Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku życzy administracja forum.

V40 - The Wagon Is Back

Pokaż swój blask - projekty wyróżniające się spośród innych relacji detailingowych.
Awatar użytkownika
Pan Miyagi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: 21 lis 2012, 00:17
Imię: Szymon
Auto: V40, CC
Lokalizacja: Kraków

V40 - The Wagon Is Back

Postautor: Pan Miyagi » 17 paź 2013, 08:37

Patrząc wstecz nigdy bym nie powiedział, że motoryzacyjnego bakcyla złapię aż tak bardzo. Samochód zawsze był dla mnie czymś więcej niż przedmiotem codziennego użytku, ale dopiero niedawno (bo 2 lata to jeśli chodzi o realizację pasji niewiele) „choroba” się nasiliła i poszła dwutorowo: detailing i delikatne modyfikacje (tuning to za duże słowo).

Dzięki zapaleńcom z polskich i zagranicznych forów zrozumiałem, że:
a) seryjne auta są nudne
b) turtle wax i „szprej” do opon to zdecydowanie za mało i to niewłaściwa droga jeśli chodzi o pielęgnację swoich 4 kółek
c) nie ma takich rzeczy, których nie można by przy aucie zrobić.

Jako zagorzały wielbiciel marki Volvo postanowiłem tchnąć nowe życie w kupioną na wiosnę 2012 r. V40-stkę w metalicznym kolorze Virtual Blue. Auto przeszło naprawdę wiele (w pozytywnym tego słowa znaczeniu). Choć na pierwszy rzut oka nie widać drastycznych zmian to okazuje się, że diabeł tkwi w szczegółach, które poprawiane krok po kroku dały efekt, który ocenicie na końcu. Żałuję, że od samego początku nie robiłem spektakularnych zdjęć. Rzekłbym, że na ogrom wykonanych prac mam ich niewiele, ale muszą wystarczyć. Nie zawsze miałem też siłę i możliwości, żeby robić zdjęcia.
Lećmy zatem od początku.

Tak auto wyglądało w momencie zakupu. Niech Was nie zmylą te „wyretuszowane” przez sprzedawcę zdjęcia. Lakier i wiele innych elementów były w opłakanym stanie. Powiem krótko – nigdy nie kupujcie auta w deszczowy dzień. Połowa wad lakierniczych ukryła się pod rzęsistym deszczem, który spadł wtedy na Toruń i na nic zdało się schowanie pod wiatą stacji benzynowej.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Może kilka słów o samym aucie: rocznik 2003, silnik 1.8 benzyna 122KM, przebieg 205.000 km (prawdziwy), skrzynia manual. Auto jeździło wcześniej w Danii, natomiast po polskich drogach jakiś rok, z czego zimę przestało w garażu. W wyposażeniu: ABS, DSA, wspomaganie, pełna elektryka, automatyczna klima, oryginalne alufelgi 16”, podgrzewane fotele, centralny zamek, alarm, 6 poduszek, komputer, immo, tempomat, halogeny, przyciemniane szyby, spryskiwacze reflektorów, podłokietnik.

Po powrocie do Krakowa nadszedł czas na pierwszą diagnostykę i wnikliwe oględziny. No i się zaczęło. W pierwszym strzale wykonane zostały następujące rzeczy:
- renowacja i lakierowanie proszkowe alufelg (srebrny metallic) – obecnie te felgi są kołami zimowymi
- zakupione zostały nowe, eleganckie „chromowane” nakrętki do kół (jak się okazało szmelc z allegro, który po jednej zimie zaczął korodować więc w późniejszym terminie zakupiłem nakrętki kute)
- zakupiony został oryginalny spojler, który następnie polakierowano pod kolor nadwozia
- polakierowano listwy progowe pod kolor nadwozia
- kupiłem relingi
- zaopatrzyłem się w oryginalne radio HU-605
- przegląd klimy
- wymieniono padniętą poduszkę silnika
- założono nowe świece NGK
- wymieniono filtr paliwa, oleju, powietrza i kabinowy
- wymieniono olej
- wymieniłem wentylator chłodnicy, ponieważ stary nie działał na pierwszym biegu co groziło poważnymi konsekwencjami
- kupiłem oryginalny subwoofer ze wzmacniaczem
- wymieniłem pomarańczowe obrysówki na białe
- jeden z dwóch kluczyków był w opłakanym stanie więc kupiłem używkę i przełożyłem wnętrzności
- wymieniłem płyn hamulcowy
- oryginalną listwę schowka i wokół lewarka zmiany biegów zamieniłem na listwy z pakietu chrom – ładnie rozjaśniły wnętrze

Oryginały, które zastałem po kupnie:

Obrazek

Obrazek

- wymieniłem gałkę komputera „info centre” na nieporysowaną
- kupiłem nowy kierunkowskaz po stronie kierowcy ponieważ stary był pęknięty i parował
- zamontowałem oryginalne ramki zegarów ale z chromowanymi obwódkami
- rozebrałem zaciski, oczyściłem, przekonserwowałem i polakierowałem na niebiesko zestawem od Motipa
- zakupiłem brakującą gaśnicę, trójkąt i kamizelkę
- wymieniłem maty grzewcze ponieważ stare działały tak sobie
- w przednich fotelach zostały wymienione mocowania zagłówków ponieważ z racji zużycia zagłówki miały luz i brzęczały na nierównościach
- zakupiłem brakującą gumową zaślepkę jednego z reflektorów
- wymieniony został rozrząd wraz z pompą wody, tarcze i klocki z tyłu, wszystkie przewody hamulcowe, pasek alternatora, termostat oraz koło zmiennych faz rozrządu
- kupiłem głośniki Hertz 130mm do tylnych słupków – w zestawieniu z subwooferem dźwięk od razu nabrał przestrzeni
- wymienione zostały nadszarpnięte zębem czasu osłony tarcz hamulcowych z tyłu (wcześniej nowe używki zostały przeze mnie odczyszczone i polakierowane podkładem antykorozyjnym a później srebrnym lakierem żaroodpornym)
- kupiłem nowe dywaniki welurowe (alledrogo)
- wymienione zostały wszystkie szpilki kół na nówki z aso (wymiana na prasce)
- montaż LED w obrysówkach
- postojówki zastąpione zostały przez LED o barwie 6000K
- żarówki H7 (mijania i długie) zostały wymienione na Osram Cool Blue Hyper o barwie 5000K

Obrazek

- zakupiłem nową, oryginalną gałkę zmiany biegów z pakieru chrom (nazywa się „cyborg”) i zastąpiłem nią standardową, która siedziała w aucie.
- wymieniłem sfatygowane zaczepy rolety bagażnika na nowe

Obrazek

- przeprowadzona została pełna korekta lakieru i detailing wnętrza (tutaj największy żal z powodu braku zdjęć)
- ponadto usunięta została rysa z klapy schowka oraz polakierowane zostały listwy dachowe, relingi, podszybie i okiennice na czarny mat
- montaż ozdobnej końcówki tłumika
- po pewnym czasie okazało się, że oryginalne halogeny również są nieszczelne, dodatkowo szklane klosze były matowe od kamyków, więc zakupiłem i zamontowałem nowe
- przy okazji wymieniłem żarówki H1 na Osram CBH żeby współgrały z reflektorami
- w ramach kosmetyki świateł rozebrałem i wyczyściłem przednie reflektory (znalazło się trochę owadów i kurzu).
- stary postrzępiony pas został zastąpiony używką w bdb stanie

Obrazek

Zbliżała się zima i zacząłem rozglądać się za alufelgami 17” na lato. Ciężko trafić na coś ciekawego i pasującego do Volvo, w coraz mniej spotykanym rozstawie 4x114,3. W końcu znalazłem coś co wydawało się być stworzone dla tego auta:

Obrazek

Jeśli chodzi o opony to wybór padł na Nokia ZG2 w rozmiarze 215/45. Wiem, wiem, cieniutko ale korzystając z Vki jako daily car po krakowskich dziurawych drogach nie chciałem szaleć z mniejszymi profilami.
Opony wskoczyły na letnie 17” i przyszło do przymiarki. Niestety okazało się, że felgi jednak nie pasują do tego samochodu ponieważ z racji ramion, które nie dochodziły do końca rantu felgi całość wyglądała jak 16”. Rozpocząłem poszukiwania czegoś innego. Znalazłem felgi niemieckiej marki Oxigin, które wyglądały tak:

Obrazek

Szybka podmiana opon, felgi nawoskowane FK1000, opony pociągnięte Megsowym Endurance i wstawione w pokrowce czekały na wiosnę.
Tymczasem na zimowe 16” wskoczyły nowe Nokiany WR A3 w rozmiarze 205/50.

Auto przed zimą prezentowało się tak:

Obrazek

Oraz próba Duragloss’a 111

Obrazek

Jeśli chodzi o dalsze prace to:
- tuż przed pierwszym śniegiem wymieniłem jeszcze postrzępioną i brzydką gumę anteny na dachu, co kosztowało mnie małe rozbebeszenie auta od strony sufitu bagażnika
- do środka wpadła też zrobiona na zamówienie ze szczotkowanego aluminium podstopnica z logiem Volvo.

Tak przygotowane auto przeszło sezon zimowy bezproblemowo. Niestety w zimie trochę mnie nosiło i szukałem co byt u można zrobić przy aucie. Tapicerka przednich foteli była w niezłym stanie ale strzępiła się tu i tam więc postanowiłem coś z tym zrobić. Pomyślałem o skórze. Jako inspiracja posłużyły mi zdjęcia tego co spotkać można w S60.

Obrazek

Tak wyglądała lista życzeń, która powędrowała do tapicera:
1) kolor skóry: popiel/krem/latte z czarnym
2) typ skóry: gładka, perforowana, z fakturą
3) korekta profili przednich siedzeń - powiększenie boczków żeby lepiej trzymały
4) słupki boczne - flokowanie jasną skórą
5) kierownica - skóra perforowana + gładka + obszycie poduszki (kolor czarny)
6) mieszek – czarna skóra perforowana
7) podłokietnik – czarna skóra gładka
8) zagłówki – czarna skóra
9) skóra na zapięciach pasów – czarna skóra gładka
10) zmiana kształtu szwów - zgodnie z ustaleniami
11) układ kolorów - zgodnie z ustaleniami
12) ręczny – skóra czarna perforowana
13) wykładzina dywanowa ze stoperami i obszyciem skórą
14) kolor nici: jasny
15) typ szwu (drobny).

Przednie fotele dostały nowiutkie plastiki boczne prosto z ASO.

Obszyta poduszka zasłoniła oryginalne logo, więc na poduchę przygotowałem emblemat z nowego modelu. Oczywiście trzeba było go wypolerować. Zdjęcie 50/50.

Obrazek

Rzecz stała się w lutym 2013 i tak to wygląda obecnie (zdjęcia sprzed kilku tygodni):


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Przyszła wiosna, w międzyczasie lista prac do wykonania urosła. Sezon zacząłem od kompleksowej wymiany zawieszenia. Od spodu wyleciała dosłownie większość szpejów i wymienione zostało praktycznie wszystko poza sprawnymi poduszkami silnika. Tak więc pojawiły się nowe poduszki i łożyska mocowań amorów, amory Kyb, sprężyny MTS Technik 30/25, drążki stabil., gumy stabil., nowe półosie, nowe uszczelnienia skrzyni biegów, nawiercane tarcze i nowe klocki przód od Zimmermana, multum silentblocków, tulei wahaczy, łączniki stab., końcówki drążka, sworznie wahaczy, nowe czujniki ABS… ufff chyba niczego nie pominąłem. Nie byłą to tania impreza ale to jak auto się prowadzi teraz to po prostu poezja. Pod maskę weszła też rozpórka ale szybko ją zdjąłem bo wycierała mi wygłuszenie maski. :)

Obrazek

Na przód wleciały też nowe piasty z łożyskami wraz z nowymi osłonami tarcz hamulcowych, które odczyściłem i zabezpieczyłem lakierem odpornym na wysoką temperaturę.

Zaciski dostały nowe osłony odpowietrzników prosto z ASO, które zabezpieczyłem dressingiem od Koch-a.


Obrazek


Niby z ASO a jakieś takie brudne:

Obrazek

Pomocnik:

Obrazek

Od razu ładniejsze:

Obrazek

Po wszystkim ustawiona została pełna geometria. Dodatkowo poprosiłem o przegląd klimy, wymianę kompletu filtrów, oleju i płynów ustrojowych. Układ hamulcowy został zalany ATE Racing Blue, który bardzo sobie chwalę.

[ Dodano: 17 Październik 2013, 08:38 ]
Dodam tylko, że prace przy zawieszeniu nie skończyły się na wymianach. Wahacze i inne elementy powędrowały do piaskowania i lakierowania proszkowego.
Śruby odczyściłem i polakierowałem sam.

Efekt:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


I co się okazało? Otóż auto na nowych felgach prezentowało się… hmmm tak sobie. Po prostu te felgi moim zdaniem nie pasowały do tego auta. Wyglądało to tak.

Obrazek

Obrazek

Tak oto rozpoczęły się poszukiwania nowych felg :) Ale o tym dalej…

Tuż po wyjeździe z warsztatu została wymieniona przednia szyba bo oryginalna nawet po próbie polerowania tlenkiem ceru nie dawała pełnej przejrzystości (za dużo odprysków, których polerowaniem się nie usunie). Usługę wykonano w NordGlass.

Odwiedziłem też ASO Volvo i zakupiłem komplet oryginalnych diodek do podświetlenie konsoli – wszystkie napisy zrobiły się dużo bardziej wyraźne po zmroku.
Tymczasem zaczęły szwankować przednie ograniczniki drzwi, więc na ich miejsce wpadły nowe.

Kupiłem również nowe wygłuszenie maski, które zostało wyprane ekstrakcyjnie i zabezpieczone hydrofobowo 303 Fabric Guard. Po tym wszystkim pobawiłem się z lakierowaniem tego co pod maską. Została wykonana pełna kosmetyka komory, elementy z tworzywa zostały zabezpieczone Koch Chemie Nano Magic Plast Care.

Kilka elementów musiało być poszpachlowanych, na wszystkie poszedł podkład do plastików a następnie lakier metallic i po dwie warstwy bezbarwnego. Po pewnym czasie okazało się, że na osłonie rozrządu lakier zaczyna się deformować, więc czeka mnie ponowne lakierowanie ale tym razem lakierami odpornymi na temperaturę.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Po wszystkim komora prezentuje się następująco.

Obrazek

Przyszedł czas na kosmetykę po zimie i mechanikach. Auto zostało umyte aktywną pianą Valet Pro Brute Force wymieszaną z Lime APC od Shiny Garage. Zakamarki wypędzekowane Red Hot Degreaserem od Chemical Guys. Dekontaminacja wykonana z pomocą Pricborta oraz IronX. W następnej kolejności glinkowanie z pomocą pomarańczowej glinki od Valet Pro. Wnęki drzwi oraz nadkola umyte Chemical Guys Orange Degreaserem. Szyby wykąpane Megsowym Glass Cleanerem i zabezpieczone Gtechniq G5. Lakier umyty na dwa wiadra z pomocą szamponu lusso auto bathe i rękawicy od Car Pro. Opony umyte szczotką i APC. Felg nie gnębiłem ponieważ za moment miały wpaść inne. Następnie wjazd do garażu, suszenie i odświeżanie karoserii pastami Menzerna 400 na cuttingowym padzie Lake Country Kompressor Purple oraz Menzerna 2500 na polishingowym padzie Dodo Juice Fin Green. Końcówka wydechu wypolerowana Autosolem na filcu i zabezpieczona woskiem Swissvax Autobahn. Finish lakieru wykonany pastą Koch Chemie Antihologramm na nowym czerwonym padzie finishowym od Urbana. Na cleanerze Zymol HDC położyłem politurę Chemical Guys Blacklight i przykryłem woskiem Zymol Concours. Na plastiki zewnętrzne wskoczył Cquartz Dlux, który nie tylko podbił czerń świeżo lakierowanych okiennic, podszybia, relingów i innych ale także kropelkuje jak szalony i liczę, że przetrwa zimę bez szwanku.

Wnętrze odkurzone, wyszczotkowane i przeprane ekstrakcyjnie z Valet Pro Heavy Duty Carpet Cleaner. Podsufitka wyczyszczona 303 Upholstery Cleanerem. Wskoczyły nowe dywaniki od tego samego tapicera, który robił środek w lutym. Dywaniki i wykłądzina zabezpieczone 303 Fabric Guard. Plastiki umyte APC Cyclone i zabezpieczone Polishangel Snow Cake. Skóry wyczyszczone Auto Finesse Leather Cleanerem i zabezpieczone odżywką od Colourlock’a. Na podstopnicę poszedł wosk RaceGlaze 4x4 z dodatkiem PTFE. Uszczelki umyte APC i odżywione 1Z Gummi Pflege. Wskoczył też zapach od California Scents. „Szybka” zegarów została prepolerowana ręcznie AutoFinesse Tripple.

Dodam, że w międzyczasie gdy auto było u mechanika, zająłem się nadkolami i osłonami silnika. Zdemontowane trafiły do gruntownego czyszczenia.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Tak wyczyszczone nadkola zostały zmatowione papierami od 240 do 600, odtłuszczone i polakierowane podkładem, na który poszły dwie warstwy lakieru do zderzaków od Motipa (bardzo dobra wytrzymałość na czynniki atmosferyczne, kamyki itd.). Nadkola zostały zabezpieczone Chemical Guys Bare Bones. Tak prezentowały się po skończeniu prac.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Do lakierowania trafił też plastik bagażnika, mocno zrysowany przez poprzedniego właściciela. Tak wyglądało po renowacji.

Obrazek

Obrazek

Wrócił temat felg. Wybór padł na Alessio Polar, które w oryginale wyglądają tak.

Obrazek

Niestety te felgi nie są już produkowane a sama firma od kilku lat przestała istnieć. Jak żyć? Znalezienie używek w odpowiednim rozstawie graniczyło z cudem. Ale udało się. Pewnego pięknego dnia zakupiłem używki. Niestety właściciel mocno je popsuł.

Obrazek

Cóż, kupiłem i wziąłem się do pracy. Szlifowanie, szpachlowanie, podkład, lakier biały półmat i na to bezbarwny półmat. Efekt – więcej niż zadowalający. Niestety brakowało dekielków więc na zamówienie został wykonane dekielki z szarego plastiku, które również zostały polakierowane pod kolor felg. Nie obyło się bez pierścieni centrujących. Dodałem też mały akcent Volvo. Efekt końcowy.

Obrazek

Obrazek

Po wszystkim wziąłem się za lakierowanie ramion wycieraczek i montaż nowych wycieraczek zwanych „hybrydowymi”. Polakierowane zostały także osłony wycieraczek reflektorów. Wszystko zabezpieczone Dluxem. Zamontowane zostały też nowe wycieraczki reflektorów.

Obrazek

Do kierunkowskazów trafiły żarówki Osram Diadem Chrome.

Obrazek

W szczeliny zderzaka poszła czarna siatka, wypełniając „łyso” wyglądające miejsca na dole i za grillem. Przy okazji zdejmowania zderzaka odmalowałem przednią belkę.

Obrazek

Listwy progowe zostały odświeżone nową warstwą mozolnie dobieranego lakieru, który idealnie oddał oryginalny kolor.
Korytka wycieraczek reflektorów, które w oryginale są z czarnego tworzywa zostały polakierowane pod kolor nadwozia.
Wszystkie tarcze hamulcowe w miejscu gdzie siada felga zostały odczyszczone i polakierowane srebrnym lakierem odpornym na wysokie temperatury.
Klamerki pasów, oryginalnie szare, kłóciły się z czarnymi skórzanymi kaburkami. Zostały zdemontowane i polakierowane na czarny mat.
Kiepsko świecące diody panelu oświetlenia w podsufitce zostały zastąpione mocniejszymi.

Na koniec wymieniłem oring korka oleju.

Obrazek

Obrazek

Na dzień dzisiejszy auto prezentuje się tak:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Plany na przyszłość są liczne i nie chcę uprzedzać faktów. Powiem tylko, że z grubszych spraw auto będzie w całości lakierowane.

Mam nadzieję, że relacja i efekt końcowy się podobały i nie zanudziłem zbytnio :)
DeepGloss detail
Awatar użytkownika
Borek
Posty: 841
Rejestracja: 25 cze 2010, 13:27
Imię: Marcin
Auto: Leon 1M & Ibiza 6k
Lokalizacja: Płock
Kontaktowanie:

Postautor: Borek » 17 paź 2013, 08:54

Więcej takich "relacji"! Może osobny dział obok PSB? Tutaj takich maniaków jest sporo i mógłby powstać bardzo ciekawy dział PSB+ :good:
Słuszny schemat jest tylko jeden, nie ma że boli, najpierw IPA potem COLLI
Awatar użytkownika
kamilgt
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5332
Rejestracja: 12 maja 2011, 17:31
Imię: kamil
Lokalizacja: WWL

Postautor: kamilgt » 17 paź 2013, 10:06

Ja zmieniłbym dwie rzeczy, felgi pomalowałbym w kolor jak na zdjęciu nowych i osłony pod silnikiem w czarny macik :)

Mam nadzieję, że temat nie poleci... Zrób sobie na wszelki wypadek jakąś kopie :/
Awatar użytkownika
KORDI
Posty: 250
Rejestracja: 29 sie 2013, 17:45
Imię: Paweł
Lokalizacja: świętokrzyskie

Postautor: KORDI » 17 paź 2013, 10:09

Rewelka!
Wiem ile takie coś kosztuje serca, $$$ i czasu!

Jedyne co bym zmienił to tylny obrys zostawił czerwony ;)
Felga wg mnie fajnie by wyglądał jakas z ranciorem ;)
Za to ze środkiem poleciałeś konkretnie :good:

Też kieeedyś robiłem autko w podobnym kolorze do Twojego ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
Pan Miyagi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: 21 lis 2012, 00:17
Imię: Szymon
Auto: V40, CC
Lokalizacja: Kraków

Postautor: Pan Miyagi » 17 paź 2013, 10:11

Dzięki za słowa uznania. Wszelkie uwagi mile widziane.

KORDI, gdzie on podobny? ;)
Awatar użytkownika
KORDI
Posty: 250
Rejestracja: 29 sie 2013, 17:45
Imię: Paweł
Lokalizacja: świętokrzyskie

Postautor: KORDI » 17 paź 2013, 10:13

Słaba fota :P
na żywo był ciemniejszy :P ;)
malypb
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 417
Rejestracja: 10 mar 2013, 23:57
Imię: Piotr
Lokalizacja: za oceanem

Postautor: malypb » 17 paź 2013, 10:58

Fajne! Podobaja mi sie te biale felgi, cos innego...
vetteran
Posty: 59
Rejestracja: 03 maja 2013, 15:38
Imię: Michał
Lokalizacja: Polska

Postautor: vetteran » 17 paź 2013, 11:07

obszerna :good: i nietypowa relacja jak na PSB

zmieniłbym kolor obrysów i pozbył się chromu z klamek, tak poza tym ok ;)
Awatar użytkownika
czarekcw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: 19 lis 2012, 21:52
Imię: Czarek
Auto: Zafira B 1.9 CDTI
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Lokalizacja: NMR

Postautor: czarekcw » 17 paź 2013, 11:29

Auto zryło mi beret (w szczególności wewnątrz), kawał bardzo dobrej roboty :good:

Chociaż ja bym coś pomodził z przodem jak niżej (ciemne lampy mają swój urok ;) )
http://c.wrzuta.pl/wi3931/5649d683000a0 ... olvo_v40_1
http://c.wrzuta.pl/wi7425/6a0c846100128 ... olvo_v40_2
Awatar użytkownika
marszo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 207
Rejestracja: 05 cze 2010, 00:59
Imię: Robert
Auto: Astra H GTC 07',Czarny Sapphire
Lokalizacja: Puławy

Postautor: marszo » 17 paź 2013, 11:36

WOW!!! :good: :good:


Normalny to ty nie jesteś :) :mrgreen: :lol:
My Friends are my Heroes
Awatar użytkownika
ayrsen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 423
Rejestracja: 24 cze 2011, 11:05
Imię: ayrsen
Auto: Volvo S60
Lokalizacja: Polska

Postautor: ayrsen » 17 paź 2013, 11:48

Fajna prezentacja. Dużo serca, dobre zmiany, moja ulubiona marka (z osiągalnych), więc mogę nie być do końca obiektywny...

Jak z ew. pracą poduszki powietrznej po obszyciu? Proszę więcej zdjęć montażu logo na kierownicy z bliska. (a propos - skąd logo? Z rozbitej S60?). Kierownica na zdjęciach wygląda prawie jak wyjęta z S60R.. :song:

Jak się sprawuje taka podstopnica?
1. Jak z wyglądem/utrzymaniem? Czy nie trzymasz na niej stopy, celem zachowania oryginalnego wyglądu?
2. Jak z funkcjonalnością - gładka powierzchnia... :o
Awatar użytkownika
Pan Miyagi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: 21 lis 2012, 00:17
Imię: Szymon
Auto: V40, CC
Lokalizacja: Kraków

Postautor: Pan Miyagi » 17 paź 2013, 12:12

Malypb - pasują do auta aczkolwiek są sugestie żeby wrócić do srebrnego... tylko to bardzo sztampowe.

Vetteran - dzięki. No właśnie o ten oryginalny chrom chodzi. Chyba, że klamki pod kolor nadwozia, tylko co z listwą na klapie bagażnika? Wrócić do pomarańczowych obrysów? Białe dodają uroku ;)

Czarekcw - myślałem o czarnych ksenonach, które w oryginale występowały w tym aucie. Tylko najpierw musiałbym przymierzyć a nie ma skąd...

Marszo - skąd wiedziałeś? ;)

Ayrsen - oj żebyś wiedział, że dużo serca. W sumie to zapomniałem dodać, że nawet dysze spryskiwaczy były lakierowane i pociągnięte Dluxem (z ostatnich prac).
Wszystkie kwestie poduszek bocznych oraz poduchy kierowcy zostały przemyślane przez tapicera. Szwy są pocienione w odpowiednich miejscach a na obszycie poduchy kierowcy ma nacięcia.
Co do logo to na V40.pl już się przyczepili, że powinno być wtopione w poduszkę.. no i mają rację. Tyle tylko, że w oryginale (tj. S60) logo siedzi w plastiku odlanym w formie wtryskowej. Padają sugestie, żeby zrobić mosiężny szablon tego logo w postaci blaszki i "wypalić" miejsce pod logo. Ale dla mnie brzmi to dość ryzykownie i pachnie ponownym obszywaniem poduszki, która była poprawiana 3 razy bo mój pedantyzm widział krzywo zrobiony szew ;) Masz jakieś inne pomysły? Aż tak się to rzuca w oczy, że logo wystaje?

Co do podstopnicy, to po nawoskowaniu RG 4x4 łatwo się ją czyści ale faktycznie często jej nie używam. Trzeba być ostrożnym w zimie, żeby nie porysować tym co pod podeszwą.
Awatar użytkownika
Artih
Partner Forum
Partner Forum
Posty: 1634
Rejestracja: 23 kwie 2013, 16:30
Imię: Artur
Auto: Alfa Romeo V6
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Postautor: Artih » 17 paź 2013, 12:41

Fajna, zkręcona relacja ... :good:

Na wiosnę przyszykuję coś podobnego z moją 155 mam nadzieję :)
Obrazek
Awatar użytkownika
marian
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 106
Rejestracja: 27 sie 2009, 17:02
Imię: Mariusz
Auto: BMW
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: marian » 17 paź 2013, 13:04

Nie jestem fanem Volvo, ale to auto oraz podejście właściciela bardzo mi się podoba... Mody fajne i jak na v40 wygląda super.
Padawan detailingu
Awatar użytkownika
KORDI
Posty: 250
Rejestracja: 29 sie 2013, 17:45
Imię: Paweł
Lokalizacja: świętokrzyskie

Postautor: KORDI » 17 paź 2013, 13:50

Pan Miyagi pisze: Wrócić do pomarańczowych obrysów? Białe dodają uroku ;)



Ja bym zmienił jedynie tylny na czerwony.Przód biały cały by sie zgrywał a tylny do tylnych lamp by pasował.
Chociaż dobrze byłoby to jeszcze zobaczyc ;)

Wróć do „Pokaż swój blask - najlepsze projekty”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości