane są wszystkie etapy mycia pianą atywną:


witam, wizualnie postępuję dokładnie jak na powyższym filmie pokazano, a nie jestem w stanie uzyskać efektu śnieżnej piany. Czy ktoś z Was byłby tak miły i pomógł mi rozwiązać tą zagadkę :?:

Korzystam z myjki ciśnieniowej Karcher K5 Premium oraz z pianownicy Karcher FJ6.
Aktywna piana - ValetPRO Advanced Neutral Snow Foam.
Piana rozcieńczona w letniej wodzie w stosunku 1:30 (20 ml piany na 600 ml wody).
Efekt jaki udało mi się uzyskać to minimalna ledwo widoczna piana, która momentalnie spływa (po 30 sek w zasadzie nie było jej na samochodzie).
P.S. Przed spryskaniem pianą, spłukałem samochód wodą z dużego brudu.

Z góry dziękuję za pomoc :)
Awatar użytkownika
Libero
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 164
Rejestracja: 27 kwie 2016, 19:54
Imię: Michał
Auto: MB CLK 200K 00r.
Województwo: Podlaskie

Poradnik dla początkujących - wersja rozwojowa

Postautor: Libero » 16 sie 2016, 19:57

A jak masz w tym filmiku na samym początku? Stosujemy pianę na suche auto. Możliwe że rozrzedziłeś pianę i spłyneła z mokrego auta. Musisz pokombinować z ustawieniami pianownicy.
Awatar użytkownika
Tommy Lee
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 921
Rejestracja: 04 maja 2014, 16:45
Imię: Tomek
Auto: Golf Mk1 Golf Mk4

Poradnik dla początkujących - wersja rozwojowa

Postautor: Tommy Lee » 16 sie 2016, 20:10

taaatooo pisze:
EXCEDE pisze:witam, wizualnie postępuję dokładnie jak na powyższym filmie pokazano, a nie jestem w stanie uzyskać efektu śnieżnej piany. Czy ktoś z Was byłby tak miły i pomógł mi rozwiązać tą zagadkę :?:

Korzystam z myjki ciśnieniowej Karcher K5 Premium oraz z pianownicy Karcher FJ6.
Aktywna piana - ValetPRO Advanced Neutral Snow Foam.
Piana rozcieńczona w letniej wodzie w stosunku 1:30 (20 ml piany na 600 ml wody).
Efekt jaki udało mi się uzyskać to minimalna ledwo widoczna piana, która momentalnie spływa (po 30 sek w zasadzie nie było jej na samochodzie).
P.S. Przed spryskaniem pianą, spłukałem samochód wodą z dużego brudu.

Z góry dziękuję za pomoc :)


Po pierwsze na filmiku użyta jest inna pianownica, a po drugie robisz za duże rozcieńczenie. Takie jak Ty robisz to możesz używać do pianownicy ręcznej. Stosuj rozcieńczenie w przedziale między 1:3 do 1:10 (musisz wypróbować rożne stężenia i próbować kręcić pokrętłem podającym roztwór bo przecież myjka i tak go dodatkowo rozcieńcza) no i zacznij rozglądać się za pianownica typu PA
Awatar użytkownika
zent
Posty: 82
Rejestracja: 31 sie 2010, 12:42
Imię: tomasz
Auto: BMW 330i touring m-pakiet, 2002r
Lokalizacja: małopolska

Poradnik dla początkujących - wersja rozwojowa

Postautor: zent » 16 sie 2016, 20:13

Też mam ten problem. 1:3 proporcja raczej zmyje wosk mimo, że to valetpro ...

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka
czarna skromnisia

Wróć do „Szukam pomocy”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości