Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku życzy administracja forum.

V40 - The Wagon Is Back

Pokaż swój blask - projekty wyróżniające się spośród innych relacji detailingowych.
Awatar użytkownika
gigus97
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 02 maja 2016, 18:36
Imię: Paweł
Auto: Honda Civic VII Si
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Trzcianka

V40 - The Wagon Is Back

Postautor: gigus97 » 30 maja 2016, 19:29

Naprawdę brakuje słów, żeby opisać to wszystko co robisz przy aucie. Ogromny szacun za te wszystkie wykonane prace, poważnie szczena opada. I oby tak dalej, będę śledził temat :) aż nie mogę doczekać się następnej fotorelacji :)
Detailer - 4
Awatar użytkownika
Pan Miyagi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: 21 lis 2012, 00:17
Imię: Szymon
Auto: V40, CC
Lokalizacja: Kraków

V40 - The Wagon Is Back

Postautor: Pan Miyagi » 22 paź 2016, 04:19

Elo,

Dzięki za przeniesienie tematu w to zacne miejsce na forum. Dawno nie było update'a to prawda. Nie, nie dlatego że nic się nie działo. Przeciwnie. Wrażeń było w nadmiarze. Nie będę się rozwodził nad tym co zostało zrobione w przeciągu ostatnich 8 miesięcy - zobaczycie na zdjęciach. Uprzedzę od razu pytania, tak szukałem góry silnika. Nie, nie polecam lakierowania proszkowego pokrywy zaworów w przypadku gdy trzyma ona wałki rozrządu. Skończyło się jak skończyło, jest nauka z rozszerzalności cieplnej metali.
Plan roczny wyrobiłem w 100%, przy budżecie przekroczonym praktycznie o 100% w stosunku do tego co pierwotnie zakładałem więc egzamin z planowania oblany. Śmiem pokusić się o nieskromne stwierdzenie, że obecnie to najlepiej odrestaurowana V40 na świecie, przy czym najlepiej nie oznacza że ma najdroższy felunek czy najwięcej kuca, tylko że tak wiele i z taką dbałością o szczegóły zostało przy niej zrobione. Przy tej okazji zrobiłem też przegląd i podsumowanie wszystkich prac od początku, oczywiście pominąłem różne nieudane podejścia gdy ponosiło mnie za bardzo albo nie miałem pojęcia jak coś porządnie ugryźć. Efekty oceńcie sami, enjoy!

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wnętrze:
- nowa tapicerka skórzana, oryginalna skóra Bentley, zmiana kroju, oklejenie skórą słupków środkowych i tylnych, dywaniki na zamówienie-nawiązujące do tapicerki, podłoga bagażnika i tylna półka oklejone skórą
- wymiana wszystkich pasów bezpieczeństwa na nowe, przeszte fabrycznie zgodnie z oryginałem - na zamówienie (nie kupione w aso)
- zapięcia pasów obszyte skórą
- gaśnica w skórzanej kaburze
- swap poduszki powietrznej na tą z modelu S60
- nowe porętła klimatyzacji (ASO) i pozostałe przełączniki
- swap radia na max ori HU-1205
- dołożony ori subwoofer
- dołożone ramki zegarów ori z chromowanymi obwódkami
- maty grzewcze foteli wymienione na nowe
- nowe mocowania zagłówków (wewnątrz foteli, stare miały luzy i zgłówki się tłukły)
- dołożone głośniki Hertz 130mm (tylne słupki)
- swap dekorów wnętrza na te z pakietu chrom (poza listwami drzwi)
- podstopnica na zamówienie, lakier proszkowy
- dołożone ori zagłówki dzielone na tył
- listwy progowe z przedlifta chrom + lakierowanie pod kolor plastików z rocznika 2003
- lakierowanie porysowanych plastików wnętrza
- ori cupholder przedni i tylny
- wygłuszenie drzwi matami
- nowe osłony prowadnic foteli
- wymiana i konserwacja wszystkich uszczelek drzwi

Na zewnątrz + mechanika:
- kompletny remont i wymiana wszystkich elementów zawieszenia wraz z piaskowaniem i lakierowaniem proszkowym wahaczy i innych elementów
- tylna belka zderzaka piasek i proszek
- gwint KW
- konserwacja podwozia + wspawanie wzmocnień w miejscu oryginalnych miejsc na podnośnik
- lakierowanie całościowe samochodu wraz z wnękami (w takim samym kolorze jak oryginalne była karoseria - Volvo Virtual Blue)
- częściowy wetsand i pełna korekta lakieru wraz z zabezpieczeniem ceramiką
- dokładki tylnego zderzaka z przedlifta zaadaptowane do poliftowego zderzaka i polakierowane pod kolor (masa klejąca, szpachla, rzeźba)
- nowe siłowniki maski i bagażnika, polakierowane pod kolor komory
- dołożony ori spoiler
- lakierowanie dokładek bocznych pod kolor nadwozia
- dołożone relingi, polakierowane w matowy antracyt
- lakierowanie podszybia, okiennic i listew dachowych w czarny mat
- wymiana anetny na płetwę z modelu V70
- renowacja - lakierowanie tworzywianych nadkoli w czarny półmat
- ramiona wycieraczek piasek i proszek
- lakierowanie komory silnika w kolor z palety Maserati, renowacja zdemontowanych podzespołów (lakierowanie kolektora ssącego, pokrywy zaworów, plastików, renowacja serwa, wymiana wszystkich śrub, urwanych spinek i mocowań itd.) + delikatny wizualny lifting komory, zabezpieczenie komory powłoką ceramiczną
- nowa izolacja wiązek silnika i nowe peszle
- wymiana zużytych elementów pedału sprzęgła (nastała cisza)
- wymiana koła zmiennych faz rozrządu
- wymiana termostatu
- wygłuszenie maski uszyte na nowo
- nowy osuszacz klimatyzacji
- nowy czujnik zmiennych faz
- zamek maski i bagażnika piasek i proszek
- nowe manszety przekładni kierowniczej
- nowa chłodnica klimy i wody
- nowe poduszki silnika i skrzyni
- nowe uszczelnienia silniczka krokowego, przepustnicy, kolektora ssącego
- planowanie głowicy, wymiana uszczelniaczy zaworowych, regulacja luzów
- nowy akumulator
- żarniki ksenonowe
- wymiana sprzęgła, wysprzęglika i dwumasa na nowy, nowy olej skrzynia, wymiana uszczelnień
- pełna konserwacja zacisków, wymiana uszczelnień, odpowietrzników, piasek i proszek
- osłony tarcz hamulcowych przód i tył - piaskowanie i proszek
- tarcze wentylowane nawiercane, przód Zimmermann, tył Rottinger
- nowe czujniki ABS
- Felgi JR16 18" 8,5 z oponami Falken 205/40 + pierścienie w kolorze komory silnika, kolor felg taki jak komora silnika i bagażnik dachowy, skrócenie przegubów odpowiednio do parametrów felg
- nowe szpilki wszystkich kół
- dystanse przód 5 mm, tył 10mm
- wymiana wszystkich łożysk na SKF
- wymiana wszystkich przewodów hamulcowych
- obrysówki zmienione na białe
- led w obrysówkach
- nowe halogeny, oklejone żółtą folią
- demontaż i czyszczenie przednich reflektorów
- wnętrza reflektorów z wersji black + chromowanie próżniowe
- nowa przednia szyba
- wymiana ograniczników drzwi
- korek wlewu oleju aluminiowy wg. własnego projektu wykonany na zamówienie
- wydech stal nierdzewna
- śruby błotników SKUNK
- czarna siatka - wypełnienie seryjnych otworów w zderzaku
- nowe elementy ozdobne chrom - listwa bagażnika i osłona zamka bagażnika, klamki przód
- rygle drzwi piasek i proszek
- polerowanie tylnej szyby
- wymiana emblematów na nowe
- nakrętki kół D1 Spec
- stelaż dachowy Thule Wingbar Edge i bagażnik polakierowany w kolor felg i komory silnika (paleta Maserati)
- chromowane klucze do regulacji gwintu
- chromowanie śrub osłon górnych silnika
- nowe listwy zgarniające szyb

+dziesiątki innych rzeczy o których pewnie zapomniałem

Plany:
- adaptacja turbiny lub kompresora + intercooler
- car audio
- podsufitka alcantara

Dodane po 1 godzinie 33 minutach 3 sekundach:
aa no i zapraszam do polubienia:
https://www.facebook.com/thewagonisback/
Awatar użytkownika
Borys-Tech
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 157
Rejestracja: 04 cze 2013, 18:16
Imię: Bartek
Auto: Fiat Bravo II
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

V40 - The Wagon Is Back

Postautor: Borys-Tech » 22 paź 2016, 05:13

Grube mody i efekt naprawdę jest świetny. Jedyne co mnie dziwi to że miałeś wyjęty silnik i masz w planach turbo to czemu od razu nie wkładałeś tego T4 czy jak to się zwie (chodzi mi o to 2.0 turbo 200KM).
Awatar użytkownika
rygryss
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 95
Rejestracja: 10 cze 2016, 21:26
Imię: Tygrys
Auto: volvo&opel
Województwo: Łódzkie

V40 - The Wagon Is Back

Postautor: rygryss » 22 paź 2016, 06:42

Borys-Tech pisze:Przejdź do cytowanego posta chodzi mi o to 2.0 turbo 200KM

lepszym rozwiązaniem jest 1.9 T4


brak słów, dojechane perfekcyjnie :good:

jedynym druciarstwem jest poprowadzony przewód hamulcowy, który ociera się o inne przewody :thumbdown:
Awatar użytkownika
kamilgt
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5332
Rejestracja: 12 maja 2011, 17:31
Imię: kamil
Lokalizacja: WWL

V40 - The Wagon Is Back

Postautor: kamilgt » 22 paź 2016, 07:12

Wnętrze sto razy lepsze od poprzedniego kolorowego :good: :good: :good: :good: :good: z zewnątrz też ładne chromiki ;) tylko halogeny mogłyby być białe.

Jak możesz to podrzuć namiar na pasy z ceną ;)
Bastek1980
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 79
Rejestracja: 11 sie 2013, 16:19
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Krosno

V40 - The Wagon Is Back

Postautor: Bastek1980 » 22 paź 2016, 09:25

Tapicerka, jak z resztą całe auto kozak! Pokusiłbym się jeszcze o obszycie deski rozdzielczej ;)
czech4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 31
Rejestracja: 22 sie 2016, 16:19
Imię:

V40 - The Wagon Is Back

Postautor: czech4 » 22 paź 2016, 09:29

Pasjonat ;)
Awatar użytkownika
Pavlik
Posty: 1967
Rejestracja: 10 lip 2010, 11:51
Imię: Paweł
Lokalizacja: WWL

V40 - The Wagon Is Back

Postautor: Pavlik » 22 paź 2016, 10:34

czech4 pisze:Pasjonat ;)

To już pod koneserkę podchodzi ;) Jedno wiem na pewno...Szymon to najbardziej świrnięty koleś na punkcie V40...na punkcie modelu, który wg koneserki jest tzw. kundlem i nie jest klasyfikowany jako prawowity członek rodziny. Sam kiedyś jeździłem S40 w tej budzie i szczerze nie rozumiem tej klasyfikacji, bo autko jest bardzo przyjemne i wciąż się podoba. Szkoda tylko, że jest modelem, który powoli zaczyna gnić i być częstym widokiem w punkcie recyklingu :( Na prawdę, trzeba mieć wiele samozaparcia i kochać to autko aby pakować w niego tyle czasu, energii o $$$ nie będę wspominać...hobby nie da się wycenić ;)
Szymon...czy już czas na wycieczkę i zdjęcia w tym miejscu: http://de.academic.ru/pictures/dewiki/8 ... eum_TB.jpg
Awatar użytkownika
SSN774
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 56
Rejestracja: 28 sty 2014, 13:00
Imię: Wojtek
Auto: S60
Województwo: Łódzkie
Lokalizacja: Łódź

V40 - The Wagon Is Back

Postautor: SSN774 » 22 paź 2016, 11:42

To nie jest hobby, to obsesja, graty wytrwałości i nie powiem chciałbym móc swoje tak odrodzić :)
Awatar użytkownika
Pan Miyagi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: 21 lis 2012, 00:17
Imię: Szymon
Auto: V40, CC
Lokalizacja: Kraków

V40 - The Wagon Is Back

Postautor: Pan Miyagi » 22 paź 2016, 12:14

Pavlik, wycieczka jest w planach ;)
Kamilgt - wysłałem namiary przez PW
co do silnika, to powiem tak - budżet nie był z gumy, poza tym nie chcę swapować tylko coś pomodzić - jak to ja :)
Awatar użytkownika
keza
Posty: 29
Rejestracja: 13 paź 2014, 08:56
Imię: Mariusz
Auto: CITROEN XSARA PICASSO 2007
Lokalizacja: Sokolniki

V40 - The Wagon Is Back

Postautor: keza » 22 paź 2016, 12:40

Brak słów aby opisać powalający efekt prac wykonanych w tym projekcie - krótko mistrzostwo i szacun :good: :good: :good: :good:

Ten oplot który masz założony na przewodach układu chłodzenia to gdzie kupiłeś?
Awatar użytkownika
booohal
Posty: 1910
Rejestracja: 17 wrz 2011, 18:27
Imię: Krzyś
Auto: 2 x Galant 2,5V6
Województwo: Łódzkie
Lokalizacja: ELW/ESI

V40 - The Wagon Is Back

Postautor: booohal » 22 paź 2016, 16:27

Wielki szacunek! :good:
Robisz sam czy z Piotrkiem?
Oświetlenie LED DIY - zrobię, pomogę - pisać PW :)
Awatar użytkownika
kicaj
Posty: 117
Rejestracja: 28 lut 2011, 09:12
Imię: Wojciech
Auto: AR 147
Lokalizacja: Łódź

V40 - The Wagon Is Back

Postautor: kicaj » 22 paź 2016, 17:44

To juz szalenstwo!

Zmieniłbym tylko jedno. Ciezarki klejone na felgach dalbym białe. Gdzies takie mam i jesli chcesz moge Ci wyslac paczkę ;)
Bo utrata życia nie jest wcale najgorszą rzeczą, jaka może spotkać człowieka. Najgorsza jest utrata tego, po co się żyje.

Nesbo
Awatar użytkownika
Pan Miyagi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: 21 lis 2012, 00:17
Imię: Szymon
Auto: V40, CC
Lokalizacja: Kraków

V40 - The Wagon Is Back

Postautor: Pan Miyagi » 22 paź 2016, 19:19

Ciężarki na felgach są pod kolor felgi :)

W tym roku, po zakończeniu wszystkich prac mechanicznych i zmianie tapicerki - w ruch poszedł papier i zrobiłem wetsand elementów z których byłem niezadowolony czyli dach i maska. Korektę w tym roku robił akurat Piotrek, ja przygotowałem auto, potem on przejął temat a pod koniec wpadłem pomóc i położyłem sobie ceramikę i poskładałem wszystko.
C0rvette
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 111
Rejestracja: 21 gru 2015, 20:32
Imię: Wojtke
Auto: Audi a4 b5
Województwo: Lubelskie
Lokalizacja: Lublin

V40 - The Wagon Is Back

Postautor: C0rvette » 22 paź 2016, 20:10

Wnętrze :good: :good: :good:

Wróć do „Pokaż swój blask - najlepsze projekty”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości